معرفی و دانلود کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید

عکس جلد کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید

کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید نوشته‌ی کالوین اس. هال اثری است که به بازنگری رویدادهای زندگی فروید و نظریات علمی وی اختصاص داده شده. این کتاب که شامل زندگی‌نامه‌ای کوتاه از فروید و بعد شرح نظریات او به شکل ساده و روشن است، برای مخاطبان عمومی منبعی مناسب برای آشنایی با فروید محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید

برای کسانی که در حوزه‌ی روان‌شناسی مطالعه می‌کنند،‌ زیگموند فروید نامی شناخته‌شده است. کمتر کسی وجود دارد که از این فضا اطلاعاتی داشته باشد و نام پدر علم روان‌کاوی، یعنی فروید را، نشنیده باشد. فروید که یکی از نامدارترین دانشمندان عصر خود بود و از پیشرفت‌های علمی چشمگیر زمانه‌ی خودش تأثیر پذیرفته بود، با تکیه بر پژوهش‌های علمی منحصربه‌فردش، به کشفیات مهمی در زمینه‌ی کارکرد ذهن انسان رسید که در نوع خود بی‌بدیل بودند و زمینه‌ساز پیشرفت‌های مهمی در علم روان‌شناسی شدند. کتابی که هم‌اکنون پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی مقدمات روان‌شناسی فروید (A primer of Freudian psychology) نوشته‌ی کالوین اس. هال (Calvin S. Hall)، شامل زندگی‌نامه‌ای موجز از فروید و بررسی آرای مختلف او می‌باشد.

کتاب حاضر تألیف شده تا قابل تأییدترین تفسیر از نظریات فروید را گردآوری کرده و در اختیار دانش‌پژوهان قرار دهد. فروید در زمان حیاتش نظریات بسیاری ارائه داد که بعدها در آن‌ها تغییراتی ایجاد و نسخه‌ای بهتر از آن‌ها را معرفی کرد. این مسئله می‌تواند مسیر مطالعات آثار و آرای فروید را برای علاقه‌مندان بسیار طولانی و پرپیچ‌وخم کند، ولی به کمک کالوین اس. هال و کتاب مقدمات روان‌شناسی فروید،‌ این مسئله تا حد زیادی حل شده و مخاطبان به آسانی به معتبرترین صورت نظریات فروید دسترسی خواهند داشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید

کتاب مقدمات روان‌شناسی فروید که در اینجا نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، در ابتدا با زندگی‌نامه‌ای مختصر اما مفید از فروید مطالبش را آغاز می‌کند. در این قسمت به حقایق جالبی از زندگی این دانشمند برجسته دست پیدا می‌کنید؛ مثلاً همین مسئله که فروید، با وجود داشتن مدرک پزشکی، علاقه‌ای به طبابت نداشت و تنها به دنبال این بود تا کارهای تحقیقاتی‌اش را جلو ببرد. اما کار تحقیقاتی نه تنها خرج زندگی او و همسر و فرزندانش را تأمین نمی‌کرد،‌ بلکه خود نیاز به بودجه داشت. به همین دلیل او تصمیم گرفت تا در کنار کار اصلی‌اش که پژوهش بود به طبابت نیز ادامه دهد که خود این کار، به جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز او از بیماران نیز کمک شایانی کرد.

بعد از پرداختن به رویدادهای برجسته‌ی زندگی فروید،‌ کتاب صوتی مقدمات روان‌شناسی فروید به سراغ روایت اصلی‌ترین نظریات وی می‌رود تا مخاطب را با پراهمیت‌ترین نظریه‌های این دانشمند بزرگ آشنا کند. بررسی سازمان شخصیت‌، پویش‌های شخصیت، رشد و تکامل شخصیت و استواری شخصیت، مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که فروید در رابطه با آن‌ها اظهار نظر کرده. در این میان به نظریات معروف و البته بسیار جنجالی فروید نیز پرداخته می‌شود که در زمان خودش، سروصدای زیادی به پا کردند. از جمله‌ی این نظریات بحث شور جنسی یا همان «لیبیدو» است که به اعتقاد فروید، عامل بروز تمام فعالیت‌های انسانی محسوب می‌شود. به بیان دیگر تمام کارهایی که انسان انجام می‌دهد از ریشه‌ای جنسی سرچشمه می‌گیرند و حتی نوزادان به همین دلیل تمایل به مکیدن انگشتشان دارند. از دیگر کارهای مهم و ارزشمند فروید، کشف قلمروی ناخودآگاه ذهن انسان است. محدوده‌ی اثر نظریات فروید تنها به علم روان‌شناسی و علوم تجربی محدود نمی‌شود، بله در حوزه‌های دیگر علوم انسانی نیز از نظریه‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد او استفاده کرده‌اند.

کتاب صوتی مقدمات روان‌شناسی فروید توسط شهریار شهیدی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی کامبیز خلیلی و هوتن شاطری‌پور بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات پندار تابان ناشران این کتاب هستند.

کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به علم روان‌شناسی و دانش‌جویان این حوزه، مخاطبین اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید می‌شنویم

نهاد:

تنها عملکرد نهاد، مهیا کردن امکان تخلیه‌ی آنی مقادیر زیاد هیجان (انرژی یا تنش) است. این هیجانات از طریق تحریک درونی یا بیرونی در موجود زنده ایجاد می‌شوند. کارکرد نهاد، تحقق یک اصل آغازین و بنیادی در زندگی است که فروید آن را «اصل لذت» نامید. هدف از اصل لذت این است که فرد را از تنیدگی رها کند. اگر این امر میسر نشود (که غالباً هم میسر نمی‌شود) تلاش نهاد کاهش دادن میزان تنش به سطح پایین و ثابت نگه داشتن آن تا حد امکان است. تنش به صورت درد یا ناراحتی تجربه می‌شود، درحالی‌که آسودگی از تنش به صورت لذت یا خشنودی تجربه می‌گردد. پس می‌توانیم بگوییم که هدف اصل لذت اجتناب از درد و یافتن لذت است.

اصل لذت موردی ویژه از یک گرایش جهان‌شمول در کلیه‌ی عناصر زنده محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
6 دقیقه
شرح حال مولف
6 دقیقه
پیشگفتار مولف
8 دقیقه
فصل اول: زیگموند فروید 1856 تا 1939
14 دقیقه
فروید، خالق روان‌شناسی پویشی
12 دقیقه
فروید چه کاره بوده؟
1 دقیقه
فصل دوم: سازمان شخصیت
16 دقیقه
نهاد
10 دقیقه
من
12 دقیقه
فرامن
3 دقیقه
فصل سوم: پویش‌های شخصیت
6 دقیقه
غریزه
29 دقیقه
توزیع و تخلیه‌ی انرژی روانی
16 دقیقه
نیروگذاری روانی و نیروگذاری بازداشتی
11 دقیقه
هشیاری و ناهشیاری
10 دقیقه
غرائز
28 دقیقه
اضطراب
2 دقیقه
خلاصه
6 دقیقه
فصل چهارم: رشد و تکامل شخصیت
15 دقیقه
همانندسازی
19 دقیقه
جابه‌جایی و والایش
14 دقیقه
مکانیسم‌های دفاعی من
9 دقیقه
فرافکنی
7 دقیقه
واکنش وارونه
7 دقیقه
تثبیت
3 دقیقه
واپس‌روی
4 دقیقه
خصوصیات عمومی مکانیسم‌های دفاعی
16 دقیقه
دگرگونی غرائز
34 دقیقه
رشد غرائز جنسی
2 دقیقه
خلاصه
8 دقیقه
فصل پنجم: استواری شخصیت
14 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید
نویسنده
مترجمشهریار شهیدی
راویکامبیز خلیلی، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید

برای دریافت کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.