معرفی و دانلود کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

عکس جلد کتاب صوتی نیمه تاریک وجود
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

دبی فورد، روانشناس مطرح اهل آمریکا، در کتاب صوتی نیمه تاریک وجود به واکاوی ماهیت وجودی انسان پرداخته و مسیر دستیابی به رشد و تحول معنوی را با زبانی ساده و ترغیب‌کننده، توضیح داده است. گفتنی‌ست که این اثر، یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

همه‌ساله آثار پرشماری در حیطه‌ی خودیاری و موفقیت روانه‌ی بازار نشر می‌شوند؛ آثاری رنگارنگ که در آن‌ها وعده‌ی نیل به سعادت و کامیابی، بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌خورد. با این همه، به‌جاست اگر بپرسیم که آیا این آثار به راستی می‌توانند وعده‌ای را که می‌دهند عملی سازند؟ پاسخ، بی‌گمان «نه»ای قاطع است. اغلب آثار حیطه‌ی موفقیت و خودسازی درونمایه‌ای کلیشه‌ای و محتوایی بازاری دارند. از همین روست که از میان این همه کتابِ متعلق به این ژانر، تنها شماری معدود گل می‌کنند و بر سر زبان‌ها می‌افتند. با این حال باید اذعان کرد که در میان همین شمار معدود، گاه عناوینی خواندنی و به راستی آموزنده نیز یافت می‌شود. کتاب نیمه تاریک وجود (The Dark Side Of The Light Chasers) یکی از همین عناوین است.

این اثر نخستین بار در سال 1998 به انتشار رسید و خیلی زود بدل به کتابی کلاسیک در حیطه‌ی روانشناسیِ مثبت‌اندیش شد. البته می‌توان در تعلق کتاب نیمه تاریک وجود به ژانر روانشناسی مثبت‌اندیش چون و چرا کرد. هرچه باشد، در عنوان این کتاب از نیمه‌ی تاریک وجود بشر سخن رفته است. و چنان‌که می‌دانیم، این نیمه‌ی تاریک، هرگز باب طبع مؤلفان حوزه‌ی مثبت‌اندیشی نبوده است! با این حال، به یک معنا می‌توان کتاب دبی فورد را اثری متعلق به حیطه‌ی مثبت‌اندیشی دانست. و این از آن روست که هدف نگارنده از نگارش کتاب نیمه تاریک وجود، یاری رساندن به مخاطب در فائق آمدن بر تاریکی‌های درون، و حرکت به سمت روشنایی و نیک‌بختی بوده است.

مدعای اصلی دبی فورد این است که انسان موجودی چندساحتی‌ست. به تعبیری، موجودی توأمان ددمنش و فرشته‌خصال. او بر این باور است که راهِ غلبه بر ددمنشیِ نهفته در وجودمان، انکار این ددمنشی نیست، بلکه مواجه شدن با آن است. فورد از ما می‌خواهد نیمه‌ی تاریکِ روانِ خویش را بپذیریم و بر وجود آن صحه بگذاریم. زیرا تنها از این طریق است که می‌توانیم به نیمه‌ی روشنِ روان خود مجال بروز و ظهور بدهیم.

گوش سپردن به کتاب صوتی نیمه تاریک وجود، هر یک از ما را به نسخه‌ای بهتر از خودمان بدل می‌کند. از این کتاب می‌آموزیم که ضعف‌های خویش را بپذیریم، و آرزوی کمالی خالی از نقصان را از یاد ببریم. فورد به ما می‌گوید برای این‌که به انسانی نیک‌بخت و شاد بدل شویم، باید تابِ تحمل نگون‌بختی و ناشادی را داشته باشیم.

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود توسط موسسه انتشارات فلسفه و با ترجمه‌ی روان عبدالله صاحی به چاپ رسیده است. این اثر را با صدای ندا گل‌رنگی خواهید شنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

  • این کتاب را مطالعه کنید؛ چندباره و چندباره. چنان‌که به درکی عمیق از آن نائل شوید. این چالش هیجان‌انگیزی‌ست که من شما را بدان دعوت می‌کنم. (نیل دونالد والش)

  • دبی فورد، در کتاب عمیق و تأثیرگذار نیمه تاریک وجود، سیر تکاملِ معنوی انسان را ترسیم کرده است. (دیپاک چوپرا)

  • کتاب نیمه تاریک وجود دعوت‌نامه‌ای به خودشناسی‌ست. (جان ولوود)

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی موفقیت و خودسازی، مخاطبان اصلی این کتاب صوتی به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید مسیر تغییر خودتان را به‌سرعت و همراه با یک رهبر راهنما آغاز کنید، این اثر شنیدنی برای شماست.

با دبی فورد بیشتر آشنا شویم

دبی فورد (Debbie Ford) متولد سال 1955 و زاده‌ی ایالت کالیفرنیاست. او روانشناسی برجسته، نویسنده‌ای سرشناس و سخنرانی مجرب است. عمده‌ی شهرت فورد ناشی از نگارش کتابی پرفروش با عنوان «نیمه تاریک وجود» است. این اثر خواندنی که به حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری تعلق دارد، به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده و افتخارات فراوانی را برای نویسنده به ارمغان آورده است. از میان دیگر کتاب‌های دبی فورد، می‌توان به اثری به نام «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند؟» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نیمه تاریک وجود می‌شنویم

در درون هر یک از ما، گنجینه‌ای عظیم از طلا وجود دارد. این گنجینه‌ی طلا روح ماست؛ خالص، باشکوه، باز و درخشان. اما این طلاها با لایه‌ای سخت از خاک پوشیده شده است. این پوشش خاکی برآمده از ترس ماست. این نقاب اجتماعی ماست. چهره‌ای که به دنیا نشان می‌دهیم. سایه‌هایتان را پنهان نکنید، تا چهره‌ی واقعی‌تان آشکار شود. باید با مهر و محبت به این نقاب نگاه کنیم. زیرا ارزش زیادی در درک آنچه پشت آن پنهان است، وجود دارد. به داستان بودای طلایی توجه کنید. در سال 1957، صومعه‌ای در تایلند، به جایی دیگر منتقل شد و گروهی از راهب‌ها، مسئول انتقال بودای گلی غول‌پیکر شدند. یکی از راهبان متوجه یک ترک در مجسمه‌ی بودا شد. با توجه به این‌که ممکن بود مجسمه صدمه ببیند، راهب تصمیم گرفت یک روز صبر کنند و بعد به کار ادامه دهند. هنگام شب، راهب رفت تا سری به مجسمه بزند. نور چراغ‌قوه‌اش را روی بودا انداخت...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
پیشگفتار
24 دقیقه
فصل اول: دنیای درون، دنیای برون
30 دقیقه
فصل دوم: دنبال کردن سایه
38 دقیقه
فصل سوم: دنیا در درون ماست
38 دقیقه
فصل چهارم: بازبینی خودمان
41 دقیقه
فصل پنجم: شناخت سایه و خودشناسی
49 دقیقه
فصل ششم: من آن هستم
51 دقیقه
فصل هفتم: پذیرش نیمه‌ی تاریک
60 دقیقه
فصل هشتم: تعبیری تازه از خودتان
60 دقیقه
فصل نهم: بگذارید نور وجود خودتان بدرخشد
61 دقیقه
فصل دهم: با ارزش زندگی کردن
9 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیمه تاریک وجود
نویسنده
مترجمعبدالله صلاحی
راویندا گل رنگی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

اکبر پورحسن هرزندی
۱۴۰۲/۸/۸
با سلام این کتاب برای من جالب و مفید بود مخصوصا از بابت تقارن مفاهیم اون با آموزه‌های دینی ما، به ویژه اون جایی که در آخر کتاب. گوینده به این نکته اشاره می‌کند جهت رسیدن به کمال، بایستی در ابتدا تاریکی‌های وجودمون رو بشناسیم تا با مهار اونها به سمت نور حرکت کنیم و این نکته منو یاد حدیثی از غریب رضا الغطاء امام (ع) انداخت که ایشون میفرمایند: هیچ پرهیزی سودمندتر از دوری از گناهان نیست یا حدیث نبوی که پیامبر اکرم صلوات الله علیه میفرمایند: ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شما است. یعنی دوری از گناه (همون تاریکیهای وجود مدنظر دبی فورد) اولین مرحله نزدیکی به نور و خداوند باری تعالی می‌باشد.
Zohre Babayi Babayi
۱۴۰۲/۴/۲۹
برای دومین بار به صورت ناخودآگاه این کتابو خریدم و متوجه شدم چقدر بهش احتیاج داشتم بعضی وقتا لازمه یک کتاب تکراری و بارها خوند و شنید و فهمید چقدر نکات جدید داشته که تازه متوجه میشی. تو زمینه خودشناسی هزار تا کتاب تکراری با موضوعات مثل هم بخونی بازم کمه
لیلا غلامی
۱۴۰۲/۷/۱۳
شما با این کتاب در مسیر خودآگاهی قرار می‌گیرید و دنیای جدیدی پیش روی شما باز می‌شه و نگاهتون به جهان، خودتون و آدم‌های دیگه تغییر می‌کنه و تازه متوجه می‌شید که همه چیز آنطور که شما فکر می‌کنید نیست
محمدرضا جهان‌فرسا
۱۴۰۲/۳/۲۶
متفاوفت‌ترین کتابی که تا بحال خوندم، یک کلام بگم اگه میخوان از بدترین روزای زندگیتون به بهترین نحو عبور کنین خیلی با آرامش و عالی و شاد زندگی کنین این کتاب و بخونین و تمریناتشو انجام بدین
غلامرضا شاهی
۱۴۰۲/۷/۵
ترجمه کتاب تقریبا امانتداری رو رعایت کرده ولی ویرایش و تدوین خیلی خوب نبود با این حال گویش روان و البته روایت آن به دل نشست
نگار صادقی
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب‌های دبی فورد نظیر نداره
مخصوصا با گویندگی شیوا و عالی که واقعا جذابترش کرده
سمیرا
۱۴۰۲/۴/۴
من چندین بار این کتاب گوش کردم جالبه اما مهم اینه که همونقدر که میشنویم بتونیم درک کنیم و عمل کنیم
مرجان رضاپور
۱۴۰۲/۳/۲۴
عالی و معنوی. خیلی کمک می‌کنه خودمون رو راحت تر بپذیریم و احساس خوبی به دنیا و آدماش داشته باشیم
مهسا یوسفی
۱۴۰۲/۵/۱۳
برای افرادی که میخوان روی خودشون کار کنند و خود برترشون و بسازن عالیه
Kowsar jami
۱۴۰۲/۸/۱۵
این کتاب خیلی در زمینه روانشناسی به انسان کمک میکنه
راضیه مهری
۱۴۰۲/۷/۱۳
این کتاب باید بارها و بارها خوند واقعاً فوق العاده ست
مژگان ذاکرین
۱۴۰۳/۱/۲۸
خیلی عالیست توصیه میشود
Elirtacia
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
چه بسیار آموختم و لذت بردم.
وحید نراقی
۱۴۰۲/۱۰/۷
برای یک بار خواندن کتاب خوبیه
مریم متقی
۱۴۰۲/۹/۲
عالی بخصوص فصل آخر
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

برای دریافت کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.