معرفی و دانلود کتاب صوتی زوربای یونانی

عکس جلد کتاب صوتی زوربای یونانی
قیمت:
62000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زوربای یونانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زوربای یونانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زوربای یونانی

کتاب صوتی زوربای یونانی اثر مشهور نیکوس کازانتزاکیس رمانی اتوبیوگرافی است که به نوعی سرگذشت این نویسنده برجسته را روایت می‌کند. این کتاب داستان دوستی مرد جوانی با پیرمردی به نام «زوربا» را تعریف می‌کند که تجربه‌های عجیبی در زندگی خود داشته و تأثیر عمیقی بر روی او می‌گذارد. این اثر مدرن فلسفی در سال 1954 برنده جایزه بهترین رمان خارجی شد.

درباره کتاب صوتی زوربای یونانی:

در آغاز داستان راوی که شخصی متفکر است، تصمیم می‌گیرد برای مدتی کتاب‌هایش را رها کرده و یک معدن زغال‌سنگ را در جزیره کرت دوباره راه‌اندازی کند. او سعی می‌کند از زندگی یکنواخت خود که تنها در میان کتاب‌هایش گذرانده فرار کند. در طول سفرش به این جزیره با پیرمرد 65 سالهٔ عجیبی به نام «آلکسیس زوربا» دوست می‌شود. زوربا با ذکر توانایی‌های خود از او می‌خواهد که وی را به‌عنوان سرکارگر معدن استخدام کند.

آن‌ها بعد از اینکه به جزیره کرت می‌رسند در یک مسافرخانه اقامت کرده و کار در معدن را آغاز می‌کنند. راوی هم‌زمان مشغول نوشتن یادداشت‌هایی درباره زندگی و اندیشه بودا است. در مدت زمانی که این دو با یکدیگر کار می‌کنند، زوربا تأثیر ژرفی بر روی شخصیت اصلی داستان می‌گذارد و بسیاری از عقاید او را دگرگون می‌کند.

کتاب زوربای یونانی (Zorba The Greece) درمورد قهرمانی است که برخلاف تحصیلات و عامی بودنش، مرد کار و زندگی است. او در عین اینکه نسبت به سرگرمی پایان‌ناپذیر خود یعنی وقت گذراندن با زن‌ها زیاده‌روی می‌کند، مردی بسیار توانا و اهل عمل است. این داستان درواقع ستایشی در باب زندگی‌ست که به روشنفکران عزلت گزیده که سعی در دوری از همه و خلوت‌گزینی دارند، طعنه می‌زند.

زوربا درواقع به‌عنوان آموزگاری برای راوی داستان عمل کرده و او را برای ورود به جهان خشن قرن بیستم آماده می‌کند. او همیشه در لحظه زندگی می‌کند و گذشته و آینده برای او اهمیتی ندارد. نیکوس کازانتزاکیس در این رمان مثل باقی آثارش برای نمایش مسائل فلسفی از عنصر داستان بهره می‌گیرد. شخصیت‌های این داستان در گیرودار هستی‌گرانه‌ای گرفتار شده‌اند و در تقابل با معنی، بی‌اراده به سمت هدف نهایی یعنی مرگ به‌پیش می‌روند. این کتاب به یاد انسان می‌اندازد که تنها یکبار زندگی می‌کند و چیزهایی که می‌تواند تجربه کند آن‌قدر زیادند که نباید فرصتی برای فکرکردن به این‌که دیگران چه نظری دربارهٔ ما دارند وجود داشته باشد.

کازانتزاکیس با بررسی تضادهای آشکار در درون شخصیت‌های داستان، از داستان‌ها و آموزه‌های بودیسم استفاده کرده است. زوربا با پناه بردن به موسیقی و رقص، خود را از قیدوبند تعلقات دنیایی و احساسات زودگذر رها می‌کند و با دیدگاه خاصی که دارد تصورات راوی را تغییر می‌دهد. مجله تایم در سال 1953 این رمان را «داستانی بدون طرح اما با معنی» توصیف کرد.

از این کتاب همچنین فیلم‌های اقتباسی زیادی ساخته شده است که مهم‌ترین آن‌ها ساخته «مایکل کاکویانیس» است. او در سال 1964 فیلمی بسیار موفق از این رمان ساخت که موردتوجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. همچنین در سال 1968 فیلمی موزیکال از روی این رمان ساخته شد و پس از آن بی‌بی‌سی در سال 1993 سریالی کلاسیک از روی آن ساخت.

کتاب صوتی زوربای یونانی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که به داستان‌های اتوبیوگرافی و آثار نیکوس کازانتزاکیس علاقه دارند جذاب خواهد بود.

نیکوس کازانتزاکیس را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و شاعر یونانی که از او به عنوان «غول ادبیات مدرن یونانی» یاد می‌کنند، در سال 1883 در شهر کاندیا به دنیا آمد. نیکوس کازانتزاکیس (Nikos Kazantzakis) تحصیلات خود را در آتن ادامه داد و پس از آن برای مطالعه ادبیات و هنرهای زیبا به فرانسه، آلمان و ایتالیا سفر کرد. او پس از اتمام تحصیلات با دوست خود «گئورگ زوربا» که الهام‌بخش او برای نوشتن این رمان بود، به استخراج معدن مشغول شد. اما آن کار را نیز بعد از مدتی رها کرد و به خبرنگاری در روزنامه روی آورد.

وی در 9 سال مختلف نامزد دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات شده بود؛ با این حال کازانتزاکیس در سال 1957 با وجود اختلاف یک رأی کمتر، جایزه نوبل ادبیات را به آلبر کامو واگذار کرد. همچنین به عقیده «آلبرت شویترس» و «توماس‌مان» نیکوس از بهترین نویسندگان، منتقدان و محققان در اروپا و آمریکا است.

از مهم‌ترین آثار کازانتزاکیس می‌توان به «منظومه حماسی اودیسه، باغ صخره‌ها، اولیس، مسیح، مسیح باز مصلوب، زوربای یونانی، آزادی با مرگ، و آسیز بینوا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زوربای یونانی می‌شنویم:

چهار پنج‌روز گذشت ولی از زوربا خبری نشد. روز ششم از کاندیا نامه‌ای طویل در چندین صفحه حاوی مقدار فراوانی زبان‌بازی به دستم رسید که بر کاغذ صورتی رنگ معطری نوشته شده بود و در گوشهٔ صفحهٔ اول، قلبی که تیری آن را شکافته بود، نقش شده بود. نامه را به‌دقت حفظ کرده و با رعایت امانت برای شما رونوشت می‌کنم و سعی دارم اصلاحاتی را که در متن آن جا داده شده است، عیناً نقل کنم. تنها در املای قابل‌ملاحظهٔ آن دست بردم. زوربا قلم را مانند دیلم به دست می‌گرفت و با شدت به صفحهٔ کاغذ حمله می‌برد و به همین علت نامه‌اش سوراخ‌سوراخ بود و در تمام سطوح آن جوهر دویده بود:

«ارباب عزیزم، آقای سرمایه‌دار. من قلم‌به‌دست گرفتم تا از تو احوالپرسی کنم. ما نیز خدا را شکر سلامتیم. مدتیه متوجه شدم که برای اون به دنیا نیامدم که اسب یا گاو باشم. حیوونا فقط به‌خاطر خوردن زندگی می‌کن. برای فرار از این تهمته که شب و روز در تلاشم تا برای خودم یه کار دست‌وپا کنم. از نان روزانم به‌خاطر فکر و عقیدم می‌گذرم. ضرب‌المثل‌ها رو زیرورو می‌کنم و میگم ترجیح میدم تو استخری اردک لاغری باشم تا گنجشکی چاق توی قفس. خیلی‌ها وطن‌پرستن. بدون اونکه براشون پشیزی خرج برداره. من وطن‌پرست نیستم و نخواهم بود. اگرچه به ضررم تموم میشه. عدهٔ زیادی به بهشت عقیده دارن و میخ‌طویلهٔ خرشونو تا اونجا به زمین کوبیدن...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
بخش یک
43 دقیقه
بخش دو
35 دقیقه
بخش سه
36 دقیقه
بخش چهار
25 دقیقه
بخش پنج
40 دقیقه
بخش شش
24 دقیقه
بخش هفت
41 دقیقه
بخش هشت
24 دقیقه
بخش نه
27 دقیقه
بخش ده
32 دقیقه
بخش یازده
31 دقیقه
بخش دوازده
32 دقیقه
بخش سیزده
29 دقیقه
بخش چهارده
27 دقیقه
بخش پانزده
28 دقیقه
بخش شانزده
29 دقیقه
بخش هفده
34 دقیقه
بخش هجده
27 دقیقه
بخش نوزده
26 دقیقه
بخش بیست
27 دقیقه
بخش بیست و یک
28 دقیقه
بخش بیست و دو
35 دقیقه
بخش بیست و سه
36 دقیقه
بخش بیست و چهار
43 دقیقه
بخش بیست و پنج
37 دقیقه
بخش بیست و شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زوربای یونانی
نویسنده
مترجمتیمور صفری
راویکاوه یانقی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
62000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زوربای یونانی

Nazanin Nejatian
۱۴۰۲/۴/۴
اولش ارتباط برقرار کردن باهاش سخت بود اما وقتی وارد داستان اصلی شد جذاب شد گاهی حتی انقدر گفته هاش شیرین دلچسب بود که روی تکرار میزدم و واقعیت‌های دنیای که توش زندگی میکنی رو میگه و تواز شنیدن همچین چیزی که میدونی درسته میشنوی لذت میبری و به دانسته هات بهتر و بیشتر اضافه میشه... خوشحالم که با این کتاب اشنا شدم البته یکم برام صوتیش سخت بود کاش با ترجمه اقای صفری رو برای خوندن هم اضافه میکردن من فقط به خاطر ترجمه‌ی اقای تیمور صفری صوتی رو خریدم بارم از کتاب راه ممنونم
Nil you
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کتاب جالبی بود. واقعا تک تک لحظه‌ها و سکانس‌ها پر از جملات جذاب و اموزنده بود من که حتی سرعت رو کمی کمتر کردم که بتونم از تک تک جمله‌ها استفاده کنم. زوربا واقعا با ادم درس زندگی میداد در رابطه با خوانش هم این که واقعا من خوانش گوینده رو خیلی دوست داشتم صداگذاری و بیان هر شخصیت هم جذاب بود. ممنون بابت این کتاب و خوانش عالی
حمید جانفدا
۱۴۰۱/۱۰/۶
بسیار عالی و مفید بود و از خدمات شما سپاسگزارم ضمنا توصیه میکنم به تمامی عزیزان که هر کتاب ارزش یکبار خواندن و یا شنیدن رو داره؛ پس تا میتونید به مطالعه‌ی کتاب رو بیارین چون حداقل به افکار آدمی کمک می‌کنه بهترینها رو برای زندگی انتخاب کنه
فدای موهبت همه شما
یاعلی 🤝🌹🙏
Azad Rahimi
۱۴۰۰/۶/۸
کتاب خیلی خوبیه، داستانی پر کشش و جذابی داره، خصوصا به مردهای نوجوان و جوان پیشنهاد میکنم.
پر از حقیقت، درس و تجربه هست که میتونه راهنمای زندگی باشه.
صدای گوینده هم بسیار زیبا و دلنشینه فقط گاهی و به ندرت موزیک متن آزار دهنده میشه.
سارا جعفرزاده
۱۴۰۱/۸/۱۸
این دوستان فوق العاده ست. پر از درس‌ها و تجربه‌های بسیار سودمند. باید بارها و بارها این کتاب را خواند. صدای گوینده فوق العاده عالی ست. منتظر کتابهای بیشتری از این گوینده هستیم. متشکرم
ناهید بیلابری
۱۴۰۰/۸/۹
کتاب خیلی خوبیه مخصوصااستعارات وتشبیهاتی که ازمحیط اطراف داره بسیارمجذوب کننده است مخصوصاصدای گوینده بسیاردلنشین است ومایلم خودکتاب راتهیه کنم وخط به خط بخوانم.
M S
۱۴۰۱/۳/۴
بعنوان رمان کتاب جالبی بود و توجه آدم رو به موضوعاتی که شاید زیاد به اون توجه نمی‌کنیم جلب میکرد
Amir Sadeghi
۱۴۰۱/۲/۷
زوربا قدرتی داره که دوست داری اون فقط صحبت کنه و بقیه شخصیت‌های داستان برات مهم نیستن
Ali Basafa
۱۴۰۰/۵/۱۴
بسیار عالی و از لحظه لحظه‌اش لذت خواهید برد، با خوانش بسیار زیبا و مسلط و حرفه‌ای آقای کاوه یانقی
لیلا .قاف
۱۴۰۰/۵/۲۱
خوانش کتاب بسیار ضعیف و غلط خوانی بسیار شنیده می‌شود... متاسفم برای خواننده کتاب
حسین امینی
۱۴۰۳/۱/۱۱
زوربا در قلب انسان جا دارد از شنیدن این کتاب لذت بردم
محمد قصاب
۱۴۰۲/۷/۱۱
عالی... کتابی فوق العاده برای درک مفهوم در لحظه زندگی کردن
سیمین تیموری
۱۴۰۱/۲/۱۱
این کتاب انسان را به چالش می‌کشد.
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زوربای یونانی

برای دریافت کتاب صوتی زوربای یونانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.