معرفی و دانلود کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون

عکس جلد کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون

کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ مجموعه‌ای از نوشته‌ها و افکار جردن پیترسون درباره برداشت، باورها و واکنش افراد نسبت به سلسله مراتب گروه و اجتماع است که شنیدن آن تمام باورهایتان درباره نظام‌های طبقاتی را دگرگون می‌کند.

درباره کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟

کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی معمولا درکی از سلسله مراتب ندارند. کامل نشدن رشد مغز و تجربه اندک از دنیای واقعی را با توجه ویژه‌ای که پدر و مادرها به فرزندان کوچک نشان می‌دهند ترکیب کنید، نتیجه آن شخصی است که احساس می‌کند دنیا بر محور او و خواسته‌هایش می‌چرخد. خوشبختانه یا متاسفانه، این سعادت مدت زیادی طول نمی‌کشد. با بزرگ‌تر شدن، والدین به آهستگی آموزش قوانین را شروع می‌کنند: ‌ «این حرف را نگو!»، «تلویوزیون رو خاموش کن!» یا «انقدر خواهر/برادرت رو نزن!». با این تفاسیر عجیب نیست که کودک سرخورده، همه توانش را برای پس گرفتن دیکتاتوری‌اش به کار بگیرد و با وجود تلاش‌های قهرمانانه در نهایت شکست بخورد. همانطور که جردن پیترسون نویسنده کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ می‌گوید با بالغ شدن آخرین شک و شبهه‌های ما در وجود یک سلسله مراتب اجتماعی از بین می‌رود و صرف‌نظر از عده‌ای اندک، همه متوجه می‌شویم که همواره از عده دیگری پایین‌تر و در مقابل عده دیگری برتر هستیم.

شاید فکر کنید این مقدمه‌چینی شرح بدیهیات است و البته حق با شماست. اما می‌توانید بگویید نظام چنین طبقاتی چگونه به بقا ادامه می‌دهد؟ شاید بگویید قدرت، پول و خودخواهی، اما این همه ماجرا نیست، چون باید تعادل خاصی از نابرابری وجود داشته باشد. جردن پیترسون توضیح می‌دهد که آزمایش‌های محققان ثابت کرده حتی میان حیوانات نیز یک نظم طبیعی برقرار است که می‌توان آن را با درصد اندازه گرفت و نتیجه نهایی حتی در روابط انسانی هم صدق می‌کند. اما ریشه این تعادل چیست؟ و سوال مهم‌تر اینکه ما چطور بدون آگاهی و ناخوداگاه این تعادل را حفظ می‌کنیم؟ فصل اول کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ به این پرسش اختصاص دارد. در این بخش با شرحی از نظرات مکاتب سیاسی و اجتماعی موفق می‌شوید ماهیت و ساختار طبقات اجتماعی را درک کنید.

در فصل دوم، با اجتناب‌ناپذیری، سودمندی و خطر سلسله‌مراتب‌ها آشنا می‌شویم. در کمال تعجب، ذهن ما از فهم اشیا و ایده‌ها بدون داشتن یک سلسله‌مراتب عاجز است. درواقع وجود طبقه، برای ذهن ما ضروری است و ما بدون اینکه آگاه باشیم، زمان قرار گرفتن در یک گروه شروع به شناسایی جایگاه دیگران می‌کنیم. به همین دلیل است که حتی گروه‌های کوچک هم به سرعت یک رهبر پیدا می‌کنند و تشخیص این فرد اصلا کار دشواری نیست. قبل از اینکه بگویید «این هم یک نکته بدیهی دیگر!» لطفا به دلایل انتخاب رهبر فکر کنید. باور رایج در این زمینه باز هم اشتباه است. قدرت فیزیکی، توانمندی مالی و نفوذ اجتماعی هیچکدام دلیل اصلی این نظم نیستند و یافتن جواب نهایی، قطعا شما را شگف‌تزده می‌کند.

در بخش پایانی کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ جایگاه ارزش‌هایمان در این طبقه‌بندی را کشف می‌کنیم. فصل احساسات ما و سلسله‌مراتب اجتماعی توضیح می‌دهد شرط حفظ سلامت روانی در این نظام‌های نابرابر چیست و قرار گرفتن در جایگاه‌های متفاوت، ‌چه احساسی را در ما تولید می‌کند. باورش سخت است که برای جلوگیری از فروپاشی روانی افرادی که در یک سلسله مراتب زندگی می‌کنند نیز قوانین مشخصی وجود دارد! این موضوع نشان می‌دهد چرا بعضی افراد با وجود آگاهی به طبقه پایین خود، همچنان به نظم موجود تن می‌دهند و بابت شرایطی که دارند شکرگزار هستند.

کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار و رهنمودهای جردن پیترسون و همچنین مباحث روانشناسی و فلسفی و اجتماعی علاقه دارید، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با جردن پیترسون بیشتر آشنا شویم

جردن پیترسون (Jordan B Peterson) نویسنده، استاد دانشگاه و روان‌شناس بالینی است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی دریافت کرده و به این دلیل از دانش و تبحر بالایی در تحلیل شخصیت، رفتار و روابط انسانی دارد.

از پیترسون تا امروز آثار مختلفی به زبان فارسی ترجمه شده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به «طرح‌واره‌های معنا»، «دوازده قانون زندگی»، و «فراسوی ساختار» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود

- نگاه ما به جهان از جایگاه ما در آن سرچشمه می‌گیرد.
- شما برای اینکه بتوانید زندگی‌تان را درست هدف‌گذاری کنید، به یک دیدگاه نیاز دارید.
- جامعه فقط یک سلسله‌مراتب نیست، مجموعه‌ای از سلسله‌مراتب‌هاست و به نوعی تشکیل یک فراسلسله‌مراتب می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود می‌شنویم

شما تنها نیستید، هیچوقت نبوده‌اید. شاید برای مدت زمان کوتاهی و شاید اگر وسط جنگل زندگی می‌کردید قادر به این کار بودید ولی تنها زندگی کردن فقط از تعداد معدودی بر می‌آید و حتی افرادی که چنین کاری را انجام می‌دهند هم مشکلاتی دارند. ما انسان‌ها اصولا نمی‌توانیم تک و تنها زندگی کنیم، دیوانه می‌شویم. تنها با حضور دیگران است که ما افراد نسبتا قابل تحملی می‌شویم. آن‌ها هم هر از گاهی به ما سیلی می‌زنند تا در صف نگهمان دارند. درست است که هیچکدام از این‌ها به خواست و انتخاب ما نبوده ولی وجود خانواده و دوستان توامان هم دیوانه‌کننده است و هم در یک مسیر مستقیم باریک حفظمان می‌کند. پس وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیریم، باید بدانیم این فعالیت در جهانی انجام می‌گیرد که از افراد دیگری هم تشکیل شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
25 دقیقه
فصل اول: سلسله‌مراتب و بازی منصفانه - قسمت اول
18 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
21 دقیقه
فصل دوم: اجتناب‌ناپذیری، سودمندی و خطر سلسله‌مراتب‌ها - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
16 دقیقه
فصل سوم: احساسات ما و سلسله‌مراتب اجتماعی- قسمت اول
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون
نویسنده
مترجمعلیرضا بنی جانی
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟

mahshid sabih
۱۴۰۲/۷/۳
خب شما که زحمت میکشی صوتیش میکنی یه کم صمیمانه تر باشه بهتر نیست؟ این همه استو هست می‌شویم و...
آقای کیانفر
۱۴۰۲/۲/۱۴
اصلا انتظاری که داشتم را برآورده نکرد، بیشتر صحبتهاش خاطره گویی وجامعه شناسی وتاریخ هست تا خودشناسی
هانیه
۱۴۰۲/۴/۲۲
نگاه متفاوتی به سرمایه داری و سلسه مراتب نشون میده در کل برای من مفید بود
رامتین خواجه نوری
۱۴۰۲/۱/۲۳
خیلی ساده مسائل مهمی رو‌ خیلی جذاب توضیح داده⭐️⭐️⭐️
حدیث خدامرادی
۱۴۰۱/۷/۹
کتاب کاملا متفاوت و دلنشینی بود
صمد سربخشی راد
۱۴۰۱/۹/۱۱
استارت خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟

برای دریافت کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.