معرفی و دانلود کتاب صوتی همسایه دیوارها

عکس جلد کتاب صوتی همسایه دیوارها
قیمت:
۲۵۰۰۰ 17500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همسایه دیوارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همسایه دیوارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همسایه دیوارها

کتاب صوتی همسایه دیوارها خاطرات سرهنگ خلبان آزاده، غلامرضا مرادی فر است. اسیری که دوره اسارتش در سلول زندان‌ها سپری شده. او و هم سلولی‌هایش هرگز به اردوگاه‌های اسیران جنگی برده نشدند. به همین دلیل، گفته‌ها، دیده‌ها، و شنیده‌های این اسیران تازگی و تنوع زیادی دارد.

وقتی تابستان 1369 مبادله بزرگ اسیران جنگی ایران و عراق آغاز شد و اسیران ایرانی به خانه‌هاشان بازگشتند، در میانشان اسیرانی حضور داشتند که در اسارت هم مظلوم و غریب بودند؛ اسرایی که عراقی‌ها، تا روز مبادله، آن‌ها را از چشم صلیب سرخ جهانی پنهان کرده بودند. همین موضوع باعث شده بود این اسیران از حداقل حقوق قانونی یک اسیر جنگی هم محروم باشند. آن‌ها در سال‌های اسارت حتی یک نامه هم به خانواده‌شان ننوشتند و نامشان در فهرست مفقودی‌های جنگ ثبت شده بود.
 
خلبان هوانیروز، غلامرضا مرادی‌فر، یکی از همین اسیران است که حدود ده سال در سلول‌های تنگ و تاریک عراق ماند، اما حاضر نشد در برابر بازجوهای خشن عراقی لب باز کند و اطلاعاتی که آنان از او می خواستند در اختیارشان قرار دهد. امروز، خلبان مرادی‌فر از خادمان حرم امام رضا علیه السلام است و دوست دیگرش، خلبان غلامرضا علیزاده که با او در لباس خلبانی و خادمی این حرم عزیز مشترک است، گفت‌وگو و تدوین خاطرات رزم و اسارت خلبان مرادی‌فر را برعهده گرفته و در این کتاب عرضه کرده است.
 
کتاب در هفت فصل به روایت زندگی خلبان آزاده مرادی‌فر می‌پردازد که از تولد او در مشهد در فصل یک شروع می‌شود و به آزادی پس از ده سال اسارت و برگشت او به میهن در فصل هفتم ختم می‌شود. نویسنده، کودکی، دوران مدرسه و تحصیل مرادی‌فر را در فصل یک جا گنجانده است. در فصل دوم به ماجرای سربازی و حوادث پیرامون انقلاب و پیروزی انقلاب و چگونگی خلبان شدن مرادی‌فر اشاره کرده است.

شروع جنگ و چگونگی اعزام او و شرکت در جبهه جنگ مواردی است که در فصل سوم به آن پرداخته و از پایان همین فصل است که ماجرای اسارت او شروع می‌شود و چهار فصل دیگر خاطرات اسارت این خلبان را محور قرار داده است. 

در بخشی از کتاب صوتی همسایه دیوارها می‌شنویم:

یک سرگرد عراقی با کمک یک مترجم از ما بازجویی کرد. دست‌ها و چشم‌های ما را بسته و رو به دیوار نگه داشته بودند. یکی یکی ما را به اتاق سرگرد می‌بردند و بازجویی می‌کردند. چون آگاهانه و با اعتقاد و همچنین لبیک به فرمان امام به جبهه آمده بودیم، رعب و وحشتی نداشتیم. حتی به یاد دارم وقتی دست‌های مرا از پشت بستند و فهمیدم آن‌ها عراقی هستند، فقط برای یک لحظه چهره همسر، بچه و خانواده‌ام از ذهنم گذشت و تمام شد. به طوری که، وقتی ما را سوار ماشین می‌کردند، می‌خندیدیم و این خنده ما آن‌ها را بیشتر عصبانی می‌کرد و در حین زدن، شعار می‌دادند: «طیّار خمینی؛ خلبان خمینی!» هر حرکتی هم می‌کردیم، از پشت می‌زدندمان و نمی‌فهمیدیم برای چه ما را می‌زدند. این پذیرایی تا بصره ادامه داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
بخش اول
23 دقیقه
بخش دوم
26 دقیقه
بخش سوم
24 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
25 دقیقه
بخش ششم
25 دقیقه
بخش هفتم
24 دقیقه
بخش هشتم
20 دقیقه
بخش نهم
19 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همسایه دیوارها
نویسنده
راوینورالدین جوادیان
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۲۵۰۰۰ 17500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همسایه دیوارها

حمید جریستانی
۱۴۰۲/۶/۹
خاطرات بسیار جالب و شنیدنی بود. از بیان دلاورمردان ارتشی لذت میبرم که ساده بی ریا و به دور از اغراق خاطرات را بیان می‌کنند. شجاعت‌ها را می‌گویند ترس‌ها را پنهان نمی‌کنند و آنچه حقیقت است را می‌گویند. شایسته‌ترین احترامات را پیشگاه این عزیزان تقدیم می‌کنم
مخلوق
۱۴۰۱/۳/۱۲
کتاب جالبی بود من این کتاب را زمانی خواندم که در کارم ناامید شده بود منتها با گوش دادن به این کتاب صوتی برایم مسجل شد که من اصلا کاری نمی‌کنم و کار اصلی را این قهرمانان وطن کرده اند
دامون نوری حصار
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
با درود به تمامی مدافعان وطن. خاطرات که خودش خوب بود ولی متاسفانه هم نگارش خیلی ساده هست هم گوینده اصلا ابهت یک نظامی مخصوصا خلبان رو نتونسته برسونه.
majid ghasemi
۱۴۰۲/۵/۱۶
بسیار جامع و کامل بود و کاملا از وضعیت اسرا اطلاعات خوبی ارائه میداد
Hosein Jamalabadi
۱۴۰۰/۹/۲۸
خیلی خوبه، ممنون از نویسنده و گوینده داستان
مهرداد عظیمی
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
کتاب خیلی خوب و خلاصه توضیح داده بود، من دو روزه گوش کردمش.
هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۲/۱
خوب بود. توصیه میکنم بشنوید.
vahid azimi
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
وحید عظیمی🤔🤔
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همسایه دیوارها

برای دریافت کتاب صوتی همسایه دیوارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.