معرفی و دانلود کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید: چرا افکار منشا شروع و پایان رنج‌ها هستند؟

عکس جلد کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید: چرا افکار منشا شروع و پایان رنج‌ها هستند؟
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید: چرا افکار منشا شروع و پایان رنج‌ها هستند؟

چگونه می‌توانیم بدون جمله‌های انگیزشی بر استرس و اضطراب غلبه کنیم؟ کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید اثر پرفروش جوزف انگوین است که با ارائه بینشی نو نسبت به زندگی، شما را در مسیر غلبه بر مشکلات یاری می‌دهد و می‌تواند نقطه پایانی بر تمام چالش‌هایتان باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید

«ما چیزی جز افکارمان نیستیم.» این جمله ادعای بزرگی است که هر روز به روش‌های مختلف در مقابل ما قرار می‌گیرد و می‌خواهد تغییر زندگی را ابتدا از ذهنمان شروع کنیم. در این دیدگاه تنها کاری که باید انجام دهیم شناسایی ایده‌های اشتباه یا تحریف شده و جایگزینی آن‌ها با سبک فکری سالم است. اما چنین هدفی واقعا قابل دسترسی است؟ آیا به منابع کافی برای دگرگونی باورهایمان نیاز داریم؟ کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید (Don't Believe Everything You Think) به تمام سوالات شما در این مورد پاسخ می‌دهد.

جوزف انگوین (Joseph Nguyen) نویسنده‌ی این اثر در عقیده‌ای کاملا متفاوت، باور دارد مشکل اصلی نه از چیستی افکار ما بلکه از میزان زمانی است که به آن‌ها اختصاص می‌دهیم. ما انسان‌های مدرن هر روز بیشتر از قبل مورد هجوم تبلیغاتی قرار می‌گیریم که ذهنمان را به بازی می‌گیرند و لحظه‌ای فکرمان را بدون موضوعی برای اندیشیدن رها نمی‌کنند. مدارس کودکانمان را دائما به تفکر تشویق می‌نکند و بیشتر دولت‌ها تقریبا هیچ سرمایه‌گذاری خاصی بر جسم یا احساسات شهروندانشان انجام نمی‌دهند.

البته تقلیل انسان به افکارش موضوع جدیدی نیست و معمولا عقیده‌ی فیلسوفانی مانند دکارت یا کانت مبانی چنین سیاست‌ها یا عقیده‌هایی قرار می‌گیرند. تنها تفاوت زمانه‌ی زیست ما در تریبون‌های متعددی است که طرفداران این اندیشه دراختیار دارند. آن‌ها دائما از احساسات سلب صلاحیت می‌کنند زیرا معتقدند توجه به عواطف، تصمیم‌گیری افراد را مختل می‌سازد. اما اگر همین عواطفی که ما همیشه در حال سرکوب آن‌ها هستیم مایه‌ی نجاتمان باشند چه؟ آیا ممکن است آنچه قرن‌ها جزئی کم‌ارزش در وجود آدمی تصور شده راه نجات ما از گرداب افکارمان باشد؟

کتاب صوتی هرچیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید با ارائه چهارچوبی جدید از انسان به سردرگمی‌های ما جواب می‌دهد. این اثر در راه‌حلی ساده -آنقدر ساده که باور کردنش سخت به‌نظر می‌رسد- از ما می‌خواهد به قلبمان نگاه کنیم و قدرت احساسات را به افکارمان اضافه کنیم. شاید فکر کنید ایده‌ی نویسنده تکراری است، اما ترجمه تنها اثرش به بیش از هفده زبان دنیا ثابت می‌کند حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد! این کتاب شنیدنی که توسط نشر صوتی رادیو مثبت در اختیارتان قرار گرفته بینشی نو را برای پیوند ذهن و قلب به ما عرضه می‌کند. آیا راهکارهای جوزف انگوین همانقدر که ادعا می‌کند راهگشاست؟ برای فهمیدن جواب راهی جز به‌کار بستن آن‌ها نداریم.

کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید ماهیت افکار و چگونگی عملکرد آن‌ها را بشناسید این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید می‌شنویم

این محتوای افکار نیست که باعث ایجاد استرس در ما میشه، بلکه میزان افکاریه که خودمون رو در اون غرق می‌کنیم. میزانی افکار ارتباط مستقیمی با استرس و بقیه‌ی هیجانات منفی‌ای داره که در اون لحظه خاص تجربه می‌کنیم. وقتی به شدت درگیر اضطراب، خشم، استرس، درماندگی یا هر هیجان منفی دیگه‌ای هستید باید بدونید که در گرداب افکار غرق شدید و شدت اون احساسات ناخوشایند ارتباط تنگاتنگی با میزان افکار شما داره. پس این محتوای افکار نیست که باعث رنج ما میشه، بلکه مدت زمانیه که غرق افکاریم.

به‌طور خلاصه باید گفت ما مجبور نیستیم تفکر مثبت داشته باشیم تا بتونیم عشق، شادی، سعادت و عواطف خوشایند رو تجربه کنیم چون ماهیت طبیعی ما اقتضا می‌کنه که این احساسات رو به‌طور پیش‌فرض داشته باشیم. فقط موقعی نمی‌تونیم اون عواطف مثبت رو تجربه کنیم که غرق افکارمون شدیم. در این حالت مسیر مستقیم هوش نامحدود رو سد می‌کنیم و احساساتی مثل استرس، اضطراب، افسردگی و ترس وجود ما رو دربرمی‌گیره... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
بخش اول
18 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
20 دقیقه
بخش ششم
16 دقیقه
بخش هفتم
16 دقیقه
بخش هشتم
16 دقیقه
بخش نهم
17 دقیقه
بخش دهم
15 دقیقه
بخش یازدهم
16 دقیقه
بخش دوازدهم
9 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید: چرا افکار منشا شروع و پایان رنج‌ها هستند؟
نویسنده
مترجماعظم جمالی
راویاعظم حبیبی، حجت یوسفی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید

سارینا نتاج
۱۴۰۲/۱۱/۵
کتاب هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید اثر جوزف انگوین اولین کتابی است که من از این نویسنده خوانده‌ام و همیشه اولین کتابی که از یک نویسنده خوانده میشود منجر به ایجاد تمایل و یا عدم تمایل (برای خواندن آثار بیشتر از آن نویسنده) میشود و این کتاب باعث عدم تمایل در من شد نکات منفی این کتاب: تکراری بودن مباحث این کتاب از لحاظ متنی و محتوایی (این کتاب از لحاظ محتوایی شبیه به کتاب‌های دیگری است که نوشته شده است از چهار اثر فلورانس گرفته تا کتاب ماورای طبیعی شدن و از لحاظ متنی این کتاب مدام یک مطلب رو در فصل‌های مختلف با اضافات کم تکرار میکرد. در مجموع این کتاب شاید فقط ۲۰ دقیقه به صورت مفید صحبت کرده است و بقیه تکرار حرف‌های فصول قبل بوده است) حوصله سر بر بودن به دلیل گزافه گویی بیش از حد
نداشتن دستور العملی کارآمد (با اینکه در کتاب یک سری کارها و دستورالعمل‌هایی برای رسیدن به بی فکری آمده است اما هیچکدوم از لحاظ عملی کارآمد نبوده است و حتی بالعکس منجر به بیشتر فرو رفتن در حالت فکری میشود به خصوص برای کسانی که کمالگرا هستند. یک دستورالعمل باید شامل تمام انسان‌ها با ویژگی‌های مختلف شود نه این که فقط شامل یه عده خاص باشد. علاوه بر آن برای کسانی که تاکنون از بولت ژرنال استفاده کرده‌اند یا کلا از همین دستورالعمل‌هایی استفاده کرده‌اند میدانند که این کارها صرفا افکارتان را به کارهایی که باید بکنید و نکنید مشغول میکند و فقط افکارتان را از زندگی روزمره قدیمی که داشتید پرت میکند اما شما را به بی فکری نمیرساند نکات مثبت:
ارائه راهکاری نو برای رهایی از نوشخوار فکری و اضطراب (بی فکری)
شیوایی و صراحت در بیان (نوجوانان و جوانان به دلیل سهولت متن میتوانند آن را بخوانند)
گلناز دادرس
۱۴۰۲/۶/۶
📚 محتوا: می‌توان گفت محتوای این کتاب بسیار به «چهار اثر» نزدیک است. حتی به نوعی می‌توانیم آن را مکمل کتاب «چهار اثر فلورانس اسکاول شین» در نظر بگیریم. کتاب حاوی مطالب بسیار مهم و ارزشمندی است، که حتی اگر به متافیزیک هم باور نداشته باشیم، دست کم مطالب بسیار خوبی را در رابطه با نوع هدف گذاری در در و زندگی اختیار ما می‌گذارد.
✒️ متن: بسیاری از مطالب کتاب تا حدود زیادی گنگ مبهم بیان شده اند، که شاید سبب شوند هر کس برداشت خاص خود را از آن داشته باشد که چه بسا با منظور نویسنده هم یکی نباشد. هر چند کم بودن حجم کتاب می‌تواند یک امتیاز تلقی شود، اما به نظرم بهتر بود نویسنده از مثال‌هایی برای جا افتادن بهتر منظور خود و واضح تر شدن مطالب استفاده می‌کرد، که هر چند حجم کتاب بیشتر، اما قطعا درک آن راحت تر می‌شد. به علاوه، در عوض می‌شد از «تکرار مکررات»، که در این کتاب هم کماکان (البته بسیار کمتر از چهار اثر) مانع از ایجاز و مخل نظم کلام بود، فاکتور گرفت.
✍️ ترجمه: در ترجمه مشکلی به طور مشخص وجود نداشت، اما به عقیده من برای چنین کتاب غیر شفافی ترجمه تحت اللفظی کافی نیست.
🎤 گویندگی: در خوانش چند مورد اشتباهات فاحش توسط گویندگان وجود داشت که جملات با لحن نادرستی خوانده، و معنای آن‌ها کاملا غلط می‌شد. اما دو صدایی خوانده شدن کتاب به جذابیت آن افزوده بود.
بخش بندی کتاب خوب نبود به این صورت که چند دقیقه مانده به اتمام فصل ادامه به فایل بعد موکول شده بود.
زینب دارمی
۱۴۰۲/۵/۲۸
سلام، در ابتدا از رادیو مثبت و گویندگان محترم کمال تشکر رو دارم. کتاب بسیار سبک و پرباری بود. ما تو اینجور کتاب‌ها حتی یک چیز مهم هم یاد بگیری کلی تو زندگی بهمون کمک میکنه. من الان فهمیدم افکار با فکر کردن چقدر فرق داره و باید چکار کرد. بسیار زیاد توصیه میکنم که این کتاب و امثال اینجور کتاب‌ها رو و گوش بدید مطالعه کنید. حتی با مطالعه یک کتاب درباره ذهن می‌فهمیم که واقعا تمام زندگی ما مربوط میشه به ذهن و افکار و کنترل کردن اون. تو بدترین وضعیت روحی خدا مطالعه کردن رو سر راهم گذاشت و هر روز ازش سپاسگزارم. و افسوس میخورم که چرا زودتر با قانون جذب و هرچیزی که مربوط به ذهن و دید مثبت و منفی و نگرش و افکارمون میشه آشنا نشدم و نرفتم دنبالش که یاد بگیرم و خوشحالم و سپاسگزارم که خدا راهنماییم کرد. فهمیدم که من هرچقدر کتاب درباره روانشناسی کودک و همسر بخونم فایده نداره تا زمانی ک نتونم ذهنم و افکارم رو کنترل کنم. اگر همه ما یاد بگیریم افکارمون رو کنترل کنیم زندگی بهشت میشه.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۱
جوزف انگوین، در کتاب هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید، از شهود، الهام، خرد درون، آگاهی، انرژی خوارها، رفتار مخرب، نشخوار فکری، افکار، رنج، عادات، کائنات و... می‌گوید.
انگوین، در کتابش می‌نویسد، افکار منشا رنج است و توجه به حال درون و فکر در هر لحظه زمینه ساز حال خوب است و پالایش افکار باعث
شادابی و حال خوب می‌شود. پس هربار که حال دلتان خوش نبود، ببینید به چه فکر می‌کنید و از افکارتان مراقبت کنید و افکار بد و حال خراب کن‌تان را بشناسید و یادداشت کنید و آن را متوقف کنید.
جوزف، در کتابش به سادگی برای همه مخاطبان صحبت می‌کند و حتی راهکار و اقدام‌هایی برای پالایش افکار و عادات در فصل‌های آخری کتابش می‌نویسد و به نوعی این فصول انتهایی خلاصه کتابش است. از نقل‌قول‌های بزرگان نیز سخن می‌گوید اما کتاب علمی و مرجع نیست بلکه آگاهی دهنده است و تو را وادار به هیجانات آنی نمی‌کند.
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۵/۱۱
نقد کتاب
کتاب بد نبود کتاب در سرتاسر محتوایی که ارائه میداد نکات به همراه داستانک‌هایی داشت که یکی از جنبه‌های مثبت اون بود
کتاب در اوایل یکمی دارای تناقض بود و نمیشد با ان زیاد همراه شد...
شاید در اوایل فکر کنید که دارید یک کتاب زرد میخوانید اما نه، این کتاب کمی مرموز است و زبانش را تا کمی و
بفهمید طول میکشد
نکاتی که ارائه مشد بههم از بخش تئوری هم از بخش عملی پشتیبانی میشد و در کنار هر پیشنهاد یک سری اطلاعات مرتبط و به همراه ان یک فعالیت در نظر گرفته شد راوی گری هم در حد متوسط بود و میشد گفت فقط کتاب خوانده میشد نه اینکه با حس خوانده شود اما در کل عملکرد قابل قبولی داشت
یک چیز دیگر که باید درمورد ان بگویم اینکه کتاب حجم مناسب و قیمت نه چندان زیادی دارد و برای کسانی که اهل کتاب خوانی نیستند میتواند شروع نچندان بدی باشد
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۸/۱۳
در این کتاب به نکات مثبت و منفی اشاره شده که با‌ی سریا موافق نبودم اینکه هیچ توقعی نداشته باشید بدین معنی است که دارید در لحظه زندگی می‌کنید. نه نگران آینده‌اید و نه سعی می‌کنید گذشته را فراموش کنید، بلکه به‌ سادگی هر موقعیتی را که برایتان پیش می‌آید با آغوش باز می‌پذیرید.
اینکه همه چیز را به این
بپذیرید معنی نیست که آن‌ها را قبول دارید یا هیچ مشکلی با آن‌ها ندارید، بلکه بدین معنی است که همه چیز را از آن خود می‌کنید و مسئولیت آن‌ها را بر عهده می‌گیرید.
فراموش نکنید که با داشتن مالکیت و بر عهده گرفتن مسئولیت هر چیزی همیشه می‌توانید تغییرش دهید. گاهی اوقات تنها راه موثر حل مشکلاتتان این است که مالکیتشان را در دست بگیرید و آن‌ها را از آن خود کنید
فاطمه تاجیک
۱۴۰۳/۱/۲۵
زندگی سخته و فکر کردن فقط سخت ترش می کنه این اعتقاد اصلی جوزف انگوین، نویسنده ی کتابه تصور کنین زمانی که در خواب و بیداری در تخت خوابتان دراز کشیدین و افکار منفی هر لحظه در سرتان بیشتر میشن. در این مواقع هر چه سعی می کنیم نمی تونیم ذهنمون رو مدیریت کنیم تا کمی از اضطراب ناشی از بیش از حد فکر کم در کنیم نویسنده این کتاب به ما میگه که چطور فکر کردن شروع و پایان هر رنجیه. به همین دلیله که وقت اون رسیده از فکر کردن دست بکشیم و کمی به احساساتمون بها بدیم. ولی چطور؟ نویسنده به ما میگه چطور ممکنه. گوش بدین و لذت ببرینبیشتر برای کسایی که مدام تو ذهنشون صداها و فکرایی هست که اذیتشون میکنه مدام این صدا و افکار هست و بیشتر منفی هستن
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۸
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی بسیار شنیدنی که می‌تونه کمک شایانی به عزیزانی بکند که درگیر نشخوار ذهنی و افکار منفی هستند. نویسنده با شناخت کامل بر این موضوع و با تکیه بر تحقیقات و تجربیات شخصی تونسته به راحتی با قلمی توانمند راهنمایی‌های ارزشمند و مفیدی را در قالب یک کتاب به ما مخاطبین خودشون هدیه بدهند. اینکه افکار قدرتمند هستند شکی درش نیست و ما با تسلط بر آن‌ها و غدق نشدن در فکرهای خودمون می‌تونیم به هوش نامحدود خودمون متصل بشیم و خیلی تغییرات شگرفی در زندگی روزمره ایجاد کنیم. ترجمه‌ی خوبی داره و خوانش بسیار دلنشین و مطلوب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
Zankohosayni
۱۴۰۲/۵/۱۱
شاید باور نکنید ولی، این روزها دچار سردرگمی شدم و دیشب اتفاقاً دنبال یک کتاب صوتی روانشناسی می‌گشتم تا بتوانم قدری به این ذهن آشفته غلبه کنم، که اتفاقاً پیام رایگان شدن خرید کتابها را دیدم که اتفاقاً این هرچی که به فکرتان رسید را باور نکنید اولین کتاب بود۸ که در لیست دیدم، فقط میتونم بگم ما هیچوقت تنها نیستیم، خدا به وسیله همدیگر هوامونو را داره، از همه کسانی که برای رسیدن این کتاب به دست نیازمندش نهایت تشکر را دارم و صمیمانه از ته قلب سپاسگزارم
یوسف خجسته راد
۱۴۰۲/۵/۱۱
بخواهیدتابه شماداده شود، بپرسید جواب خواهدآمد، این کتاب درست درجایی از زندگی به دادم رسید که همچون ناشنایی در دریای مواج و طوفانی زندگی سرگردان بودم و پاسخ بزرگترین سوال زندگی من را داد، البته حتما قبلش با آموزه‌های مولانا آشنا بودن از طریق استاد سعید قویدل خیلی کمک کننده و هموار کننده و زمینه فهم این کتاب ارزشمند خواهد بود، ممنونم از خدا و از انرژی‌های خیر این کائنات و از نویسنده و کتابراه عزیز
بهاره
۱۴۰۲/۵/۱۵
باتشکر فراوان از انتشارات رادیو مثبت واقعا کتاب عالی بود با زبان ساده خیلی قشنگ بهت توضیح میده که چرا تا الآن گاهی کمبود‌هایی داشتی و نتونستی آنچیزی باشی که میخواهی مطمئن باش دوست داری بارها و بارها این کتاب رو بشنوی هرکسی که این کتاب رو بدست نیاره کلی فرصت‌های خوب رو از دست داده واقعا عالی بود ممنونم از ☆کتابراه☆ که این قبیل کتاب‌های ناب رو در اختیار ما قرار میده شما بهترین هستید
مهدی محمدیان
۱۴۰۲/۵/۱۴
سلام کتاب در ابتدا چندان خوب به نظر نمی‌رسد ولی هر چه جلوتر می‌ره بهتر میشه مسایلی رو بیان می‌کنه که با خواندن چند کتاب دیگه در کنار این کتاب می‌تونید راه حل برون رفت از مشکلات در زندگی رو همواره داشته باشید کتابهایی مثل خرده عادت‌ها، کتاب پنج صبحی‌ها، راز،... خواندن همزمان این مجموعه کتاب می‌تونه بهترین نتیجه رو براتون به ارمغان داشته باشد
موفق باشید دوستان
نرگس عطری نژاد
۱۴۰۲/۵/۲۳
از نظر من این کتاب ارزش بارها گوش دادن رو داره و اینکه قرار نیست یه کتاب کلی نکته یاد بده؛ شاید فقط یه جمله از کل کتاب بتونه دیدگاه یه آدم رو تغییر بده و اون تغییر زندگی شو زیر و رو کنه. این جمله‌ی کتاب دید منو تغییر داد: افکار ریشه‌ی الهی هستن و فکر بعد از افکار باعث میشه که ما رنج بکشیم. مرسی از کتابراه. در ضمن صدای گویندگان عالی بود
shadow
۱۴۰۲/۵/۱۱
این کتاب به ماآموزش میده که فرق بین فکر کردن و افکار رو تشخیص بدیم و ایگو و فرایند فکر کردن رو متوقف کنیم تابه آرامش برسیم و انرژی که صرف فکر کردن میکردیم رو به سمت منشاء الهام الهی سوق بدیم و بتونیم ذهن خلاقی داشته باشیم و ایده هامون رواجرایی کنیم
و بدین ترتیب ازطرفی جلوی افکار منفی و و سواس فکری و اضطراب و استرس رو بگیریم
Mehrsa SafaeiDoust
۱۴۰۲/۵/۱۰
انباشت افکار نه تنها باعث پیشبرد اهداف و کارها نمیشه بلکه باعث اضطراب و عقب انداختن و حتی انجام ندادن کارها میشه.
کتاب بخوبی در ابتدا تعریف درستی از ماهیت فکر بیان کرده و بعد انواع افکار و درنهایت نحوه کنترل افکار اضافی و مزاحم را نشان داده است.
از کتابراه برای این کتاب خوب متشکرم
مشاهده همه نظرات 122

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید

برای دریافت کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.