معرفی و دانلود کتاب صوتی ساندویچ ژامبون

عکس جلد کتاب صوتی ساندویچ ژامبون
قیمت:
96000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساندویچ ژامبون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساندویچ ژامبون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ساندویچ ژامبون

چالز بوکوفسکی در کتاب صوتی ساندویچ ژامبون، با سبکی اتوبیوگرافی، بخشی از دوران کودکی خود را روایت می‌کند.

ساندویچ ژامبون (Ham On Ray) داستان بلند و جذابی است سرشار از طنز اما در پس طنز، به دغدغه‌ها و دردهای جوامع صنعتی و مدرنی می‌پردازد که به مرور زمان از روابط انسانی، عشق و عاطفه، مهرورزی و انسانیت تهی می‌شوند و روابط مکانیکی، سودجویی و بالا رفتن از مراتب اجتماعی به هر قیمتی جایگزین روابط انسانی می‌شود.

رمان ساندویچ ژامبون یک شبه اتوبیوگرافی است عده​‌ای معتقدند بوکوفسکی با این عنوان به زندگی خودش اشاره دارد که مانند تکه گوشتی میان دو نان گیر افتاده. در واقع این کتاب طنزی سیاه و تلخ است که در پس ظاهر خنده‌دار خود می‌تواند اشک به چشم خواننده بیاورد.

در این اثر شاهد سرنوشت پسر بچه‌ای می‌باشیم که داخل محله‌های فقیرنشین و تهی‌دست شهر دوران بحران‌های اقتصادی و جنگ با سختی‌ها درگیر خواهد بود. پدر و مادرش دلشان می‌خواهد که او به‌ جایی برسد، پدرش می‌خواهد او مهندس شود ولی هیچ زمان رفتار خوبی با او نداشته‌اند. پدرش به طور مرتب و پشت سر هم کتکش می‌زند.

این پسر که هنری چیناسکی نام دارد (نامی که بوکوفسکی برای خودش در کتاب‌ها برگزیده است.) تلاش می‌نماید بزرگ و خشن شود و اعتبار کسب کند. داخل مدرسه به سبب قیافه زشت و جوش‌های ناجورش شانس بسیاری نداشته و درس نمی‌خواند.

مثل تمام کارهای چارلز بوکوفسکی (Charles Bukowski) در طول کتاب طنز تلخ جلب نظر می‌کند. البته کمتر پیش می‌آید جایی این طنز بتواند شما را بخنداند، چرا که درگیری‌های زندگی هنری آنقدر زیاد و سخت است که بیشتر خواننده مشغول دلسوزی و همدردی می‌شود و کمتر فرصت می‌کند چیز دیگری حس کند. چارلز بوکوفسکی کتاب خود را «به همه پدرها» تقدیم کرده ولی در همان ابتدای کتاب می‌توان به طعنه‌آمیز بودن کارش پی برد.

چارلز بوکوفسکی شاعر و داستان‌نویس آمریکایی است. او را از قوی‌ترین نویسندگان معاصر آمریکا می‌دانند. وی صدها داستان کوتاه، 6 رمان و بیش از 50 کتاب نوشته و به چاپ رسانده است. کتاب ساندویچ ژامبون در سال 1982 منتشر شد.

از جمله رمان‌های او می‌توان به عامه‌پسند، پستخانه، هزار بیشه، زن‌ها، موسیقی آب گرم و هالیوود و... اشاره کرد. همچنین او شاعری چیره دست است و بیش از هزاران شعر نوشته است.

جملات برگزیده کتاب ساندویچ ژامبون:

- من همیشه هم‌نشین خوبی برای خودم بوده‌ام.
- ثروت یعنی پیروزی و پیروزی تنها واقعیت موجود بود.
- در این جهان زندگی کردن کار خسته کننده‌ای است.
- نمی‌شد به آدم‌ها اعتماد کرد. هر طور حساب می‌کردی باز آدم‌ها ارزش اعتماد کردن نداشتند.
- اغلب از پدرم بابت بیرون رفتن با فرنک کمی کتک می‌خوردم، اما فهمیدم که من به هر حال سهمیه کتکم را خواهم داشت پس بهتر است کارهایی که دوست دارم انجام بدهم.
- در کتابخانه راه می‌رفتم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم. یکی یکی از قفسه در می‌آوردم. همه‌شان احمقانه و بی‌روح بودند. صفحه‌ها پر از کلمات بودند ولی چیزی برای گفتن وجود نداشت. اگر هم حرفی داشتند، آنقدر کش می‌دادند که وقتی به آن حرف می‌رسیدی دیگر حسابی از حوصله افتاده بودی.
- چیزی به اسم جنگ خوب و بد وجود نداره. تنها چیز بد توی جنگ شکسته. تو همه جنگ‌ها هر دو طرف به خاطر انگیزه‌های خوب جنگیدن. اما توی تاریخ فقط انگیزه طرف پیروز انگیزه اصیل و شریف عنوان شده است. اهمیتی نداره که کی حقه و کی باطل، فقط مهم اینه که کدوم طرف ژنرال‌ها و ارتش بهتری داشته!
- مشکل اینجاست که همیشه انتخاب تو از بین دو تا بد است. مهم هم نیست که کدام را انتخاب کنی، هر کدام‌شان ذره‌ای از تو را می‌خورند تا آن جا که دیگر چیزی باقی نماند. بیشتر آدم‌ها در بیست و پنج سالگی تمام می‌شوند. بعد تبدیل می‌شوند به ملتی بی‌شعور که رانندگی می‌کنند، غذا می‌خورند، بچه‌دار می‌شوند، و هر کاری را به بدترین شکلش انجام می‌دهند. مانند رای دادن به کاندیدای ریاست جمهوری‌ای که آن‌ها را یاد خودشان می‌اندازد.

در بخشی از کتاب صوتی ساندویچ ژامبون می‌شنویم:

کم‌کم داشت از پدر بدم می‌آمد. همیشه چیزی بود که به خاطرش عصبانی باشد. هرجا که می‌رفتیم با کسی جر و بحث می‌کرد. البته او به قصد دعوا نمی‌رفت؛ دیگران اغلب به آرامی شروع می‌کردند به مخالفت، و او ناگهان خونش به جوش می‌آمد. به رستورانی اگر می‌رفتیم، که به ندرت هم پیش می‌آمد، همیشه چیزی بود که بهانه بگیرد، و دلیلی که پول ندهد.
- تو این بستنی خامه‌ای گه مگس هست! اینجا دیگه چه جای کوفتی‌ایه؟
- خیلی عذر میخوام قربان، شما لازم نیست پول بدید، فقط تشریف ببرید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
نمونه 5
14 دقیقه
فصل اول
28 دقیقه
فصل دوم الی چهارم
28 دقیقه
فصل پنجم الی هفتم
33 دقیقه
فصل هشتم الی دوازدهم
27 دقیقه
فصل سیزدهم الی پانزدهم
21 دقیقه
فصل شانزدهم و هفدهم
27 دقیقه
فصل هجدهم و نوزدهم
24 دقیقه
فصل بیستم و بیست و یکم
21 دقیقه
فصل بیست و دوم و بیست و سوم
27 دقیقه
فصل بیست و چهارم الی بیست و ششم
33 دقیقه
فصل بیست و هفتم الی بیست و نهم
29 دقیقه
فصل سی‌ام الی سی و دوم
30 دقیقه
فصل سی و سوم الی سی و ششم
18 دقیقه
فصل سی و هفتم و سی و هشتم
27 دقیقه
فصل سی و نهم و چهلم
30 دقیقه
فصل چهل و یکم و چهل و دوم
21 دقیقه
فصل چهل و سوم و چهل و چهارم
32 دقیقه
فصل چهل و پنجم و چهل و ششم
26 دقیقه
فصل چهل و هفتم و چهل و هشتم
35 دقیقه
فصل چهل و نهم الی پنچاه و یکم
30 دقیقه
فصل پنجاه و دوم و پنجاه و سوم
33 دقیقه
فصل پنجاه و چهارم و پنجاه و پنجم
28 دقیقه
فصل پنجاه و ششم و پنجاه و هفتم
24 دقیقه
فصل پنجاه و هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ساندویچ ژامبون
نویسنده
مترجمعلی امیر ریاحی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
96000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ساندویچ ژامبون

مریم مهدی
۱۴۰۱/۷/۱۴
اولین انتخابم از اقای بوکوفسکی این کتاب بود و ایشان جوری با قلم سخرانگیزشون جادویم کردند که زین پس به جرات اسمشان را در بین نویسندگان محبوبم ذکر خواهد کرد.
داستانی بسیار دردناک، تلخ و گزنده ولی واقع گرایانه که به بررسی کودکی خود ایشان در برهه زمانی ما بین جنگ جهانی اول تا شروع جنگ جهانی دوم که تا
می‌پردازد. دورانی بحران جهانی امریکا کشانده شده و بخش زیادی از مردم در فقر و بیکاری به سر می‌برند.
بوکوفسکی زندگی بسیار سختی را از سر می‌گذراند ولی در عین حال روایت ماجراها و شیطنت‌های کودکی و نوجوانی اش، گاها خنده‌ای هم بر لب خواننده می‌اورد.
متاسفانه حدس می‌زنم که بخش‌هایی از کتاب سانسور شده بود و یا اینکه در لفافه مطرح شده بود، ولی در هر حال با توجه به محدودیت‌های ارشاد در ایران، باز هم مترجم به عالی‌ترین حالتت ممکن مقصود را رسانده بود.
از اجرا و خوانش اقای سلطان زاده هم چه می‌توان گفت جز اینکه صدای ایشان ادم را مسخ می‌کند؟؟؟ انقدر این کتاب را جذاب روایت کردن که من ظرف یک روز داستان را تمام کردم.
نکته دیگه اینکه شخصیت هولدن کالفیلد ناطور دشت و هنری چیناسکی بوکوفسکی را بسیار شبیه یافتم ولی با شرایط اقتصادی و اجتماعی متفاوت.
موسیقی متن انتخاب شده شگفت انگیز و بسیار مناسب حال و هوای داستان بود.
یه خواهش از کتابراه هم دارم و اون اینکه در بخش جزییات کتاب حتما موسیقی متن کتاب هم ذکر بشه. با سپاس
فاطمه خجسته
۱۴۰۰/۱۲/۷
بوکوفسکی واقعا قلم زیبا و گیرایی داره و تلخ زبانی و صراحت لهجه‌ای که در بیوگرافی‌ها، ازش نوشته شده، به خوبی لابه‌لای داستان‌هاش موجود هست.
بوکوفسکی سعی کرده بود فضای زندگی چند نوجوان با مشکلات متعدد در محله‌های فقیر و به لحاظ فرهنگی، سطح پایین جامعه رو به تصویر بکشه‌.
فضای داستان ساندویچ من رو
ژامبون، با خودش به محیط سریال‌هایی آمریکایی با موضوع خانوادگی و در رده سنی نوجوان برد که در سال‌های اخیر تماشا کردم.
ترس‌ها و چالش‌های نوجوان‌های خانواده‌هایی با والدین دوقطبی، معتاد به الکل یا مواد مخدر، در حدی که از مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی باز می‌ماندن رو به یادم می‌آورد. صحنه‌هایی که مشاورین مدرسه و فعالان اجتماعی، ابراز نگرانی می‌کردن که احتمالا فرزندانشون هم درگیر این آسیب‌ها خواهند شد و بعد به پرده برداشتن از زیر و بم زندگی نوجوانی شخصیت‌های داستان، پرداخته میشد.
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۱/۱/۱۴
این کتاب اولین اثریه که از بوکوفسکی میخونم و میتونم بگم واقعا زیبا، احساسی و تاثیرگذار بود.
از اونجایی که یه اتوبیوگرافیه میشه فهمید چقدر رابطه پدر و مادر با فرزندانشون رو شخصیت روانی و عاطفی کودک و زندگی اجتماعی و حتی دیدگاهشون به زندگی تاثیر میذاره.
رابطه بد بین بوکوفسکی و پدرش تاثیر زیادی و
روی شخصیت ثبات عاطفی و روانیش گذاشته بود.
بی دلیل نیست که این کتاب رو به تموم پدران دنیا تقدیم کرده بود.
کتاب تا حدودی مشابه ناطور دشت سلینجر بود با همون احساس نفرت نسبت به محیط اطراف و افراد به ظاهر نرمال، حس انزجار، طرد شدگی و سرشار از خشم بودن.
موسیقی متن و قدرت بیان راوی هم بی نظیر بود.
ولی شاید کتاب همه پسندی نباشه همونطور که ناطور دشت نیست.
م یوسفی
۱۴۰۱/۷/۲
نمیدونم چرا تو تموم داستان منتظر یه رابطه عاطفی واسه هنری بودم ولی اون به هیچ آدمی حس خوبی نداشت.
این مسئله داستان رو خیلی خشن و خشک کرده بود، روح رو تقریبا از داستان گرفته بود و داستان رو کاملا تو مسیر خشکی که نشانه ذهن نویسنده بود قرار میداد.
درسته که بعضی وقتا حس خوبی از آدمای اطرافش میگرفت
ولی تنها چند دقیقه بود و تموم میشد.
احساس کردم یه جاهایی از داستان سانسور شده.
مثلا اینکه چه اتفاقی واسه مادر جیمی افتاد وقتی هنری بهش پیشنهاد رابطه داده بود؟
اولین داستان از بوکوفسکی بود که میخوندم و ازین به بعد هرچی ازش بخونم دقیقا منتظر فضای خشک داستان هاش هستم.
درکل قلم نویسنده روان و قشنگ بود.
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۷/۶/۱۶
بسیار زیاد شکفت زده شدم از نوع نگاه و نگارش این کتاب و باید بگم بعد از شنیدنش پیگیر کارهاى نویسنده هستم و باور کردم به تعداد نفوس بشریت از بدایت تا نهایت سبک و صدا وجود داره و اگر بنا باشه فقط یک قصه رو تمام انسانها تعریف کنن به هیچوجه شبیه هم نخواهد شد.
موسیقى عاااالى
اجرا بسیار صحیح و متنوع و و
تاثیرگذار...
قصه داراى توالى بى پرده کثیف
☝️راستى اى کاش در بخش توضیحات کتابها منبع موسیقى استفاده شده ذکر میشد...
zahra Yaghoobi
۱۴۰۱/۹/۵
اگه کسی بخواد بوکوفسکی رو بشناسه باید با خوندن ساندویچ ژامبون و هزار پیشه و اداره پست شروع کنه من نمیدونم چرا تو ایران ناشرا انقد روی کتاب عامه پسندش مانور میدن درحالی که عامه پسند رو بوکوفسکی برای انتقاد به سبک زندگی عامه مردم نوشته وخودش اصلا نویسنده‌ای عامه پسند نویس نبوده و از سبک زندگی عامه مردم متنفر بودهدرواقعا بوکوفسکی رو با کتابای قبل از عامه پسندش میشه شناخت. من پیشنهادم اینه که بقیه کتابای بوکوفسکی روهم بخونین. هزارپیشه. اداره پست. هالیوود. زن‌ها و...
زهرا یقطین
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
ممنون از آقای سلطان زاده که مثل همیشه با صدای گرم و شخصیت پردازی فوق العاده‌شون سنگ تموم گذاشتن🙏
من هرگز زندگی رو از دیدگاه یک پسر نوجوان و جوان ندیده بودم. این کتاب خیلی خوب تونست همچین دیدگاهی رو به تصویر بکشه.
اما داستان خشن و ناملایمی بود.. خبری از امید یا عشق یا اراده نبود. که این هم به شرایط سخت زندگی در اون دوران برمیگرده.
در کل شنیدنش تجربه‌ی جالبی بود
ممنون از کتابراه
Parsa Fazilat
۱۴۰۱/۱/۳
موسقی متال آهسته، با داستان درآمیخته شده، همچنین به صورت بسیار دقیقی با صدای استاد آرمان سلطانزاده هماهنگ شده به طوری که میتوان گفت نسخه صوتی این کتاب مثل یک فیلم درام تصاویر را حتی بهتر از پرده سینما در ذهن شنونده به پرده میکشد
همچنین توصیفات و تشبیهات بسیار زیبا روشن و خلاقانه بیان شده که بتواند بدون در نظر گرفتن فرهنگ‌ها موضوع را برای همه قابل فهم و ادراک درآورد.
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
کتاب از لحاظ مهارت نویسندگی و ایجاد فضای صمیمی میشه گفت خوب بود اما جوری بود که انگاری یه مقدمه طولانی و تموم نشدنی هست همش منتظر اتفاق اصلی بودم که متاسفانه چیزی نبود خیلی سطحی و آبکی بود من شخصیت درونگرایی دارم و از اضافه گویی و بیهوده گویی متنفرم دقیقا این کتاب تا دلتون بخواد آسمون ریسمون بهم میبافه و حوصله سربره حیف وقتی که صرف گوش دادن به این داستان کردم
امیرحسین
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتاب بدی نبود جالب بود یه مقطع زمانی پر چالش از نظر اقتصادی و اجتماعی آمریکا رو روایت میکرد و اینکه چقدر یک انسان می‌تونه شکننده و آسیب پذیر باشه اگر پدر و مادر نقش خودشون رو به خوبی ایفا نکنن و بقدر کافی حمایتش نکنن با گویندگی بی نظیر آقای سلطان زاده‌، ممنون از کتابراه♥️
مریم دولت ابادی
۱۴۰۱/۸/۲۵
صدای راوی خیلی خوبه ولی داستان اصلا فراز و نشیب نداره و روند یکنواختی داره، زندگی روزمره یک بچه، همیشه برای خرید یک کتاب نظر بقیه رو میخوندم ولی خیلی وقت‌ها نظرات اغراق آمیز هست مثل این کتاب که همه خیلی تعریف کرده بودند، یک کتاب فوق العاده معمولی بود
شیده بصیری ازاد
۱۴۰۰/۹/۲۰
با سلام ضمن تشکر از زحمات کتابراه عزیز، به نظرم موضوع کتاب بسیار عادی است و مسیله خاصی برای گفتن ندارد، منتها شیوایی کلام نویسنده و طنز داستان و صد البته هنرنمایی جناب آقای «آرمان سلطانزاده»، باعث پیگیری برای شنیدن اخر کتاب می‌شود. ممنون از شما🙏🙏
هایده بلالی
۱۴۰۰/۲/۲
رمان قوی است و راوی هم اجرای مسلط و جذابی دارند. واقعا ارزش وقت گذاشتن رو داشت. منتظر یک داستان ساختگی و با ابتدا و انتهای انتزاعی و مشخص و کلیشه‌ای نباشید. رمان برشی از یک زندگی پر دغدغه و پرشور است. بوکوسفکی یک نویسنده‌ی واقعیه
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۱۱/۲
هر کتابی با این صدا گزاری و میکس و روایت عالی میشه، میشه یک اثر خواص، حالا اگر بوکوفسکی هم نوشته باشه که بی نظیر میشه، البته بخوام امتیاز بدم، امتیاز صداگذاری و میکس بنظر من بیشتره، آوانامه روی بعضی از کتابها سنگ تموم میزاره
ریحانه قاسمی
۱۴۰۱/۴/۹
کلا کتابی که سانسور زیاد داره جذابیتش رو به خاطر بریده بریده شدن و فرو خوردن بعضی قسمت‌ها از دست میده. همینطوریش کتاب ترجمه میشه بخشی از حس نویسنده ناقص منتقل میشه دیگه چه برسه به سانسور شدن. واسه همین داستان برام جذابیت زیادی نداشت
مشاهده همه نظرات 69

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ساندویچ ژامبون

برای دریافت کتاب صوتی ساندویچ ژامبون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.