معرفی و دانلود کتاب صوتی پولینکا

عکس جلد کتاب صوتی پولینکا
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پولینکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پولینکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پولینکا

تمام داستان در یک فروشگاه خرازی می‌گذرد. آنتون چخوف در کتاب صوتی پولینکا، مانند دیگر آثارش با استفاده از ساده‌ترین و روزمره‌ترین امکانات و موقعیت‌ها، داستان خود را روایت می‌کند. پولینکا دخترک خیاطی است که ظاهراً برای خرید پارچه وارد این مغازه شده، اما در اصل برای صحبت با یکی از فروشندگانی که همدیگر را خوب می‌شناسند آمده است.

درباره‌ی کتاب صوتی پولینکا

بعضی از نویسندگان بزرگ تاریخ قادرند مهارت فوق‌العاده و تسلطشان بر زبان را در قالب طرح‌هایی بسیار ساده و معمولی به رخ بکشند. آنتون چخوف (Anton Chekhov) نیز بی‌شک یکی از همین نویسندگان است. او در کتاب صوتی پولینکا (Polinka) با انتخاب یک مکان مشخص و شروعی معمولی، ما را وارد پیچ‌وخم‌های زندگی شخصیت‌های داستان می‌کند. نکته‌ی مهم‌تر این است که تا انتهای داستان نیز هیچ اتفاق ویژه‌ای نمی‌افتد و شاهد افت‌وخیز خاصی در روند ماجرا نیستیم؛ اما در عین‌حال با داستانی پخته و قدرتمند روبه‌رو هستیم.

چخوف در کتاب صوتی پولینکا، تمام ماجرا را با دیالوگ‌هایی که میان پولینکا و جوان فروشنده ردوبدل می‌شود، پیش می‌برد. این دو نفر با یکدیگر ارتباطی بیش از آنچه که بقیه فروشندگان و صاحب مغازه فکر می‌کنند دارند. در ابتدای داستان پولینکا وارد مغازه می‌شود و درخواست می‌کند که سفارشش را به همان فروشنده‌ی همیشگی بگوید. اما بعد متوجه می‌شویم که این تنها بهانه‌ای برای صحبت کردن با نیکلای بوده است.

نیکلای و پولینکا به ظاهر ارتباطی صمیمانه با یکدیگر دارند، اما نیکلای به دلیلی از او دلخور شده و شب آخری که در خانه‌ی آن‌ها بوده، زودتر از معمول آن‌جا را ترک کرده است. حالا پولینکا به اینجا آمده تا علاوه‌بر درست کردن میانه‌شان، از او مشورت و حمایت نیز دریافت کند. اما نیکلای تحمل ندارد که بخواهد در همان قضیه‌ای که باعث دلخوری‌اش شده، مشاور پولینکا باشد. آنتون چخوف در کتاب صوتی پولینکا، همان راوی و دانای کل معمول داستان‌های دیگر نیست. او درباره‌ی احساسات و نیات واقعی دو طرف گفت‌وگو، هیچ اطلاعات اضافه‌تری از آنچه در دیالوگ‌های طبیعی آن‌ها نهفته است، به ما نمی‌دهد.

کتاب صوتی پولینکا را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای فیروزه لطفی و براساس ترجمه‌ی نازنین عظیمی، ذیل مجموعه روایت آواهای سوپرانو منتشر کرده است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را که صدای زنان هستند، گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا و ارنست همینگوی است.

کتاب صوتی پولینکا برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی پولینکا به علاقه‌مندان آثار چخوف و داستان‌های کوتاه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پولینکا می‌شنویم

پولینکا بیشتر روی پیشخوان پهن می‌شود و آهسته می‌پرسد: «نیکلای چرا پنج‌شنبه انقدر زود رفتین؟»

فروشنده با پوزخند جواب می‌دهد: «عجیبه که متوجه شدین. یه‌جوری با اون دانشجو فُکلیه گرم گرفته بودین که... خیلی عجیبه که متوجه شدین.»

پولینکا سرخ می‌شود و چیزی نمی‌گوید. فروشنده با انگشتانی عصبی و لرزان، در جعبه‌ها را می‌بندد و بی‌دلیل، یکی را روی دیگری می‌چیند. لحظه‌ای در سکوت می‌گذرد. پولینکا نگاه گناه‌کارش را به فروشنده می‌دوزد و می‌گوید: «گیپور کارشده هم می‌خوام.»

«از کدوم مدل؟ مشکی یا رنگی؟ آخرین مُدی که آوردیم، گیپور سنگ‌دوزی‌شده‌ست.»

«قیمتش چقدره؟»

«مشکی‌ش از هشتاد کوپک؛ رنگی‌ش هم از دوونیم روبل.» نیکلای تیموفه‌ایچ زیر لب شکوه‌کنان می‌گوید: «دیگه هیچ‌وقت پام رو تو خونه‌تون نمی‌ذارم.»

«آخه چرا؟»

«چرا نداره. معلومه. خودت خوب می‌دونی. چرا باید خودم رو اذیت کنم؟ مگه دیوونه‌ام؟ فکر می‌کنی خوشم میاد می‌بینم اون پسره‌ی دانشجو باهات گرم گرفته؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
پولینکا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پولینکا
نویسنده
مترجمنازنین عظیمی
راویفیروزه لطفی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پولینکا

علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۷/۱۳
خلاصه کوتاه و جذاب بود جا داشت داستان ادامه پیدا کنه در جامعه بیشتر عکس این مورد پیش میاید یعنی بیشتر مردها خیانت میکنند جذابی قصه هم همین است زن خائن و خجالتی خوب از کار درآمده بود به هر حال من جای نویسنده بودم داستان را ادامه میدادم
نگار قریشی زاده
۱۴۰۳/۱/۲
داستانهای آنتوان چخوف هنوزم بعداز این همه نگارش واقعا جذابت خودش حفظ کرده جوری که مخاطب وقتی داستان کوتاه میشنوه انتظار داره بازم داستان ادامه پیدا کنه صدای راوی هم متناسب با داستان انتخاب شده
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۲
داستان کوتاه پولنیکا نثری بسیار جذاب و روان دارد و شنونده را به دنبال خود میکشد به صورتی که پس از پایان داستان انتظار دارد باز هم داستان ادامه یابد.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۵/۳۰
داستان بسیار کوتاهی بود که گویی برشی از یک داستان بزرگتر بود. به نظرم اگر ادامه میافت به داستان خوبی تبدیل میشد. روایت خوب بود. با سپاس از کتابراه
Fatemeh74
۱۴۰۳/۱/۱۹
خیلی خلاصه و کوتاه بود وقتی به آخرش رسیدم انتظار داشتم داستان ادامه داشته باشه! ولی باز هم داستان ساده و جالبی بود
سمیه درودیان
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب خلاصه و نصفه مانده پایان باز این داستان خیلی باز هست اینگار نویسنده وسط داستان عمر پایان یافته
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پولینکا

برای دریافت کتاب صوتی پولینکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.