معرفی و دانلود کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم

عکس جلد کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم
قیمت:
۴۴۰۰۰ 30800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم

کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم نوشتهٔ مهدی یزدانی خرم، رمانی اجتماعی و پست‌مدرن است که یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های تاریخ ایران، از سال 1320 تا 1332 را روایت می‌کند. این کتاب در سال 1391 تندیس بهترین رمان از جایزه ادبی هفت‌اقلیم را دریافت کرد و به زبان‌های مختلف انگلیسی، ایتالیایی و ترکی ترجمه شد.

درباره کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم:

این داستان تودرتو و پیچیده از اوایل دهه 80 شروع می‌شود و تا دهه‌های 20 و 30 ادامه پیدا می‌کند. کتاب من منچستریونایتد را دوست دارم با بیش از 100 شخصیت از سه بخش اصلی تشکیل شده که هرکدام داستان خاص خود را دارند. خط اصلی داستان با ابتلای یک دانشجوی تاریخ به سرطان خون در تهران دههٔ هشتاد شمسی شروع می‌شود و بعد از آن با روایت‌هایی تکه‌تکه در سال‌های 1320 به بعد، به ایران اشغال شده در زمان جنگ جهانی دوم متصل می‌شود و در نهایت با قصه زندگی دانشجوی تاریخ هم به پایان می‌رسد.

راوی داستان دانای کل است که وارد ذهن شخصیت‌ها شده و مدام در گذشته و حال سرگردان است. این رمان که پس از انتشار در اکثر جوایز ادبی نامزد شده است، موضوع خشونت و مرگ در تاریخ را به تصویر کشیده و آن را نقد می‌کند. مهدی یزدانی خرم از تکنیک‌های روایی درست استفاده کرده و اتفاقات داستان را به شکلی جذاب و با ریتمی تند برای مخاطب روایت می‌کند. درواقع این داستان با سبک روایت «کات آپ» نوشته است که در آن روایت‌های جدا و گاهاً تکه‌تکه در داستان دیده می‌شود. این روایت‌ها در طول داستان به هم متصل می‌شوند و ترکیب جذابی را ایجاد می‌کنند.

مهدی یزدانی خرم در طول داستان، تهرانی را به تصویر می‌کشد که آدم‌ها از غریبه و آشنا می‌خواهند برای پایتخت تکلیف روشن کنند؛ از احزاب مختلف گرفته تا متفقین، مهاجرین، شاعران، روشنفکران و... او در این پازل هزار تکه سعی دارد فضای سیاسی و تاریخی ایران را در دهه‌های 20 و 30 بیان کند و آن را به دهه 80 پیوند بزند.

همچنین هر یک از شخصیت‌های رمان من منچستر یونایتد را دوست دارم، روایت خاص خود را دارند و هرکدام به زبان مخصوص خود آن را بیان می‌کنند. اما تمامی این داستان‌ها به شکل زنجیری به یکدیگر متصل شده‌اند. نکته قابل‌توجه این رمان در این است که تمامی شخصیت‌ها بی‌نام هستند و با موقعیت یا شغلشان به مخاطب شناسانده می‌شوند و این موضوع نشان‌دهندهٔ اهمیت نقش اجتماعی شخصیت‌ها در داستان است.

عناصری مثل خون، مرگ، خشونت و خیانت در طول داستان به‌وفور دیده می‌شوند و نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. این رمان آوانگارد را درواقع می‌توان نمونه متفاوتی از ادبیات معاصر ایران دانست. همچنین این داستان جلد اول از سه‌گانهٔ این نویسنده به شمار می‌آید که با رمان‌های «سرخ سفید» و «خون خورده» ادامه پیدا کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم:

- دریافت جایزه ادبی هفت‌اقلیم در سال 1391
- دریافت جایزهٔ ادبی «بوشهر» در سال 1391
- کسب عنوان یکی از امیدهای ادبیات داستانی ایران از سوی انجمن «چهل»

نکوداشت‌های کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم:

- مهدی یزدانی خرم با توانایی خود در استفاده از تکنیک‌هایی روایی، همچون بردن رمان در شیوهٔ روایت گفتن (Telling) که بهترین روش برای تجمیع اتفاقات زیاد است، به‌خوبی توانسته به لحاظ ادبی رمان درجه یکی بیافریند؛ بنابراین من از جهت وجوه زیبایی‌شناسی رمان من منچستر یونایتد را دوست دارم را یکی از موفق‌ترین رمان‌های دههٔ گذشته می‌دانم. (محمدحسین شهسواری - منتقد ادبی)

- کتابی که در کشورش جوایز بسیاری دریافت کرده به‌عنوان رمانی آوانگارد تعریف شده است. شاید اگر بگوییم آوانگاردِ به تأخیر افتاده صحیح‌تر باشد. شیوهٔ یزدانی خرم، «دوس پاسوس» را به یادم می‌آورد. در رمان‌های «دوس پاسوس» از جایی که یک شخصیت رها می‌کند، دیگری داستان را ادامه می‌دهد و در نتیجهٔ گذرها و تغییر مکان شخصیت‌ها تابلویی از جامعه به تصویر کشیده می‌شود. (عمر ایلهان - نویسندهٔ ترک)

کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات داستانی فارسی و رمان‌های تاریخی و اجتماعی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

مهدی یزدانی خرم را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی در شهریور سال 1358 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. مهدی یزدانی خرم (Mehdi Yazdani Khoram) بعد از پایان تحصیلات در صفحات ادبی مطبوعات مقاله‌ها و یادداشت‌های مختلفی نوشت. ولی شهرت اصلی‌اش به علت نوشتن نقدهای ادبی اوست که در روزنامه‌های مشهوری مثل خرداد، همشهری، شرق و اعتماد به انتشار در می‌آمد.

یزدانی خرم همچنین عضو شورای دبیران و دبیر ادبیات در مجله نافه بود و بعد از آن به‌عنوان مشاور اصلی بخش ادبیات نشر چشمه شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر در این انتشارات، داستان‌های ایرانی برتر را بررسی و انتخاب می‌کند. از آثار دیگر این نویسنده توانا می‌توان به «به گزارش اداره هواشناسی فردا این خورشید لعنتی»، «خون خورده» و «سرخ سفید» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات مهدی یزدانی خرم:

- برندهٔ جایزه ادبی «چهل» به عنوان یکی از پنج امید ادبیات داستانی ایران در سال 1395
- برنده جایزه بهترین رمان سال‌های 1391 و 1392 از هیئت داوران جایزه ادبی بوشهر برای رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم»
- برنده جایزه بهترین رمان سال 1391 کتابِ سالِ هفت اقلیم برای رمان «من منچستر یونایتد را دوست دارم»
- برنده جایزه ادبی واو در سال 1385 برای رمان «به گزارش اداره هواشناسی فردا این خورشید لعنتی»
- برنده جایزه جشنواره مطبوعات

در بخشی از کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم می‌شنویم:

دود سیاه کافه و خانهٔ زن لهستانی، چشم تمام عابران سر صبح را خیره کرده بوده. پیرمرد ریش سفیدی استغفرالله بلندی گفته و به کسی که تعریف می‌کرده یک زن و مرد در آتش جزغاله شده‌اند، اطمینان داده که آتش رسوایی است که این‌طور به زندگی گناهکار می‌افتد. پیرمرد راهش را گرفته و رفته سمت خیابان کوچکی که در آن دکان دعافروشی داشته. پیرمرد همه جور دعا و وردی می‌فروخته. از دعاهایی که روح پدرجد صاحب دعا را هم سرحال می‌آورده تا کلماتی که محبت مرد خانه را به زنش می‌جنبانده. مشتری ثابت این دعاها زن‌ها بوده‌اند. پیرمرد بعد اینکه گوشه‌ای کم نوری از مغازه‌اش روی صندلی جاگیر شده، شروع کرده به نوشتن دعایی که دیشبش به فکرش رسیده بوده. دعای تسخیر ارواح سرگردان. دعایی که به صاحب دعا قدرت عجیب‌وغریبی می‌داده و اصلاً ارتشی می‌ساخته از ارواح برای جنگ با بلاد کفر. بلاد کفر هم جایی بوده که پیرمرد سال‌ها قبل زنش را آن جا گم‌کرده بوده. زن پیرمرد تو یکی از محله‌های استانبول ناپدید شده و پیرمرد را پیچانده بوده. به همین خاطر هرچند که پیرمرد عثمانی‌ها را کافر نمی‌دانسته، لجش از آن‌ها درآمده و به همه می‌گفته که آن جا هم عین بلاد کفر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
بخش یک
19 دقیقه
بخش دو
23 دقیقه
بخش سه
19 دقیقه
بخش چهار
23 دقیقه
بخش پنج
21 دقیقه
بخش شش
29 دقیقه
بخش هفت
21 دقیقه
بخش هشت
21 دقیقه
بخش نه
17 دقیقه
بخش ده
23 دقیقه
بخش یازده
19 دقیقه
بخش دوازده
21 دقیقه
بخش سیزده
42 دقیقه
بخش چهارده
23 دقیقه
بخش پانزده
23 دقیقه
بخش شانزده
30 دقیقه
بخش هفده
22 دقیقه
بخش هجده
19 دقیقه
بخش نوزده
20 دقیقه
بخش بیست
12 دقیقه
بخش بیست و یک
8 دقیقه
بخش بیست و دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم
نویسنده
راویمیرطاهر مظلومی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ 30800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم

Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۲/۱۵
نسبت به کتابهای دیگر نویسنده -خون خورده و سرخ سفید- خیلی ضعیف تر است. خرده روایت‌های این رمان نامنسجم‌اند. داستان محوری ندارد و بیشتر با یک سری روایتهایی روبروییم که شبیه بخش حوادث روزنامه هستند بدون شخصیت پردازی قوی. پر از توصیف صحنه‌های خشونت و جرم. اجرا هم به نظرم خیلی خوب نبود. سرعت خواندن بیش از حد زیاد است. بعضی کلمات درست تلفظ نمی‌شود و در کل اجرای شسته رفته خوبی نیست.
Mahroo Makhlooghian
۱۴۰۰/۷/۲۳
من قلم آقای یزدانی خرم رو خیلی دوست دارم. اول کتاب خون خورده رو از ایشون خوندم و بعد این کتاب. خون خورده از انسجام و خط داستانی بهتری برخوردار بود. این کتاب هم خوب و بسیار متفاوت از هر کتابیه که خوندید. باید باهاش ارتباط بگیرید و همراه با دانای کل به ذهن تک تک شخصیتها نفوذ کنید و بعد سریعا به ذهن نفر بعد برید. برای من که سفر جالبی بود.
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۱۲/۳
با اینکه قلم نویسنده را دوست دارم ولی فکر میکنم این کتاب جذابیت خون خورده را نداشت داستانها پراکنده بود و خط سیر داستانی مشخصی نداشت جوری که از هرکجای کتاب را بخوانی چیزی از دست نمیدهی چون داستانها هیچ ربطی بهم ندارن
اما توصیف حال و هوای سالهای دور برای من جالب بود وهمچنین شخصیت پردازی افراد داستان عالی بود
هانيه آصفي
۱۴۰۲/۶/۲۷
اگر آقای یزدانی خرم منظورشون از نوشتن این کتاب
روبرو کردن مخاطب با یک کابوس شبانه بی انتهای خشن و بی هدف بدون زمان و مکان بوده ایشون موفق شدند. تا فصل ٤گوش کردم ولی نتونستم جلوی انحراف ذهنم رو از داستان بگیرم و اینقدر پرت و پلا بود که برای تمرکز نیاز به انرژی بالایی داشتم
Amirhosseyn Norouzpour
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بر خلاف نظر دوستان، چیزی که من دریافت کردم خرده روایاتی بود که اتفاقا همه بهم مربوط بودند و ما را به این فکر فرو می‌برد که جهان چه قدر بهم متصل است و این پس و پیش شدن داستان برایم لذت بخش بود
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۵
کلا قلم اقای یزدانی خرم و دوست دارم.
خوب بود و تاثیر گذار.
ممنون از کتاب راه 🙏🏻
خوانش و صدای آقای مظلومی عالیه و دلنشین.
من کتاب‌های اقای صدقی و صدای ایشون گوش دادم عالی بود
somayeh tohidlou
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
از معدود کتبی که شنیدنش را ادامه ندادم. زنجیره روایت‌های کتاب به دلم نچسبید و از دستم خارج شد. راوی کتاب هم نچسب بود. شاید خواندنش اثری دیگر می‌گذاشت. اما شنیدنش نشد
شیوز جمالی
۱۴۰۱/۹/۵
کتاب خوبی بود اما بهترین کتاب یزدانی خرم نبود
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۶/۱
واقعا زیبا و خاص بود‌
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم

برای دریافت کتاب صوتی من منچستر یونایتد را دوست دارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.