معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی

عاطفه دیانتی، مجموعه‌ای از قصه‌های پندآموز و حکایت‌های دلنشین پروین اعتصامی را در کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی برای مشتاقان ادبیات کلاسیک فارسی گردآورده. نوجوانانی که در خوانش آثار منظوم فارسی چندان تبحر ندارند، می‌توانند از شنیدن متن روان، قابل‌درک و ساده‌ی این کتاب نهایت لذت را ببرند، اثری که هم سرگرم‌کننده است، هم پرکشش و هم آموزنده.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی

متون نظم و نثر کهن فارسی یا اشعار کلاسیکی که از دوران معاصر به جا مانده، هرچند می‌تواند برای کودکان، نوجوانان و یا بزرگسالان بسیار آموزنده و سرشار از نکات اخلاقی باشد اما از آن‌جایی که عموم مردم با زبان کهنه‌ی این آثار آشنایی زیادی ندارند، درک و فهم این آثار برایشان دشوار خواهد بود. تا جایی که ممکن است برای همیشه از این میراث فرهنگی و ادبی فاصله بگیرند. البته شعر کلاسیک به دلیل پایبندی به قافیه و وزن عروضی و در نتیجه‌ی جابه‌جایی‌هایی که گاه در ارکان جمله صورت می‌گیرد، ممکن است برای مخاطبان سخت‌تر و دیرفهم‌تر باشد. اینجاست که باید به فکر چاره‌ای باشیم تا به هر طریقی که شده، نوجوانان و جوانان را با این گنجینه‌ی ارزشمند آشنا کنیم و آن‌ را به‌عنوان ابزاری در جهت تربیت و پرورش اخلاقی، فکری و اجتماعی ایشان به کار بگیریم.

بازنویسی متون کهن و آثار کلاسیک به زبان امروزی موجب می‌شود محتوا و هسته‌ی اصلی این آثار، جامه‌ای تازه و آشنا برای نسل امروز را به تن کنند و به این صورت، موجب کشش و جذب مخاطبان جوان شوند. عاطفه دیانتی از نویسندگانی‌ست که به این مهم همت گماشته و تاکنون آثاری از بزرگان ادبی را با بهره‌گیری از زبان فارسی امروز به علاقه‌مندان ادبیات ایران عرضه کرده است. اثری که پیش رو دارید، کتاب‌ صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی، نتیجه‌ی بازنویسی اشعار یکی از بزرگ‌ترین بانوان آسمان ادب پارسی است.

در سراسر تاریخ ادبیات، از میان صدها شاعر مرد، کم هستند زنانی که به سرودن روی آورده باشند. برای این رخداد می‌توان دلایل اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و... را ذکر کرد که در این سطور مجالی برای بازگویی آن‌ها نیست. در میان زنان انگشت‌شماری که به شعرسرایی پرداخته‌اند، پروین بیش از سایرین می‌درخشد. او که به زعم ادیبان، در لفظ و زبان شاعری به شاعران کهن سبک خراسانی، به‌ویژه ناصر خسرو نزدیک شده، کوشیده تا مفاهیم تازه‌ای را وارد دنیای شعر کند. مضامینی که حاصل ورود به دوره‌ی مدرنیته هستند و نظیر آن‌ها را تا پیش از مشروطه نمی‌بینیم.

قالب قطعه که از سالیان دور، حاوی موضوعات اخلاقی و پندهایی برای زندگی بوده، بیش از هر قالب دیگری توجه پروین را به خود جلب کرده است. او در خلال گفت‌و‌گو میان دو حیوان یا شیء، مهمترین ارزش‌های انسانی را به خوانندگان اشعارش می‌آموزد. اکنون در کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی، گزیده‌ای از این داستان‌ها را به زبانی ساده و روان خواهید شنید.

اگر فرزند نوجوانی دارید که می‌خواهید از سنین پایین با آثار ادبی فاخر انس بگیرد، تهیه‌ی این کتاب گویا، فرصتی بی‌نظیر خواهد بود. چاره‌جویی در مواقع بحرانی، عاقبت‌اندیشی و بررسی تمام جوانب یک کار، توجه به مستمندان، شکرگزاری و قدردان بودن نسبت به خداوند، همچنین ده‌های نکته‌ی ارزشمند این چنینی در کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی ارائه شده که شنیدن آن‌ها برای نوجوانان سرگرم‌کنند، جذاب و گیرا خواهد بود.

این کتاب شنیدنی را در حقیقت می‌توان اقتباسی از اشعار پروین اعتصامی با گزینش و بازنویسی عاطفه دیانتی دانست که از سوی نشر دبیر به شیفتگان ادب فارسی ارائه شده است. نشر صوتی موج کتاب انتشار این اثر را با صدای ناهید حجت‌پناه به عهده داشته.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ادبیات داستانی جهان برای نوجوانان

انتشارات دبیر با هدف آشنا کردن نوجوانان با برجسته‌ترین آثار ادبی ایران و جهان، سری کتاب‌های ادبیات داستانی جهان برای نوجوانان را به چاپ رسانده است. از کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «جویندگان طلا»، «آن شرلی»، «اشک‌های آسمان»، «دُن کیشوت»، «بابا لنگ دراز»، «دکتر جکیل و آقای هاید»، «سفر به کره‌ ماه»، «خدای صبور و دانای حقیقت»، «پسر کوچولوی بد» و... اشاره کرد. همان‌طور که می‌بینید مجموعه کتاب‌های ادبیات داستانی جهان برای نوجوانان، ژانرهای گوناگونی را از ادبیات ملل مختلف دربرمی‌گیرد و کلکسیونی فوق‌العاده را برای نوجوانان مشتاق دنیای قصه و کتاب فراهم کرده‌ است.

کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به داستان‌های آموزنده‌ی ادبیات فارسی، به‌‌ویژه ادبیات تعلیمی علاقه‌مند هستند و مایلند با سروده‌های پروین اعتصامی بیشتر آشنا شوند، از شنیدن کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی بسیار لذت خواهند برد.

با پروین اعتصامی و عاطفه دیانتی بیشتر آشنا شویم

رخشنده اعتصامی با نام هنری پروین اعتصامی، زاده شده در 25 اسفند 1285 و درگذشته در 15 فروردین 1320، مشهورترین بانوی شاعر ایرانی و فرزند یوسف اعتصامی بود. اشعار وی عمدتاً در قالب قطعه و به صورت مناظره سروده شده‌اند و به مضامینی همچون عشق، حمایت از مظلومان و محرومان، اخلاق، حقوق زنان و بیداد ستمگران پرداخته‌اند. پروین اگرچه از شاعران معاصر بود اما به راه سرایندگان کهن ایرانی رفت و گفته می‌شود به لحاظ لفظ و معنا، غالباً پیرو ناصر خسرو بوده است. از این شاعر نامدار دیوان اشعاری به جا مانده که هم حکمت‌آموز است و هم مملو از احساسات عمیق انسانی.

عاطفه دیانتی، زاده‌ی 1359، نویسنده‌ای‌ست که به بازنویسی آثار برجسته‌ی ادبی می‌پردازد. «داستان‌هایی از مثنوی» و «یوسف و زلیخا» عنوان برخی از کتاب‌های اوست.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی می‌شنویم

مردی بخت‌برگشته و مفلس روزگاری دشوار و رنج‌آور داشت. پسر و دخترش هر دو بیمار در خانه افتاده بودند و فقر آنان را به شدت آزار می‌داد، و مرد حتی قادر نبود خوراکشان را تأمین کند، چه رسد که آن‌ها را به پزشک رساند. با آنکه از سن و سال مرد، چندان نگذشته بود، ولی فقر چنان آزاردهنده شده بود که همه‌ی موهایش سفید و چهره‌اش تکیده شده بود. به تشخیص پزشک، فرزندان نیاز به عسل داشتند تا بیماری آن‌ها درمان شود.

روزی از سر فقر دست به سوی مردم دراز کرد تا نانی تهیه کند و از صبح تا دیرهنگام شب کسی حاضر نشد کوچک‌ترین کمکی به او بکند.

گرسنه و خسته و بی‌پول به طرف خانه به راه افتاد. نمی‌‌دانست پاسخ بچه‌هایش را چه بدهد. کودکان هم بیمار بودند، هم گرسنگی آن‌ها را رنج می‌داد. آن روز خانه‌ای نبود که در نزده و از ساکنان خانه طلب یاری نکرده باشد، عابری نبود که در برابرش اشک نریخته و یاری دیده باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
بخش اول
4 دقیقه
بخش دوم
4 دقیقه
بخش سوم
4 دقیقه
بخش چهارم
4 دقیقه
بخش پنجم
5 دقیقه
بخش ششم
5 دقیقه
بخش هفتم
3 دقیقه
بخش هشتم
6 دقیقه
بخش نهم
4 دقیقه
بخش دهم
4 دقیقه
بخش یازدهم
5 دقیقه
بخش دوازدهم
5 دقیقه
بخش سیزدهم
6 دقیقه
بخش چهاردهم
5 دقیقه
بخش پانزدهم
5 دقیقه
بخش شانزدهم
4 دقیقه
بخش هفدهم
9 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی
نویسنده،
راویناهید حجت پناه
ناشر چاپیانتشارات دبیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی

نیلوفر یوسفی
۱۴۰۲/۲/۳۱
خوب بود برای پسرم گرفته بودم که شب‌ها قبل از خواب گوش کنه خودم هم علاقه مند شدم و در کنار پسرم تا آخرش گوش می‌دادم
Ozra
۱۴۰۲/۷/۳
بنظرم جذاب بود.
خیلی کوتاه و آموزنده با یک خوانش روان و دلنشین.
آریا
۱۴۰۲/۹/۲۷
به نظرم عالی بود البته خوب میشد اگر شعر هم همراهش بود
سید علی اصغر کریم پور
۱۴۰۲/۱۲/۹
جالب و دلنشین و اً آموزنده بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌هایی از پروین اعتصامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.