معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق

کتاب صوتی سرگشته راه حق نوشتهٔ نیکوس کازانتزاکیس، داستان زندگی «سنت فرانسیس آسیسی»، قدیس فرانسوی آسیزی و بنیان‌گذار فرقه مسیحی فرانسیسکن‌ها را روایت می‌کند. زندگی او نوعی حماسه است که به شکلی خیره کننده در راه رسیدن به عشق و حقیقت قدم برمی‌دارد و در این راه سختی‌های زیادی را بدون هیچ پاداشی تحمل می‌کند.

درباره کتاب صوتی سرگشته راه حق:

فرانسوا در یک خانواده بسیار ثروتمند به دنیا آمد و در تمام زندگی خود به خوش‌گذرانی مشغول بود. تا اینکه در یک روز عجیب صدای خداوند به گوش او می‌رسد. او با تمام وجود، خدا را حس می‌کند و از آن‌ پس از تمامی ثروت و مقام خود دست می‌کشد. وی به‌کلی راه جدیدی را انتخاب می‌کند و در این مسیر به درجه بی‌نیازی از دنیا و دل‌بریدن از اطرافیان می‌رسد. سرانجام فرانسوا دشواری‌های فراوانی را تجربه و مریدان زیادی نیز پیدا می‌کند. همچنین معجزه‌های زیادی از این قدیس فرانسوی روایت شده و حتی به احترام این فرد برجسته یکی از شهرهای کالیفرنیا سن فرانسیسکو نامیده شده است. فرانسوا توانست تاثیر عمیقی بر روی الهیات و فلسفه غرب در قرون وسطی بگذارد.

داستان سرگشته راه حق از زبان برادر لئون روایت می‌شود. او در پی اتفاقاتی تلنگری عمیق به فرانسوا می‌زند و تا پایان داستان نیز نزد او می‌ماند. او خود نیز در جستجوی حقیقت و پروردگار است و به عنوان شخصی ساده و نجیب شناخته می‌شود. برخورد این دو به این شکل بود که روزی لئون گرسنه و خسته به شهر اسیز قدم می‌گذارد. او به دنبال غذا است و از همه کمک می‌خواهد اما کسی به او توجه نمی‌کند. در آخر کسی به او می‌گوید فرانسوا کسی است که می‌تواند به او کمک کند و این دیدار سرنوشت آن‌ها را به یکدیگر گره می‌زند.

کتاب سرگشته راه حق (God's Pauper: St. Francis of Assisi) داستان زندگی این فرد را از درون ذهنیت خود او تعریف می‌کند. آسیب‌هایی که فرانسوا در راه رسیدن به حقیقت دیده و رنج‌های شدید جسمی و روحی که متحمل شده است همگی در این کتاب با قلمی روان و صریح توصیف شده‌اند. نیکوس کازانتزاکیس از این قدیس بزرگ به‌عنوان معشوقی باشکوه و رهبری الهام‌بخش یاد می‌کند و به زیبایی خصوصیات او را به تصویر می‌کشد.

کتاب صوتی سرگشته راه حق مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های زندگینامه‌ای و آثار نیکوس کازانتزاکیس علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

نیکوس کازانتزاکیس را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و شاعر یونانی که از او به عنوان «غول ادبیات مدرن یونانی» یاد می‌کنند، در سال 1883 در شهر کاندیا به دنیا آمد.. او کودکی خود را در زمان جنگ‌های وطن‌پرستانه مردم کرت با ترکان عثمانی گذراند. نیکوس کازانتزاکیس (Nikos Kazantzakis) تحصیلات خود را در آتن ادامه داد و پس از آن برای مطالعه ادبیات و هنرهای زیبا به فرانسه، آلمان و ایتالیا سفر کرد. او پس از اتمام تحصیلات با دوست خود «گئورگ زوربا» که الهام‌بخش او برای نوشتن رمان «زوربای یونانی» بود، به استخراج معدن مشغول شد. اما آن کار را نیز بعد از مدتی رها کرد و به خبرنگاری در روزنامه روی آورد.

وی در 9 سال مختلف نامزد دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات شده بود. کازانتزاکیس در سال 1957 با وجود اختلاف یک رأی کمتر، جایزه نوبل ادبیات را به آلبر کامو واگذار کرد.

از مهم‌ترین آثار کازانتزاکیس می‌توان به «منظومه حماسی اودیسه، باغ صخره‌ها، اولیس، مسیح، مسیح باز مصلوب، زوربای یونانی، آزادی با مرگ، و آسیز بینوا» اشاره کرد. به عقیده «آلبرت شویترس» و «توماس‌مان» نیکوس از بهترین نویسندگان، منتقدان و محققان در اروپا و آمریکا است.

در بخشی از کتاب صوتی خلاصه رمان سرگشته راه حق می‌شنویم:

هنگامی‌که ما به آن شهر بزرگ رسیدیم که همان شهر راون بود، هوا تاریک شده بود. اما هنوز می‌توانستیم درخت‌های کاج انبوه و برج‌های گرد آن را در نیمه تاریکی تمیز بدهیم. نسیم دریا به‌تنهایی ما می‌وزید و خنکمان می‌کرد. پیشنهاد کردم که زمستان را اینجا بگذرانیم. موسم باران آغاز شده است. سطح آب رودخانه‌ها بالاآمده و هیچ کجا نمی‌شود رفت. طرفای شب در یک میدان وسیع توقف کردیم. در میان میدان یک مجسمهٔ مسیح بود که میشی را به دوش داشت. همان میش دورافتاده از گله را که به آغل بازمی‌گرداند.

به پیشروی ادامه دادیم. درحالی‌که پایمان از برخورد با سنگ‌ها یا با شاخه‌هایی که باد از درخت جدا کرده بود و به زمین انداخته بود، می‌لغزید. سردم بود. گرسنه بودم و پاهایم آن‌قدر درد می‌کردند که نمی‌توانستم راه بروم. اندکی بعد رسیدیم به صومعه. در بسته بود. اما حجره‌ها هنوز روشن بودند. فرانسوا طناب زنگ را کشید و من که از شدت سرما به‌کلی رنجور و بی‌حس بودم، در گوشه‌ای نزدیک در نشستم و قوز کردم. گوشمان را تیز کرده بودیم و منتظر بودیم ببینیم آیا دربان خواهد آمد تا در را به رویمان باز کند یا نه...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
بخش اول
52 دقیقه
بخش دوم
35 دقیقه
بخش سوم
36 دقیقه
بخش چهارم
54 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق
نویسنده
مترجممصطفی جمشیدی
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی، خلاصه کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق

ماندانا گرد
۱۴۰۱/۳/۱۳
کتاب ساده وروانی بود که دوست داشتم از این نویسنده بخونم سالها پیش کتابهای دیگه‌ای از این نویسنده‌ بسیار خوب یونانی خونده بودم در مقایسه با زوربای یونانی. و مسیح باز مصلوب این اثر بسیار ساده و کم محتوا بود....
حامد فروانی
۱۴۰۲/۷/۹
مطمئن بودم که این کتاب حال و هوای مسیحیت داره ولی به نظر در بعضی از جاها تبلیغ یه جور افراطی گری میشد هر چند به شدت به تمام ادیان احترام می‌گذارم ولی این نوع رسیدن به معنویت برایم جالب نبود
Iman Sharifi
۱۴۰۱/۱۱/۲
کازانتزاکیس واقعا فوق العادس
sahar ahmadi
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
ارزش یک بار گوش کردن و داشت
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سرگشته راه حق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.