معرفی و دانلود کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

عکس جلد کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟
قیمت:
۴۷۰۰۰ ۲۸,۲۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

گرگ کلایدسدیل در کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ُ، به بررسی وضعیت اقتصادی در چین و اینکه آن‌ها چطور توانسته‌اند به بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل شوند پرداخته است.

چین می‌رود تا به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شود و با این حال غرب هنوز درک ضعیفی از این غول اقتصادی دارد. گرگ کلایدسدیل (Greg Clydesdale) ورای ادراک متعارف غربی نسبت به کسب و کار چینی‌ها، جاده‌ی ابریشم، مارکو پولو و تجارت تریاک نظر می‌کند تا بفهمد تجار کاتایان چطور پول در می‌آورند و چطور بازرگانی ملی چین در طول زمان رشد کرده است. او عملکردهای تاریخی، ارزش‌ها و موفقیت‌های تجارت چین را توضیح می‌دهد و بررسی می‌کند که چطور تجار چینی با غلبه بر ابعاد فضایی و موقت بازار، ثروت قابل توجه به دست می‌آورند. او انقلابات تجاری در سلسله‌های تنگ و سانگ، تاجران نمک، و هاوکوا را که ثروتمندترین مرد جهان شد، کشف می‌کند.

طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ارزش اقتصاد چین اکنون معادل 17/6 تریلیون دلار است در صورتی که ارزش اقتصاد آمریکا 17/4 تریلیون دلار، اندکی بیشتر است. از سال 1872 که آمریکا از نظر قدرت اقتصادی، بریتانیا را پشت سر گذاشت، این اولین بار است که عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را از دست می‌دهد.

این آمار که توسط صندوق بین‌المللی پول، با استفاده از اهرم برابری قدرت خرید، به دست آمده و بر اساس آن می‌شود مقایسه کرد که قدرت خرید پول شخص در کشورهای مختلف تا چه اندازه است. از آن‌جا که هزینه زندگی در چین کمتر است، قدرت خرید پول شخص در چین بیشتر از آمریکا است. به همین علت صندوق بین‌المللی پول قدرت اقتصادی چین را مطابق با این برابری افزایش داده است.

در بخشی از کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ُ (How the chinese got rich) می‌خوانیم:

تاجران چینی از عهد باستان دست‌اندرکار تجارت بین‌المللی بودند. شاید بتوان گفت مشهورترین نشانه‌ی تجارت بین‌المللی چین راه ابریشم بود که شبکه‌ای باستانی از مسیرهای تجاری در آسیای مرکزی محسوب می‌شود. مشهورترین روایت راه‌اندازی راه ابریشم متعلق به ژانگ چیان کاردار سلطنتی چین است که در مأموریتی دیپلماتیک در حدود سال 138 پیش از میلاد به منظور یافتن هم‌پیمانانی برای نبرد علیه زیونگنو، از اقوام بدوی آن زمان، اعزام شد که در ناحیه‌ی مهمی از آن جاده زندگی می‌کردند.

آغاز سفر ژانگ چیان مصیبت‌بار بود. قوم زیونگنو او را دستگیر کرده و به مدت چند سال به زندان انداختند، ولی او سرانجام موفق به فرار شد و به سفر خود به سمت غرب ادامه داد. او به باکتریا (افغانستان امروزی) رفت و در آن‌جا اطلاعاتی در مورد محصولاتی قابل تجارت از جمله شیشه، نقره، طلا و اسب‌های ایرانی کسب کرد. بیست سال بعد به چین بازگشت و سپس دومین سفر خود را آغاز کرد. این سفر دیگر مأموریتی دیپلماتیک نبود. او که از شناخت کامل در مورد محصولات موجود و جغرافیای راه ابریشم برخوردار بود، این بار به تاجری تبدیل شده بود که مقادیر بسیاری از طلا و ابریشم را با اسب مبادله می‌کرد.

این تجارت در حدود سال 121 پیش از میلاد، زمانی که سلسله‌ی هان در چین قوم زیونگنو را در جنگ شکست داد و مسیر هکسی به قلمروی آن‌ها اضافه شد رونق بیشتری یافت. این امر موجب تسهیل در تجارت چین با دنیای غرب شد که ولع اشراف آن برای ورزش‌، موسیقی، شراب، دختران رقصنده، و سایر فعالیت‌های نامتعارف غربی‌ها در حال افزایش بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1/ هنر تجارت
فصل 2/ انقلاب تجاری تانگ و سانگ
فصل 3/ تاجران چگونه پولدار شدند؟ بُعد زمان و مکان
فصل 4/ تجارت بین‌المللی: از سانگ جنوبی تا اوایل سلسله‌ی مینگ
فصل 5/ سلسله‌ی مینگ (1368 1644)
فصل 6/ صنعت چین
فصل 7/ فرهنگ تجارت در سلسله‌های مینگ و چینگ
فصل 8/ سلسله‌ی چینگ (1644 1911)
فصل 9/ چینی‌های آن‌طرف آب در جنوب شرقی آسیا
فصل 10/ تکامل هنر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-600-8593-97-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
۴۷۰۰۰ ۲۸,۲۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

برای دریافت کتاب چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.