معرفی و دانلود کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش: اقتباس از دیوان پروین اعتصامی

عکس جلد کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش: اقتباس از دیوان پروین اعتصامی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش: اقتباس از دیوان پروین اعتصامی

کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش نوشته‌ی مهناز طاهری که از دیوان اشعار پروین اعتصامی اقتباس و بازنویسی شده است، داستان مرغ دانا و دوراندیشی را تعریف می‌کند که با درایتش از جوجه‌های کوچک و بازیگوشش مراقبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش

کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش اثری از مهناز طاهری است که قصه‌ی آن از دیوان اشعار پروین اعتصامی اقتباس شده. در این داستان کوتاه و شیرین، قصه‌ی مرغ دانا و زیرکی را می‌شنویم که به تازگی صاحب چند جوجه‌ی زیبا و بازیگوش شده. جوجه‌های او که به تازگی سر از تخم در آورده‌اند، همه‌ی روز را در حال جیک‌جیک کردن‌اند و لانه را روی سرشان می‌گذارند.

مرغ داستان ما که بسیار جوجه‌هایش را دوست دارد و همیشه خدا را بابت داشتنشان شکر می‌کند، چهارچشمی مواظب آن‌هاست و دائم آن‌ها را برای جدی گرفتن خطر جانوران دیگر نصیحت می‌کند. او از بچه‌هایش می‌خواهد که هیچ‌وقت خودشان را در معرض دید جانورانی مانند روباه و پرندگان شکارچی‌ای چون باز و کرکس قرار ندهند چون ممکن است توسط آن‌ها شکار شوند.

یک روز مرغ مادر تصمیم می‌گیرد تا جوجه‌هایش را به دشت ببرد و نحوه‌ی پیدا کردن دانه را به آن‌ها یاد بدهد. او در دشت در حالی که جوجه‌هایش را دور خودش جمع کرده با صدای بلند مشغول نصیحت کردن آن‌هاست ناگهان متوجه بازی می‌شود که از روی شاخه آن‌ها زیر نظر گرفته است...

پروین اعتصامی یکی از مشهورترین شاعران زن ایرانی است که آثار ارزشمند فراوانی را از خود به جای گذاشته است. سبک اغلب شعرهای پروین مناظره‌ای است و در این کتاب هم این سبک را در گفت‌وگوهای میان مرغ و باز می‌بینیم. پروین اعتصامی بعد از انتشار دیوان اشعارش از سوی وزارت معارف آن زمان مورد تقدیر واقع شد و نشان علمی دریافت کرد.

کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش اثری از مهناز طاهری و پروین اعتصامی است. نشر صوتی سپهرین مسئول انتشار این کتاب بوده و شما آن را با صدای نسا جابرابن‌انصاری می‌شنوید.

کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب داستان برای کودکان 6 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش: اقتباس از دیوان پروین اعتصامی می‌شنویم

یکی بود، یکی نبود، غیر از خدای مهربون هیچ‌کس نبود. توی دشتی دور در روستایی قدیمی، مرغ دانا و دوراندیشی زندگی می‌کرد. خانم مرغه سه تا جوجه‌ی ناز و قشنگ داشت که تازه سر از تخم درآورده بودند، خیلی هم سروصدا و جیک‌جیک می‌کردند. خانم مرغه از شنیدن جیک‌جیک اون‌ها لذت می‌برد و خدا رو شکر می‌کرد که جوجه‌هایی به این نازی و قشنگی به اون داده. خانم مرغه خیلی دانا و دوراندیش بود و جوجه‌هاش رو خیلی‌خیلی دوست داشت. شب‌وروز از اون‌ها نگهداری می‌کرد و برای اون‌ها دونه جمع می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش: اقتباس از دیوان پروین اعتصامی
نویسنده،
راوینسا جابر ابن انصاری
ناشر صوتینشر سپهرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش

برای دریافت کتاب صوتی مرغ دانا و جوجه‌های بازیگوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.