معرفی و دانلود کتاب صوتی نصرالله منشی

عکس جلد کتاب صوتی نصرالله منشی
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نصرالله منشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نصرالله منشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نصرالله منشی

کتاب صوتی نصرالله منشی نوشته‌ی لیلا برزگر، درباره یکی از نویسندگان برجسته دوران حکومت غزنویان است که توانست با ترجمه کتاب ارزشمند کلیله و دمنه از عربی به فارسی، نام خود را در تاریخ زنده نگه دارد. این اثر یکی از زیباترین کتاب‌های مجموعه فرزانگان به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی نصر الله منشی:

یکی از آثار مجموعه فرزانگان کتاب صوتی نصرالله منشی است که به زندگی یکی از منشیان دربار غزنوی در سده ششم هجری قمری می‌پردازد.

ابوالمعالی نصرالله بن محمد بن عبدالحمید منشی ملقب به ابوالمعالی در شهر غزنه به دنیا آمد. او در زمان حکومت شاهان غزنوی می‌زیست و به خاطر سواد و دانش بالایش از همان دوران جوانی توانست وارد دربار شود و مسئولیت کارهای دیوانی را بر عهده بگیرد.

نصر الله منشی بیشتر به خاطر ترجمه فارسی کتاب کلیله و دمنه شهرت فراوانی دارد. او این کار را در زمان بهرام شاه غزنوی آغاز کرد و در پایان کار آن را به پادشاه تقدیم نمود؛ به همین خاطر کتابش به کلیله و دمنه بهرامشاهی نیز شهرت دارد.

او توانست در دربار به جایگاه‌های بالاتری برسد؛ در ابتدا نصرالله منشی به عنوان منشی‌ شروع به کار کرد، پس از آن در دوران سلطنت خسروشاه غزنوی به سمت دبیری رسید و در زمان خسرو ملک آخرین شاه این سلسله، موفق شد که به مقام وزارت برسد. همین شرایط ابوالمعالی را در شرایط سختی قرار داد و به خاطر حسادت و کارشکنی دشمنانش، به زندان افتاد و در همانجا نیز به قتل رسید.

کتاب صوتی نصر الله منشی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادب، فرهنگ و تاریخ کشورمان علاقه‌مند هستید و می‌خواهید سرنوشت بزرگان و صاحب نظران ایرانی را بدانید، مطالعه‌ی کتاب‌های مجموعه فرزانگان به شما پیشنهاد می‌شود.

لیلا برزگر را بیشتر بشناسیم:

یکی از داستان‌نویسان موفق چند دهه اخیر، لیلا برزگر نام دارد. او در سال 1355 در شهر شیراز به دنیا آمد و تحصیلات خود را در رشته ادبیات نمایشی گذرانده و از سال 74 تاکنون به طور جدی به نویسندگی مشغول است.

او بیشتر در حوزه کودک و نوجوان می‌نویسد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: «ترن پیر خواب‌آلود، خاطرات موش کور، بی‌‌سیم چی کوچک، تارتن و آهنگ بیشه زار و خورشید زخمی»

جوایز و افتخارات لیلا برزگر:

- کتاب بی سیم چی کوچک برگزیده کنگره مردانی
- داستان کوتاه زنی که پرید برگزیده جشنواره مهر وماه
- کتاب خورشید زخمی برگزیده کتاب سال 85 در حوزه کودک و نوجوان
- داستان کوتاه یادداشت‌هایی با مداد آرایش برگزیده جشنواره سراسری داستان متیل
- داستان کوتاه زن درون کمد دیواری برگزیده هشتمین جایزه ادبی صادق هدایت در سال 88

در بخشی از کتاب صوتی نصر الله منشی می‌شنویم:

برزویه طبیب وقتی که به هندوستان رسید، اطراف دربار پرسه زد. در مجالس بزرگان و دانشمندان شرکت کرد و با مردم کوچه و بازار دوستی و مهربانی ورزید. خلاصه به هر جایی رفت و آمد و این چنین وانمود کرد که برای طلب علم و دانش به هندوستان آمده است. اگر چه خود استادی تمام بود ولی مانند شاگردان در محضر هر استادی حاضر می‌شد و برای آموختن هر علمی تلاش می‌کرد تا شاید در جایی یا از کسی سرنخی از آن کتاب ارزشمند به دست آورد.

روزها و شب‌ها می‌گذشت و او از هر فرصتی استفاده می‌کرد. دوستان فراوانی یافت و آن‌ها را به انواع گوناگون آزمایش کرد تا اینکه دوستی پیدا کرد که بسیار خردمند و در دوستی با برزویه طبیب یک رنگ بود. دوستی برزویه با او بالا گرفت و بر برزویه ثابت شد که اگر رازش را به او بگوید، او حق دوستی را نمی‌شکند و احترام او را به جا می‌آورد. وقتی مدت زمانی گذشت و دوستی و برادری آن‌ها محکم‌تر شد، برزویه راز خود را بر او فاش کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
بخش اول
23 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
14 دقیقه
بخش چهارم: نکاتی درباره ترجمه کلیله و دمنه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نصرالله منشی
نویسنده
راویبهروز طالبی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نصرالله منشی

ش شهبازی
۱۴۰۰/۱/۱۸
معرفی شخصیت نصراله منشی دراین کتاب چهار بخش دارد. سه بخش اول داستانی به روایت ذهنی نویسنده است و بخش چهارم نگارشی از مستندات تاریخی بقلم نویسنده.
بنظرم همین بخش چهارم نشان میدهد که قدرت قلم نویسنده در بیان مستندات بیشتراز داستانگوئی است و‌ای کاش از صفحات و سطور فضاسازی درخدمت قصه گوئی کم میکرد و
به خطوط روایت واقعیات می‌افزود. تا کی جوان امروزی شناختن یکی از مفاخر سرزمینش را مدام درفضائی تیره و غمناک انجام دهد. تلخی عاقبت کار اگرکه انتخاب نویسنده نبوده و واقعیتی تکراری تا بدین روزگاراست، نحوه فضاسازی و شیوه بیان و روایت را که دیگر نویسنده میتواند انتخاب کند. همانگونه که در بخش چهارم شیوه روایتی دیگری با بیانی زیبا همان مفهوم و موضوع را به خواننده منقل میکند.
بخش مربوط به برزویه طبیب اگرچه بدین سادگی نبوده که اینجا روایت شده و جای بحث دارد چون موجب شده بود دست و پای ابن مقفع را ببرند و جلوی چشمش درآتش اندازند لیکن باید اشاره میشد که در فرجام و عاقبت افراد مرتبط با کلیله و دمنه جای بحث وتردید وجود دارد تا شنونده کنجکاو را به جستجو و تحقیق وادارد۔۔۔
صدای گرم و گیرای آقای طالبی مثل همیشه برازنده شخصیت بزرگان و مفاخر و گذشتگان بوده و زحمت ایشان همانند زحمت نویسنده و ناشر قابل تشکر و تقدیر است.
علی غلامی
۱۴۰۱/۶/۱۴
کتاب خیلی کوتاه بودجاداشت که ازداستانهای کلیله ودمنه بیشتراستفاده کنه وحجم کتاب چندبرابربشه. صحنه سازی وشخصیت پردازی هم ضعیف بود. الی برکت الله
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نصرالله منشی

برای دریافت کتاب صوتی نصرالله منشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.