معرفی و دانلود کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی: چرا درمانده‌ایم؟

عکس جلد کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی: چرا درمانده‌ایم؟
قیمت:
۷۲۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی: چرا درمانده‌ایم؟

کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار این حوزه است که برای مخاطبان غیردانشگاهی تألیف شده. حسن نراقی در این اثر جذاب به تحلیل خصوصیات اخلاقی-رفتاری ایرانیان می‌پردازد و شما را با جنبه‌های گوناگون فرهنگ کشورمان آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی

زمانی که با دیگران به گفتگو درباره‌ی فرهنگ کشور می‌نشینیم بازار انتقاد سریع داغ می‌شود. یک نفر از بدرفتاری پزشک شاکی است و دیگری از کم‌کاری کارمندها. این بحث پرهیجان گاه ساعت‌ها طول می‌کشد، اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که این شکایت‌ها تا چه حد صحیح هستند؟ برای تغییر شرایط دقیقاً چه چیزی باید تغییر کند، وضعیت بیرونی یا نگاهی که ما به دنیایمان داریم؟ کتاب صوتی جامعه‌شناسی خودمانی نوشته‌ی حسن نراقی کوششی است برای پاسخ دادن به این سوالات تا شاید جواب نهایی این پرسش را پیدا کنیم.

این پژوهشگر که به دلیل آثار متعددش در حوزهٔ جامعه‌شناسی غیرآکادمیک شناخته می‌شود، به سراغ خصوصیات فرهنگی ایرانیان رفته که کمتر کسی از آن‌ها صحبت می‌کند. برای مثال ویژگی رایج همیشه دیر رسیدن به قرار، تأخیر در شروع مراسم و هزار معطلی دیگر که همه ما در موقعیت‌های مختلف با آن مواجه شده‌ایم. تمایل همیشگی برای مقصر دانستن دیگری که حسابی آشناست، عادتی که انگار همه ما، از کوچک تا بزرگ، به آن مبتلا هستیم.

ویژگی دیگر ایرانیان از دید نویسنده اغراق در خودستایی است. بسیاری از ما معتقدیم که باهوش‌ترین مردم دنیا ایرانیان هستند، خوشمزه‌ترین غذاها فقط در این جغرافیا طبخ می‌شود، هیچ ملتی در مهر و محبت به پایمان نمی‌رسد و البته که ما متمدن‌ترین افرادی هستیم که جهان تا امروز به خودش دیده است. اما واقعیت چیست؟

کتاب صوتی جامعه‌شناسی خودمانی اولین‌بار در سال 1380 منتشر شد تا راه میانه‌ای را انتخاب کند. حسن نراقی با ادبیاتی ساده توضیح می‌دهد که نگاه سیاه و سفید به وقایع کشور ممکن است گاهی به نتایج خوبی منتهی شود، اما در بلند مدت بیشتر از نفع، برای وطنمان آسیب‌زاست. باورهای افراط و تفریط‌گونه درباره‌ی جامعه معمولاً به‌جای اصلاح ابرو، چشم را کور می‌کند و خب، از مردمی که نگاهی منصفانه به یکدیگر ندارند چگونه می‌توان انتظار وحدت و دوستی داشت؟

جالب است بدانید که این اثر در سال 1390 به نقد گذاشته شد و از دید برخی صاحب‌نظران علم جامعه‌شناسی نگاهی محافظه‌کارانه دارد؛ چراکه از میان تمام عوامل شکل‌دهنده وقایع، انگشت اشاره را به سمت مردم می‌گیرد تا نقش آن‌ها را بررسی کند. البته که حیات جامعه وابسته به حضور افراد است و بدون انسان‌ها دیگر دلیلی برای بحث‌های طولانی باقی نمی‌ماند؛ با این حال اگر تصور کنیم که تنها با شناخت مسئولیت‌های فردی قادر به تغییر جوامع هستیم واضحاً در اشتباهیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم ضمن لذت بردن از قلم شیوای حسن نراقی در کتاب صوتی جامعه‌شناسی خودمانی، با مطالعات بیشتر در این حوزه به آنچه آموخته‌اید عمق ببخشید تا به نگاهی همه‌جانبه درمورد فرهنگ ایرانی دست یابید.

کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر به علاقه‌مندان مباحث علوم اجتماعی که در جستجوی اثری برای مخاطبان غیردانشگاهی هستند پیشنهاد می‌شود.

با حسن نراقی بیشتر آشنا شویم

حسن نراقی پژوهشگر ایرانی در حوزه‌ی جامعه‌شناسی‌ است که عمدتاً با کتاب جامعه‌شناسی خودمانی شناخته می‌شود. از دیگر آثار او می‌توان به «ناگفته‌ها...»، «خط خوش فارسی»، «چکیده تاریخ ایران: از کوچ آریایی‌ها تا پایان سلسله پهلوی» و «پی‌نکته‌هایی بر جامعه‌شناسی خودمانی» اشاره کرد. این محقق در سال 1399 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی می‌شنویم

در کشور ما سوبسید فقط مسئله سوخت و انرژی نیست. مسئله گندم هم همین است ... مدیرعامل سازمان غله (به نقل خبری از شماره 1831 روزنامه «همشهری») می‌گوید: یک کیلو گندم برای دولت هزار ریال هزینه دارد که تنها با 40 ریال به مردم عرضه می‌شود (کدام مردم؟ مردم روستا که خود برای مصرف خود همین گندم یکصد تومانی را باید ذخیره و مصرف کنند.) بنابراین به هر میزان که سهمیه زیاد شود سهم قاچاقچیان آرد بیشتر شده است.

فراموش نشود درصد عمده کالاهای سوبسیدی به مصرف قاچاق می‌رسد و فروش بنزین و آرد در یک کیلومتری مرز حدودا بیست برابر قیمت خودش سود و قیمت دارد. حالا باز هم دولت دل خوش باشد که از گلوی همه می‌برد تا بنزین ارزان به دست این و آن بدهد و در شهرها سربش را توی گلوی همدیگر فرو کنند یا در مرزها تبدیل به «ارز»ش کنند و این تظاهر و رودربایستی را با مردمش حفظ کند که خدای ناکرده فکر نکنند که دولت به فکر آن‌ها نیست!!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
مقدمه - بخش اول
19 دقیقه
مقدمه - بخش دوم
12 دقیقه
فصل یک: با تاریخ بیگانه‌ایم
14 دقیقه
فصل دو: حقیقت‌گریزی و پنهان‌کاری ما
15 دقیقه
فصل سه: ظاهرسازی ما
11 دقیقه
فصل چهار: قهرمان‌پروری و استبدادزدگی ما
9 دقیقه
فصل پنج: خودمحوری و برتری‌جویی ما
27 دقیقه
فصل شش: بی‌برنامگی ما
17 دقیقه
فصل هفت: ریاکاری و فرصت‌طلبی ما
17 دقیقه
فصل هشت: احساساتی بودن و شعارزدگی ما
13 دقیقه
فصل نه: ایرانیان و توهم دائمی توطئه
13 دقیقه
فصل ده: مسئولیت‌ناپذیری ما
13 دقیقه
فصل یازده: قانون‌گریزی و میل ما به تجاوز
10 دقیقه
فصل دوازده: توقع و نارضایی دائمی ما
13 دقیقه
فصل سیزده: حسادت و حسدورزی ما
23 دقیقه
فصل چهارده: صداقت ما
12 دقیقه
فصل پانزده: همه‌چیزدانی ما
13 دقیقه
فصل شانزده: و نمونه‌هایی دیگر از خلقیات ما
15 دقیقه
فصل هفده: و اما سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی: چرا درمانده‌ایم؟
نویسنده
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۷۲۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی

نسیم شارقی
۱۴۰۱/۸/۲۳
سابق براین نسخه اصلی کتاب رو داشتم ولی حوصلم نکشید و نصفه رهاش کردم نسخه صوتی معجزه‌ای هست برای کتابخوانی و کمک میکنه در زمانهای مرده کتاب بخونیم البته هیچ وقت جای نسخه تایپی رو نمی‌گیره، وقتی این کتاب رو می‌خونید متوجه میشین که چقدر هرکدوممون به نوعی توهم باکلاسی و با شعوری داریم و خیلی مواقع رفتارهامون دقیقا مثل همون آدمهای بیشعوریه که نکوهششون می‌کنیم، خدا بخیر بگذرونه
Ehsan M H
۱۴۰۱/۱۰/۲
نویسنده جای بسیار خوبی ایستاده است و تحلیل‌های ارزشمندی ارائه داده است. جنبه‌های متفاوت روحیات جامعه‌ی ایرانی را بصورتی مستند به تصویر کشیده و توضیح داده است. جنس صدای گوینده و فراز و فرودها و لحن بیان بسیار عالی است.
سپاس
محمد نوروزی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
تعجب میکنم که چرا باید چنین اثر سخیفی که هیچ بنیان علمی‌ ندارد اجازه انتشار پیدا کند. مولف سواد اندک خود را زیر پوشش نام اثر یعنی «جامعه‌شناسی خودمانی» پنهان کرده. متاسفانه چیزی جز عقده‌گشایی و نگاه فاشیستی در این اثر ندیدم.
کاربر Mahdi
۱۴۰۲/۴/۸
خواندن این کتاب مفید را توصیه میکنم بخصوص چند منبع و کتاب تاریخی و اشعار و شخصیت‌هایی را معرفی میکند مطالعه مختصری داشته باشید از جمله کتاب جناب مهدی بازرگان و کتاب نجات جناب ایزدی را
مجیدفرهمند
۱۴۰۱/۹/۱۷
کتاب و صدا کم نظیر است عالیست
تکه‌های مفرح و زیرو بم صدا متناسب با محتوا محصور کننده است به کرات گوش کرده‌ام هنوز هم کم است و باید گوش کنم.
کاش محصولات مشابه را بیشتر میشناختیم.
اکرم سیانی
۱۴۰۲/۱/۱۳
با سلام
اگر فردی به شناخت جامعه علاقمند باشد کتاب خوبیست، مطالبی که عنوان میشود بسیار ملموس است به گونه‌ای که با هر مطلب آن‌ها را تایید می‌کنیم.
بصورت خودمانی جامعه را ترسیم میکند
Aby
۱۴۰۲/۶/۱۶
بسیار عالی، کتاب بسیار ارزشمند و جامع همینطور گوینده بسیار عالی و تنظیم موسیقی دلنواز من این کتاب رو سه مرتبه تا در طول دوماه شنیدم و برای بنده خیلی مفید بود
مهتاپارسامهر
۱۴۰۱/۸/۲۸
کتاب خیلی خوبیه واقعیات روبه خوبی نشون میده👌برای اونایی که وقت ندارن فایل صوتیش خیلی عالیه پلی میکنی وهمزمان کاراتوانجام میدی
Ali Sharifmehr
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
به نصبت کتاب خوبی بود، به نظرم امار و ارقام و مثال‌ها برای خواننده عام قابل فهم و جذاب بود و روند کلی کتاب انسجام خوبی داشت
مسعود احمدی
۱۴۰۲/۴/۲۳
گاهی و جاهایی جانبدارانه صحبت می‌کرد اما کتاب خوبی بود توصیه میکنم به کسانیکه ایران رو دوست دارند و دنبال آگاهی هستند
Osta.hamed
۱۴۰۲/۲/۲۶
کلا کتاب صوتی خیلی خوبه
مخصوصا کتابش جامعه شناسی نراقی باشه
بهروز نوروزی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
این کتاب واقعا عالیه
حتما بخونید
من برای چندمین بار دارم می‌خونم
حامد اصغری
۱۴۰۲/۶/۹
یکی از بهترین کتابها برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه
پیمان رحیمی پور
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتابی که زندگیمو عوض کرد
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۲/۳/۱۳
بسیار کتاب آموزنده و متفاوت
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی

برای دریافت کتاب صوتی جامعه شناسی خودمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.