معرفی و دانلود کتاب صوتی نخستین مرد

عکس جلد کتاب صوتی نخستین مرد
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نخستین مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نخستین مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نخستین مرد

این کتاب فرصتی است برای شناخت بیشتر آلبر کامو از نزدیک، در کنار لذت بردن از یک رمان فوق‌العاده. کتاب صوتی نخستین مرد، آخرین اثر این نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی، درواقع چیزی میان رمان و زندگی‌نامه‌ی خودنویس اوست. ژاک که شخصیت اصلی این رمان است، سرگذشتی مشابه با خود کامو دارد و همان اتفاقاتی را که او در کودکی و نوجوانی تجربه کرده از سر می‌گذراند.

درباره‌ی کتاب صوتی نخستین مرد

ژاک، کاترین و پی‌یر، شخصیت‌های محوری کتاب صوتی نخستین مرد (The First Man) از آلبر کامو (Albert Camus) هستند. این اثر که تقریباً قابل انطباق با زندگی خود کامو است، داستان زندگی ژاک را از کودکی تا انتهای دبیرستان روایت می‌کند. ژاک خیلی زود پدرش را از دست می‌دهد و زندگی در فقر همراه با خانواده‌اش را تجربه می‌کند. اما یکی از معلمانش که انسان باوجدان و دغدغه‌مندی است، وقتی متوجه استعداد ژاک می‌شود، از او پشتیبانی می‌کند تا تحصیلاتش را در مدرسه‌ای خوب ادامه دهد.

حالا ژاک مجبور است برای اولین‌بار خانه‌اش را ترک کند تا به این مدرسه برود. او که عشق فراوانی به مادر خود، کاترین دارد، با احساساتی آمیخته به اندوه و غربت، خانه را ترک می‌کند. اما خوش‌شانسی ژاک، حضور دوستش پی‌یر در کنار اوست. آن‌ها تا آخر دبیرستان در کنار یکدیگر می‌مانند و موجب دل‌گرمی یکدیگر می‌شوند. کتاب صوتی نخستین مرد، اثری شخصی و کاملاً متفاوت از آلبر کامو است که چگونگی شکل‌گیری ایده‌ها و شخصیت او را بازتاب می‌دهد.

کتاب صوتی نخستین مرد، آخرین رمان و البته اثر ناتمام کامو محسوب می‌شود که او در آخرین روزهای عمرش مشغول کار کردن روی آن بود. دست‌نوشته‌های این کتاب در صحنه‌ی تصادف پیدا شدند و چندین سال پس از مرگ او، ویرایش مختصری شده و به چاپ رسیدند. کتاب صوتی نخستین مرد را نشر صوتی مجید با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ی پرویز شهدی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز همین انتشارات به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی نخستین مرد

  • این رمان کامو که پیش از مرگش در حال کار کردن روی آن بود، یک خودزندگی‌نامه‌ی ماندگار است. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب نخستین مرد، احتمالاً صادقانه‌ترین و پراحساس‌ترین اثر آلبر کامو است. کامو این رمان را با نهایت توانایی و نبوغ خود به رشته‌ی تحریر درآورده است. (نیویورکر)

  • این کتاب خیره‌کننده به ما کمک می‌کند تا با شفافیت بیشتری مجموعه‌ی کارهای کامو را ببینیم و می‌تواند توضیح دهد که چرا او با دیگر شخصیت‌های ادبی رقیب در زمان حیاتش این‌همه متفاوت بود. تابه‌حال چهره‌ای چنین شخصی از کامو را ندیده‌اید. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

کتاب صوتی نخستین مرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار آلبر کامو علاقه‌مند هستید، آخرین اثر کشف‌شده از او را از دست ندهید. کتاب صوتی نخستین مرد برای علاقه‌مندان به خواندن و شنیدن زندگی‌نامه‌ها و رمان‌های فلسفی و اجتماعی مناسب است.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو از بزرگ‌ترین نویسندگان متفکر تاریخ ادبیات فرانسه و جهان، سال 1913 در یکی از دهکده‌های الجزایر به دنیا آمد. او از پدری فرانسوی و مادری اسپانیایی و در خانواده‌ای فقیر متولد شد. آلبر کامو در همان اوایل زندگی، پدر خود را از دست داد و به همین علت با شرایط اقتصادی سخت‌تری در خانواده مواجه شد. او در دوران کودکی و نوجوانی خود، کار می‌کرد تا کمک‌خرج خانواده باشد. درواقع این یکی از معلمان آلبر کامو بود که با مشاهده‌ی استعداد او، زمینه‌ی ادامه‌ی تحصیلش را فراهم کرد و بستر مناسبی برای رشد این نویسنده را فراهم ساخت.

درون‌مایه‌ی داستان‌های آلبرکامو، نوعی پوچ‌گرایی فلسفی و انتقاد به زندگی فاقد معنا در جامعه‌ی مدرن است. بسیاری از منتقدان و مخاطبان ادبیات، نام او را در کنار فیلسوفان اگزیستانسیالیستی مانند ژان پل سارتر قرار می‌دهند و آثار کامو را این‌چنین دسته‌بندی می‌کنند؛ اما خود او هیچ‌گاه این برداشت را قبول نداشت و افکار خود را بسیار متفاوت و دور از اندیشه‌های اگزیستانسیالیستی می‌دانست.

«بیگانه»، «طاعون»، «افسانه‌ی سیزیف»، «کالیگولا» و «سقوط» ازجمله مشهورترین آثار آلبر کامو هستند.

در بخشی از کتاب صوتی نخستین مرد می‌شنویم

ژاک و پی‌یر فقط روزهای پنج‌شنبه و یکشنبه را می‌توانستند با یکدیگر بگذرانند؛ به استثنای بعضی از پنج‌شنبه‌ها که ژاک تنبیه شده بود و باید در مدرسه می‌ماند و بنا به آنچه که ناظم دبیرستان در یادداشتی به‌طور خلاصه نوشته بود: «تنبیه!» که باید مادرش آن را امضا می‌کرد. دو ساعت، از هشت تا ده، گاهی هم چهار ساعت - اگر خطایی که از او سر زده بود مهم بود - در دبیرستان می‌ماند و در سالن ویژه‌ای، زیر نظر مبصری که برای نظارت تعیین شده و بابت به‌اجبار در دبیرستان ماندن خشمگین بود، تکلیفی را که هیچ فایده‌ای هم نداشت انجام می‌داد.

پی‌یر، طی هشت سال در دبیرستان هرگز تنبیه نشد، اما ژاک که بچه‌ی تخس و بسیار خودستایی بود و به‌خاطر لذت احمق جلوه کردن، کارهای احمقانه‌ای از او سر می‌‎زد، مدام تنبیه می‌شد. هرقدر به مادربزرگ توضیح می‌داد که این تنبیه‌ها به‌خاطر رفتارش است، او نمی‌توانست بین خُل‌بازی درآوردن و رفتار نادرست تفاوتی قائل شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
شناسنامه - یادداشت و پیشگفتار
41 دقیقه
بخش نخست: در جست‌وجوی پدر - یک: درجست‌وجوی پدر
22 دقیقه
دو: سن بریوک
20 دقیقه
سه: سن بریوک و مالان
42 دقیقه
چهار: بازی‌های کودک
53 دقیقه
پنج: پدر، مرگ، جنگ، سوءقصد
50 دقیقه
شش: خانواده
93 دقیقه
شش، الف: اتی‌ین
99 دقیقه
شش، ب: مدرسه
50 دقیقه
هفت: موندوی؛ استعمار و پدر
67 دقیقه
بخش دوم: پسر یا نخستین آدم - یک: دبیرستان
17 دقیقه
دو: مرغ‌دانی و سربریدن مرغ
100 دقیقه
سه: پنج‌شنبه‌ها و تعطیلات
20 دقیقه
چهار: بیگانه با خویشتن
13 دقیقه
دو نامه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نخستین مرد
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نخستین مرد

علی بوذری
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کامو زندگی خود را همراه با شرایط و احساسات خود به تصویر کشیده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نخستین مرد

برای دریافت کتاب صوتی نخستین مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.