معرفی و دانلود کتاب صوتی هوای تازه

عکس جلد کتاب صوتی هوای تازه
قیمت:
93600 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هوای تازه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هوای تازه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هوای تازه

کتاب صوتی هوای تازه نوشته‌ی جورج اورول، داستان مردی به نام جورج بولینگ است که از خانواده و شغلش به تنگ آمده و تصمیم دارد به روستای کودکی‌اش پناه ببرد. اما روستایی که سال‌ها خاطراتش را مرور کرده و دوست داشته به آن بازگردد، دیگر شباهتی به گذشته ندارد. اورول در این رمان کمدی تحسین‌شده، دیدگاهی بدبینانه نسبت به آینده دارد و جنگ و سرمایه‌داری را مورد نقد قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی هوای تازه

سال 1938. جورج بولینگ مردی میان‌سال است که به همراه همسر و دو فرزندش در حومه‌ی لندن زندگی می‌کنند. جورج مأمور دون‌پایه‌ی بیمه است و زندگی‌ای مقروض دارد. همسرش افسرده و غمگین است و به تنها چیزی که فکر می‌کند، امور خانه است. بچه‌های جورج هم بسیار شیطان هستند و از دست آن‌ها کلافه شده. از سوی دیگر دنیا در آستانه‌ی اتفاقی بزرگ است و جورج نشانه‌های آن را می‌بیند. اخبار از تنش‌های بین‌المللی صحبت می‌کند، صف‌های طولانی برای غذا شکل گرفته، همه‌جا سرباز است و دولت به‌شدت با منتقدین برخورد می‌کند. او حدس می‌زند ظرف یک یا دو سال دیگر جنگ آغاز خواهد شد و همه‌چیز را نابود می‌کند. جورج فقط می‌خواهد از این زندگی ترسناک فرار کند. پناهگاه او خانه‌ی کودکی‌اش و روستایی است که در آن بزرگ ‌شده. او همیشه از آنجا صحبت می‌کند و خاطرات خوش آن زمان را برای همه می‌گوید. روزی او در مسابقات شرط‌بندی شرکت می‌کند و می‌برد. جورج به‌جای خوش‌گذرانی، تصمیم می‌گیرد با پولی که بُرده به روستایش برود. این بهترین فرصتی است که برایش پیش آمده. جورج بدون همسر و فرزندانش، با هیجان و ذوق راهی این سفر می‌شود. اما زمانی که به روستایش می‌رسد، چیزی که انتظار دارد را نمی‌بیند. این روستا شبیه خانه‌ی کودکی‌اش نیست. انگار جای دیگری شده...

کتاب صوتی هوای تازه (Coming Up for Air) درست پیش از جنگ جهانی دوم نوشته شده و وقوع و اثرات آن را پیشگویی می‌کند. جورج اورول (George Orwell) در این داستان دو نگاه را دنبال می‌کند: او ازیک‌طرف مرثیه‌گوی گذشته‌ها و زندگی خوش روستایی است و از طرف دیگر نگاهی بسیار بدبینانه نسبت به زندگی شهری و دنیای آینده دارد. اورول به دولت و سیاست‌های سرمایه‌داری آن حمله می‌کند و آن‌ها را به خاطر نابود کردن زندگی روستایی و توسعه‌ی دستوری سرزنش می‌کند. او می‌داند که این رویکرد نتیجه‌ای فاجعه‌بار خواهد داشت و مردم طبقه پایین و متوسط را زیر پا له می‌کند. جورج بولینگ نمونه‌ای از همین مردم است که در زندگی شهری شانس و آینده‌ای ندارد و حاشیه‌نشین است. وقتی می‌خواهد به گذشته و روستا پناه ببرد، آنجا هم دیگر وجود ندارد و از بین رفته.

هوای تازه

جورج اورول نویسنده‌ای سیاسی بود و تلاش نمی‌کرد آن را پنهان سازد. او در کتاب صوتی هوای تازه، دیدگاه ضددولتی و ضدجنگش را به شکلی واضح نشان می‌دهد. داستان او بین دو جنگ جهانی اول و دوم را روایت می‌کند؛ اورول می‌گوید جنگ جهانی اول بخشی از زندگی و ارزش‌های انسانی را به حاشیه راند، حال جنگ جهانی دوم می‌تواند پایان عصر معصومیت و شروع یک فاجعه‌ی هولناک باشد. فاجعه‌ای که او در کتاب‌های بعدی خود، 1984 و مزرعه‌ی حیوانات به آن می‌پردازد.

کتاب صوتی هوای تازه بر اساس ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی و با صدای مجید آقاکریمی توسط نشر صوتی ماه‌آوا منتشر شده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات لیوسا در دسترس خوانندگان و شنوندگان فارسی‌زبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب هوای تازه

  • طرفداران 1984 در این رمان هم تأکید شدید اورول بر اهمیت فردیت، حافظه، تاریخ و زبان را می‌بینند. شخصیت جورج بولینگ یکی از جذاب‌ترین کاراکترهایی است که او خلق کرده. (Amazon.com)

  • خیلی بامزه و به همان اندازه واقع‌گرایانه. در این رمان نشانه‌های اولیه‌ی 1984 و همین‌طور مزرعه‌ی حیوانات را می‌توان دید. (ساندی تایمز)

  • یک شاهکار کوچک و گیرا با لحنی سرخوش و شاد. (نیویورک‌تایمز)

اقتباس نمایشی از کتاب هوای تازه

در سال 2008 مونولوگی با عنوان «اورول: یک جشن» از روی این رمان اقتباس شد و در اسکاتلند به روی صحنه رفت. دومنیک کاوندیش، نمایشنامه‌نویس و منتقد انگلیسی، به مناسبت هفتادسالگی داستان اورول این مونولوگ را نوشته و اجرا کرد.

کتاب صوتی هوای تازه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به دوستداران اورول و قلم او توصیه می‌شود. همچنین اگر به ادبیات داستانی انگلستان علاقه دارید، به این کتاب حتماً گوش بدهید.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

اریک آرتور بلر (1950-1903) نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار انگلیسی است که با نام هنری جورج اورول داستان‌هایش را منتشر می‌کرد. او دیدگاهی انتقادی نسبت به سیاست و جامعه داشت و در اکثر داستان‌هایش مثل رمان‌های «1984» و «مزرعه‌ی حیوانات»، به فاشیسم، تمامیت‌خواهی و استبداد حمله می‌کرد و آن‌ها را به چالش می‌کشید. اورول در هند به دنیا آمد اما در انگلستان بزرگ شد و تحصیل کرد. او در دهه‌ی 1930 نویسندگی را شروع کرد و طولی نکشید که به‌عنوان نویسنده‌ای مستعد شناخته شد. اورول نسبت به آزادی متعهد بود و به همین خاطر در جنگ‌های داخلی اسپانیا و در جنگ جهانی دوم حضور پیدا کرد. او باوجوداینکه عمر کوتاهی داشت ولی تأثیر عمیقی بر ادبیات معاصر گذاشت تا جایی مجله‌ی تایم او را یکی از 50 نویسنده‌ی بزرگ پس از جنگ جهانی دوم انگلستان دانست.

در بخشی از کتاب صوتی هوای تازه می‌شنویم

کنار ماهی‌گیری مطالعه هم می‌کردم. اغراق است که اگر ادعا کنم فقط ماهی‌گیری برایم مهم بود. البته ماهی‌گیری در درجه‌ی اول اهمیت قرار داشت ولی در کنار آن مطالعه هم می‌کردم. ده، یازده ساله بودم که کتاب‌خوانی را شروع کردم و این کار را کاملاً داوطلبانه انجام دادم. آن دوران احساس می‌کردم ب خواندن کتاب قدم به دنیای جدید گذاشته‌ام، این کار را هنوز هم می‌کنم و از آخرین کتابی که خوانده‌ام بیش ازدو هفته نگذشته است. از آن گروه کتاب‌خوان‌هایی به حساب می‌آیم که کارمند کتابخانه می‌شوند. همیشه دنبال کتاب‌های پرفروش هستم. یک سال هم عضو کتابخانه‌ی دست چپی‌ها بودم. در 1918 وقتی بیست‌وپنج ساله بودم، کتاب‌هایی که می‌خواندم به من دیدگاه‌های متفاوتی داده بود؛ اما به هر حال قابل‌مقایسه با لذتی که سال‌های اول نصیبم می‌کرد، نبود. با ورق زدن یک مجله‌ی ارزان‌قیمت هفتگی قدم به دنیای علی‌بابا و چهل دزد بغداد، تریاک چینی و جنگل‌های برزیل می‌گذاشتم. بیشترین بهره از کتاب را بین یازده تا شانزده سالگی بردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
معرفی و قسمت یک
76 دقیقه
قسمت دو
77 دقیقه
قسمت سه
82 دقیقه
قسمت چهار
83 دقیقه
قسمت پنج
47 دقیقه
قسمت شش
54 دقیقه
قسمت هفت
55 دقیقه
قسمت هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هوای تازه
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
راویمجید آقاکریمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
93600 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هوای تازه

Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب، می تواند انتخاب خوبی برای دوست داران ۱۹۸۴ و اورول باشد. همانند ۱۹۸۴ در این کتاب تاکید بر فردیت و تاریخ وجود دارد. و تفاوتی که در این کتاب به چشم می خورد وجود رگه های طنز است که در عین واقع گرایانه بودن، لحن بامزه را می توان حس کرد. همچنین در این کتاب به وضوح دیدگاه ضد جنگ و ضد دولتی اورول را می توان مشاهده کرد. دیدگاهی که او هیچکاه سعی در پنهان کردنش نداشت.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۴/۲۳
روایت و موسیقی داستان یه خوبی انتخاب شده.
داستان در مورد مرد میانسالی است که کمی دچار روزمرگی شده و در دوران جنگ سعی میکند روزگار بهتری رو بگذراند.
Sanaz Nasiri
۱۴۰۲/۴/۲۷
جورج اورول یکی از قویترین نویسندهها با افکار بسیار پیشرو تر از زمان خودش
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هوای تازه

برای دریافت کتاب صوتی هوای تازه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.