معرفی و دانلود کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید

عکس جلد کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید

گاهی اوقات هیچ‌چیز مانند طنز قادر نیست بنیان‌ها و آداب‌ورسوم دروغین و غلط موجود در یک جامعه را پیش چشم همه آشکار کند. کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید، اثر هکتور هیو مونرو داستان کوتاه طنزی است که پوچی زندگی طبقه‌ی مرفه و اشراف بریتانیا در دوران امپراتوری بریتانیا را با کنایه‌های خود نشان می‌دهد. خانم پکل‌تاید، زن تن‌پرور و احمقی است که فقط به لطف پولش از احترام دیگران برخوردار است و هیچ هدف و مشغله‌ی خاصی در زندگی ندارد؛ جزاینکه خودنمایی کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید

خانم پکل‌تاید که یک زن اشرافی است صرفاً برای اینکه در چشم دیگران مهم و باشکوه جلوه کند به هر دری می‌زند. هکتور هیو مونرو (Hector Hugh Munro) در کتاب صوتی ببر خانم پکل‌تاید (Mrs Packletide's Tiger) داستان دو شکارچی پیر و ناتوان را روایت می‌کند که اکنون در صحنه‌ای مسخره در برابر هم قرار گرفته‌اند.

خانم پکل‌تاید که مدام درحال چشم‌وهم‌چشمی با لونا بیمبرتون است، این‌بار احساس خطر زیادی کرده و برای اینکه از او عقب نماند، باید دست بجنباند. خانم پکل‌تاید تصمیم می‌گیرد در چشم همه تبدیل به یک شکارچی بزرگ شود؛ آن هم شکارچی ببر. اما خودش هم می‌داند که این جایگاه و این ادعا، برای او زیادی دور از دسترس است. برای همین تصمیم می‌گیرد یک نمایش به راه بیندازد.

در این نمایش احمقانه که عده‌ای تماشاگر هم دارد، قرار است بدون هیچ تعقیب‌وگریزی و با برنامه‌ای کاملاً از پیش تعیین‌شده، یک ببر پیر که در چنگ خانم پکل‌تاید است به شکار او تبدیل شود. تماشاگران هم عده‌ای روستایی هستند که به‌خاطر وعده‌ی پول، چشم بر همه‌چیز می‌بندند و خانم پکل‌تاید را به‌عنوان یک قهرمان ستایش می‌کنند.

کتاب صوتی ببر خانم پکل‌تاید داستان زندگی بیهوده و پرهزینه‌ی زنی اشرافی است که هیچ هدفی به‌جز نمایش شکوه و قدرت خود ندارد. هکتور هیو مونرو در ترسیم هر صحنه از این داستان کوتاه، وضعیت زندگی بی‌معنا و پوچ چنین افرادی را به استهزا می‌گیرد. کتاب صوتی ببر خانم پکل‌تاید را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای حامد عابدینی و براساس ترجمه‌ی نازنین عظیمی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا و ارنست همینگوی است.

کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی ببر خانم پکل‌تاید به تمام علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه، داستان‌های طنزآمیز و نقادانه توصیه می‌شود.

با بیشتر هکتور هیو مونرو آشنا شویم

هکتور هیو مونرو، نویسنده‌ای بریتانیایی بود که سال 1870 به علت شغل پدرش در میانمار به دنیا آمد. پدرش که افسر پلیس بود در میانمار کار می‌کرد که در آن دوره جزئی از امپراتوری بریتانیا محسوب می‌شد. در سن چهارسالگی هکتور هیو مونرو را به انگلستان فرستادند تا در خانه‌ی عمه‌هایش بماند. بعدها او تحت‌تأثیر نویسندگانی مثل اسکار وایلد (Oscar Wilde) و لوئیس کارول (Lewis Carroll) به نویسندگی روی آورد. او سال 1916 در جریان جنگ جهانی اول کشته شد.

هکتور هیو مونرو، ملقب به ساکی (Saki) به‌قول اساتید ادبیات انگلیسی، استاد داستان کوتاه است و معمولاً با دوروتی پارکر (Dorothy Parker) و او. هنری (O. Henry) مقایسه می‌شود. ساکی در داستان‌‌هایش مشهور به لحن طنزآمیزی است که به کمک آن اوضاع اجتماعی دوران ادوارد هفتم را مورد تمسخر و استهزا قرار می‌دهد و آن را به نقد می‌کشد. او علاوه‌بر داستان کوتاه، برای کودکان هم داستان‌هایی نوشته و همچنین در حیطه‌ی روزنامه‌نگاری هم فعالیت کرده است.

«درخت به و 22 داستان دیگر»، «داستان موشی که کمک می‌کرد»، «آلیس در مجلس عجایب» و «خاطرات کلاویس» ازجمله کتاب‌هایی هستند که از هکتور هیو مونرو منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید می‌شنویم

در دنیایی که می‌گویند اساساً بر محور گرسنگی و عشق می‌چرخد، خانم پکل‌تاید نوبر بود و تقریباً هرکاری که انجام می‌داد، تا حد زیادی از نفرتش به لونا بیمبرتون سرچشمه می‌گرفت. عاقبت شرایط مهیا شد. خانم پکل‌تاید حاضر شده بود هزار روپیه بپردازد تا بتواند بدون دردسر و بی‌آنکه خطر زیادی برایش داشته باشد، یک ببر شکار کند. ازقضا یکی از روستاهای همسایه، اقامتگاه مورد علاقه‌ی حیوانی شده بود با گذشته‌ای پرافتخار و قابل احترام، که اینک از فرط پیری و ناتوانی شکار را کنار گذاشته بود و اشتهای خود را با خوردن حیوانات اهلی کوچک‌تر ده مهار می‌کرد. امید به‌دست‌آوردن هزار روپیه، غریزه‌ی قمار و منفعت‌طلبی اهالی دهکده را تحریک کرده بود.

بچه‌ها شبانه‌روز حوالی جنگل کشیک می‌کشیدند تا چنانچه خدایی‌ناکرده ببر بخواهد در شکارگاه دیگری پرسه بزند آن را به جنگل بازگردانند. تعدادی بزغاله‌ی لاغرمردنی ارزان‌قیمت را هم با بی‌دقتی تمام رها کرده بودند تا جناب ببر از اقامتگاه فعلی‌شان راضی باشند. بزرگ‌ترین نگرانی‌شان این بود که مبادا ببر پیر پیش از تاریخ مقرر شکار سرکارخانم از فرط پیری دار فانی را وداع کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
ببر خانم پکل‌تاید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ببر خانم پکل تاید
نویسنده
مترجمنازنین عظیمی
راویحامد عابدینی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید

سپیده کریمی
۱۴۰۲/۴/۱۱
داستان، قشنگ و دارای طنزی بسیار ظریف و جالب هست، به گونه‌ای که وقتی تنها در حال رانندگی بهش گوش می‌کردم چند جا با صدای بلند خندیدم. راوی داستان کارش رو خیلی استادانه و قشنگ انجام داده. از شیوه روایت داستان خیلی خوشم اومد و یکی از عوامل جذابیت داستان و آشکار شدن ظنزش رو شیوه روایتش میدونم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید

برای دریافت کتاب صوتی ببر خانم پکل تاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.