معرفی و دانلود کتاب صوتی مسیح باز مصلوب

عکس جلد کتاب صوتی مسیح باز مصلوب
قیمت:
290000 تومان - 30.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسیح باز مصلوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسیح باز مصلوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسیح باز مصلوب

کتاب صوتی مسیح باز مصلوب نوشته‌ی نیکوس کازانتزاکیس، تصویر گویا و روشنی از فساد و زوال جوامعی را به شما ارائه می‌دهد که ادعای پاکدامنی و مؤمن بودن می‌کنند. این اثر در حقیقت سوء استفاده‌های بزرگان دین از قدرت و نفوذ عقاید مذهبی را در جامعه شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی مسیح باز مصلوب:

داستان کتاب صوتی مسیح باز مصلوب (Christ Recrucified)، درباره‌ی جامعه‌ی روستایی است که می‌خواهند تعزیه‌ای تاثیرگذار و دیدنی را برگزار نمایند. موضوع این تعزیه سرگذشت عیسی مسیح است که در یکی از روستاهای یونان و تحت حکومت عثمانی به اجرا گذاشته می‌شود.

برای به اجرا درآوردن این نمایش، مردان بزرگ روستا باید بازیگران را از بین مردم عادی روستا برگزینند. شخصیت اصلی این نمایش به چوپانی در روستا به نام «مانولیوس» و نقش یکی از حواریون حضرت عیسی به بازرگانی بی‌آلایش و مهربان به نام «یاناکوس» داده می‌شود. یاناکوس، بازرگانی است که از طریق سفر به روستاهای دیگر، اجناس خود را به فروش می‌رساند، به «میشل» فرزند رئیس روستا نقش یکی از حواریون عیسی مسیح و «کستاندیس» صاحب کافه‌ی روستا نیز نقش سومین شخص از حواریون حضرت مسیح بنا بر تصمیمات بزرگان داده می‌شود.

در ادامه نیز نقش یهودا را مردی مغرور و کینه‌توز به نام «پانایوتیس» و نقش مریم مقدس را زنی بیوه به نام «کاترینا» به عهده می‌گیرد. کاترینا زنی غیرقابل اعتماد و حیله‌گر است، اما سرانجام در کمال سخاوتمندی، زندگی‌ خود را برای آن‌چه که به آن عقیده دارد، می‌دهد. شخصیت‌های دیگری نیز برای این نمایش برگزیده شده‌اند که قرار است در نقش‌های مختلف ایفای نقش کنند.

تمام کاراکترهای برگزیده شده در این نمایش حدود یک سال زمان دارند تا خود را برای اجرا آماده نمایند، نکته‌ی حیرت‌آور این ماجرا آن‌جاست که تمامی این شخصیت‌های به صورت ناخواسته در یک مسیر معنوی قرار می‌گیرند و هویت آن‌ها هم‌سو با نقشی که باید ایفا کنند، دگرگون می‌شود؛ مانولیوس صفات حضرت مسیح را در خود پیدا می‌کند و پانایوتیس در نقش یهودا غرق می‌شود. سه حواریون بزرگ عیسی نیز با توجه به شباهتی که با کاراکترهای اصلی دارند، برگزیده شده‌اند و هر یک با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به سرگذشت مشابهی دچار می‌شوند.

نیکوس کازانتزاکیس در این کتاب صوتی به طور شفاف تقابل‌ها را به نمایش می‌گذارد و همواره صفات زشت و ناپسند، ظلم به مظلوم، منفعت‌طلبی و کینه‌توزی‌ها در برابر صلح و دوستی و سرانجام آزادی را به تصویر می‌کشد. نقطه‌ی عطف و تاثیرگذار داستان، هم‌سو شدن کاراکترهای برگزیده شده برای نمایش با شخصیت‌های اصلی است که سرانجام آن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند و بدون این‌که حتی خودشان دریابند با کارهای خود صحنه‌های دوران حضرت مسیح را زنده می‌کنند. این کتاب صوتی، مسیحیت را مورد نقد قرار می‌دهد و به طور کلی دین و سیاست را در کنار هم بررسی می‌کند و هر دو را لازم و ملزوم یکدیگر می‌داند.

نیکوس کازانتزاکیس را بیشتر بشناسیم:

نیکوس کازانتراکیس، نویسنده‌ و شاعر یونانی در سال 1883 در شهر کرت به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در آتن آغاز نمود و پس از اخذ دکتری در رشتۀ حقوق به آلمان، فرانسه و ایتالیا رفت تا به تحقیق در زمینه‌ی ادبیات و هنر بپردازد. نیکوس در سال 1945 وارد عرصه سیاست شد و مقام وزارت فرهنگ یونان را از آن خود کرد، اما کمی بعد دوباره به نویسندگی روی آورد. آلبرت شویترس و توماس‌مان، نیکوس را یکی از بهترین نویسندگان، منتقدانان و محققان در اروپا و آمریکا می‌دانند.

یکی از آثار برجسته او که دوازده سال طول کشید «منظومۀ حماسی ادیسه» است. هم چنین مسیح باز مصلوب، آزادی یا مرگ، آخرین وسوسۀ مسیح و زوربای یونانی از دیگر آثار مشهور او هستند که شهرت جهانی دارند. کازانتزاکیس سرانجام در سال 1957 براثر ابتلا به بیماری سرطان خون دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از کتاب صوتی مسیح باز مصلوب می‌شنویم:

«دلم می‌خواست این قدرت را داشتم که در تمام دنیا مردم را به طغیان تحریک می‌کردم و همه آدمیان را از سفید و سیاه و زرد به قیام وامی‌داشتم و ایشان را در لوای ارتش واحد و مقاومت‌ناپذیری به نام ارتش گرسنگی گرد می‌‌آوردم، ارتشی که به شهرهای فاسد، به کاخ‌های تبهکار و به حرامسراهای پر از فسق و فجور قسطنطنیه می‌ریخت و آن‌ها را به آتش می‌کشید!»

«جان خود را یک بار برای همیشه فدا کردن آسان‌تر از این است که آن را قطره‌قطره در مبارزه روزمره نثار کنی. اگر از من بپرسند که کدام راه آدمی را به بهشت می‌رساند در جواب می‌گویم: آن راه که از همه دشوارتر است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
84 دقیقه
فصل اول
89 دقیقه
فصل دوم
101 دقیقه
فصل سوم
85 دقیقه
فصل چهارم
98 دقیقه
فصل پنجم
60 دقیقه
فصل ششم
81 دقیقه
فصل هفتم
64 دقیقه
فصل هشتم
64 دقیقه
فصل نهم
61 دقیقه
فصل دهم
93 دقیقه
فصل یازدهم
60 دقیقه
فصل دوازدهم
49 دقیقه
فصل سیزدهم
66 دقیقه
فصل چهاردهم
55 دقیقه
فصل پانزدهم
62 دقیقه
فصل شانزدهم
30 دقیقه
فصل هفدهم
42 دقیقه
فصل هجدهم
40 دقیقه
فصل نوزدهم
38 دقیقه
فصل بیستم
80 دقیقه
فصل بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسیح باز مصلوب
نویسنده
مترجممحمود سلطانیه
راویامیر محمدی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
290000 ت - 30.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسیح باز مصلوب

David GHanbari
۱۴۰۱/۶/۲۳
اگر کتاب زوربای یونانی از این نویسنده را خوانده اید و انتظار هر لحظه شور و شعف بالا و پایین پریدن‌ها و فلسفه تند و تیز کوتاه و رندانه در مورد هستی دارید این کتاب ناامیدتان خواهد کرد. چرا که اینجا انتقاد از مذهبیون و گروه بندی جامعه به آرامی شکل و شدت می‌گیرید. روحانییون مذهبی و جیره خوار و دکان از ساخته دین و خدا تا مرز ابلیس شدن در یک سو در پیش مردمان (گوسفندان مزرعه حیوانات اورویل) ایستاده و پرچم دین در دست و در مقابل بی شیله پیلگانی برهنه ساده و فقیر که در گرسنگیشان و تشنگی و سرما و گرمایشان خدا هست جرمشان دیر رسیدنشان.
و منجی، اگر خود مسیح هم باشد اگر داد از ظالم بخواهد بگیرد و در مقابل روحانیون شکم دریده و پاچه گندیده بایستد باید که تکیه تکیه شود.
و اما روایت صوتی داستان: هیجان سازی و تغییر صوت و لحن و گرما بخشی به داستان از یک خوانش معمولی بسیار فراتر است
ملیحه ایرانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
من بعد از خوندن زوربای یونانی خیلی علاقمند به این نویسنده شدم و این کتاب رو بهم معرفی کردند. ولی اصلا اصلا جذابیت و نفوذ اون کتاب رو برام نداشت. روایت بسیار اغراق‌آمیز و سطحی بود. هم در مدح شخصیت‌های مثبت و هم در نکوهش شخصیت‌های منفی. به همین دلیل اصلا به دل نمی‌نشست و من نتوانستم ارتباط برقرار کنم و مدام به خودم نهیب میزدم که به نکته‌ی قابل تاملی دست پیدا کنم. اما متاسفانه تا پایان داستان هیچی دستگیرم نشد و داستان خیلی تهی و بی مغز به پایان رسید و من رو حیران و سرگشته به جا گذاشت. خلاصه اینکه کتاب خسته کننده‌ای بود متاسفانه. افسوس
در پایان از اجرای بسیار جذاب و دلنشین جناب امیر محمدی عزیز کمال تشکر رو دارم و براشون آرزوی سلامتی میکنم
شقایق انصاری
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
در تبحر گوینده هیچ شکی نیست و واقعا اگر بخش جدا برای گوینده میبود من به ایشون قطعا 5 تا ستاره رو میدادم اما پلات داستانی ضعیف بود اما. باوجود شخصیت پردازی ضعیف و پلات داستانی که اشکال‌های زیادی داشت نقطه‌هایی هم در داستان بود که باعث همراهی خواننده میشد (شایدم بخاطر گوینده خوبی ک داشت بود) و درکل و میشه گفت که با وجود ضعیف بودن داستان اما کسل نبود اگر در مسائل اعتقادی دچار دوراهی هستید شاید این کتاب به شما بتونه کمک کنه که راه خودتون رو راحت تر پیدا کنید چه برای کسی که به این طرف بوم موندن شک داره چه کسی که به اون طرف بوم رفتن شک داره به نظرم به هردو کمک میکنه که به اون سمتی که میخوان بیشتر برن باتشکر از کتابراه
مریم منتظرالنگه
۱۴۰۲/۷/۲۰
هر چی بگم در مورد این کتاب کم گفتم و به هیچ وجه نمیتونم حق مطلب رو ادا کنم. یکی از زیباترین کتاب‌هایی بود که تا حالا شنیدم اونقدر زیبا بود که بعد از شنیدنش کتابش رو هم تهیه کردم و خوندم. به همه‌ی عزیزان که به دنبال ظهور حق و روشنایی و عدالت هستند مخصوصا هموطن‌های عزیزم توصیه میکنم حتما این کتابو با دقت بشنوید و نور روشنگری رو در خودتون بیدار کنید تا به عدالتی که همه لایقشیم برسیم.
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۰/۷/۳
نوبسنده‌ای توانا وقتی دست به قلم میشه برای خلق اثرش کاره چندان سختی از نظر تکنیکی نداره میمونه عقیده‌ای که قراره روی کاغذ بیاد... چی میشه گفت؟.. ایشون حقیقت رو از نگاه خودش میبینه و اگه ابری جلوی آفتاب رو گرفته باشه به کل خورشید رو منکر میشه.. اما جدا فضای خلق شده یعنی یک روستای یونانی خیلی خوب توصیف شده و عجب اینکه انگار جامعه ایرانه... البته از نوع مسیحی نه اسلامی
کورش فرودی
۱۴۰۰/۱۲/۷
بسیار کتاب عالی و شنیدنی است یک بار دیگر در قالب تقریبا طنز خسارت‌های خرافات مذهبی و تعصبات مذهبی و نقش مخرب آن و دو گانگی رفتاری و گفتاری در پیشوایان مذهبی را در قالب طنزی تلخ به تصویر میکشد بخصوص زمان وقوع داستان بسیار جالب است زمانیکه یونان توسط ترکیه عثمانی اشغال شده و حاکمان مسلمان بر مردم مسیحی حکومت میکنند بسیار جالب است گوش کنید
نوشین محسنی
۱۴۰۱/۸/۴
روایتی دیگر درباره اعتقادات انسان‌ها به مسیح.
اینکه انسان باید چه مقدار اعتقاد داشته باشه تا در هر مشکلی صبور باشه.
از اون پیر مرد بچه باز هم متنفرم، هر چند زمانی این کارها در بعضی از جوامع یک امر طبیعی تلقی میشد.
بهاره ندیمی
۱۴۰۰/۷/۱۳
محتوای کتاب خیلی کلیشه‌ای و بدیهی و به نظرم بی دلیل طولانی بود با این فکر که کازانتزاکیس نویسنده‌ی زوربای یونانی‌ست پس شاید این کتاب هم خوشمزگی‌های زوربا را داشته باشد گوش دادم و پشیمانم
Behroozjoze Sdr
۱۳۹۹/۵/۸
کتاب بسیار جالب و تامل برانگیزیه...
من کتاب فیزیکیشو خوندم.
خواندن کتاب‌های کازانتازیکس رو شدیدا پیشنهاد میکنم، ب خصوص این کتاب و زوربای یونانی
آزاده وکیل زاده
۱۴۰۰/۹/۵
هم کتاب و هم اجرای کتاب عالی بود. از اینکه کتاب را به طور کامل اجرا کردید، بسیار ممنونم. بسیار لذت بردم.
مریم ضرابی نیا
۱۳۹۹/۷/۹
بسیار لذت بردم ممنون از ارایه کتابهای معنوی وزیباتون کار گوینده هم عالی بود از ایشون تشکر می‌کنم
سینا خدابخشیان
۱۳۹۹/۵/۶
این کتاب ارزشمندرودکترشریعتی توکتاب انسان واسلام سفارش کرده بخونیدروشنفکران این کتاب روازدست ندن🌷
فاطمه بهمنی
۱۴۰۱/۸/۱۷
برای بار دوم این کتاب خوندم.. این کتاب بینش عمیقی نسبت به انگاره‌های ما از دین مسیحیت داره..
Fateme D
۱۳۹۹/۹/۱۲
تقریبا از وسط کتاب مشخص بود چه اتفاقی قراره بیوفته.. ادمای دورویی که به اسم خدا مطابق میل خودشون رفتار میکنن...
برای من کششی نداشت
واهه یوسفی
۱۳۹۹/۸/۳۰
داستانی ارزشمند، و اموزنده، صدای گوینده بسیار مناسب، واقعا لذت بردم، حتما پیشنهاد میکنم.
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسیح باز مصلوب

برای دریافت کتاب صوتی مسیح باز مصلوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.