معرفی و دانلود کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

عکس جلد کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز اثری از لیزا فلدمن بارت، نویسنده، عصب‌شناس و پژوهشگر برتر آمریکایی است. بارت در هفت مقاله‎‌ی این کتابِ برگزیده‌ی سایت آمازون، به زبانی همه‌فهم و سرگرم‌کننده، مطالبی را درباره‌ی ساختمانِ مغز، تکاملِ آن طی زمان، سازوکار پیچیده‌ی مغز و اهمیتِ شناخت آن ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

لیزا فلدمن بارت (Lisa Feldman Barrett) در کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز (Seven and a Half Lessons About the Brain) به موضوع مغز، ساختار پیچیده‌ و کارکرد آن پرداخته است. آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا مغز دارید؟ آیا می‌دانستید شاید در زمانی دور که انسان به این درجه از تکامل دست نیافته بوده، ممکن است اصلاً مغزی وجود نداشته باشد؟! آیا می‌دانید مغز شما از چه چیزهایی تشکیل شده و چگونه کار می‌کند؟ فلدمن بارت در این کتاب صوتی تلاش کرده است تا به بسیاری از این پرسش‌ها به‌گونه‌ای شفاف و روشن پاسخ دهد که برای همگان قابل درک باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

لیزا فلدمن بارت، پژوهشگر پرآوازه‌ی علم اعصاب است. او به دلیل تحقیقات انقلابی که در حوزه‌های روان‌شناسی و علوم اعصاب انجام داده است، در فهرست برترین اندیشمندانِ جهان قرار گرفته است. بارت استاد برتر دانشگاه نورث ایسترن در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد است و تاکنون جوایز و افتخارات بسیاری را بابت فعالیت‌های علمی خود دریافت کرده است. کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز یکی از آثار اوست که بر موضوع مغز متمرکز است.

کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز تلاشی تحسین‌برانگیز از لیزا فلدمن بارت و دربردارنده‌ی چکیده‌ای از نتایج پژوهش‌های او در قالب مقالات و مطالب کوتاه اما مفید و به زبانی ساده است. سازوکار این توده‌ی خاکستری که فضای جمجمه‌ی ما را اشغال کرده است، از دیرباز تا به امروز موضوع پژوهش‌ها و بررسی‌های دانشمندان بسیاری بوده است. با وجود پیشرفت‌های زیادی که در علوم پزشکی و علم اعصاب صورت گرفته، همچنان شناختی واقعی و عمیق از آن به دست نیامده است. مقالات این کتاب، در عین حالی که حجم اندکی دارند، با زبان روان و مطالب جذاب خود توانسته‌اند طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب خود کنند. این کتاب هم برای مخاطبانِ عام و هم برای پژوهشگران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

بارت در هفت مقاله‌ و یک داستان کوتاه درباره‌ی چگونگیِ تکامل مغز، سیر تکامل و سازوکار پیچیده‌ی این عضو شگفت‌انگیز از بدنِ انسان را شرح می‌دهد. کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز، با رد ادعاهای رایج اما غلطی که درباره‌ی مغز وجود دارد، به شرح چیستی این عضو عجیب از بدنِ انسان پرداخته است. با شنیدنِ این کتاب می‌آموزید که مغز چرا و چگونه ایجاد شده است، ساختار و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن چیست، چگونه کار می‌کند و چرا در زندگیِ انسان تا به این اندازه اهمیت دارد. علاوه‌بر آن، بارت تقریباً هر نوع اطلاعات ضروری را که برای شناختِ عمیق‌تر دستگاهِ عصبیِ بدن به آن نیاز دارید، به شما ارائه داده است و مقالاتِ او، پاسخگوی پرسش‌ها و ابهاماتی هستند که درباره‌ی ماهیتِ این پدیده‌ی شگفت‌انگیز مطرح می‌شوند.

هفت و نیم درس درباره مغز را میرجواد سیدحسینی به زبان فارسی برگردانده و نشر کتاب پارسه آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت نشر صوتی ماه‌آوا و با خوانش محبوبه سعیدی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب صوتی Behavioral Science
  • بهترین کتاب آمازون در نوامبر سال 2020
  • قرار گرفتن در فهرست «کتاب‌های علمی که باید خواند» به انتخاب Barnes & Noble
  • قرار گرفتن در فهرست بهترین کتاب‌های علمی عامه‌پسند به انتخاب Discover Magazine
  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های قابل توجه به انتخاب BBC Science Focus

نکوداشت‌های کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

  • هفت و نیم درس درباره مغز اثری مختصر و مفید از پیچیدگی‌های مغز انسان است و خواننده و ذهنِ او را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. (San Francisco Book Review)
  • اگر قصد دارید از مغز و جادوها و اسرارِ آن آگاه شوید، خواندن این کتاب را آغاز کنید. (دانیل پینک، نویسنده‌ی کتاب‌های «انگیزه» و «کی»)
  • کتاب هفت و نیم درس درباره مغز اثری عالی و آموزنده است که با استعاره‌ها و روایاتش، نمایی روشن از موضوع را ارائه می‌دهد. این کتاب شیرین و کوتاه است به‌طوری که خوانندگان، اغلب تا پیوست، یک‌نفس به خواندنِ آن ادامه می‌دهند. (Kirkus)
  • کنکاش نویسنده حولِ موضوع مغز، سرگرم‌کننده و آموزنده است و از همه مهم‌تر، اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که در ذهنِ مخاطب ماندگار خواهد شد. (Amazon)
  • بارت در این اثر ادای احترامی خوبی به این عضو شگفت‌انگیز، یعنی مغز، کرده است. (بوک‌لیست)

کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز برای تمام افرادی که علاقه‌مند هستند تا از کارکرد مغز و فرآیند تکامل آن، اطلاعات بیشتری کسب کنند، مفید و جالب‌توجه خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز می‌شنویم

در گذشته، موجودات بدون مغز بر زمین حکومت می‌کردند. این یک اظهارنظر سیاسی نیست، بلکه فقط یک مطلب زیست‌شناختی است. یکی از این موجودات، آمفیوکسوس بود. اگر این موجود را ببینید، ممکن است آن را با یک کرم کوچک اشتباه بگیرید، مگر اینکه با دقت به شکاف‌های آبشُش‌مانند در دو طرف بدن آن توجه کنید. آمفیوکسوس‌ها، حدود 550 میلیون‌ سال پیش، به‌شکل ساده‌ای در اقیانوس‌ها زندگی می‌کردند. یک آمفیوکسوس به دلیل داشتن سیستم حرکتی بسیار ساده، می‌توانست خود را در آب به جلو براند. آمفیوکسوس یک روش تغذیه‌ی بسیار ساده نیز داشت به این معنی که مثل یک علف دریایی بر کف دریا می‌نشست و موجودات بسیار ریز به طور تصادفی وارد دهان آن می‌شدند. مزه و بو، مسئله‌ی مهمی نبودند زیرا آمفیوکسوس، مثل شما حواس پنج‌گانه نداشت. آمفیوکسوس فاقد چشم بود و تنها چند سلول برای تشخیص تغییرات نور داشت. این موجود فاقد حس شنوایی بود. سیستم عصبی ضعیف آن تنها شامل چند سلول بود که نمی‌توان آن را مغز نامید. به بیان ساده‌تر شاید بتوان گفت آمفیوکسوس شکم کوچکی روی بدن نحیف خود داشت.

آمفیوکسوس‌ها، خویشاوندان دور شما هستند و هنوز هم وجود دارند. وقتی به یک آمفیوکسوس امروزی نگاه می‌کنید، موجودی بسیار شبیه به نیای ریز و اولیه‌ی خود را که مانند گذشته در دریا زندگی می‌کند، خواهید دید. آیا می‌توانید یک موجود کرم‌مانند، به طول پنج سانتی‌متر را که در جریان‌های اقیانوسی ماقبل تاریخ سرگردان است و سفر تکاملی بشر را شاهد بوده است، تصور کنید؟ این تصور واقعاً سخت است. شما چیزهای بسیار زیادی دارید که آمفیوکسوس باستانی نداشت: چندصد استخوان، طیف وسیعی از اندام‌های درونی و چند دست و پا، بینی، حس بویایی قوی و از همه مهم‌تر، مغز. آمفیوکسوس به نغز نیاز نداشت. سلول‌های حسی آن، به سلول‌های حرکتی‌اش متصل بودند و بنابراین بدون پردازش اطلاعات، به دنیای آبی پیرامون خود پاسخ می‌داد اما شما یک مغز بسیار قوی و پیچیده دارید که به بروز رویدادهای ذهنی متنوع نظیر افکار، هیجانات، خاطرات و رؤیاها – یعنی زندگی درونی که وجود شما را متمایز و منحصربه‌فرد می‌کند – منجر شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
یادداشت نویسنده
21 دقیقه
درس نیم: مغز شما برای فکر کردن نیست
30 دقیقه
درس یک: شما یک مغز دارید نه سه مغز
34 دقیقه
درس دو: مغز شما یک شبکه است
32 دقیقه
درس سه: مغزهای کوچک، خود را با دنیای اطرافشان سیم‌کشی می‌کنند
35 دقیقه
درس چهار: مغز شما تقریباً هر کاری را که انجام می‌دهید، پیش‌بینی می‌کند
30 دقیقه
درس پنج: مغز شما به‌گونه‌ای مرموز با مغزهای دیگر کار می‌کند
23 دقیقه
درس شش: مغزها بیش از یک نوع ذهن ایجاد می‌کنند
30 دقیقه
درس هفت: مغز ما می‌تواند واقعیت را خلق کند
3 دقیقه
سخن پایانی
77 دقیقه
پیوست - علم حامی علم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز
نویسنده
مترجممیرجواد سیدحسینی
راویمحبوبه سعیدی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۶
در این کتاب با قدرتهای شگفت انگیز و عجیب مغز اشنا میشویم. داستان درباره مغز و قدرت شگفت انگیز ان است. مغز یکی از پیچیده‌ترین و جالب‌ترین بخش‌های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند، اما آن قدر عجیب هست که چیز‌هایی زیادی را درباره ان نمیدانیم
شهرزاد هویدا
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب بسیار آموزنده ایست که پاسخگوی بسیاری از سوالات ما در خصوص مغز و عملکرد آن و نحوه‌ی شکل گیری رفتار انسان هاست که به علاقه مندان این حوزه توصیه می‌کنم
تهرانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
هر فردی در جامعه به نظرم باید این کتاب رو گوش بدهد بسیار مفیده و همین طور گویندگی این کتاب فوق‌العاده است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز

برای دریافت کتاب صوتی هفت و نیم درس درباره مغز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.