معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن: بدون احساس گناه

عکس جلد کتاب صوتی هنر نه گفتن: بدون احساس گناه
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر نه گفتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر نه گفتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر نه گفتن: بدون احساس گناه

دیمون زاهاریادس در کتاب صوتی هنر نه گفتن، ریشه‌های ناتوانی‌مان را در «نه گفتن» بررسی می‌کند و به ما می‌آموزد که چطور خیلی محترمانه به دیگران نه بگوییم و درخواستشان را رد کنیم. زاهاریادس در این کتاب پرفروش، یک استراتژی 10 مرحله‌ای ارائه می‌دهد که کمک می‌کند برای خودمان مرزهایی قائل شویم و به دیگران بیاموزیم به ما و محدودیت‌هایمان احترام بگذارند.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر نه گفتن

خیلی وقت‌ها پیش آمده که علیرغم میلمان درخواست دیگران را پذیرفته‌ایم و کارشان را انجام داده‌ایم. گاهی حتی کار خودمان را رها می‌کنیم و زمان زیادی می‌گذاریم تا خواست اطرافیان برآورده شود. در این شرایط گرچه عکس‌العملی بروز نمی‌دهیم ولی از درون احساس بدی داریم. حس می‌کنیم در حال تحلیل رفتن و بسیار خسته‌ایم. چرا در این مواقع نمی‌توانیم «نه» بگوییم؟ چرا اولویت‌های خود را فراموش می‌کنیم و خواست بقیه را جلوتر از کار خودمان می‌گذاریم؟

دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades)، نویسنده‌ی کتاب‌های موفقیت و متخصص بهره‌وری، معتقد است که این مساله ریشه‌هایی روانی دارد و در ادامه چند دلیل عمده را برای آن ذکر می‌کند: مثل اینکه نمی‌خواهیم دیگران را ناامید کنیم، دوست نداریم خودخواه به نظر برسیم، یا در برابر افراد تهاجمی قرار بگیریم تا به ما حمله کنند. شاید هم ریشه در عزت‌نفس پایین ما دارد و اینگونه تصور می‌کنیم ارزش وقت بقیه بیشتر از وقت خودمان است. زاهاریادس در کتاب صوتی هنر نه گفتن (The Art Of Saying NO) ناتوانی در نه گفتن را موشکافی می‌کند و می‌کوشد نشان بدهد که خیلی از این دلایل واقعی نیستند و می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد.

دیمون زاهاریادس به این نکته اشاره دارد که خود او مدت‌ها از این مسأله در زندگی‌اش رنج می‌برد و به خاطر آن متحمل مشکلات زیادی شد. دوستان، اعضای خانواده و همکاران همگی خواسته‌هایی از او داشتند و زاهاریادس با روی خوش به همه‌ی آن‌ها پاسخ می‌داد. اما از جایی احساس کرد دیگر توان ادامه دادن به این شرایط را ندارد. نمی‌خواهد زمان باارزشش را صرف کارهای دیگران کند و رنج بکشد. درنتیجه در برابر آن‌ها ایستاد و شرایطش را تغییر داد.

زاهاریادس در کتاب صوتی هنر نه گفتن، از تجربیات گذشته‌ی خود بهره می‌برد و به راهکارهایی اشاره می‌کند که از آن‌ها استفاده کرده تا بتواند بر این ناتوانی غلبه کند. او نمی‌خواهد ما در برابر دیگران طغیان کنیم یا باعث ایچجاد تنش شویم، بلکه کاملاً برعکس، می‌خواهد خیلی آرام، محترمانه و با مهربانی به کارهایی که دوست نداریم آن‌ها را انجام دهیم «نه بگوییم».

پاسخ مثبت دادن به دیگران، گاهی این معنای ضمنی را می‌رساند که ما ارزش زیادی برای وقت خودمان قائل نیستم. به تعبیر دیگر، آری گفتن به دیگران، یعنی نه گفتن به خودمان. این می‌تواند کم‌کم احساس ناخوشایندی در ما شکل داده و آزارمان دهد. برای رها شدن از این احساس، باید یاد بگیریم که جسورتر باشیم و بدانیم که توانایی نه گفتن، احترام گذاشتن به خودمان است. این شیوه در جایگاه خودش، نوعی سبک زندگی است که درنهایت باعث خوشبختی و موفقیت ما خواهد شد. دیمون زاهاریادس در کتاب صوتی هنر نه گفتن، یک استراتژی ده مرحله‌ای را تعریف می‌کند که کمک خواهد کرد بتوانیم این مهارت را در زندگی‌مان تقویت کنیم. او به ما می‌آموزد که چطور برای خود محدوده و مرزی تعریف کرده و دیگران را وادار کنیم به آن احترام بگذارند.

کتاب صوتی هنر نه گفتن، با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در بخش کتاب‌های روانشناسی شغلی و سازمانی قرار گرفت. این اثر را زهرا ابراهیمی برای نشر پارسه ترجمه کرده است.

کتاب صوتی هنر نه گفتن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از تلاش برای راضی کردن دیگران خسته شده‌اید و می‌خواهید برای خود و ارزش‌هایتان زندگی کنید، به این کتاب گویا گوش بسپارید.

با دیمون زاهاریادس بیشتر آشنا شویم

دیمون زاهاریادس، مربی، مشاور و نویسنده‌ی کتاب‌های بهره‌وری است. او مدت‌ها کارمندی ساده بود ولی وقتی احساس کرد در جایگاهش کارایی ندارد و نمی‌تواند مؤثر واقع شود، شغلش را ترک کرد و به کاری که علاقه داشت پرداخت؛ کمک به افراد و سازمان‌ها برای بهبود کارایی و عملکرد! زاهاریادس مؤسسه‌ای با نام «Art Of Productivity» تأسیس کرده و به آموزش و مشاوره‌ی این مهارت مشغول است. او چندین کتاب پرفروش هم در همین حوزه نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به «قدرت رها کردن»، «سرسختی ذهنی» و «تمرکز سریع» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر نه گفتن: بدون احساس گناه می‌شنویم

به آخرین باری که به کسی خدمت‌ کرده‌اید فکر کنید، شاید آن فرد درباره‌ی چیزی از شما راهنمایی می‌خواست یا نظر شما را پرسیده بود یا شاید این فرد برای اطلاعاتی که به‌نوعی به نفعش بوده به شما نزدیک شده، احساس خوبی بود، اینطور نیست؟ تقدیر و تحسین خیلی خوب است. همه‌ی ما دوست داریم دیگران ما را ارزشمند بدانند. از احساس مهم بودن لذت می‌بریم؛ این مسئله حتی برای زمانی کوتاه ما را در چشم دیگران در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. اما مشکل اینجاست، این احساس می‌تواند مست‌کننده باشد، ما را ترغیب می‌کند که دائماً در پی فرصت باشیم تا ارزش خودمان را ثابت کرده و باور به ارزشمند‌بودنمان را تقویت کنیم. زمانی که باید نه بگوییم این وسوسه می‌تواند ما را به پذیرفتن خواسته‌ها تحریک کند. به‌عنوان مثال فرض کنید کسی در تهیه‌ی یک گزارش از شما درخواست کمک می‌کند و اشاره می‌کند که شما در این زمینه متخصص هستید. اگر ارزشمند ظاهرشدن برای شما مهم باشد زمانی که شمارا به‌عنوان متخصص معرفی می‌کند برای لحظه‌ای به وجد می‌آیید و ترغیب می‌شویدکه با قبول درخواستش این باور را تقویت کنید؛ حتی اگر انجام آن کار به معنی کنارگذاشتن مسئولیت‌های خودتان باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
1 دقیقه
درباره نویسنده
22 دقیقه
بخش یک - قسمت یک: عادت راضی کردن مردم
10 دقیقه
بخش یک - قسمت دو: آنچه در هنر نه گفتن می‌آموزید
23 دقیقه
بخش دو - قسمت یک: دلایل کشمکش با خود موقع نه گفتن
27 دقیقه
بخش دو - قسمت دو: می‌خواهیم ارزشمند به نظر بیاییم
22 دقیقه
بخش سه - قسمت یک: ده روش برای نه گفتن بدون احساس گناه
19 دقیقه
بخش سه - قسمت دو
18 دقیقه
بخش سه - قسمت سه
14 دقیقه
بخش سه - قسمت چهار: شما مسئول واکنش‌های دیگران نیستید
19 دقیقه
بخش چهار - قسمت یک: بخش الحاقی، چگونه در هر موقعیتی نه بگوییم
20 دقیقه
بخش چهار - قسمت دو: چگونه به همسایگان نه بگویید
13 دقیقه
بخش چهار - قسمت سه: چگونه به غریبه‌ها نه بگویید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر نه گفتن: بدون احساس گناه
نویسنده
مترجمزهرا ابراهیمی
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر نه گفتن

علی اصغر زمانپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
راهکار‌های خوبی داره ساده و مفید...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر نه گفتن

برای دریافت کتاب صوتی هنر نه گفتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.