معرفی و دانلود کتاب صوتی پر

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پر

کتاب صوتی پر نوشتۀ شارلوت مری ماتیسن، داستان یک عشق رویایی و تاثیرگذار است که هیچ نویسنده‌ای قادر نخواهد بود صحنه‌ها، حالات و سطرهای درخشان آن را بازگو کند.

شارلوت مری ماتیسن (Charlotte Mary Matheson) در کتاب صوتی پر (The Feather) داستان مردی متاهل و صاحب خانواده را بیان می‌کند که دل در گرو دختری بیوه می‌سپارد. راجر دالتون که خود صاحب فرزندی هم سن و سال دختر نوجوان است، دچار عشقی می‌شود که او را به انجام کارهایی وا می‌دارد که احساسات شما را به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. سبک لطیف و توصیفات روان شارلوت در این رمان، بی‌شک شما را با خود همراه کرده و او را ترغیب به پیگیری ادامه داستان خواهد کرد.

مخاطب در این داستان به فکر فرو می‌رود که آیا او نیز قادر است در راه عشق چنین فداکاری‌هایی را انجام دهد؟ بررسی چگونگی شکل‌گیری خیانت در روابط زناشویی هم در این کتاب صوتی مورد توجه واقع شده است. زوج‌هایی که تنها از روی اجبار زن و شوهر نامیده می‌شوند و با هم زندگی می‌کنند.

رمان عاشقانه پر، نمایانگر این است که عشق معمولا به طور اتفاقی و در مکانی که اصلا انتظار آن را ندارید به سراغ شما می‌آید. تمایز این کتاب از دیگر کتاب‌های عاشقانه را می‌توان در جملات و گفتارهای پرمعنا، عمیق و لطیف آن دانست، هر چند تجربه‌ی نوع ناهمگونی از عشق را نیز در این رمان نباید نادیده گرفت.

کتاب صوتی پر بیانگر داستانی هیجان‌انگیز است که همه‌ی لحظه‌های آن پر از احساس و عواطف پاک و عرفانی راوی و معشوقش است. نکته جالب درمورد رمان پر این است که شاید بیش از سرزمین مادری خود در ایران به شهرت و محبوبیت دست یافته است.

شارلوت مری ماتیسن، نویسنده‌ی بریتانیایی رمان پر، پدیدآورنده آثاری چون «مورونای سبزپوش» نیز می‌باشد. سبک او رئالیسم بود و در تمامی آثار این نویسنده سبک رمانتیک مشهود است. از وی پنج اثر به یادگار مانده است. شارلوت در تاریخ 8 آوریل سال 1937 به علت ابتلا به سرطان پستان درگذشت.

میمنت دانا مترجم اثر در سال 1289، متولد آباده شیراز است. او در دانشگاه آمریکایی بیروت مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرد و پس از بازگشت به وطن دربیمارستان‌های تهران مشغول به کار شد. وی مترجم آثار کلاسیکی چون بابا لنگ دراز نیز است. کتاب پر با ترجمه زیبای او در ایران با استقبال زیادی رو به‌رو شد.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی پر می‌شنویم:

«زندگی قمار است، ماجراست، انسان یا می‌برد یا می‌بازد، زندگی مثل معرکه‌ایست که پایان ندارد وقتی صدای یک نفر کم‌کم ضعیف و خاموش شد، صدایی جوان‌تر و نیرومندتر رشته‌ی بقیه‌ی داستان را می‌گیرد و ادامه می‌دهد.»

«نور آتش بخاری روی میز افتاده و از آن‌جا به موهای او منعکس شده و هاله‌ی طلایی دور سرش تشکیل می‌داد. نیم‌رخش در تاریکی و تنها پایین گردنش در روشنایی پیدا بود. لازم نبود تبسم کند تا در صورتش چال بیفتد، وقتی صحبت می‌کرد، مخصوصاً در موقع ادای بعضی کلمات، در گونه‌هایش گودی ظاهر می‌شد. در حالی‌که انگشتان ظریف و باریکش را روی میز می‌کشید احساس کردم مرا دست انداخته و دلم را مثل «پَر» به هرسو می‌کشاند.»

«آه مرگ! مردم جز هنگام یاس و نومیدی و خطر یادی از آن نمی‌کنند، با اینکه همچون شبحی همیشه و در همه‌جا با ما همراهی می‌کند و تنها گامی کوتاه با ما فاصله دارد، کافی است که انسان سر بگرداند و آن را بشناسد، کافی است که انسان قدم آهسته کند تا او پیش افتد. مرگ، یک فرشته سیاه، فرشته رحم، یک عامل مرموز. من می‌توانم به کوچه‌های آشنا بروم، می‌دانم که او همراه من است، آنگاه گامی آهسته... و دیگر کار تمام است...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
53 دقیقه
قسمت اول
43 دقیقه
قسمت دوم
45 دقیقه
قسمت سوم
49 دقیقه
قسمت چهارم
41 دقیقه
قسمت پنجم
57 دقیقه
قسمت ششم
51 دقیقه
قسمت هفتم
57 دقیقه
قسمت پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پر
نویسنده
مترجممیمنت دانا
راویرضا عمرانی، راضیه هاشمی، بهرام ابراهیمی، علی زرینی، بهادر ابراهیمی، میلاد تمدن، مریم موقر، یاشار ابراهیمی، گشتاسب امجدی، سمانه غدیری
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پر

پری سا
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
با سلام به کتاب راه عزیز و خوانندگان گرامی؛ من فکر میکنم انسان‌ها به دنبال رفع نقایص و کمبودها و خلاهاشون به چیزهای مختلفی رو میارن هر کسی به طریقی می‌خواد روحش رو آرام کنه از دیدگاه من پناه آوردن راجر به میویس علاوه بر پیوند روحی که به هر دلیلی بین آدم‌ها ایجاد میشه و نامش عشق هست جهت رفع نقایص در کل زندگیش بود من قضاوت نمی‌کنم که رفتارش در قبال زنش اوا درست یا نادرست بود اما به این فکر می‌کنم که تصمیم به عاشقی در اون زمان، در اون مکان و در اون شرایط برای اون فرد تنها راه خلاصی از بحران خشکی و یاس و سردی در زندگیش بوده منظورم اینه که یک عمل انسانی می‌تونه در عین حال که زشته زیبا هم باشه در عین حال که آسیب زننده است متعالی هم باشه اما باید دید اون فرد در چه شرایط فکری روحی خانوادگی شخصیتی پرورش پیدا کرده و نهایتاً زندگی روحی و روانیش به کجا رسیده که چنین تصمیماتی میگیره. اوج هنر نویسندگی رو در اینجا میبینیم که خود نویسنده ابداً قضاوتی از درستی و نادرستی تصمیمات قهرمان داستانش ارائه نمی‌ده و اتفاقا عاقبتش رو به تلخی به تصویر می‌کشه و در واقع قصدش اینه که توضیح بده بهترین تصمیم برای من نوعی و شمای نوعی با توجه به زندگی و شرایط خودمون تعریف میشه نه با ترازوی افکار سایر انسان‌ها. در پایان از گروه حرفه‌ای صدابرداری نهایت تشکر و امتنان رو دارم.
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
رمان زیبای پر به دودسته تقسیم میشه اول خوانش زیبای آن که جناب رضا عمرانی و تیم خوبشون انجام دادند که فوق العاده بود بخش دوم محتوای کتاب به نظرم کتاب جذابی بود و اگر به جای قضاوت شخصیت کتاب به نتیجه گیری کتاب بپردازم بهتره این کتاب به ما میگه که در زندگی مشترک یا فردی اولویت باید خودمون باشیم نه این که همش سعی کنیم بقیه اعضا رو راضی نگه داریم همین بی اعتنایی به خودمون تبدیل میشه به عادت روزانه و بعد به شخصیت ما شاید از نظر افرادی که از بیرون شاهد زندگی ما هستند خیلی خوب باشه اما باید دید آیا خودمون هم راضی هستیم یا نه فقط می‌خواهیم جلوی مردم همه چیز خوب به نظر بیاد من نه قصد دارم عاشق شدن دالتون رو زیر سوال ببرم نه از دزدی و بی آبرو کردن خودش بخاطر عشقش حمایت کنم فقط به عنوان شنونده کتاب میگم اگر من هم در چنین موقعیتی بودم ممکن بود همین کار رو چه بسا بدتر انجام بدم مهم این هست که درس روی حرمت نفسم کار کنم تا به قدری قوی شه اجازه‌ی چنین کاری و پیدا نکنم در آخر هم از آبرو و جامعه و خانواده رانده از عشقم هم مانده نشم به نظرم کتاب ارزش شنیدن داره یک نقد هم به آخر هر فصل دارم چون دیدم این جدید هست واقعا چه کاری بود پایان هر فصل سکته می‌دید میخوایید معرفی کنید یه بار ابتدای کتاب یه بار انتهای کتاب دیگه ما بقی کسل کننده و بی ارزش بود امیدوارم کتاب‌های بعدی جناب عمرانی این گونه نباشه سپاس از کتابراه
میلاد سامان بخش
۱۴۰۱/۷/۱۷
اول از همه بابت این کتاب صوتی که تهیه شده تشکر میکنم، بسیار عالی بود. از همه جهت.
نظرم در رابطه با خود داستان:
نمی دونم چی بگم. واقعا در خنثی‌ترین حالت هستم و دارم فکر میکنم
انسان کیست (؟) چیست (؟).
واقعاً هر چه میریم جلوتر به مفهوم پیچیدگی انسان پی می‌بریم. ولی باز شناخت کافی ازش نداریم. و

من نمی‌تونم قضاوتی درباره شخصیت‌های داستان داشته باشم یا کسی رو سرزنش کنم.
البته شناخت بیشتری نسبت به خود پیدا کردم.
اینکه مفهوم زندگی چیست.
نتونستم نظرم رو ساده بگم. اگه بخوام نظرمو بگم، این داستان عالی بود.
و من رو به لایه‌های عمیق تر زندگی برد.
در حال حاضر که نوشتن این داستان هستم
_ من 19 سال 29 روزمه؛ معادل 6969 روز زندگی.
احساس دیگه‌ای دارم فکر میکنم زندگی یه بازی عادلانه ست. ترازوی منصفانه.
البته هر شخص یه تعریف از زندگی برا خودش داره و اینم تعریف منه.
تو این رمان به دنبال درست و غلط بودن نبودم فقط میخواستم که ببینم بازی چطوری انجام میشه.
مرسی از همه 🌹
Elham Bahrami
۱۳۹۹/۱/۱۴
اولین رمانی بود که خوندم و همچنین اولین کتابی که ناتمام رهاش نکردم، یه جورایی اصلا نمیتونی ازش دست بکشی دلم میخواد همه این داستان رو بخونن و عمیقا و قلبا و عقلا بهش فکرکنند و قبل از اینکه بحث خیانت را به میان آورند کمی با خود بیندیشند که چه چیز باعث دل سپردن شخصیت اول داستان شد چون تعدادی از دوستان "راجر" رو خیانت کار دونستنند که البته شاید صحیح باشد اما احتمالا "اوا" گناهکارتر باشد و همچنین خواهشی که از دوستان دارم توی نظراتشون پایان داستان رو تعریف نکنند😬ممنون از💞 کتابراه💞 در واقع من قشنگترین عیدی🎁 سال۹۹ رو از شما گرفتم چون اگه هدیه نبود هرگز این هزینه رو بابت خرید کتاب پرداخت نمیکردم و از جنبه آموزشی این کتاب غافل بودم😘 در آخر به شما دوستان پیشنهاد میکنم که پرداخت این هزینه ارزشش را دارد.
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۴/۲۹
با سلام
برای صحبت در مورد این کتاب باید از دو جنبه بررسی کرد؛ یکی عشق و دیگری خیانت.
قسمتهای عاشقانه داستان واقعا به شیوه‌ای عالی بیان شده بود و تمام توصیفات و صحبتهایی که بین دو عاشق رد و بدل میشد قابل لمس بود. من این کتاب رو برای بار دوم هم گوش دادم و باز هم به نظرم همون حس بار اول در من زنده
میشد.
اما در مورد خیانت باید بگم طوری در داستان گم شده بود که اصلا خواننده بهش حق میداد که خیانت کنه و حتی نمیخواست چیزی درباره اون قسمت داستان بشنوه. و برای کسی مثل من که به شدت با شنیدن خیانت عصبانی میشه، این بخشش قابل قبول نبود.
اما به هر حال داستانی بود که باید میشنیدم مخصوصا با اجرای بسیار عالی دوستان در ماه آوا واقعا لذت بخش بود.
در مجموع از حیث عاشقانه بودن، واقعا داستان غنی‌ای محسوب میشه و شنیدنش رو به جوانان توصیه میکنم 😊
حجت الله جلالی
۱۳۹۹/۱/۲۱
بسیار ممنونم کتابراه عزیز، گویندگی و صداگذاری که عالی، داستان رمان هم عالی بود، نهایت ایثار و فداکاری، رفتار راجرد نسبت به اوا خیانت نبود بی‌انصافیه که اون رو خیانتکار خطاب کنیم و خیلی زشته که بگیم این کتاب داره خیانت رو رواج میده، همه چیز خودکار اتفاق افتاد زندگی بی‌روح و سرد اوا باعث این اتفاقات شد، مگر غیر از اینکه توی خیلی از خانواده‌ها مرد و زن بی‌میل و اشتیاق همدیگه رو تحمل میکنند؟ چرا باید مرد یا زن زندگی خودشونو بخاطر اجتناب از یک کلمه بی‌معنا و موهومی به اسم خیانت تباه کنند و بزرگترین نعمت خدا یعنی زندگی رو حرام کنند؟ راجرد شخصیت فوق العاده بزرگ و با شهامتی داشت! ممنونم که این کتاب رو رایگان در اختیار ما قرار دادین، جامعه نیاز به رشد داره، باید بعضی تابو‌ها که فقط باعث تباهی زندگیها میشه شکسته بشه. 💚🙏
سیده الهه جمشیدی
۱۴۰۰/۱/۲
کتاب واقعا از نظر نثر و گویندگی و... عالی بود اما این نکته هم قابل توجه بود که خیانت این مرد به همسرش خیلی زیبا و لطیف بیان شده بود و حتی ما به راجر حق می‌دادیم که عاشق میویس بشه و خانوادش رو به خاطر میویس رها کنه... در صورتی که این از انسانیت به دوره... به نظر من هر کدوم از طرفین فقط به دنبال پر و کردن خلا‌ها کمبود هاش بود... راجر انقدر محتاج محبت بود که به خاطر دریافتش از میویس حاضر شد خیانت کنه، دزدی کنه و حتی در برابر قتلی که میویس مرتکب شده بود سکوت کنه، و از طرف دیگه هم میویس به خانواده و پشتیبان نیاز داشت و اون رو حتی به قیمت خراب کردن یه خانواده دیگه به دست آورد...
به هر حال کتاب زیبایی بود و از این لحاظ که تونست منو با منطق فردی که خیانت می‌کنه آشنا کنه برام مفید بود
فاطمه نجفی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
راستش نظر دادن کمی دشوار هستش.
تو این داستان عشق خالص و واقعی تواما با خیانت به زن و فرزند و در واقع خانواده همراه شده.
چنین عشق خالصی که بخاطرش تعهدی که به واسطه ازدواج نادیده گرفته شده و از اون بالاتر برای حفظ و تعالی معشوق، عاشق از تمام خودش میگذره.
مفهوم داستان کمی عجیب و سخت بود. قلم اما

داستان روانی داره ابتدای ماجرا کمی کند پیش می‌ره. شاید اگر کتاب چاپی بود راحت به انتها نمی‌رسیدم.
نویسنده آخر داستان فکر میکنم انتقام بدی گرفت از همه ما که منتظر بودیم بالاخره پایان این همه جدایی وصال باشه. آخه اوا جان شما که میخواستی سکته کنی لاقل بلافاصله بعد مرگ راجر فوت نمی‌کردی آنقدر دلمون نسوزه...
ولی واقعا تشخیص درست و غلط تو این داستان گم شده. عشق و خیانت خیلی در هم پیچیده شده
مهسا تاباق
۱۳۹۹/۲/۴
اولا ممنون از کتابراه حالا در مورد کتاب؛وقتی کتاب رو میخوای با سایر کتاب‌ها مقایسه کنی در رده متوسط هستش... گیرایی کتاب هم در حد متوسطه یعنی امکان اینکه کتاب رو برای دوروز بذاری کنار و دوباره دستش بگیری هست... خیانت رو خیلی دمه دستی جلوه میده واینکه در اخر داستان با کنایه به عشق همسر اول اشاره و در میکنه اینکه طول تمام این سالها چقدر اذیت شده، اینکه یک زن باید همه چیز تمام باشه ولی مرد نه و این خیانت مرد رو توجیه میکنه... نگاه مردسالارانه در تمام داستان موج میزنه... من فمنیست نیستم ولی نوع نگاه نویسنده به عشق و زن رو در داستان اصلا نپسندیدم... جا برای نقد زیاد داره ولی به نظرم همینقدر کافیه تا شما هم داستان رو یکبار برای همیشه گوش بدید
Odette Urasil
۱۳۹۹/۱/۱۰
من نمیدونم واقعا کجای این داستان عاشقانه بود 😐شاید یکم دارم زود دارم قضاوت میکنم ولی به نظرم این عشق نبود ادم عاشق روحه یه نفر میشه البته قبول دارم ظاهرم تاثیر دارت بعدشم اونجاشو که دالتون راجر گفت اون خیلی ساکت بود شاید مجبور نبود مثه بقیه‌ی زنا حرف بزنه احساس خیلی بدی بهم دست داد به نظرم خیلی نه خودخواه بود فداکار😕اگه با زنش حرف میزد و رفتارش با اون مثه میبیس بود شاید زنشم سعی خودشو میکرد من اصلا ازش خوشم نیومد فقط 2 فصلشو خوندم حذفش کردم از بس عصبانی شدم چرا همیشه خانوما باید اونطوری باشن که شاید یه آدم بلهوس خوشش بیاد ما هم حق داریم برا خودمون زندگی کنیم😤😤😤😤
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۷
*خطر اسپویل*
این کتاب محشره، یه بدی داره که بعد از این دیگه کتابی به چشمت نمیاد، مثلاً من بعدش جاسوس پائولو کوئیلو، سینوحه، کیمیاگر، پیرمرد و دریا، ۱۹۸۴ و... خوندم ولی به قشنگی این نشدن؛ البته موضوعات‌شون متفاوت بود. من از کتابراه نخوندم و خود کتابش رو دارم، حدود چهار سال پیش خوندم. کتاب، داستان و
یه مامور بیمه است که به خونه یه کارگذار مراجعه کرده با همسر متوفی آشنا میشه، این خانم صدای زیبایی داره، تو کودکی‌ش جادوگری بهش گفته که نباید صدای آوازش رو کسی بشنوه، وقتی این دو با هم آشنا میشن، خیلی داستان جذاب‌تر میشه، آخرش هم نویسنده یه نتیجه میگیره که "صبر، مفتاح نجات است"؛ شاید اگه یه روز خودکشی رو به تاخیر می‌انداخت،....
مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
پر - شارلوت مری ماتیسن
بعضی کتاب‌ها را (مخصوصا کتاب‌های صوتی) طرز اجرای بازیگران و صدا پیشه هاش من را تحت تاثیر قرار میده نه خود داستان، در رابطه با پر هم برام اینجوری بود.
اگر عاشقانه‌های کلاسیک زیاد خونده باشین (کتاب‌هایی مثل دزیره، برباد رفته، ربکا و...) پر برای شما جذابیت چندانی نخواهد داشت
مخصوصا یکی دو فصل آخر داستان که بر عکس کل کتاب که پر از جزییات و توصیف بود، خیلی روایی و به سرعت گذشت.
البته باز هم تاکید کنم نه اینکه کتاب بدی باشه منتهی به سلیقه‌ی من واقعا در حد رتبه 4. 5 و بالاتر نیست.
ولی در کل از حق نگذریم، اجراها و موزیک و افکت‌ها بسیار جذاب بود. ممنون از کتابراه
ستاره آسمانی
۱۳۹۹/۲/۲۶
از شما خیلی ممنونم نحوه اجرا بسیار عالی و ترغیب کننده بود من صداها رو خیلی دوست داشتم به خصوص صدای آقای عمرانیو. ولی قضاوت کردن این داستان کار خیلی سختیه پس قضاوت نمیکنم، اما نظر شخصیم اینه که آدما فقط دنبال هیجانن وقتی یه مورد جدید تر پیدا میکنن اسمشو میذارن عشق و بعد شروع میکنن به گفتن حرفهای عشق مزخرف عارفانه!! اینه که در موقعیتی که هستی عاشق باشی نه بگردی دنبال چیز جدید چون دنیا پر از چیزای جدید و هیجان انگیزه و من اسم این رو میذارم هوسی که اعتماد به نفس نداره، نه عشق چون عشق پاکه و خیانت نمیکنه، متاسفانه همه کسایی که خیانت میکنن فکر میکنن عاشقن و دنبال بهانه‌های مسخره میگردن
نسیم اقدامی
۱۳۹۹/۱/۱۸
نمیتونم توی چند تا کلمه بگم که چقددددر این رمان رو دوست داشتم و چقدر معرکه بود. اولین و معرکه‌ترین کتاب صوتی‌ای بود که تا انتها گوش دادم و خسته نشدم. قبل از اینکه کتاب رو گوش بدم نظراتو خوندم خیلی از نظرات منفی بود بیشتر بخاطر اینکه راجر متاهل بود و حق اینو نداشت عاشق بشه اما وقتی کتاب تموم شد من و اصلا این احساسو نداشتم عشق اونو کاملا قبول دارم حتی اگه خیلیا این حقو بهش ندن من میدم. رمان فوق و العاده عاشقانه بود و تعبیر‌های بی‌نظیری داشت همونجور که اولش گفتم نمیتونم بگم چقدر عاشق این رمان شدم. گوینده‌ها فوق العاده بودنوااااقعا ممنون ازت کتابراه💜
ستاره فرخی
۱۴۰۱/۱۱/۴
قبل از هر چیز تشکر میکنم از تیم مجرب و حرفه‌ای و اجرای دلنشین این کتاب که با تبحر لذت خواندن این کتاب را دو چندان میکنند. کتاب با محتوایی متوسط و موضوعیتی یکنواخت و عشقی نه از روی، منطق بلکه ممنوعه و پردازشی معمول نوشته شده بطوریکه کل کتاب در مدح و ستایش زنی خلاصه شده است. در مورد داستان هم باید که گفت خداوند جبران به انسان اختیار داده تا مسئولیت این اختیار و عواقب و پیامد آنرا بپذیرد و اشتباه شیرینی که شخصیت داستان در اثر تزلزل احساس و عاری از منطق پیش گرفت و پا گذاشتن روی ارزشها و تعهدات هیچگاه انسان را به سر منزل مقصود و آرامش نخواهد رساند. ممنون از کتابراه عزیز
مشاهده همه نظرات 562

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پر

برای دریافت کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.