معرفی و دانلود کتاب صوتی منگی

عکس جلد کتاب صوتی منگی
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی منگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی منگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی منگی

کتاب صوتی منگی که جایزه‌ی لیورانتر را برای ژوئل اگلوف به ارمغان آورد، روایتگر زندگی ملال‌آور جوانی بی‌نام است. او در کشتارگاه کار می‌کند و همواره با خود می‌گوید که بالاخره یک روز از این محل متعفن برای همیشه خواهد رفت. رمان منگی، اثری کاملاً نمادین است و این جوان مجهول نماینده‌ی تمام انسان‌های دنیای مدرن محسوب می‌شود.

موضوع کتاب صوتی منگی:

در رمان منگی (Etourdissement) شخصیت اصلی داستان نامی ندارد و این اقدام هوشمندانه‌ی ژوئل اگلوف (Joel Egloff) باعث می‌شود شما به راحتی خود را جای آن شخص بگذارید و ارتباط برقرار کنید. در حقیقت برای هر کدام از شنوندگان رمان منگی این امکان وجود دارد که جای قهرمان داستان باشند.

شخصیت اصلی داستان، جوان کارگری است که از صبح تا شب در کشتارگاه کار می‌کند و از بوی بد آنجا دیگر جانش به لبش رسیده است. برخی از منتقدان کشتارگاه، داستان را نمادی از زندگی مدرن می‌دانند؛ چرا که به همان اندازه پر سر و صدا و ناخوشایند است.

راوی داستان که کارگر ساده‌ای است با لحنی عامیانه ماجرا را شرح می‌دهد و همین موضوع به صمیمیت آن اضافه می‌کند. او زندگی سختی دارد و از وضعیت خود راضی نیست و در مواجهه با شرایط بد به خود می‌گوید: «بالاخره روزی از اینجا خواهم رفت.» این جوان تا شب زیر دست کارفرمایی ظالم کار می‌کند که از کارگران خود در سخت‌ترین وضعیت ممکن کار می‌کشد و آن‌ها را به مرز جنون می‌رساند. شخصیت دیگر رمان منگی مادربزرگ راوی است که او شب‌ها برای استراحت به خانه‌اش می‌رود.

برداشتی سطحی است اگر رمان منگی را اثری بدانید که می‌خواهد وضعیت کشتارگاه‌های فرانسه را به تصویر بکشد. در حقیقت ژوئل اگلوف با به تصویر کشیدن زندگی روزمره و ملال‌آور جوانی عادی، رمان خود را مانند آینه‌ای در مقابل‌تان قرار می‌دهد و باعث می‌شود تصویر حقیقی خودتان را در این کتاب بیابید. به همین دلیل تا آخرین لحظات، نگران و پیگیر سرنوشت راوی هستید. از طرف دیگر، نویسنده‌ی این رمان جذاب و شنیدنی، سابقه‌ی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی دارد و همین موضوع قدرت توصیفات کتاب را بیشتر می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی منگی:

- سرشار از انسانیت. (Goodreads)
- غافلگیرکننده و بامزه. (Amazon)
- فراموش نشدنی! (Critiques Libres)

ژوئل اگلوف را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1970 متولد شد و امروزه به عنوان نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس شناخته می‌شود. اگلوف رشته‌ی تاریخ را در دانشگاه انتخاب کرد و پس از آن، تحصیلات خود را در دانشکده‌ی سینمای پاریس ادامه داد. اگلوف تا سال‌ها در حوزه‌ی سینما فعالیت داشت و فیلمنامه‌های بسیاری نوشت، حتی به عنوان دستیار کارگردان نیز در چندین پروژه مشارکت داشت، اما اکنون به صوت تمام وقت به نویسندگی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب صوتی منگی می‌شنویم:

به هر حال دلم برای کشتارگاه تنگ نمی‌شه، حتم دارم. من خرج زندگی‌ام رو از اونجا درمی‌آرم مثل همه‌ی اهالی اینجا یا تقریباً مثل همه. دیگرون یه مشت ترسواَن. ترجیح می‌دم درباره‌شون حرف نزنم. من هیچ‌وقت چیز دیگه‌ای ندیدم خیلی وقته داره خون می‌ریزه از این خونریزی طولانی سرسام گرفتم. از همون روز اول مادربزرگ صبح زود همراه من بیدار میشه تا برام قهوه درست کنه هر چی بهش می‌گم که لازم نیست این کارو بکنه که خودم تنها از پسش برمی‌ام فایده‌ای نداره بیدار می‌شه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
فصل اول
19 دقیقه
فصل دوم
3 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم
7 دقیقه
فصل پنجم
4 دقیقه
فصل ششم
13 دقیقه
فصل هفتم
7 دقیقه
فصل هشتم
5 دقیقه
فصل نهم
9 دقیقه
فصل دهم
3 دقیقه
فصل یازدهم
5 دقیقه
فصل دوازدهم
14 دقیقه
فصل سیزدهم
9 دقیقه
فصل چهاردهم
8 دقیقه
فصل پانزدهم
8 دقیقه
فصل شانزدهم
23 دقیقه
فصل هفدهم
4 دقیقه
فصل هجدهم
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی منگی
نویسنده
مترجماصغر نوری
راویحامد فعال
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی منگی

بردیا اعلم الهدی
۱۴۰۰/۵/۱۳
ترجمه بسیار عالی👌
صدای گوینده هم عالی بود👍🙏
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی منگی

برای دریافت کتاب صوتی منگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.