معرفی و دانلود کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه

عکس جلد کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه

کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه نوشته‌ی محمدمهدی اردبیلی، دربردارنده‌ی جستارهایی فلسفی – انتقادی است که از بحران‌ها و پرسش‌های جامعه امروز ایران سخن می‌گوید و به مفاهیم مختلف زندگی می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه

هر اندیشمند و فیلسوفی در مواجهه با زندگی و جهان پیرامون خود، تجربیات گوناگونی را پشت سر می‌گذارد و تبع آن دغدغه‌هایی در وی شکل می‌گیرند که آغازگر تفکر عمیق و به چالش کشیدن بسیاری از مسائل می‌شوند. محمدمهدی اردبیلی نیز در کتاب پرتاب‌های فلسفه، تلاش کرده تا نسبت انسان با بسیاری از مفاهیم همچون ترس، عشق، سکوت، روشنفکر مردمی، بحران فلاسفه، مرگ، سوگواری، سفر، تعهد و ... را شرح دهد و آن‌ها را منظری متفاوت بنگرد.

او در این مجموعه یادداشت‌ها که به تعبیر خود در جهان پرتاب شده‌اند، به خوبی توضیح می‌دهد که هر متنی چنین ماهیتی دارد و زمانیکه یک مطلب نگاشته می‌شود و در عرصه عمومی منتشر می‌گردد، همچون پرتابی‌ست که هر فردی می‌تواند برداشت‌های خاص خود را از آن متن داشته باشد. به بیان دیگر، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این متن از سوی مخاطب ارزشمند تلقی می‌شود یا نه، و یا نمی‌توان مشخص کرد که این اثر از منظر افرادْ سطحی و مبتذل انگاشته می‌شود یا مطلبی عمیق و اصیل.

به‌علاوه، اردبیلی کتاب پرتاب‌های فلسفه را اثری پژوهشی و آکادمیک نمی‌داند و خبری از ارجاع‌های فراوان به انتهای کتاب نیز نیست. شما قرار است با شنیدن این مجموعه جستار با دیدگاه‌های شخصی این فیلسوف جوان آشنا شوید و به بسیاری از مسائل که در ظاهر بدیهی به نظر می‌رسند، بیندیشید. گفتنی‌ست به خاطر علاقه نویسنده به فلسفه آلمانی به خصوص هگل، اندیشه‌های او در کتاب حاضر نیز تأثیرپذیرفته از این مکتب فکری‌ست.

کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر از مباحث فلسفی لذت می‌برید و می‌خواهید از منظری فلسفی – انتقادی به جهان پیرامون خود بنگرید، کتاب پرتاب‌های فلسفه برای شما مناسب است.

محمدمهدی اردبیلی را بیشتر بشناسیم

محمدمهدی اردبیلی را به عنوان نویسنده، مترجم و استاد فلسفهٔ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌شناسند. او مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه غرب از دانشگاه تبریز دریافت کرده و تمرکز و علاقه اصلی وی ایدئالیسم آلمانی به خصوص فلسفهٔ هگل است.

او پس از آنکه کتاب پدیدارشناسی روح فردریش هگل را ترجمه کرد، نامش بر سر زبان‌ها افتاد و به عنوان یکی از دوستداران و پژوهشگران جدی فلسفه در ایران شناخته شد.

از دیگر آثار اردبیلی می‌توان به: «اصول مبارزه در زمانۀ نیهیلیسم، آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل، ایدئالیسم آلمانی (کانت، فیشته، شلینگ، هگل)، هگل: از متافیزیک به پدیدارشناسی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه می‌شنویم

انسان امروز ارتباطی دوگانه از نوع مهرآکین با غذا دارد. از یک سو نمی‌تواند نخورد و از سوی دیگر می‌خواهد نخورد. تجربه عذاب وجدان پس از صرف بیش‌ازحد غذا در یک مهمانی، یادآور عذاب‌ وجدان ناشی از ارتکاب به گناهان به ویژه گناهان شهوانی‌ست. در گفتمان دینی، بدیل گفتمان گناه یا تقوا یعنی خودداری است یا ارضای مشروع. همین امر عینا در تغذیه نیز تکرار شده است. تلاش برای تقوا و کنترل میل یعنی نخوردن و مجرای مشروع ارضای میل یعنی خوردن غذاهای کم نمک، کم شکر، کم کالری، کم چربی و در یک کلام غذاهای بی‌مزه از یک سو و شکست خوردن در این کنترل از سوی دیگر بر کل حیات روزانه ما سایه افکنده است. و ما را به موجوداتی بدل کرده که در نوسانی میان میل به خوردن و ملال یعنی عذاب وجدان بعد از سیر شدن، میان تقوا و گناه؛ میان سرخوشی و سرخوردگی و نهایتاً میان خیر و شر به سر می‌بریم. نکته اصلی اما این است که در حقیقت عذاب وجدان مدرن بازتولیدکننده‌ی همان عذاب وجدان کهن است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
ایده پرتاب
27 دقیقه
بخش اول: مختصات پرتاب - قسمت اول
18 دقیقه
بخش اول: مختصات پرتاب - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش دوم: نیروی پرتابه
36 دقیقه
بخش سوم: زاویه پرتاب
20 دقیقه
بخش چهارم: پرتاب - قسمت اول
32 دقیقه
بخش چهارم: پرتاب - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش چهارم: پرتاب - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه
نویسنده
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه

مریم محبی
۱۴۰۲/۹/۲۰
تجربه فوق العاده‌ای بود. آقای اردبیلی واقعا فیلسوف بزرگی هستن. متاسفانه بقیه کتابهاشون در دسترس نیستن،
امیدوارم از بقیه آثارشون هم کتاب صوتی تهیه بشه.
هر کسی هگل رو نمیفهمه و اگر کسی هگل رو فهمید میشه فیلسوف.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه

برای دریافت کتاب صوتی پرتاب‌های فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.