معرفی و دانلود کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

عکس جلد کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی
قیمت:
۸۴۰۰۰ 58800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

استیون هاوکینگ کیهان‌شناس و فیزیک‌دان مشهور در کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، قرار است به بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین سوالات فلسفی و بنیادین بشریت پاسخ بدهد. این اثر موفق شد رتبه یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز شود و سایت گاردین و فوربس آن را یکی از بهترین کتاب‌های سال 2018 انتخاب کردند.

درباره کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی:

بشر همیشه به دنبال پاسخ‌هایی برای پرسش‌های بنیادین و مهم خود بوده است؛ سوالاتی از قبیل: ما از کجا آمده‌ایم؟ جهان هستی چگونه آغاز شد؟ در پس این جهان چه نقشه و معنایی وجود دارد؟ خارج از این جهان موجود دیگری هم وجود دارد؟ آیا سفر در زمان امکان پذیر است؟ استیون هاوکینگ در کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی (Brief answers to the big questions) دیدگاه‌های علمی و شخصی خود را درباره بزرگ‌ترین چالش‌های فکری انسان‌ها بازگو می‌کند.

استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند پس از دوران انیشتین بود که هم به دلیل کارهای پیشگامانه‌اش در فیزیک و کیهان شناسی و هم به خاطر شوخ طبعی خاص خودش شهرت داشت. او همواره معتقد بود که علم نقشی اساسی در رفع مشکلات کره زمین دارد و اکنون که بشریت با چالش‌های عظیمی همچون تغییر اقلیم، تهدید جنگ هسته‌ای و توسعه هوش مصنوعی روبه‌روست، باید پاسخی برای دغدغه‌های انسانی پیدا کرد؛ سوالاتی نظیر آیا بشریت زنده خواهد ماند؟ آیا باید فضا را استعمار کنیم؟ آیا خدا وجود دارد؟ و...

نویسنده کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، با استدلال و طرح نظریه‌های علمی، سعی دارد که پاسخی به این پرسش‌ها بدهد.

این کتاب آخرین اثر استیون است که از آرشیو شخصی او برگرفته شده و پیش از مرگش، در حال تکمیل شدن بود. اکنون این کتاب با همکاری خانواده‌ی استیون و همکاران دانشگاهی او تکمیل شده است.

استیون هاوکینگ را بیشتر بشناسیم:

یکی از فیزیک‌دانان و دانشمندان بزرگ قرن اخیر که با نظریات خود انقلابی در کیهان شناسی به وجود آورد، استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) نام دارد. او در سال 1942 در بریتانیا به دنیا آمد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات در مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.

او در شهر آکسفورد و در خانواده‌ای با پدر و مادر پزشک متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه کالج آکسفورد در اکتبر 1959 در سن 17 سالگی آغاز کرد و در آنجا موفق شد که موفقیت‌های فراوانی در رشته فیزیک به دست آورد. این دانشمند بزرگ تحصیلات تکمیلی خود را از سال 1962 در کالج ترینیتی هال شروع کرد و دکترایش را در رشته ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری با موضوع نسبیت عمومی و کیهان شناسی در سال 1966 به دست آورد.

استیون هاوکینگ در همان دوران متوجه شد که به بیماری ALS (از کارافتادگی سلول‌های عصبی حرکتی) دچار شده و پزشکان به او گفته بودند که چند ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. با این حال او سال‌ها توانست زندگی کند و به کارهای علمی خود ادامه دهد؛ هرچند که دائما روی ویلچر بود و هیچ یک از اندامش را نمی‌توانست تکان بدهد.

استیون هاوکینگ در دنیای علم به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه گرانش کوانتمی مشهور است و در دهه 1970 با همکاری فیزیکدان برجسته، راجر پنروز، نشان داد که سیاه‌چاله‌ها واقعیتی در کیهان هستند که بر اساس نظریه گرانش اینشتین (نسبیت عام)، توجیه می‌شوند. نظریه جدید این فیزیک دان همچنین پیش‌بینی می‌کرد که سیاه‌چاله‌ها از خود تابش می‌کنند که این اتفاق هم اکنون به تابش هاوکینگ معروف است.

سرانجام او پس از آنکه حدود 50 سال با بیماری نورون حرکتی دست و پنجه نرم کرد، در سال 2018 در سن 76 سالگی درگذشت.

برخی از آثار مهم و ترجمه شده این دانشمند عبارتند از: «تاریخچه زمان، جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)، طرح بزرگ و زندگی من.»

افتخارات استیون هاوکینگ:

- او به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان انتخاب شده است.
- کتاب طرح بزرگ در سال 2010 یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون شد.
- مدال آزادی ریاست جمهوری را به عنوان بالاترین نشان غیرنظامی در ایالات متحده دریافت کرد.
- کتاب تاریخچه زمانش حدود 237 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز بریتانیا قرار گرفت.
- در سال 2002 براساس نظرسنجی عمومی بی بی سی، هاوکینگ از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان، رتبه 25 را دریافت کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی:

- آموزنده و جذاب و در مواقعی نیز طنز آمیز. (The Guardian)
- استیون هاوکینگ نمادی از قدرت رو به رشد و وسیع ذهن انسان است. (The Washington Post)
- این کتاب به طور شفاف و مشخص به آینده علم و بشریت می‌پردازد. (The Wall Street Journal)
- هاوکینگ هدیه‌ای بزرگ برای بشریت است و هر فرد متفکری که نگران آینده جهان و انسان‌هاست، باید این کتاب را بخواند. (NPR)

کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به فیزیک و فلسفه علاقه دارید و می‌خواهید به پرسش‌ها و دغدغه‌های فکری خود پیرامون جهان و انسان پاسخی بدهید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی می‌شنویم:

در داستان‌ها و فیلم‌های علمی و تخیلی، تونل‌های فضا و زمان متداول هستند. از این تونل‌ها در سفرهای سریع در کهکشان و سفر در زمان استفاده می‌شود. بیشتر مواقع علمی و تخیلی امروز، علم واقعی فرداست؛ حال احتمال سفرهای زمانی چقدر است؟ این ایده که فضا و زمان می‌توانند خم بردارند و پیچ بخورند، از ایده‌های نوین هستند.

بیش از دو هزار سال است که اصول موضوعه هندسه اقلیدسی بدیهی می‌نمایند. عده‌ای از شما که به ناچار در مدرسه هندسه آموخته‌اید، شاید به یاد داشته باشید که یکی از نتایج این اصول موضوعه این است که مجموع زوایای هر مثلث، 180 درجه است؛ با وجود این در قرن گذشته مردم پی بردند که اشکال دیگری از هندسه نیز وجود دارند که در آن‌ها لازم نیست که مجموع زوایای مثلث 180 درجه باشد.

برای مثال سطح زمین را در نظر بگیرید؛ نزدیک‌ترین چیز به خط راست روی زمین، دایره‌ی بزرگ نام دارد. این‌ها کوتاه‌ترین مسیرها در میان دو نقطه هستند؛ از این رو مسیرهایی هستند که خطوط هوایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اینک مثلثی را در سطح زمین در نظر بگیرید که از استوا، خط طول جغرافیای صفر درجه لندن و خط طول جغرافیایی سفر درجه از بنگلادش می‌گذرد. دو خط طول جغرافیایی، استوا را تحت زاویه قائم یا 90 درجه قطع می‌کنند. این دو خط طول جغرافیایی در قطب شمال با یکدیگر زاویه قائم یا 90 درجه می‌سازند. پس در اینجا مثلثی داریم که هر سه زاویه رئوس آن قائم هستند. مجموع زوایای این مثلث 270 درجه می‌شود که بدیهی است که از مجموع زوایای مثلث‌ها بر روی سطوح تخت یعنی 180 درجه بیشتر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
پیش درآمد
20 دقیقه
چرا باید پرسش‌های اساسی را بپرسیم؟ - بخش اول
20 دقیقه
چرا باید پرسش‌های اساسی را بپرسیم؟ - بخش دوم
28 دقیقه
فصل اول: آیا آفریننده‌ای هست؟
23 دقیقه
فصل دوم: جهان هستی چگونه آغاز شد؟ - بخش اول
24 دقیقه
فصل دوم: جهان هستی چگونه آغاز شد؟ - بخش دوم
22 دقیقه
فصل سوم: آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست؟ - بخش اول
14 دقیقه
فصل سوم: آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست؟ - بخش دوم
17 دقیقه
فصل چهارم: آیا می‌توانیم آینده را پیشگویی کنیم؟
22 دقیقه
فصل پنجم: درون هر سیاهچاله چیست؟ - بخش اول
18 دقیقه
فصل پنجم: درون هر سیاهچاله چیست؟ - بخش دوم
17 دقیقه
فصل ششم: آیا سفر در زمان ممکن است؟ - بخش اول
18 دقیقه
فصل ششم: آیا سفر در زمان ممکن است؟ - بخش دوم
18 دقیقه
فصل هفتم: آیا ما روی زمین نجات خواهیم یافت؟ - بخش اول
15 دقیقه
فصل هفتم: آیا ما روی زمین نجات خواهیم یافت؟ - بخش دوم
15 دقیقه
فصل هشتم: آیا باید به فضا کوچ کنیم؟ - بخش اول
18 دقیقه
فصل هشتم: آیا باید به فضا کوچ کنیم؟ - بخش دوم
26 دقیقه
فصل نهم: آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟
23 دقیقه
فصل دهم: آینده را چگونه بسازیم؟
11 دقیقه
پس درآمد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۸۴۰۰۰ 58800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

M
۱۴۰۱/۲/۹
از کتابای مورد علاقه و جذاب من این کتاب را با اشتیاق زیاد خواندم. در هر قسمت مسائل علمی و خوبی حاصل نکردم ولی در کل دوست داشتم با زندگی و علل بیماری نویسنده که یکی از سرشناس‌ترین دانشمندان معاصر ماست آشنا شوم. همانگونه که خود نویسنده اعتراف می‌کند آدم می‌تواند از تمام شرایطی که در زندگی پیش رویش را قرار می‌گیرد نهایت استفاده ببرد. می‌گوید: بیماری برای من فرصتی بود تا بر مسائل علمی تمرکز کنم و این در حالیست که اگر در سلامت فیزیکی بودم کارم در حد لیسانسه‌های فیزیکی بود که زندگیشان با روزمرگی سپری می‌شود.
Farhad Tb
۱۳۹۹/۱۰/۴
مگر میشه راجع به فضا مطالعه کردو لذت نبرد!؟ سر هاکینگ قطعا بزرگترین استاد فیزیک نظریه و وقعا لذت بخش بود مخصوصا صدای گرم راوی بسیار دلچسبتر کرده این کتاب رو، نثر پیچیده و تامل برانگیزی داره و برای افراد کنجکاو فضا و هستی بسیار مناسبه یک پیشنهاد هم دارم کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار رو هم مطالعه کنین در همین اپلیکیشن هم موجود هست
majid saman
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
درود بر دوستان..
کتاب خوبی بود ولی نه آنچه گمان میکردم..
بنده با توجه به اشراف این دانشمند بر مسائل پیچیده فلسفی مذهبی و علمی انتظار سوال‌ها و پاسخهای عمیق تر و گسترده تری را داشتم...
البته که وقتی نام کتاب گستره‌ای وسیع (پاسخ‌های کوتاه به سوال‌های اساسی) می باشد کار نویسنده بسیار مشکل است..

به هر حال کتاب از زبان دانشمند و متفکر قرن حاضر برای بنده پذیرفته و اغنا کننده نبود..
اگر این کتاب از زبان یک فیزیکدان ساده بود شاید ستودنی تر می‌بود..
البته این نظر بنده است و خالی از اشکال نیست.
arman r
۱۴۰۱/۶/۱۲
بنسبت کتابهایی در این حوزه چیز جدیدی ندارد. اما از ساختار و نظم خوبی مطالب برخوردار بود. هاوکینگ درسته در مورد سیاهچاله‌ها نظریات داشته اما باز هم دانشمندی در حد انیشتین نیست. افق رویداد سیاهچاله‌ها چیز جالبی که میگوید و خصوصیات ان میتونه کتاب را خواندنی تر کنه یا اشاره به دستگاه‌ها و تلسکوپهای بعدی. هوش مصنوعی هم کمتر ازش گفته شده بیشتر سیاست گذاری در این بخش گفته شده
رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۶/۲۳
یک کتاب عالی یرای علاقمندان فیزیک. 👍🏻
فقط برای اینکه گفته‌های کتاب رو بهتر متوجه بشید باید حداقل فیزیک دبیرستان رو مسلط باشید و به اضافه اندکی نیز فیزیک دانشگاه. هرچند که شاید بعضی جاها بعضی مطالب رو متوجه نشید.
ولی در کل ارزش چند بار خواندن را دارد، برای اینکه بتوانیم مطالب را بهتر متوجه شویم.
همچنین صدای گوینده نیز خوب بود و جذابیت کتاب را می‌افزود.
رحمان توکلی
۱۴۰۱/۲/۳
من متوجه شدم آدم هر چقدر هم علم داشته باشه میتونه چقدر از نظر عقلی در سطح پایینی قرار گرفته باشه... کسی که فکر میکنه ما از عدم به وجود اومدیم و خدا فکر می‌کند! و خودش رو بالاتر از خدا می‌داند!؟ و عده‌ای از خوانندگانی که بر این باور غلط نظر می‌گذارند و تایید می‌کنند بدون این که ذره‌ای در این باره به تحقیق کرده باشند... البته کمی نویسنده حق می‌دهم در زمان و میان مذهبیانی به دنیا اومده که توانایی پاسخ به این سوالات رو نداشتند... در مورد گرم شدن زمین هم این یک دروغ بزرگ است که انسان باعث گرم شدن زمین شده و چه زمان می‌خواهیم قبول کنیم این فرضیه اشتباه است و بیشتر یک رویداد رسانه‌ای است... در کل برای یک بار گوش دادن مناسبه کتاب متفاوتیه
Reza Amiry
۱۴۰۱/۴/۲۸
واقعا چرا انسانها از تحقیق درمورداین سوال فراری هستند وبه راستی که استیون بزرگترین دانشمند درطول زمان میباشد ودرمورد این کتاب باید بگویم که بسیار شیرین وصدای گوینده نیز بسیار دلنشین میباشد سه روزه که هی میزنم تکرار قسمتهای اول ودوم راگوش میکنم سیر نمیشوم از شنیدن این کتاب بااین صداواقعا باید نشست وفکر کرد
mojgan asadi
۱۴۰۱/۳/۶
کتابی هستش که از منظر فیزیک و ستاره شناسی به سوالهای اساسی زندگی پاسخ میده. اگر کمی مطالعات در زمینه فیزیک و ستاره شناسی داشته باشیم درک مطالب کتاب راحتتر هستش. کتاب‌ی هست که تمام گروه‌های سنی خصوصاً مقطع دبیرستان از خواندنش لذت میبرن و دیدگاه و گره‌های عقیدتی رو تا حدودی باز میکنه. صدای گوینده عالیه
رسول اتقایی
۱۴۰۱/۱/۱۷
بدونه شک دین تا زمانی جواب میده که علم و سیطره آن وجود نداشته باشه دین ساده‌ترین جوابارو میده تا انسان گیج نشه و فقط دلیلی برای وقایع داشته باشه ولی علم حقایق رو نشون میده و در اون لحظس که دین پای خودشو در اون مورد کنار میکشه
و همینطور محدوده دین کوچک و کوچکتر میشه
افشین آیتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتاب بسیار زیباییست جهت اون دسته از افرادی که خسوف و کسوف و برخی از قانون کائنات و علم رو به غضب خداوند و دین ربط میدن زمانی که کوچکترین موردی در چرخش روزگار پیش میاد میگن باید نماز وحشت بخونید اگر کامل دل بسپارید به گفته‌های هاوکینگ مطالب بسیار مفیدی دست میابید
علی اکبری
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
کتاب خیلی جالبیه که هم در مورد زندگی نامه خود استیون و هم در مورد کیهان شناسی صحبت میکنه خیلی از قسمت هاش مخصوصا پنج‌ فصل اولش افرادی که سر و کار زیادی با فیزی ندارن مثل خودم ممکنه خسته کننده باشه ولی پنج فصل بعدی فوق العاده جذاب بود
Sima
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خب خیلی با اون چیزایی که از بچگی به ما گفتن تناقض داره! یه جورایی خارج از چارچوب فکری خیلی از ما هاست ولی بسیار زیباست و من شدیدا بهش علاقه دارم
اما خب خیلی جاها باید دست به دامن اینترنت شد چون خیلی زیاد از مفاهیم فیزیک کلاسیک بکار گرفته شده
علی بداغی
۱۴۰۰/۷/۱۸
استیون هاوکینگ بیش از ۵۰ سال وقت گذاشته تا به بشریت کمک کنه تا درک بهتری از زندگی داشته باشیم، اونم با این حالش. باید این کتاب رو بارها بخوانیم، باید از این میراث استفاده کنیم، ولی راستش خواندن این کتاب یکم درد داره ولی واجبه که بدونیم راجب این موضوعات.
T. Sedaghat
۱۴۰۲/۷/۱۵
کتاب جالبی بود هر چند مباحث فیزیک در بعضی قسمت‌ها پیچیده می‌شود اما میتوان متوجه کلیات آن شد و نتیجه مورد نظر نویسنده بدون درک علمی مباحث فیزیک نیز قابل حصول است. صدای روای بسیار عالی و مناسب متن است. در مجموع شنیدن کتاب را توصیه می‌کنم.
وحید صادقی
۱۴۰۲/۱/۶
فکر نمیکنم ساده تر از این میتوانست بزرگترین یافته‌های فیزیک نظری را برای عموم مردم توضیح دهد. این کتاب چراغ راهی است برای بشریت و پاسخی بس روشن به شعر: از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود؟ به کجا می‌روم آخر، ننمایی وطنم.
مشاهده همه نظرات 148

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

برای دریافت کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.