معرفی و دانلود کتاب صوتی ویولن سیاه

عکس جلد کتاب صوتی ویولن سیاه
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویولن سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویولن سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویولن سیاه

داستانی زیبا در ستایش عشق و موسیقی! کتاب صوتی ویولن سیاه رمانی کوتاه به قلم مکسنس فرمین، نویسنده‌ی فرانسوی‌زبانِ معاصر است. رویدادهای داستان، در ونیز قرن هجدهم رخ می‌دهد. همانطور که از عنوان کتاب هم برمی‌آید، موسیقی، قهرمان اصلی این داستان است.

درباره کتاب صوتی ویولن سیاه:

مکسنس فرمین (Maxence Fermine) نویسنده‌ای شناخته‌شده در ادبیات امروز فرانسه است. مشهورترین اثر او برف نام دارد، که پیش از این نسخه‌ی صوتی آن به قلم همین مترجم خدمت شما ارائه شده است. در اثر حاضر بناست به یکی دیگر از آثار داستانی این نویسنده‌ی خوش‌ذوق و توانمند گوش بسپارید.

کتاب ویولون سیاه (The Black Violin) رمانی کوتاه با محوریت موسیقی است که داستان آن در اروپای زیبای قرن هجدهم می‌گذرد. قهرمان این داستان آهنگسازی به نام یوهانس کارلسکی است؛ او از اینکه از جبهه‌های نبرد در دوران جنگ‌های ناپلئون به شهر ونیز بازمی‌گردد، خود را درگیر رخدادهایی شگفت‌انگیز می‌بیند که بیش از هر چیز جاذبه‌های نهفته در عشق و موسیقی، و البته قرابت‌های جالب توجه میان این دو را به او می‌نمایانند.

در یک ارزیابی کلی، می‌توان چنین گفت که این اثر نمونه‌ای قابل توجه از تجلی اصولِ مکتب مینیمالیسم در ادبیات است؛ جریانی فکری - هنری که پایه‌ی آن بر سادگی و اصالتِ نگاه هنرمند استوار است. آثار مینیمالیستی‌ای چون ویولن سیاه اساساً به هدف پالایش روان مخاطب از تلخی‌ها و سیاهی‌های زندگی تولید شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ویولن سیاه:

- اثری به‌یادماندنی و زیبا. (Publishers Weekly)
- یک داستان عاشقانه که آدم را به یاد بخار نشسته بر شیشه‌های یخ‌زده‌ی پنجره در زمستان می‌اندازد. (Kirkus Reviews)
- حکایت عاشقانه‌ای که در خلال این کتاب روایت می‌شود، یادآور داستان‌های اثیری است. (Romantic Times Book Club Magazine)

کتاب صوتی ویولن سیاه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به روایت‌های آرام و شیرین، با ته‌مایه‌هایی از عشق و احساسات، بی‌شک از گوش سپردن به این اثر لذت فراوانی خواهند برد.

با مکسنس فرمین بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی فرانسوی به سال 1968 و در شهر آلبرت ویل به دنیا آمده است. او بخشی از ایام کودکی‌اش را در شهر گرونوبل گذراند، و پس از آن به پاریس رفت و حدود سیزده سال در آنجا سر کرد. فرمین برای کوتاه‌ زمانی به تحصیل در رشته‌ی ادبیات پرداخت، و پس از آن عازم کشور تونس در قاره‌ی آفریقا شد.

از آثار او می‌توان به سه کتاب «برف»، «ویولون سیاه» و «زنبوردار» اشاره کرد، که در کنار هم تریلوژی رنگ‌های نویسنده را تشکیل می‌دهند. گفتنی است که او در سال 2000 میلادی توانست جایزه‌های دل دوکا و جایزه مورات را از آن خود کند و در سال 2004 نیز برنده جایزه The Europe شود.

در بخشی از کتاب صوتی ویولن سیاه می‌شنویم:

یوهانس در عمارت فرسوده‌ی مردی سالخورده، در حوالی میدان سان‌مارکو اسکان یافت. وقتی که خود را معرفی کرد و کارت اسکانش را نشان داد، دریافت که همگان از جنگ تلقی یکسانی ندارند.

- «یوهانس کارلسکی هستم. از ملاقات شما خوشوقتم.»
- «نام من اراسموس است. چه خدمتی از من ساخته است؟»
- «من یک سرباز فرانسوی هستم. بایستی مادام که در ونیز هستم، در اینجا اقامت کنم.»
پیرمرد پاسخی نداد. یوهانس ادامه داد: «قصد مزاحمت برای شما ندارم. تا آنجا که بتوانم خاموش خواهم بود و سعی خواهم کرد که آرامش شما را برهم نزنم.»
راسموس تبسمی کرد. تبسی کوتاه و محجوب، که هر چه بود، برای قوت قلب دادن به یوهانس کفایت می‌کرد.
- «از لطف شما ممنونم آقا. من دیگر پیرتر از آنم که بخواهم از بابت این جنگ بیمی به دل راه دهم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
قسمت اول
25 دقیقه
قسمت دوم
57 دقیقه
قسمت سوم
8 دقیقه
قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویولن سیاه
نویسنده
مترجماحمد سلامت راد
راویصادق وفایی
ناشر چاپیانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویولن سیاه

فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۳/۱۲
زیبا و شاعرانه نگاشته شده، از همان لحظات ابتدایی، مخاطب رو به عمق داستان می‌کشونه. عشق به نواختن و تجسم مراحل یادگیری و... بی‌اختیار ذهنم رو به سمت تلاش برای یادگیری الفبای موزون سرایی می‌کشاند و شور درونی که باعث میشه انسان شروع و تلاش، برای یادگیری کنه.
فضای داستانی به دلیل آمیختگی با قلم جان و
بخشی حس آمیزی، از همان ابتدا نزدیک به شعر یا قطعه‌ای ادبی هست. در متن توصیفات داستان، بارها و بارها عشق و ستایش ویولون، فراتر از ابزار موسیقی و گاهی به لطافت و عاشقانه‌ای همچون عشق و ستایش یک زن، به نمایش در آمده.
قهرمان داستان که نوازنده ویلون هست پس از لمس حوادثی چون معروفیت، زندگی در انزوا، اعزام اجباری به جنگ و... رهسپار شهری میشه که در اونجا با رازها و سبک زندگی پیرمردی ویولون ساز آشنا میشه.
بعد از درک این فضاسازی آمیخته با هنر و رنج و درک سحرآمیز و ستایش وار آهنگ برخاسته از قلب ویولون، داستان به نیمه‌ی سیاه‌تر خودش می‌رسه و یکباره تمام اون عشق و شکوهمندی و لطافت، رنگ دیگه‌ای رو هم از خودش به نمایش می‌گذاره.
این کتاب این موضوع رو هم در ذهن انسان شعله‌ور می‌کنه که چه بسیار هنرمندان بزرگی که قدم بر روی زمین گذاشتند اما در فرصت محدود زندگی، نبوغشون اونطور که باید، لمس و درک نشد!
موسیقی متن کتاب صوتی، دلربا و زیبا هست، متن ادبی مابین سطرهای کتاب، هنرمندانه خوانده شده و در گفتگوهای متقابل، تغییر آهنگ صدا، بر تاثیر داستان افزوده.
علیرضا شادانلو
۱۴۰۰/۱۱/۶
بد نبود اما گوینده تقریبا همه شخصیتها رو با یک صدا میخواند و این از جذابیت کم میکنه. ضمنا روایت خیلی یکنواخت و کسل کننده بود
زهرا نوروزی
۱۴۰۲/۶/۹
بعضی از کلمات نامفهوم بودند اما ارزش گوش دادنش رو داشت
مریم قاسمی
۱۴۰۰/۹/۱۰
خیلی داستان پر کششی بود هر لحظه جالتر میشه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویولن سیاه

برای دریافت کتاب صوتی ویولن سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.