معرفی و دانلود کتاب صوتی مهمان نوازی ملی: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب صوتی مهمان نوازی ملی: مجموعه داستان
قیمت:
66000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مهمان نوازی ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مهمان نوازی ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مهمان نوازی ملی: مجموعه داستان

هجده داستان کوتاه طنز از نویسنده‌ی نامدار ترکیه‌ای... عزیز نسین در کتاب صوتی مهمان نوازی ملی، مجموعه‌ای از بهترین و محبوب‌ترین داستان‌های خود را انتخاب کرده که همگی رنگ و بویی اجتماعی و سیاسی دارند.

درباره کتاب صوتی مهمان نوازی ملی

در میان شخصیت‌های تاثیرگذار ادبیات معاصر ترکیه، عزیز نسین یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین‌هاست. نوشته‌های او سال‌هاست که در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند و البته در ایران نیز از توفیق خوبی برخوردار بوده‌اند. حتی می‌توان ادعا کرد که آثار این نویسنده ترک در کشورمان طرفداران بیشتری دارد.

یکی از اساسی‌ترین دلایل محبوبیت عزیز نسین در میان فارسی زبانان، اشتراکات فرهنگی – سیاسی ترکیه با ایران است. همانطور که می‌دانید بیشتر آثار نسین از درون‌مایه‌ای انتقادی و زبانی گزنده برخوردارند که این ویژگی باعث شده تا تمامی وجهه‌های فرهنگی، سنتی و اجتماعی کشورش را به باد انتقاد بگیرد. او به عنوان یک هنرمند دغدغه‌مند به سیاست‌مداران نیز پرداخته و علیه بسیاری از سیاست‌های نادرست قلم زده است.

با این توصیف دور از انتظار نیست که عزیز نسین در ایران چنین موقعیتی دارد. آنچه وی درباره‌اش قلم ‌می‌زد و به عنوان سوژه‌ی طنزپردازی‌های خویش انتخاب می‌کرد، کم و بیش در ایرانِ دیروز و امروز نیز مشاهده می‌شود. به همین علت است که اقبال مخاطبین فارسی زبان به کتاب‌های این نویسنده هر روز افزون‌تر از گذشته می‌شود.

حال عزیز نسین پس از سال‌ها نوشتن مجموعه‌ای منتخب از داستان‌هایش را پیش از مرگ گرد هم آورده و معیار انتخاب آن‌ها را محبوبیت نوشته‌ها در میان مردم و غنی بودن محتوای اثر دانسته است. کتاب صوتی مهمان نوازی ملی (Sizin Memlekette Esek Yok mu) اثری ماندگار و ارزشمند است که با هجده داستان خود همواره در اذهان مردم باقی خواهند ماند.

کتاب صوتی مهمان نوازی ملی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات ترکیه، داستان کوتاه و طنز اجتماعی سه گروه از کسانی هستند که از این شنیدن کتاب صوتی مهمان نوازی ملی لذت می‌برند.

عزیز نسین را بیشتر بشناسیم

عزیز نسین (Aziz Nesin) معتقد است: «تنها طنزی را طنز اصیل و واقعی می‌دانم که به نفع مردم باشد؛ چیزی که مرا به طنزنویسی کشاند، شرایط سخت و بد روزگار بود... درواقع طنز خشم فرو خورده‌ای را نمایش می‌دهد که در فقر و محرومیت ریشه دارد.»

شاید بتوان گفت خود عزیز نسین با این چند جمله، عقاید، زندگی و آثار خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کرده است و باید گفت اکثر آثار او طنزی رادیکال و اجتماعی دارد.

«همسایه‌ها، آقای سوت زن، گور خانوادگی، دنیای وارونه، جایزه بزرگ، خاطرات یک تبعیدی، وظیفه ملی، مهمان آمریکایی و چنین بوده اما چنین نخواهد بود» از جمله آثار ترجمه شده او در ایران به شمار می‌رود. البته نباید او را به نوشته‌هایش محدود کرد، چرا که از عزیز نسین بیش از ده دفتر شعر به ثبت رسیده و شاعری توانمند بوده است.

همچنین وی در طول هشتاد سال عمر خود بیش از صد کتاب نوشته، به خاطر عقایدش سال‌ها به زندان رفته و 23 جایزه معتبر و بین‌المللی را نیز دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی مهمان نوازی ملی می‌شنویم

نامه‌ای دریافت کردم که فقط خطاب به من نوشته نشده بود. این نامه برای نویسندگان بسیار دیگری هم فرستاده شده بود. نامه چنین شروع می‌شود:

می‌دانید خوانندگان نسبت به نویسندگان جدای از نوشته‌ها و آثارشان، از دیدگاه‌های دیگری هم کنجکاوند. نویسنده نامه خطاب به من نوشته است: می‌دانید اما... من به راستی چیزی نمی‌دانم. آیا واقعا خوانندگان به غیر از نوشته‌ها و آثار نویسندگان نسبت به خود آن‌ها هم کنجکاوند؟

نامه را می‌خوانم. یکی از موضوعات مورد کنجکاوی خوانندگان به خصوص این است که نویسندگان نوشته‌هایش را چگونه و در چه شرایطی می‌نویسند. آها... مثل اینکه دارم متوجه می‌شوم که خوانندگان به چه چیزی کنجکاوی دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
یک خاطره، شرح ماجرای آن شب
31 دقیقه
دوست داشتن تولسو، یک حکایت جدی
10 دقیقه
دریا زیر پاتونه
19 دقیقه
اسب مهتر یا بداقبالی
13 دقیقه
پنجره رو به غرب
20 دقیقه
چطور می‌نویسم
29 دقیقه
مگه در مملکت شما خر نیست؟
27 دقیقه
مهمان نوازی ملی
15 دقیقه
خانه‌ای روی خط مرز
9 دقیقه
همدیفیل چگونه دستگیر شد؟
28 دقیقه
تو رو خدا بخورید
11 دقیقه
مراسم افتتاح دیگ
23 دقیقه
آقا موسی کم درآمد و آقا مصطفی خان پردرآمد
11 دقیقه
این ملت فراموش نمی‌کنه
10 دقیقه
شخصیت فوق‌العاده مهم
9 دقیقه
کفش مدل آلا فرنگ
19 دقیقه
مردی که نانش را از سنگ درمی‌آورد
4 دقیقه
خانه‌ای روی خط مرز
1 دقیقه
بخش پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مهمان نوازی ملی: مجموعه داستان
نویسنده
مترجمغلامعلی لطیفی
راویمهدی محرمی
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ معاصر
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
66000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مهمان نوازی ملی

مونا ح
۱۴۰۲/۲/۵
مثل بقیه آثار مرحوم عزیز نسین فوق العاده و قابل تامل. به تمام معنا طنز تلخ و انتقادی در مورد اتفقات ترکیه که قابل تعمیم به دیگر کشورهای خاورمیانه و حوزه مدیترانه نیز میباشد. حتی فکر میکنم میتوان آثار ایشان را در زمره آثار فاخر قرار داد.
Farnoush Otrodi
۱۴۰۲/۱/۳
باوجود اینکه نویسنده اهل ترکیه است ولی انگار وقایع ایران را ثبت کرده است
دعوت میکنم این طنز تلخ را گوش بدهید
همه ۱۷ داستان‌ها کوتاه هستند
گوینده نیز بسیار شیرین تمامی شخصیت‌ها را اجرا کردند
Abolfazl70
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
خیلی خوبه. فقط باید با حوصله باشید و ادبیات دوست.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مهمان نوازی ملی

برای دریافت کتاب صوتی مهمان نوازی ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.