معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

عکس جلد کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

شاهکاری دیگر از ریچارد باخ، نویسنده‌ی داستان محبوب جاناتان مرغ دریایی! کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست قصه‌ای تمثیلی درباره‌ی سفر دور و دراز پرنده‌ای کوچک به قصد دیدار یکی از دوستانش به نام «ری» است. حکمت عمیقی که اثر حاضر به ما می‌آموزد این است: دوستی حقیقی از هر فراق و فاصله‌ای نیرومندتر است...

درباره کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست:

ریچارد باخ (Richard Bach) نویسنده‌ی نام‌آشنایی در میان مخاطبین فارسی‌زبان است. اثر مشهور و پرطرفدار او، جاناتان مرغ دریایی (Jonathan Livingston Seagull) تاکنون به قلم بسیاری از مترجمین به فارسی برگردانده شده و در قالب‌های گوناگون، از کتاب جیبی گرفته تا کتاب گویا، در بازار نشر عرضه شده است. شاعرانگیِ قلم و نگاه زیبا و رمانتیک نویسنده به دنیا، از اصلی‌ترین دلایل توجه کتاب‌خوان‌های ایرانی به داستان فلسفی - روانشناختی جاناتان مرغ دریایی بوده‌اند. به طور کلی، آثار ریچارد باخ آمریکایی کم‌وبیش یادآور قصه‌های حکمت‌آمیز شرقی‌اند تا آثار داستانیِ ادبیات غرب؛ و احتمالاً به همین دلیل است که در میان ما فارسی‌زبانان محبوب‌ترند تا بین هموطنان و هم‌زبان‌های خود نویسنده!

باری، در مطلب حاضر می‌خواهیم کتاب دیگری از باخ را به شما معرفی کنیم: اثری با عنوان هیچ راهی دور نیست (There's no such place as far away) که همچون اغلب نوشته‌های ریچارد باخ، نوعی قصه‌ی تمثیلی به شمار می‌رود.

در داستان هیچ راهی دور نیست نیز، همچون قصه‌ی جاناتان مرغ دریایی، شخصیت‌های اصلی پرندگان‌اند؛ امری که بیانگر علاقه‌ی نویسنده به مفهوم پرواز است. به واقع، با دقت در آثار باخ درمی‌یابیم که او پرواز را استعاره‌ای از رهایی، تعالی و آزادی می‌داند. البته که پرواز به خودی خود و در معنای تحت‌اللفظی آن اهمیتی ندارد. به عبارتی، حرف از پرواز روح است، نه پرواز جسم. از این منظر هر انسانی می‌تواند پریدن بیاموزد و از آشیان امن کلیشه‌ها و بایدها و نبایدهای تحمیلی گذر کرده و در عمق آسمان بی‌انتهای عشق و دوستی و وحدت بال بگشاید.

در کتاب هیچ راهی دور نیست نیز به نوعی همین درونمایه‌ها بیان شده‌اند؛ اما نه به شکل مستقیم، بلکه در قالب قصه‌ای زیبا و پرمغز و تأمل‌برانگیز. حکایتی دل‌انگیز درباره‌ی پرنده‌ای که به هوای دیدار دوست خود عزم سفر می‌کند، بی‌آنکه بداند آنچه در انتها انتظارش را می‌کشد، بسیار متفاوت با چیزی‌ست که در ابتدا می‌پنداشته...

کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تمثیلی و قصه‌های فلسفی، مخاطبین اصلی این کتاب صوتی‌اند.

با ریچارد باخ بیشتر آشنا شویم:

ریچارد باخ متولد سال 1936 و اهل کشور آمریکاست. پیشه‌ی اصلی او در ابتدا خلبانی بوده است؛ به همین خاطر نیز مضمون پرواز در آثار وی بسیار پررنگ و پرتکرار است. معروف‌ترین کتاب باخ، داستانی‌ست به نام جاناتان مرغ دریایی؛ اثری پرآوازه و پرفروش که تاکنون به بسیاری از زبان‌های دنیا، از جمله فارسی، ترجمه شده است. با این حال نباید از یاد برد که نویسنده‌ای که درباره‌اش سخن می‌گوییم کتاب‌های ارزشمند دیگری نیز دارد؛ از جمله آثاری با عناوین پیش رو: «یگانه، هیپنوتیزم ماریا، پلی به سوی جاودانگی، هیچ راهی دور نیست.»

در بخشی از کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست می‌شنویم:

من سفر را در قلب مرغ عشقی آغاز کردم که من و تو سال‌ها قبل با او ملاقات کرده بودیم. او مانند همیشه رفتار بسیار دوستانه‌ای داشت و هنگامی که به او گفتم ری کوچولو دارد بزرگ می‌شود و من دارم به جشن تولد او می‌روم، پاک گیج شده بود. ما مدتی طولانی در سکوت پرواز کردیم و سرانجام او گفت: «من از آنچه تو می‌گویی چیز زیادی نمی‌فهمم. اما چیزی که اصلاً نمی‌فهمم این است که تو داری به جشن می‌روی.»

پاسخ دادم: «البته که من به جشن می‌روم. چه چیز دشواری در درک این موضوع وجود دارد؟»

او آرام بود ، و وقتی که ما به خانه‌ی جغد رسیدیم گفت: «آیا فرسنگ‌ها فاصله می‌توانند ما را حقیقتاً از دوستانمان جدا کنند؟ اگر تو بخواهی که با ری باشی، آیا هم‌اکنون با او نیستی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
هیچ راهی دور نیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هیچ راهی دور نیست
نویسنده
مترجمدل آرا قهرمان
راویبیتا خداداد
ناشر چاپیانتشارات بهجت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

R...........y
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
خیلی کتاب خوبی بود اما من چندبار گوش کردم چون احساس می‌کردم واقعا برای درک بهتر مطالب لازمه چندبار گوش بدم البته من نظر شخصی خودم این بود و خودم دوست داشتم که چندبار گوش بدم کتاب را وگرنه شاید‌ی نفر با همون بار اول گوش دادن خیلی واضح مطالب را درک کنه
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۴/۱۶
خیلی کتاب تامل برانگیزی بود. آدم محسور خودش می‌کرد. خیلی کوتاه بود اما مفید. باید هر چند وقت یکبار گوش کرد چون مطالبش قابل تفکر بود. صدای گوینده هم برازنده و دلنشین و پر از آرامش. این کتاب به همه مطالعش توصیه می‌کنم.
Mozhgan Khanlu
۱۴۰۱/۶/۱۸
خیلی عالی بود، صدای گوینده هم گوش نواز و بسیار زیباست طوری که دوستدارم کل کتاب‌هارو با صدای ایشون گوش کنم🌹
رزا
۱۴۰۲/۱۰/۱
روایت سمبلیک هست و حاوی پیام‌هایی عمیق اما شنیدنی
فهیمه محمدخانی
۱۴۰۱/۹/۶
فقط کتاب جانان مرغ دریاییش
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

برای دریافت کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.