معرفی و دانلود کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش

عکس جلد کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش

روایتی جذاب و دراماتیک از یک فاجعه‌ی تاریخی! کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش، رمانی جذاب به قلم بریل بینبریج است که واپسین روزهای زندگی مسافران کشتی تایتانیک را بازگو می‌کند. این اثر که نخستین بار در سال 1997 به چاپ رسید، تاکنون افتخارات گوناگونی را کسب کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه‌ی من بوکر اشاره کرد.

درباره کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش:

کشتی تایتانیک، با نامِ تجاریِ RMS Titanic، یکی از بزرگ‌ترین و ستایش‌شده‌ترین مصنوعات بشری در زمان خود بود؛ کشتی بخار بزرگی که هیچ‌کس نمی‌توانست سرنوشت شوم آن را پیش‌بینی کند. این کشتی با تمام عظمت و شهرتی که داشت، در شامگاه 15 آوریل 1912، در اثر برخورد به یک کوه یخ، در آب غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافرین و خدمه‌ی خود را به کام مرگ کشاند. از آن پس، تایتانیک بدل به نماد غرور بی‌حاصل بشری شد؛ غروری که نامش با تراژدی پیوند خورده است. کتاب هر کسی به فکری خودش (Every Man for Himself)، یکی از بهترین آثاری‌ست که با الهام گرفتن از ماجراهای پیرامون کشتی تایتانیک خلق شده است. در این رمان، تاریخ را از منظری دراماتیک می‌بینیم.

بریل بینبریج (Beryl Bainbridge) با دستمایه قرار دادن یک حادثه‌ی بزرگ، تلاش کرده تا شخصیت‌های مخلوق خود را از جنبه‌هایی متعدد بررسی کند. گویی موقعیت دشواری که اعضای کشتی تایتانیک گرفتارش می‌شوند، باید به مثابه‌ی نوعی آزمون انسانی در نظر گرفته شود؛ آزمونی که شاید تنها با قدرت عشق و اراده بتوان از آن سربلند بیرون آمد.

کتاب از زبان پسر جوانی به نام مورگان روایت می‌شود که سابقاً همکاری‌هایی با تیم سازنده‌ی کشتی تایتانیک داشته، و حالا یکی از مسافران آن است. داستان از نخستین ساعات 8 آوریل 1912 آغاز می‌شود؛ زمانی که تایتانیک آماده است تا با انبوه مسافرین خود، رهسپار اقیانوس گردد. بریل بینبریج از همان ابتدای کتاب، شما را با شخصیت‌های اصلی رمانِ خود آشنا می‌کند. بیشتر ماجراها البته حول کاراکتر مورگان می‌گردد. او که جوان و خوش‌بر و روست، از همان روز اول سفر، شروع به میگساری و خوشگذرانی با دوستان خود می‌کند. در این بین به دختر جوانی نیز دل می‌بازد، و با طراح لباس یهودیِ عجیبی آشنا می‌شود که درباره‌ی آینده آرزوهای دور و دارزی را در سر می‌پروراند. بی‌خبر از آنکه چه عاقبت هولناکی انتظار او و اطرافیانش را می‌کشد.

کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش، رمانی‌ست که علی‌رغم برخورداری از پیرنگی مهیج، روایتی توأم با آرامش و لحنی سرشار از طمأنینه دارد؛ اثری که در مرز قصه‌گویی و روانشناسیِ شخصیت گام برمی‌دارد، و با استفاده‌ی به‌جا از بی‌شمار تمهیداتِ روایی، مخاطب را تا واپسین سطر کتاب مجذوب خود نگاه می‌دارد.

در نکوداشت کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش:

- بینبریج با نبض هر کلمه و حس هر تصویر، نفس‌ مخاطبین خود را بند می‌آورد... (سوزان هیل، نویسنده‌ی بریتانیایی)

افتخارات کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش:

- نامزد جایزه بوکر
- نامزد جایزه‌ی کتاب لوس آنجلس تایمز
- نامزد جایزه‌ی Orange
- برنده‌ی جایزه‌ی Whitbread
- برنده‌ی جایزه‌ی Commonwealth Writers

کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی، بی‌شک از گوش سپردن به این اثر لذت خواهند برد.

با بریل بینبریج بیشتر آشنا شویم:

بریل بینبریج (2010 - 1932) از بزرگ‌ترین نام‌ها در ادبیات معاصر جهان، و یکی از پنجاه نویسنده‌ی بزرگ انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم بود. وی را بیش از هر چیز به سبب مهارتش در قصه‌گویی، و توانایی‌اش در تحلیل روانشناختیِ کاراکترهای داستانی ستوده‌اند. بینبریج در طول دوران حیات خود جوایز گوناگونی را کسب کرد و در اواخر عمر کاندید دریافت جایزه‌ی نوبل نیز شد. از آثار مهم او می‌توان از دو عنوانِ «خاک هرز» و «هر کسی به فکر خودش» یاد کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش می‌شنویم:

مستقیم به من نگاه کرد، و هم‌زمان با دست دیگرش شیشه‌ی عینکش را با لبه‌ی روبدوشامبر ارغوانی‌اش تمیز می‌کرد. باید اعتراف کنم این حرکتش در آن لحظه‌ها به چشم من بسیار نفسانی و شهوانی می‌آمد. دستش کاملا زیر پارچه‌ی بالاپوش پنهان بود و طوری به نظر می‌رسید که انگار در حال نوازش خودش است. مرگ چون نیشگون عاشق از معشوق هم دردناک و هم درعین‌حال لذت‌بخش است، آن‌چنان‌که نمی‌توان کسی را ملامت کرد اگر خودش را این‌گونه از فکر مرگ برهاند. پشت سرش در افق چیزی می‌درخشید که به اشتباه تصور می‌کردم نور ستاره‌ها است.

به گمانم لبخند می‌زد، گرچه مطمئن نیستم. لابد دلم می‌خواهد خیال کنم آن لحظه‌ها این‌طور تمام شد تا این‌طوری ضجه‌های جان‌فرسایی را که سقف پرستاره‌ی آسمان را می‌شکافت، از گوش‌هایم بیرون برانم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
پیشگفتار: سیزدهم آوریل 1912
13 دقیقه
دوشنبه هشتم آوریل (بخش یک)
25 دقیقه
دوشنبه هشتم آوریل (بخش دو)
22 دقیقه
دوشنبه هشتم آوریل (بخش سه)
24 دقیقه
دوشنبه هشتم آوریل (بخش چهار)
12 دقیقه
دوشتبه هشتم آوریل (بخش پنج)
18 دقیقه
پنجشنبه یازدهم آوریل (بخش یک)
20 دقیقه
پنجشنبه یازدهم آوریل (بخش دو)
18 دقیقه
پنجشنبه یازدهم آوریل (بخش سه)
19 دقیقه
پنجشنبه یازدهم آوریل (بخش چهار)
23 دقیقه
جمعه دوازدهم آوریل (بخش یک)
19 دقیقه
جمعه دوازدهم آوریل (بخش دو)
17 دقیقه
جمعه دوازدهم آوریل (بخش سه)
21 دقیقه
جمعه دوازدهم آوریل (بخش چهار)
13 دقیقه
شنبه سیزدهم آوریل (بخش یک)
15 دقیقه
شنبه سیزدهم آوریل (بخش دو)
18 دقیقه
یکشنبه چهاردهم آوریل (بخش یک)
29 دقیقه
یکشنبه چهاردهم آوریل (بخش دو)
17 دقیقه
دوشنبه پانزدهم آوریل (بخش یک)
28 دقیقه
دوشنبه پانزدهم آوریل (بخش دو)
15 دقیقه
دوشنبه پانزدهم آوریل (بخش سه)
34 دقیقه
دوشنبه پانزدهم آوریل (بخش چهار)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هر کسی به فکر خودش
نویسنده
مترجمسلما رضوان جو
راویحمیدرضا اژدرکش
ناشر چاپینشر شورآفرین
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش

برای دریافت کتاب صوتی هر کسی به فکر خودش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.