معرفی و دانلود کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی

عکس جلد کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی

کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی مجموعه‌ای از تحلیل‌های حسن نراقی درباره‌ی خصوصیات فرهنگی ایرانیان است. این اثر را می‌توان پلی میان فضای آکادمیک و عموم جامعه دانست که ذهن مخاطبان خود را برای مشاهده‌ی مسائل اجتماعی آماده می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی

انتقادهای مثبت و منفی که حس نراقی بعد از انتشار «جامعه‌شناسی خودمانی» دریافت کرد با سوال‌های بسیاری همراه بود. این نویسنده و محقق علوم اجتماعی تصمیم گرفت با شفاف‌سازی ابهامات، ادامه‌ای بر اثر محبوبش بنگارد و به نوبه‌ی خود سهمی در گسترش آگاهی کشور ایفا کند. کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی در دهه‌ی هشتاد تالیف شده اما قادر است به بخشی از سوالات امروز ما در سال 1401 نیز پاسخ دهد.

با شنیدن این کتاب صوتی متوجه می‌شویم «اعتراض» مفهومی جدید برای جامعه‌ی ایرانی است و به همین دلیل صاحبان قدرت سیاسی، اجتماعی و حتی مالی طرح پرسش یا نظر مخالف را توهین قلمداد می‌کنند. نویسنده به موضوع جذاب «سلطه» نیز می‌پردازد. به عقیده‌ی او تمایل به دیکتاتوری را می‌توان حتی در سطح خرد جامعه‌ی ما یعنی خانواده رصد کرد و با این وصف، جای تعجب نیست اگر در ابعاد کلان‌تر هم شاهد زورگویی یا استبداد باشیم.

البته نویسنده‌ی کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی، به‌رغم تلاش برای ریشه‌یابی مشکلات ایرانِ زمان خود مراقب بوده تا در دام گفتار متکلفانه نیفتد. خوشبختانه قلم خاص نراقی باعث شده مفاهیم جامعه‌شناختی، دیگر دست‌نیافتنی نباشند و مخاطبان غیردانشگاهی هم قادر باشند به خوبی از این اثر بهره ببرند.

ممکن است با خواندن این معرفی تصور کنید مجموعه‌ای از قوانین جادویی انتظارتان را می‌کشند که با دراختیار داشتن آن‌ها تا ابدالدهر از هرگونه مطالعه‌ی عمیق در حوزه‌ی جامعه‌شناسی معافید. اما ارمغان کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی - همانطور که پیشکسوتان این وادی می‌دانند - پرسش‌هایی است که به شما هدیه می‌دهد. شنیدن تاملات پربار و در عین حال جذاب حسن نراقی نه صید ماهی بلکه آموختن درس ماهیگیری است.

کمتر کسی می‌داند که راه‌حل‌های اجتماعی هم مانند درمان‌های پزشکی تاریخ انقضا دارند و نمی‌توان با نسخه‌ای که سال‌ها پیش جواب داده، به سلامت از بحران‌های امروز عبور کرد. حال اگر جامعه‌ مانند ایران متکثر و تشکیل شده از قومیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون باشد؛ چالش‌ها و پیچیدگی‌های آن هر روز متنوع‌تر می‌شوند. لذا اگر می‌خواهید در رویارویی با طوفان‌های اجتماعی آماده باشید پیش از هر چیز به نگاهی «جامعه‌شناسانه» نیاز دارید، همان چیزی که حسن نراقی در کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی به شما عرضه می‌کند!

کتاب پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به تمامی افرادی که سعی دارند شناخت عمیق‌تری از جامعه‌ی ایرانی پیدا کنند پیشنهاد می‌کنیم. بدیهی است که در صورت مطالعه یا شنیدن کتاب جامعه‌شناسی خودمانی، نوشته‌ی قبلی حسن نراقی در همین حوزه بهره‌ی بیشتری از مطالب کتاب خواهید برد.

با حسن نراقی بیشتر آشنا شویم

حسن نراقی پژوهشگر ایرانی در حوزه‌ی جامعه‌شناسی‌ است که عمدتاً با کتاب جامعه‌شناسی خودمانی شناخته می‌شود. از دیگر آثار او می‌توان به «ناگفته‌ها...»، «خط خوش فارسی»، «چکیده تاریخ ایران: از کوچ آریایی‌ها تا پایان سلسله پهلوی» و «پی‌نکته‌هایی بر جامعه‌شناسی خودمانی» اشاره کرد. این محقق در سال 1399 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی می‌شنویم

باید بپذیریم که سکه همواره دو رو دارد. نباید فقط به یک طرف قضیه نگاه کرد و رای نهایی را داد. اگر ظلمی در کار است و ظالمی وجود دارد، به این خاطر است که پذیرنده‌ی ظلم وجود دارد. لااقل یک دلیل عمده‌اش همان پذیرش مظلوم است. اگر آدم‌های طماع وجود نداشتند که دیگر شارلاتان‌ها کارشان سکه نبود! اما متاسفانه اکثرا عادت کرده‌ایم که مسائل را از همان سطحی که قابل رویت است ببینیم و ارزیابی کنیم.

اشاره کردم روزی نیست که در صفحات حوادث روزنامه‌ها اخباری راجع به اخاذی‌ها و کلاهبرداری‌هایی که از محل جعل ظاهر و باطن مامورین حکومتی و یا کارت‌های شناسایی آن‌ها می‌شود نبینیم و نخوانیم. ماموریت امنیتی قلابی... پلیس قلابی... قاضی قلابی... و حتی کارچاق‌کن قلابی!! همه و همه این‌ها را سرزنش می‌کنند، ولی هیچ‌کس نمی‌پرسد که چگونه چنین فضایی آماده می‌شود تا هر تبهکاری به‌راحتی بتواند در لباس مامورین امنیتی به آدم‌ربایی و سرقت دست بزند؟

پاسخش ساده است برای این که همان مامور امنیتی قبلا خدای ناخواسته چنان فضایی از خشونت و اعمال قدرت بدون توضیح، ایجاد کرده که با همان فیگورها و اطوارها مامور قلابی هم می‌تواند مردم را، به ویژه مردم ساده‌دل‌تر را بی‌اختیار تسلیم کند. ریشه‌ی این امر در همین‌جاست که شخص موردنظر، شهروند ساده ما، اصولا قبلا تمرینی برای این پرس‌وجو نداشته است. تجربه‌ای در برخورد با قدرت غیرقانونی حکومت نداشته. یادش نداده‌اند که مقابل حرف غیرقانونی وظیفه دارد ایستادگی کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول: مقاله‌ها - کتاب و کتاب نخوانی ایرانی
20 دقیقه
فصل اول - بررسی فرهنگ اعتراض
26 دقیقه
فصل اول - شجاعت اخلاقی ما ایرانی‌ها
21 دقیقه
فصل اول - بازنگری معیارها
23 دقیقه
فصل اول - تضادهای طبقاتی در ایران
23 دقیقه
فصل اول - ما و شوق ویرانگری
19 دقیقه
فصل اول - جزم‌اندیشی یا دگماتیسم ما
36 دقیقه
فصل اول - ما و سراب دموکراسی
24 دقیقه
فصل اول - پابه‌پای داستان اعتیاد
17 دقیقه
فصل اول - انفجار جمعیت و راهکارهای مقابله با آن
15 دقیقه
فصل اول - با حاشا کردن که درست نمی‌شود!
21 دقیقه
فصل اول - و باز هم داستان تکراری مهاجرین
18 دقیقه
فصل دوم: مصاحبه‌ها - انتقاد خیلی سخت مورد پذیرش قرار می‌گیرد
8 دقیقه
فصل دوم - موج خودانتقادی
37 دقیقه
فصل دوم - از کجا آغاز کنیم
39 دقیقه
فصل دوم - گفتگو با حسن نراقی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی
نویسنده
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی

مسعود گنجی
۱۴۰۲/۱۱/۵
اول از آقای مهدی صفری تشکر میکنم که واقعا با صدای زیباشون مثل یک موسیقی، این کتاب بسیار بسیار ارزشمندرو گوش نوازهم کردن
اما به نظر من خارج از سبک نوشتار و صراحت، دیدگاه و عمق نگاه آقای نراقی ستود نیست و کتابی هست که باید چندین بار گوش کرد و خواند و به دیگران توصیه کرد.
امان اله جونا
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
عالی واقعا کتاب مفیدی است. قشنگه از تجربیات فرد واقع بینی مثل آقای نراقی استفاده کنیم و درس بگیریم
پیمان رحیمی پور
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تکمیل کننده جامعه شناسی خودمانی
حتما پیشنهاد میکنم قبلش خود کتاب جامعه شناسی خودمانی را بخوانید
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۲/۳/۱۴
برای تکمیل درک درست جامعه شناسی خودمانی پیشنهاد می‌شود
اعظم رمضانی
۱۴۰۲/۱۰/۱
گویندش خیلی خوبه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی

برای دریافت کتاب صوتی پی نکته‌هایی بر جامعه شناسی خودمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.