معرفی و دانلود کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن

عکس جلد کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن
قیمت:
40500 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن

آیا تا به حال شده که فکر کنید که هیچ تعلق خاطری به شغل خود ندارید و حس یک فرد شکست خورده را داشته باشید؟ آلن دوباتن در کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن، قرار است پاسخی به نگرانی‌های زندگی کاری شما بدهد و نشان دهد که چگونه می‌توان با چالش‌های آن مواجه شد.

درباره کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن:

اغلب افراد بیشترین زمان خود را در محل کارشان می‌گذرانند اما کمتر پیش می‌آید که از خودتان بپرسید چگونه به آنجا رسیده‌اید و شغلتان چه معنایی برایتان دارد. کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن (The Sorrows of Work) ویژگی‌های کار کردن در دنیای مدرن امروز را بررسی می‌کند؛ اینکه لذت و غمی که از محیط کارتان دریافت می‌کنید تا چه میزان است و چگونه می‌توان با چالش‌های آن مواجه شد. آلن دوباتن با نگاه فلسفی و روانشناختی خود، انواع مشاغل از علم موشک و حسابداری گرفته تا ساخت بیسکوییت و هنر را بررسی می‌کند و رویکردی تازه به زندگی کاری‌تان نشان‌ می‌دهد.

کتاب مصیبت‌های شاغل بودن به سوالات رایجی پاسخ می‌دهد که ممکن است در راه رسیدن به محل کار از ذهن‌تان عبور کند؛ اینکه چرا این کار را می‌کنید؟ چه چیز آن برایتان خوشایند است؟ آیا این روند تکراری معنایی دارد؟ چرا شغلی که دارید گاهی غیرقابل تحمل می‌شود؟ و در نهایت احساسی که برایتان باقی می‌ماند، احساس خشم، شرمندگی و گناه است.

زبان این کتاب صوتی شوخ، صمیمی و دقیق است و به شما نشان می‌دهد که کار مدرن به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، گاهی شما را دچار ملال و خستگی مفرط می‌کند و دلتان برای یک هیجان، هدف عالی و خلاقیت و تحرک زیاد تنگ می‌شود.

دوباتن این ویژگی‌ها و مصیبت‌های شغل بودن را برای شما نام می‌برد که عبارتند از: نبود شایسته سالاری و فرصت‌های نابرابر، تخصصی شدن کارها، تکراری و خسته کننده بودن امور، تجاری سازی، رقابت سخت کاری، ترس از اعتماد و همکاری با دیگران، سرکوب خلاقیت و ابتکارهای شخصی، بی‌معنایی و...

با آلن دوباتن بیشتر آشنا بشویم:

کمتر فیلسوفی را می‌شناسیم که بتوان فلسفه را به زندگی روزمره مردم پیوند بدهد و با زبانی ساده و باکیفیت، مفاهیم مهم انسانی همچون عشق، کار، هنر، سفر، دوستی و... را بیان کند. آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه کننده تلویزیون و فیلسوفی سوئیسی است که با 50 سال سن در لندن زندگی می‌کند.

او تجربه نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی دارد، اما شهرت او به خاطر جستارنویسی‌ها و مقاله‌هایی است که ترکیبی از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و دانشمندان با زندگی عادی مردم است. درواقع هدف این فیلسوف، بازگرداندن تفکر در مرکز زندگی است؛ یعنی جایی که به آن تعلق دارد.

آلن دوباتن با نوشتن کتاب جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه در ایران و جهان مشهور شد. او در اولین کتاب خود یعنی جستارهایی در باب عشق، سبکی غیرمعمول را به کار گرفت و عناصر داستانی یک رمان را همراه با تاملات و تحلیل‌های غیر داستانی ترکیب کرد و باعث شد خوانندگان زیادی جذب آن بشوند.

آثار مهم و ترجمه شده این نویسنده سوئیسی شامل این موارد است: «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصایب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت (موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن»

مجموعه مدرسه زندگی:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه‌گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و... است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه‌اندازی مدرسه زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم شغلی دارید که ممکن است گاهی مایوس‌تان کند و دل‌تان می‌خواهد که تغییری اساسی در این روند تکراری اتفاق بیفتد، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن می‌شنویم:

مصیبت‌های شاغل بودن محدود به فعالیت‌ اجباری در یک زمینه کاری برای کل دوره زمانی در شغل ما نیست؛ بدتر از آن، انتخاب ما ممکن است خسته کننده باشد. احتمالا تصور می‌کنیم که سقوط در این نقش خسته کننده ممکن است اشتباه ما و نشانه حماقت صددرصدی ما باشد. با این حال با نگاهی بی‌طرفانه می‌بینیم، شغل‌های خسته کننده اغلب بخش اجتناب ناپذیر و جدانشدنی از اقتصاد مدرن هستند.

وقتی درباره شغلی صحبت می‌کنیم یعنی شغلی که جالب بوده و خسته کننده نیست، به شغلی اشاره داریم درجه‌ای از اختیار، سلیقه شخصی و خلاقیت بدون معنای هنرمندانه وجود دارد. در شغل جذاب ما فقط از دستورات پیروی نمی‌کنیم، بلکه کلیت کار را در انجام مسیر در نظر می‌گیریم و بهترین راه حل از نظر خود را انتخاب می‌کنیم.

بنا بر این تعریف، شغل خوب یعنی شغلی که تا حد کافی به شخصی کردن مجال بدهد؛ یعنی شغلی که فرصت داریم به طور مستقیم شخصیت خودمان را در مواجه با آن انعکاس دهیم. در نهایت قادر خواهیم بود تا بهترین قسمت‌های شخصیت خود را در کالاها و خدماتی که فراهم نموده‌ایم، ببینیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
مقدمه و بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم: تخصصی شدن
9 دقیقه
بخش سوم: استاندارد کردن
12 دقیقه
بخش چهارم: تجاری سازی
6 دقیقه
بخش پنجم: مقیاس
13 دقیقه
بخش ششم: رقابت
14 دقیقه
بخش هفتم: همکاری
5 دقیقه
بخش هشتم: برابری فرصت
6 دقیقه
بخش نهم: شایسته سالاری
6 دقیقه
نتیجه گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن
نویسنده
مترجممحمد کریمی
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
40500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن

ندا شیرخانی
۱۴۰۰/۱۱/۱
جالب بود، اعتمادبنفس ازدست رفته برای شاغلین را کمی برمیگرداند.
درباره اینکه همه شکستها در دنیای تجاری شده امروز از روی کم کاری و بی استعدادی ما نیست.
و درباره اتفاقاتی که تجاری شدن ایجاد نموده میگوید
S Ab
۱۴۰۱/۶/۴
خوندن کتابهای دوباتن همشون مفیده، حتی اگر همه مطالب رو بدونیم بازم تاکید و یادآوریشون میتونه اثرگذاری زیادی داشته باشن.
سمیرا
۱۴۰۱/۶/۱۰
من خیلی دوست نداشتم با اینکه نوشته‌های آلن دوباتن معمولا دوست دارم این کارش جذبم نکرد
شقایق شفیعی
۱۴۰۰/۶/۴
مسائل رو یکم پیچیده توضیح میداد و راهکاری برای بهبود شرایط ارائه نکرد. ولی در کل بد نبود
Ehsan Zohuri
۱۴۰۰/۱/۳۰
نسبت به بقیه کتابهای این فیلسوف ضعیف تر بود ولی خب ارزش یکبار گوش دادن رو داره
مروا هستم ✌️
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
خیلیییی دوسش داشتم. پیشنهاد میکنم بشنویدش♥️
سمانه خلفی
۱۴۰۱/۳/۶
کتاب خوب و آموزنده‌ای بود
سيد اكول
۱۴۰۰/۵/۱۲
خیلی جالب بود و مفید
دینا مرادی
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خیلی خیلی عالی بود.
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن

برای دریافت کتاب صوتی مصیبت‌های شاغل بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.