معرفی و دانلود کتاب صوتی لباس نو

عکس جلد کتاب صوتی لباس نو
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لباس نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لباس نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لباس نو

کتاب صوتی لباس نو اثر ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی قرن بیستم است. وولف در این داستان راوی حکایت فردی است که به یک مهمانی دعوت شده و تصور می‌کند که به‌دلیل لباس و ظاهرش، هدف تمسخر سایر مهمانان قرار گرفته است و از این موضوع به‌شدت رنجیده‌خاطر می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی لباس نو

ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) در کتاب صوتی لباس نو (The New Dress)، تابلویی عجیب و مملو از جزئیاتی فوق‌العاده درباره‌ی مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌های کسالت‌آور دوران خود را در برابر ما قرار داده است؛ جایی که در آن، معیار ارزش‌گذاری افراد، به ظاهر، لباس و درآمد آن‌هاست. ویرجینیا وولف، نویسنده‌ای خلاق و نوآور است. او را از پیشگامان جنبش مدرنیسم در ادبیات و شیوه‌ی روایتگری جریان سیال ذهن می‌دانند. سبک نویسندگی نوین و خلاقانه، زنانگی، تمایلات جنسی و مرگ، مضامین اصلی داستان‌های او را تشکیل می‌دهند. پرش‌های زمانی، خطی نبودن سیر روایت و به‌هم‌ریختگی‌های زبانی، آثار او را به لحاظ ویژگی‌های فنی برتر از بسیاری از نویسندگان قرار می‌دهد. وولف در تمام طول عمر خود با افسردگی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کرد. همین افسردگی در نهایت منجر به خودکشی او شد. او از جامعه‌ی خود ناامید بود و از جمع‌ها دوری می‌کرد و شاید به همین سبب، با میبل وارینگِ داستان لباس نو، همزادپنداری می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لباس نو

ویرجینیا وولف در کتاب صوتی لباس نو، یک شب از زندگی میبل وارینگ را روایت می‌کند. میبل، به یک شب‌نشینی به میزبانی کلاریسا دالووی دعوت می‌شود. میبل اعتمادبه‌نفس چندانی ندارد و در محافل و جمع‌ها، احساس ناامنی می‌کند. لباسی که او برای شرکت در این مهمانی انتخاب کرده و پوشیده است، اگرچه تمیز است و میبل، برای تهیه و پوشیدنِ آن، وسواس بسیاری به خرج داده است اما دیگر از مد افتاده محسوب می‌شود. به محض ورود به مهمانی و دیدن لباس سایر مهمانان احساس عجیبی به میبل دست می‌دهد. او از نگاه مهمانان و پچ‌پچ‌های آنان به خودش شک می‌کند. وقتی با لباس جدیدش روبه‌روی آینه می‌ایستد، بلافاصله درمی‌یابد که: «چیزی این وسط درست نیست».

ویرجینیا وولف داستان کوتاه لباس جدید را در سال 1924 نوشت. این داستان در سال 1927 در مجله‌ی نیویورک فوروم منتشر شد. وولف در آن زمان، مشغولِ نوشتن رمان خانم دالووی بود که سال 1925 به انتشار رسید. برخی از حوادث و شخصیت‌های این دو اثر یکسان هستند و گاهی به نظر می‌رسد که این داستان، فصلی از کتاب خانم دالووی بوده است. لئوناردو وولف داستان لباس جدید را در سال 1944، سه سال پس از درگذشت ویرجینیا وولف، دوباره منتشر کرد.

کتاب صوتی لباس جدید با ترجمه‌ی نازنین عظیمی و خوانش علیرضا ناصحی توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا گلچینی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را گردآوری کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و تحت عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه، داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان نظیر صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا، ارنست همینگوی و ویرجینا وولف را در بر دارد.

کتاب صوتی لباس نو مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی انگلستان و مخاطبانِ داستان کوتاه، از شنیدن کتاب صوتی لباس نو بسیار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی لباس نو می‌شنویم

در آینه به خود خیره شد. با سرانگشت به شانه‌ی چپش زد. در اتاق طوری شروع به راه رفتن کرد که انگار از هر طرف نیزه‌هایی به سمت پیراهن زرد رنگش پرتاب می‌شد. البته عصبی یا ناراحت به نظر نمی‌رسید. درست مثل رز چاو که گویی ملکه‌ی بودیکا بود. مسخره بود و معذب و مثل دختربچه‌های مدرسه‌ای الکی می‌خندید و با سر و شانه‌ای افتاده راه می‌رفت و مثل یک سگ کتک‌خورده‌ی دو رگه، زیرچشمی به تابلوی حکاکی‌شده‌ی روی دیوار نگاه می‌کرد. مگر آدم‌ها به مهمانی می‌روند که به تابلوهای روی دیوار نگاه کنند؟ همه می‌دانستند چرا این کار را می‌کند. از سر حقارت بود، از خجالت. با خودش گفت: «مگس توی نعلبکی!»

حالا درست وسط آن بود و نمی‌توانست از آن بیرون بیاید و همان‌طور که با دقت به تابلو زل زده بود، فکر کرد: «مگسی که شیر، بال‌هایش را به هم چسبانده!» و به چارلز برت که داشت می‌رفت تا با یکی دیگر حرف بزند گفت: «دیگر خیلی از مد اُفتاده شده‌.» چارلز مجبور شد بایستد. کاری که اصلاً دلش نمی‌خواست بکند. منظورش تابلو بود. یا دست‌کم سعی داشت خودش را متقاعد کند که منظورش لباسش نیست که از مد افتاده و تنها یک کلمه‌ی تحسین‌برانگیز یا یک جمله‌ی محبت‌آمیز از جانب چارلز در لحظه، همه چیز را در نظر او تغییر می‌داد. اگر فقط گفته بود: «امشب چه زیبا شدی میبل!» مسیر زندگی‌اش را تغییر داده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
لباس نو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لباس نو
نویسنده
مترجمنازنین عظیمی
راویعلیرضا ناصحی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لباس نو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لباس نو

برای دریافت کتاب صوتی لباس نو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.