معرفی و دانلود کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

عکس جلد کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

به راستی سبک زندگی سالم و شاد چگونه است؟ جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس در کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا، به مفهوم ساده‌گرایی یا کمینه‌گرایی می‌پردازند و به شما یاد می‌دهند که عمر و زمانتان گران‌بهاترین چیزی‌ست که نباید با کار کردن افراطی و لذت‌های ناپایدار آن را هدر بدهید.

درباره کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بیشتر ساعت‌های روزتان را در محل کارتان می‌گذرانید و از لحظات خود چندان لذت نمی‌برید؟ آیا شما هم برای به دست آوردن خوشی‌های زودگذر و سطحی به خرید کردن و انباشته کردن وسایل نه چندان قابل استفاده عادت کرده‌اید؟ یا هر روز صبح با هیجان و امید از رختخواب بیرون می‌پرید تا روز خود را آغاز کنید؟ و زندگی‌ای دارید که با معنای عمیق، اشتیاق بی‌پایان، سلامت جسمی و روحی، روابط قدرتمند و رشد مداوم تعریف شده باشد؟

اگر گمان می‌کنید زندگی‌تان چندان باب میلتان نیست و مدام در یک بی‌قراری به سر می‌برید، پس وقت آن است که با آموزه‌های کتاب مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا (Minimalism Live a Meaningful Life) آشنا شوید. کتابی که براساس تجربیات دو نویسنده خود نگاشته شده و به شما یاد می‌دهد که سبک زندگی مینیمالیستی را برای خود برگزینید.

ممکن است در میان مردم تصورات گوناگونی از این مفهوم وجود داشته باشد و عده‌ای گمان کنند که با انتخاب این روش قرار است از هیچ یک از امکانات مادی و رفاهی برخوردار نباشند، اما این کتاب خط بطلانی بر تمام باورهای غلط می‌کشد و به شما نشان می‌دهد که برای آنکه به رضایت درونی برسید و افسردگی و ملال بر شما چیره نشود، باید شروع به تمرکز بر روی عواملی کنید که خوشبختی و آرامش حقیقی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

به عبارت دیگر، شما برای داشتن یک زندگی مینیمالیستی باید چیزهای بیهوده را کنار بگذارید و جایی برای مهم‌ترین بخش‌های زندگیتان باز کنید. این موارد که فصول کتاب مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا را نیز تشکیل می‌دهند عبارتند از: سلامتی، روابط، رشد فردی، پیگیری کردن علایق، تعامل با دیگران.

جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس در کتاب حاضر به شما کمک می‌کنند تا روزانه اقدامات کوچکی را انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی زندگی‌ خود را به طور اساسی بهبود بخشید. همچنین در ابتدای کتاب جزئیات بسیاری درباره مسائلی خواهید شنید که در تک تک انسان‌‎ها مشترک است و به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهند؛ از گذشته‌های آشفته‌مان تا افسردگی‌ها و ترس‌هایی که هر آدمی در زندگی خود آن را تجربه می‌کند.

در انتها باید گفت کتاب مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا مانند یک ترمز و سرعت‌‌گیر، از شتاب و آشفتگی‌های هرروزتان می‌کاهد و به مرور به شما از معنای زندگی می‌گوید. اینکه شما برای یافتن این معنا می‌توانید همچون نویسندگان این اثر، سر و سامانی به زندگی‌تان بدهید و ورزش مداوم، تغذیه سالم، بازسازی روابط عاطفی، دنبال کردن علایق شخصی و آموزش و رشد فردی را در برنامه‌تان قرار دهید و به یک سبک زندگی مینیمالیستی نزدیک شوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

- کتابی که همه منتظرش بودند. (Intrepid Radio)
- لذت زندگی با چیزهای کمتر. (BBC)
- کتاب جدیدی که معرکه است. (لئو بابائوتا، نویسنده و وبلاگ‌نویس)

کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

کسانی که می‌خواهند از هیاهو و پیچیدگی‌های زندگی کنونی خود رها شوند و سبک زندگی جدیدی را برگزینند، این کتاب انتخابی شایسته خواهد بود.

با نویسندگان کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا را بیشتر بشناسیم

جاشوا فیلدر ملبورن (Joshua Fields Millburn) و رایان نیکدیمس (Ryan Nicodemus) از نویسندگان پرفروش آمریکایی و سخنرانان بین‌المللی هستند که کتاب مشترکی دیگری از آن‌ها به نام «آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد» به فارسی ترجمه شده و در وبسایت کتابراه نیز موجود است.

این دو نویسنده به‌گفتۀ خود مینیمالیست‌اند و در وب‌سایت TheMinimalists.com مقالاتی با موضوع یک زندگی معنادار با وسایل کمتر به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که ماهانه صد هزار بازدیدکننده دارد. در وال‌استریت ژورنال، نیویورک تایمز، یواس‌ای تودی، فوربز، ان‌پی‌آر، سی‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی، ان‌بی‌سی، فاکس و سایر رسانه‌ها نیز حضور دارند.

همچنین مقالاتشان در ده‌ها وب‌سایت سرشناس در سراسر اینترنت، از جمله عادت‌های ذن (Zen Habits)، مجلۀ تایم وبلاگ شمارۀ یک در کل جهان منتشر شده است. به‌علاوه، از تجارب گسترده‌ای در زمینۀ آموزش و رهبری گروه‌های بزرگ در شرکت آمریکا، مربیگری و آماده‌سازی کارکنان در زمینۀ رشد فردی و داشتن زندگی معنادار برخوردارند.

در بخشی از کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا می‌شنویم

به دنیای واقعی باز می‌گردیم. اجازه دهید نگاهی به یک روز معمولی‌تان بیندازیم. روز خود را چطور سپری می‌کنید؟ به‌عبارتی، چطور کار می‌کنید؟ آیا طبق روند معمول از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر کار می‌کنید؟ آیا در خانه همراه با فرزندان خود می‌مانید؟ آیا کسب و کار خود را دارید؟

می‌توان سطح علاقۀ شما را برای هر کاری که انجام می‌دهید با برچسبی که به کارتان می‌زنید سنجید. معمولاً، آدم‌ها به شغل خود یکی از این سه عنوان را می‌دهند: شغل، حرفه، رسالت. وقتی دربارۀ کار خود صحبت می‌کنید، از کدام عبارت استفاده می‌کنید؟ به آن شغل می‌گویید یا حرفه؟ یا شما نیز جزء معدود آدم‌هایی هستید که به کار خود رسالت می‌گویند؟

به‌احتمال زیاد، صاحب شغلی هستید. یک روند یکنواخت روزانه دارید. یا اگر بیکار باشید، به‌احتمال زیاد، به‌دنبال شغلی می‌گردید. می‌توان آن را ضرورت فرهنگی یا رؤیای آمریکایی نامید. این چیزی است که به ما آموزش داده‌اند. در مدارس یا دانشگاه‌ها به ما آموخته‌اند که باید سرسختانه درس بخوانیم، کارهایی را انجام دهیم که چندان اهمیتی برایمان ندارند و در آخر، شغل خوبی پیدا کنیم، شغلی که از درآمد قابل قبول، مزایای خوب و احتمالاً، تسهیلات بازنشستگی برخوردار باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
مقدمه
55 دقیقه
فصل یک: ورود ما
34 دقیقه
فصل دو: سلامتی
30 دقیقه
فصل سه: روابط
44 دقیقه
فصل چهار: پیگیری کردن علایق
12 دقیقه
فصل پنج: رشد فردی
21 دقیقه
فصل شش: تعامل با دیگران
18 دقیقه
فصل هفت: پیوندگاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا
نویسنده،
مترجمآذین سرداری
راویحمید محمدی
ناشر صوتینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

melika baradaran
۱۴۰۱/۹/۲۶
این کتاب برای من جالب و متفاوت بود.
دو نویسنده که در جامعه‌ای مصرف گرا بزرگ شده بودند و فکر میکردند با بدست آوردن هر چه بیشتر متعلقات به اون شادی نهایی دست پیدا میکنن اما در نهایت سر خورده به مینیمالیسم رو میارن و راهی رو که دنبالش بودن پیدا میکنن.
برخلاف نظر برخی من فکر میکنم که اتفاقا اصل در
مینیمالیسم کتاب رعایت شده بود. درسته که توضیحات خلاصه و تیتر وار نبودن، اما اضافه گویی هم اتفاق نیفتاده بود.
شاید بهتر باشه که به علت صوتی بودن کتاب یک برگه داشته باشید و یا در نوت گوشیتون یکسری از نکات و اصل‌های اصلی رو یادداشت کنید. اینطوری علاوه بر داشتن دسته بندی لازم، اصل اساسی که باید برای خودتون انتخاب کنید رو بهتر میتونید تشخیص بدید.
چیزی که فکر من رو خیلی مشغول کرد این بود که آیا مینیمالیسم برای همه پاسخگوی اونچیزی هست که در زندگی دنبالش هستند، یعنی احساس رضایت حقیقی؟ گفتنش سخته. مخصوصا توی جامعه‌ای که از نظر اقتصادی در وضعیتی قرار داره که مصرف‌گرا بودن شاید خیلی امکان پذیر نباشه چون امکان خرید اقلام بیشماری که بعدا بلا استفاده میمونه برای خیلی‌ها اصلا وجود نداره.
من بشخصه با اون بخش‌هایی از کتاب که روی اصول اساسی زندگی تمرکز کرده بود و انرژی گذاشتن بر اونها رو تشویق کرده بود بیشتر موافق بودن. گاهی ما اونقدر درگیر آرمانهای پر زرق و برقی که بهمون تزریق شده میشیم که متوجه نیستیم "ارزشمندترین چیزها در دنیا رایگانند" چیزهایی مثل روابط دوستی و خانوادگی سالم، سلامتی، شغلی که دوستش داریم و...
خیلی نتونستم با اون بخش‌هایی که میگفت خونه رو خالی کنیم و با حداقل‌ها زندگی کنیم موافق نبودم و بنظرم افراطی اومد‌. این بیشتر به این دلیل هست که من تعادل رو بشخصه بیشتر میپسندم.
M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۱۷
پیش از خواندن این کتاب هم از نظر زمانی سالهایی هست که از طریق وب سایت این مجموعه با مینیمالیسم آشنایی کلی دارم. و احتمالا در این کتاب صوتی، همپوشانی زیادی با کتاب‌های انگیزشی دیگری در مطالب خواهید یافت و بگونه‌ای که حس می‌کنید با تکرار یا تاکید دوباره بر دیدگاه سایر نویسندگان موفقیت و بهبود سبک چون زندگی مواجه هستید، شاید در هر حال مثل بالا رفتن از کوه هست که از هر طرف و با هر مشقت هم هست، باید بالا رفت.
اما در کل از مطرح شدت موضوع بهبود مثمر و شتاب دادن به بهبود در زندگی با تغییرات کوچک و پیوسته که در این کتاب تاکید دوباره بر اثر مرکب خواهید یافت. که نویسندگان بیان می‌کنند، تغییرات جهش آسا بعد از این تغییرات کوچک مستمر، امکان پذیر می‌شوند.
سطح معیارهای خود را بالا ببرید.
اقدامات پایدار داشته باشید.
تغییر بزرگ از اجتماع تغییرات کوچک حاصل می‌شود.
رشد احساس سر زندگی می‌دهد.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۲/۲۷
دنیای امروز ما پر از ملزومات غیره ضروری شده رسانه‌ها و دنیای تبلیغات مارو قانع کردند که محتاج خیلی از محصولات شرکت‌های بزرگ هستیم و گاها متقاید شدیم که بدونه فلان وسیله نمیشه زندگی کرد در حالی که همه این مصرف گرایی و میل به خریدن از تبلیغات و چشم و هم چشمی ناشی میشه این کتاب مارو با مفهوم سبک زندگی ساده و در عین حال شاد و مفید آشنا می‌کنه و میگه دنیا فقط کار کردن پول در آوردن و خریدن وسایل لاکچری و گرون به هر قیمتی نیست دنیا پر از جذابیت‌های کوچیکه و مفید که دنیای رسانه مارو از اون‌ها غافل کرده بهتره گاهی مکث کنیم فکر کنیم و جهت خلاف آب شنا کنیم سبک زندگی مینیمالیستی یا ساده گرایی زندگی راحت و مارو از شر وام‌ها اقساط و بدهی‌های کلان خلاص می‌کنه هرچند کتاب مطالب جالبی داره ولی در اصل در ایران کارایی نداره چون ما خواهد نا خواه بخاطر شرایط اقتصادی مجبور به زندگی ساده و محدود هستیم و این سبک از سر اجبار اجرا کردیم
محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در این کتاب، نویسندگان با گسترده ترین و بازترین معنای کلمه، مفهوم "مینیمالیسم" را به انسان های زمان خود نشان می دهند. آن ها با تاکید بر عدم اهمیت دارایی های مادی و تمرکز بر موضوعاتی که واقعا مهم و معنادار هستند، سبک زندگی جدیدی را معرفی می کنند. جاشوا فیلدز میلبرن و رایان نیکولی، در این کتاب، که به معتقدند سبک زندگی "مینیمالیسم" ما کمک می کند تا ارتباطاتمان با دیگران را تقویت کرده، زندگی عمیق تری داشته باشیم و از این طریق، زندگی بهتری برای خود و برای دیگران بسازیم. نویسندگان در این کتاب، به صورت شیوا و زیبا، مفاهیمی را معرفی می کنند که با استفاده از آن ها می توانیم به زندگی معناداری دست یابیم. آن ها از مفاهیمی چون سادگی، توجه به لحظه ی حال، تمرکز بر مهم ترین موضوعات و ارتباطات مهم در زندگی صحبت می کنند. به نظرم، این کتاب یکی از آن کتاب هایی است که باید حتما در لیست کتاب های مورد مطالعه تان قرار دهید. این کتاب با سبک جذاب و شگفت انگیز خود، خواننده را به یک سفر فکری می برد و مفاهیم پرمحتوایی را درباره یک زندگی معنادار، برایش شرح می دهد. نویسندگان در این کتاب به بررسی موضوعاتی مانند خودشناسی، ایجاد روابط معنادار با دیگران، سادگی و تمرکز بر مهمترین موضوعات در زندگی پرداخته اند. با استفاده از مثال های زیبا و متنوع، آن ها بر خواننده احساس می داند که در یک گفتگوی دوستانه با آن ها مشارکت دارد و از تجربیاتشان استفاده می کند. در این کتاب، هیچ چیزی به صورت تصادفی و بی ترتیبی نیست. همه چیز با رویکردی جامع و مطابق با اصول زندگی معنادار، برنامه ریزی و انجام می شود. نویسندگان با استفاده از زبان ساده و قابل فهم، به خواننده کمک می کنند که بهترین و معنادارترین زندگی را برای خود بسازد.
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۱/۱۱/۲
مینیمالیسم یه سبک زندگی سالم و آزاده که مانع صدمه زدن بیشتر به محیط زیست میشود و البته تو جامعه تجملی امروز کار سختیه. این کتاب حاصل تجارب دو فرد اروپایی هست که بخاطر تجارب تلخ حاصل از عدم تمکین مالی در کودکی فکر میکردن خوشبختی و خوشحالی در گرو درآمد بالاتر و بیشتر داشتنه پس تمام زندگیشون طی چند شد سال کار و کسب درآمد و عملا هیچ زمانی برای لذت بردن از چیزای ساده نداشتن و حتی ازدواج هاشون هم شکست خورد. در نهایت بطور مجازی با وبلاگی آشنا شدن که نویسندش پسری جوان بود و تراولر و زیر صد قلم وسیله داشت که همیشه همراهش بود و شاد بود. این شد جرقه بررسی‌های این دو برای این سبک زندگی، قسط هارو تسویه کردن، چیز جدید نخریدن و هرچی اضافه بود فروختن و بخشیدن و خرج اضافه نکردن، لایف استایل سالم تری انتخاب کردن و روابطشون رو بهبود دادن. وقتی وب‌سایتشون موفق شد هرکدوم پی رسالت خودشون رفتن و از کاری که داشتن استعفا دادن. در آخر هم تجارب دوساله خودشون رو در این کتاب عرضه کردن‌. البته هر کسی متفاوته و من شخصا آدم مینی‌مالیستی نیستم اما خوشحالم پس بهتر با شنیدن این کتاب به درک درستی از مفهوم شادی تو زندگیتون برسید و شدت ساده زیستی رو در زندگیتون انتخاب کنید.
مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
زمانی (البته نه زمان کوتاهی، شاید حدود 2 سال) تقریبا هر چی کتاب موفقیت از نویسنده‌های سرشناس توی بازار بود را خوندم، تموم کتابهای آنتونی رابینز و دارن هاردی، جیم ران و امثالهم. توی بحث‌های معنویت و متافیزیک موفقیت هم دیگه بماند، کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین را 21 بار تا حالا خوندم، باورتون ولی میشه؟ اصلا واسه زندگیم کاربرد نداشتن.
این کتاب هم همونجوری که خودشون اولش می‌گن مال دو تا بچه پولدار آمریکایی هست که انقدر همه چیز از سفر و خونه و ماشین لوکس توی زندگی داشتن که دیگه همه چیز براشون عادی شده بود و خوشحالشون نمی‌کنه. به نظر من به هیچ وجه به درد امثال ما توی این مملکت نمی‌خوره که هنوز توی طبقه اول نیازهای مازلو گیر کردیم و درگیر خوراک و پوشاک و مسکنیم.
ما توی این بلبشوی اقتصادی اگر هنر کنیم زنده بمونیم شاهکاره، عملا چیزی نداریم که نیاز به حذف تجملات و ساده زیستی باشه. تا وسطهاش ادامه دادم و بعد حذفش کردم. دیگه هم کتابهایی را که مناسب کشورهای توسعه یافته س را توی یه کشور جهان سوم نمی‌خونم چون اصلا معیارهای ما شباهتی به همدیگه نداره.
به شما هم میگم نخونید، افسردگی می‌گیرید از این همه تفاوت کیفیت زندگی
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
🍃🌷🍃درود و سپاس از کتابراه
✔این کتاب ارزش یکبار شنیدن را دارد هر چند کسی هم پیدا شد که چهل مرتبه به آن گوش دهد؟! نتیجه اینکه طرح موضوع این کتاب بسیار سلیقه‌ای است. لذا توصیه‌ی من در گوش دادن به آن متوجه کسانی است که به موضوع زندگی مینیمالیستی علاقمندند
✔مستندی جالب درباره این سبک زندگی دیده به
بودم پشت پرده‌های ماجرای ساده زیستی این روش را بیرون ریخته بود! و عمدا از فعل بیرون ریختن استفاده میکنم حتی به جرات میگویم افشاگری!
در نظرات دوستان تنها یک نفر بر اساس دیدگاه هوشمندانه‌ی خودش به هدف این سبک اشاره داشت. در ظاهر به ساده زیستی تشویق میشوید ولی آب به آسیاب مرفهین جامعه میریزید، وقتی خواسته‌ها محدود شود مطالبه پس رفت میکند، همیشه قناعت پیشگی آسایش و آرامش نمیآورد، بقول یکی از دوستان که حد اعتدال بهترین است.
✔شاید باور نکنید ولی پشت این سبک عنوان شده عده زیادی به سود‌های کلانی میرسند، کمی تحقیق اثبات مدعای من است، نزدیکترین نمونه تبلیغات خود کتاب است که بیشتر نظرات بابت نارضایتی از این قضیه است!؟
✔رویه‌های مردمی و سالم هیچگاه با این سرعت پر وبال نمیگیرند، پوسته بیرونی زندگی مینیمالیستی چهره‌ای متفاوت از آنچه که هدف آن است دارد
✔نمیخواهم بی انصافی کنم، نکات آموزنده‌ی بسیاری عنوان شده که فارغ از مسئله ساده زیستی، چون توسط خود نویسنده به تجربه بدست آمده و در حد حرف نیست، میتواند در صورت قابل اجرا بودن در اجتماع ما مفید هم باشد.
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۱۰/۴
نقد کتاب:
کتاب بسیار کامل و جامعی بود
من کتاب‌های ایرانی رو در حوضه موفقیت و روانشناسی زیاد قبول نداشتم اما این کتاب دیدگاه‌ام رو عوض کرد!
ابن کتاب تونست تغییر‌های خوبی رو ایجاد کنه چون ک مطالب کاربردی و راهبردی زیاد و با کیفیتی داشت
کتاب به خوبی مطالبش رو گام به گام ارائه میکرد و در ابتدا
سعی می‌کرد که موضوعاتی که قراره در ادامه کتاب با آن آشنا شیم رو توضیح مختصری بده.
کتاب برای افرادی که قدرت‌های خودشون رو دست کم میگیرن و اعتماد به نفس پایینی دارند مناسب است.
نقاط قوت
+ نگارش و قلم گیرای نویسنده
+ گسترش قابل فهم مطالب
+ گویندگی عالی
+ قیمت مناسب
نقاط ضعف
_ اضافه گویی (گاها کمی بود)
_ صمیمیت کم با خواننده (محتوا زیاد گرم نبود و احساس جزوه خواندن میکردی)
در نهایت پیشنهاد میکنم کتاب بی حدومرز هم بخونین در نهایت از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
علی نژاداسماعیل
۱۴۰۱/۹/۲۹
مینیمالیستی نقطه‌ی مقابل ماکسیمالیست است.
به طور کلی کسانی که مینیمالیستی را چراغ راه خود قرار میدهند نسبت به دیگران زندگی شادتر و ساده تری دارند، سعی میکنند از چیزهای کوچک‌ زندگی لذت ببرند و هدفمندتر حساب جیب خود را داشته باشند.
جدای از بحث‌های روانی مینیمالیستی این سبک زندگی روی انضباط شخصی و
انسان نیز تاثیر میگذارد، به طور مثال افراد مینیمالیست کمد لباس مرتبی دارند، لباس‌های کمی دارند در عین ساده پوشی، شیک پوش هستند.
اگر شما هم میخواهید به زندگی خود سر و سامانی بدهید یا به اصطلاح دستی به سر و روی آن بکشید این کتاب از آن شماست.
نکته‌ای که دوست دارم در انتها از آن حرف بزنم این بود که در برخی نقاط کتاب متاسفانه احساس میکردم نویسندگان به دنبال تبلیغ خود و یا کسب و کارشان هستند و خواننده را به دفعات به وبسایت خود ارجاع میدادند که این مسئله اصلا لازم نبود.
اسماعیل شریفی
۱۴۰۱/۹/۲۲
به جرات یکی از بهترین و مستدل ترین کتب تاریخ بشریته کسانی که به دید شک نگاه میکنن قول میدم حتی یکبار هم مطالعه آش نکردن فقط با تعصب و دید قبلی که عموما از مذاهب بخصوص اسلام سر چشمه گرفته نظر میدن چون هیچ دینی کامل نیست چه برسه بخواد در مورد روح و عالم بعد مرگ نظر قطعی بده کل ادیان الهی کمتر از چند هزار سال عمر دارن درحالی که بشر میلیونها سال زندگی روی زمین داشته وی اگه انصاف دارید اول بدون قرض و مرض و خب و بغض حد اقل پنج بار هر دو جلد را بخونید بعدا نظر بدید من بالای جهل بار خوندم تقریبا حفظ شدم جواب بیشتر سوالات ما تو گزارشات و توضیحات هست ولی دقت نمی‌کنن و فقط جون با دینشون هم خوانی نداره رد میکنن خال آنکه خود دین هزاران سوال بی جواب داره بهتره تعصب را کنار بگذارید اول بی طرفانه مطالعه کنید اگر جواب نگرفتید انتقاد کنید البته حداقل بعد پنج بار مرور بی کینه
مهدی نعمتی
۱۴۰۱/۱۰/۴
نظرات برام جالب بود این کتابو بعضی‌ها از دید شخصی خود که به تجمل گرایی و زندگی پر زرق و برق علاقه دارن قضاوت کرده بودن و مفید ندونسته بودن این کتاب برای کسایی مفیده که دنبال پیدا کردن معنی واقعی زندگی هستن و میخوان شادتر زندگی کنن داخل کتابم میگه مینمالیست حذف اضافات و تمرکز روی مهم‌ترین بخشهای و و زندگیه هیچ وقت نمی‌گه حتما باید خونه کوچکتر داشته باشی حتما باید از تکنولوژی دوری کنی بر همین اساس روی دوچیز تمرکز داره مینمالیست پنج بعد مهم زندگی که ما خیلی وقتی یادمون میره و سرگرم کارهای هستیم که دوس نداریم و این پنج بعد مهم مثل روابط، علاقه مندی‌ها و سلامتی... را فراموش می‌کنیم. جالبه که بدونید مردم امریکا در بحران سال 2008 زندگی مینمالیستو ترجیح دادن و خونه هاشون کوچکتر شد وسایل اضافی حذف کردن تا تونستن از بحران اقتصادی عبور کنن
محمد واحدیان
۱۴۰۲/۱/۴
سلام. اولش فکر می‌کردم که مباحث ساده زیستی رو می‌خواد مدون و علمی و روانشناسانه تور بیا کنه. ولی خیلی جاها می‌زنه جاده خاکی. کتاب با اثرگذاری متوسطی است. نه خوب و نه بد. به هر حال شاید هر کس به فراخور انتظار و ظرفیتش از برخی از مباحث کتاب استفاده کنه که منم کردم. ولی بیش از اندازه دستورالعمل ارائه کرده. بسیار از فرایندهایی هم که اجرا کردن علمی نیست و اصلا معلوم نیست مربوط به فعالیت‌های مینی‌مالیستیه و مطالب زردیه که به وفور در کتاب‌های توسعه فردی یافت میشه. انگار کتاب بیش از اینکه به درد مخاطب بخوره به درد نویسندگانش می‌خوره. در کل اگر کلا فرصت خوندن فقط ۱۰ کتاب دارید اینو جزو لیستتون نگذارید ولی در نهایت توصیه می‌کنم فقط برای خوندن خلاصه کتاب یا حتی خلاصه فایل صوتی وقت بذارید.
پارسا
۱۴۰۱/۱۱/۱
توی این دنیای پر زرق و برق و پر از بلوا که همه چیز حرص و طمع ادمیزاد رو بیشتر میکنه، شنیدن و خواندن چنین کتاب‌هایی میتونه تلنگر بجایی باشه تا بجای کمیت؛ بیشتر بدنبال بالابردن کیفیت زندگی در همه سطوح باشیم. تا کمتر مسخ تلوزیون و رسانه‌ها و تبلیغاتش بشیم. فکر میکنم لازمه حداقل یک بار دیگه این کتاب و رو گوش کنم. این کتاب کمک میکنه تا بفهمیم چطور میشه به روحمون کمک کنیم تا راحتر ارتقا پیدا کنه ودرک بهتر واقعی تری نسبت به ابعاد مختلف روحمون و حقیقت زندگی داشته باشیم و مثل یه برده فرمان بردار مدیا و اربابان نباشیم و هدف از زندگی رو پیداکنیم و در تحققش به راحترین و ساده‌ترین شکل تلاش کنیم. در کل کتاب مفید و زیبایی بود.
اکرم ابراهیمی
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب بسیار خوبی است. این دو نویسنده، با تجربه کامل یک زندگی تجملی و پس از رسیدن به سقف آرزوهای شغلی و مالی، با آگاهی کامل به این نتیجه رسیدند که این مسیر برایشان آرامش و شادمانی به بار نمی‌آورد. البته به این معنی نیست که برای همه آدمها اینگونه است ولی در مجموع بسیاری از ما، کار و تلاش زیاد برای به دست آوردن سرمایه، پول، ملک، مدرک تحصیلی و غیره را ابزاری برای رسیدن به شادکامی می‌دانیم در حالیکه پس از رسیدن به مقصد، شادکامی را نمی‌یابیم زیرا خلأ درونی که باعث عدم آرامش ماست هرگز پُر نمی‌شود مگر اینکه ریشه اصلی آن را یافته و درمان کنیم. در آن صورت است که قادریم چه با پول و چه حتی بدون پول شاد باشیم!
Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۰/۷
آشنایی با مقوله مینیمالیسم و پیروی از آن به افزایش آسایش روح روان و کاهش فاکتورهای استرس زا و برای رهایی از کشمکشهای بی پایان انسان با خواسته‌های تمام نشدنی خودش بسیار مفید بوده و در واقع به انسان نحوه زندگی بدون‌دغدغه و بدون فکرشو لذت بردن از لحظه و لذت بردن از چیزی که هس و دارد و اکتفا کردن به که آنچه دارد و شادی واقعی با آنچه که هست و دارد، را می‌آموزد.
کتاب حاضر بعنوان یک کتاب مقدماتی در این زمینه کتاب بسیار راهگشا و روشنگر میباشد و به ما مفاهیم اصلی و پایه این مبحث و ارکان اصلی آن را بررسی کرده و می‌آموزد.
با تشکر ویژه از کتابراه بدلیل هدایای ویژه در مناسبتهای گوناگون.
مشاهده همه نظرات 275

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

برای دریافت کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.