معرفی و دانلود کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی

عکس جلد کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی
قیمت:
۵۴۶۰۰ 38220 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی

میریام آدرهولد و جان گولدبرگ در کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی، خصلت کمال‌گرایی ناسالم را مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند و از تاثیر آن بر ذهن و جسم انسان گفته‌اند. با شنیدن این کتاب جذاب راهکارهای خارج شدن از دام این رفتار آسیب‌زا را یاد گرفته و از انواع آسیب‌های روحی و روانی ناشی از آن به دور می‌مانید.

درباره کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی:

هیچ کسی در این دنیا بدون نقص نیست و احساس رضایت کامل از خود و عملکردش ندارد. اما برخی از افراد ویژگی در خود دارند که در آن مدام تلاش می‌کنند که عالی و کامل به نظر برسند. به این خصوصیت «کمال‌گرایی» می‌گویند که اگر به صورت افراطی در فردی وجود داشته باشد، می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامتی انسان بگذارد. به همین دلیل آموزش در این زمینه همچون پذیرش شکست در سنین نوجوانی، مسئله‌ای مهم و جدی است.

میریام آدرهولد (Miriam Adderholdt) و جان گولدبرگ (Jan Goldberg) در کتاب وسوسه‌های کمال‌گرایی (Perfectionism: What's Bad about Being Too Good) کمالگرایی را مجموعه‌ای از رفتارهای سالم و ناسالم می‌دانند و عقیده دارند کودکان و نوجوانان از آسیب‌پذیر‌ترین گروه‌ها برای خوگرفتن به کمال‌گرایی هستند. در آغاز کتاب یک تست در اختیار مخاطبان قرار داده شده که با پاسخ دادن به سوالات آن باید میزان کمال‌گرایی خود را بسنجند. در ادامه به نقد تفکر کمال‌گرایی می‌پردازد و اثرات مخرب آن را شرح می‌دهد.

در فصول بعدی کتاب با راهکارهای بهبود کمال‌گرایی ناسازگار آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که بین جنبه‌های مختلف زندگی خود اعم از کار و تحصیل، سرگرمی و روابط اجتماعی تعادل برقرار کنید. به عقیده نویسندگان این کتاب، کمال‌گرایی می‌تواند به شدت بر روی اعتمادبه‌نفس افراد تاثیر گذاشته و عزت نفس آن‌ها را کاهش دهد. آن‌ها در کتاب حاضر سعی کرده‌اند تا تفاوت‌های جاه طلبی سالم و ناسازگار را توضیح داده و از تاثیرات آن‌ها بر روی زندگی افراد بگویند.

با شنیدن این کتاب یاد می‌گیرید که انتظارات غیرواقعی از خود و دیگران نداشته باشید و از تاثیرات کمال‌گرایی بر روابطتان آگاه می‌شوید. همچنین می‌توانید حس کمال‌گرایی‌تان را تحت کنترل درآورید و خود را همان‌طور که هستید بپذیرید و از خوب انجام دادن کارها لذت ببرید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی:

- کتابی برای دوران نوجوانی. (کتابخانه عمومی نیویورک)
- متنی پر جنب و جوش، جذاب و گیرا. (Kliatt)

کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمامی نوجوانان و بزرگسالانی که به کتاب‌های روان‌شناسی و خودیاری علاقه دارند مناسب است.

جملات برگزیده کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی:

- هر اندازه که شما قدر زندگی را بیشتر بدانید، زندگی هم به همان اندازه قدر شما را می‌داند. هرقدر هم بیشتر به دنبال ایراد گرفتن و شکایت کردن باشید، اشتباهات بیشتری سرراهتان سبز خواهد شد.

- بسیاری از احساسات افراد کمال‌گرا از درونشان نشئت می‌گیرد.

- زنان نیاز به موفقیت شخصی دارند و طعم قدرت را با مردان شریک می‌شوند. اما رضایت ناشی از موفقیت را با هیچ‌کس سهیم نمی‌شوند.

- بخاطر انتظارات مربوط به جنسیت، بعضی اوقات کمالگراهای زن و مرد کمی با هم متفاوت هستند.

- به طور سنتی کمال‌گرایی در زنان و دختران جوان خود را به صورت تلاش برای رسیدن به ظاهری بی‌نقص و روابطی عالی با فامیل و دوستان نشان می‌دهد، اما در پسران به صورت تلاش برای موفقیت کاری، درسی یا ورزشی ظاهر می‌شود.

- تنها موفقیتی که وجود دارد این است که شما به همان روشی که دوست دارید زندگی کنید.

در بخشی از کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی می‌شنویم:

دانیل می‌گوید: «کلاس هشتم نقطه‌ی عطف زندگی من بود. پدر من تا اون موقع برای یه شرکت بزرگ کار می‌کرد. یه کمال‌گرا بود. پرکار و رقابت‌جو. یهو تصمیم گرفت همه چیزو تغییر بده. کارشو کنار گذاشت و شغل موردعلاقشو شروع کرد. وقتی من عضور تیم شنای مدرسه بودم، یه کمالگرا بودم. مثل پدرم رقابت‌جو و پرکار. یه روز قوزک پام آسیب دید و دیگه نتونستم رقابت کنم. همه‌ی این اتفاقات تقریبا تو زمانای نزدیک به هم اتفاق افتاد. همین باعث ایجاد تغییر چشم‌گیری تو خونواده ما شد. همه تغییر جهت دادن و به جای اینکه مثل همیشه هرکسی کار خودشو بکنه، همه‌ی اعضای خانواده کارای بیشتری رو باهم انجام دادن. ما صبحونه و عصرونه رو دور هم می‌خوردیم و با هم حرف می‌زدیم. حتی باهم به تعطیلات می‌رفتیم.»

تامیکای بیست و چهار ساله می‌گوید: «سال اول دانشگاه، بهترین دوست و هم‌اتاقی من یعنی جینی توی خواب مرد. این قضیه خیلی منو شوکه کرد. اون مبتلا به یه نقص قلبی مادرزادی بود که هیچ‌کس از این موضوع خبر نداشت. من زمان زیادی رو به جینی و علت مرگش و همینطور به معنی این اتفاق فکر کردم. فهمیدم که برنامه‌ریزی کردن برای فردا خیلی سخته. فردایی که ممکنه اصلا از راه نرسه. فهمیدم که زندگی کوتاهه و ارزشمند. تا می‌تونیم باید زندگی کنیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
مقدمه: شما چقدر کمال‌گرا هستید؟
16 دقیقه
بخش یک: چرا مردم کمال‌گرا می‌شوند؟
27 دقیقه
بخش دو: آن‌چه کمال‌گرایی بر سر ذهن شما می‌آورد
27 دقیقه
بخش سه: آن‌چه کمال‌گرایی بر سر جسم شما می‌آورد
24 دقیقه
بخش چهار: آن‌چه کمال‌گرایی بر سر روابط شما می‌آورد
19 دقیقه
بخش پنج: چطور باید به خود آسان گرفت؟
25 دقیقه
بخش شش: کمال‌گرایی در زنان و مردان جوان
34 دقیقه
بخش هفت: روش‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید زندگی‌تان را در دست بگیرید
23 دقیقه
بخش هشت: بیاموزید که به خود پاداش دهید و موفقیت‌هایتان را دوست داشته باشید
22 دقیقه
بخش نه: توصیه‌هایی برای نوجوانان
18 دقیقه
بخش ده: چه وقت و چطور درخواست کمک کنیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی
نویسنده،
مترجمحسین مسنن فارسی
راوینسرین رضایی
ناشر چاپینشر پیدایش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۵۴۶۰۰ 38220 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی

ملودى
۱۴۰۱/۷/۱۵
واااقعا کتاب جالب و پر و ساده و کاربردی بود. هم نشونه‌های تشخیص رو میگن و هم راه حل. با وجودی که خودم میدونستم به شدت کمال گرا هستم ولی توی این کتاب، نمونه‌ها و توضیحات و نشونه‌هایی که داد، فهمیدم تا کجای شخصیتم درگیر کمال گراییه. تازه تمومش کردم ولی بازم گوش میدم هر چند بار اول رو هم با دقت گوش دادم. سپاسگذارم از تیم کتابراه🌹
ملیکا قلندری
۱۴۰۱/۱۰/۶
نویسنده راهکار‌های بسیار کلیشه ایی و کلی ارائه داده که بعضا حتی هیچ ربطی به کمال گرایی ندارد اگرچه ممکن است به کار گرفتت انها در زندگی مفید باشد. در کل کتاب خوبی نبود و به خوبی و با انسجام به کمالگرایی نپرداخته بود.
هاشم ایرانمهر
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتاب خیلی خوبی بود. گوینده مسلط و عالی بود. میکس موزیک هم عالی بود. متشکرم
مریم کریمی
۱۴۰۲/۸/۹
جالب و مفید مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی

برای دریافت کتاب صوتی وسوسه‌های کمال‌گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.