معرفی و دانلود کتاب صوتی پیرمرد و دریا

عکس جلد کتاب صوتی پیرمرد و دریا
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

مشهورترین اثر ارنست همینگوی مقابل شماست! کتاب صوتی پیرمرد و دریا داستان ماهیگیر سالخورده‌ای است که سال‌های اوجش را پشت سر گذاشته، اما وقتی ماهی عظیم‌الجثه‌ای را می‌یابد که از تسلیم شدن سر باز می‌زند، تصمیم می‌گیرد به هر قیمتی شده توان خود را ثابت کند. این اثر پرافتخار مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته، جایزه‌ی پولیتزر را به دست آورده و نوبل ادبیات بعد از انتشار آن به همینگوی اعطا شد.

درباره‌ی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

ما در لحظه‌های تنهایی چه کسی را ملاقات می‌کنیم؟ دقایقی که بدون تلفن هوشمند، کتاب، هم‌صحبت یا هر سرگرمی دیگر منتظر ویزیت پزشک هستیم را تصور کنید؛ یا ساعت‌های انتهایی شب که با چشمانی بسته دعا می‌کنیم تا خواب هرچه زودتر سراغمان بیاید. در تمام این لحظات بی‌آنکه بدانیم یکی از دشوارترین تجربه‌های بشری را سپری می‌کنیم زیرا تنها بودن یعنی نبود دغدغه‌های بیرونی، یعنی هجوم خاطرات، لمس مجدد احساساتی که نادیده‌شان گرفتیم. در یک کلام، تنهایی یعنی دیدار هرآنچه نمی‌خواهیم ببینیم و این تجربه در قلب کتاب صوتی پیرمرد و دریا (The Old Man and the Sea) با ترجمه نازی عظیما قرار دارد.

سانتیاگو، قهرمان داستان پیرمرد ماهیگیری است که روزگار سختی را می‌گذراند. هشتاد و چهار روز از آخرین باری که یک ماهی را صید کرد می‌گذرد. او هرگز پولدار و مرفه نبود اما وقتی نزدیک سه ماه دست خالی از جدال با دریا برمی‌گردی، فقر علاوه بر لباس‌ها و خانه راهش را به سفره‌ات هم باز می‌کند. اطرافیان با مشاهده‌ی تور بی‌صیدش بر پیرمرد دل می‌سوزانند و خرافاتی‌ترها او را بدبیار می‌بینند. اما کسی که ارنست همینگوی هوشمندانه‌ترین کتابش را بر محور او شکل داده شخصیتی حقیر یا محتاج نیست. سانتیاگوی پیر با وجود لاغری و کم‌توانی، چنان تواضع و خرد و عزتی را در قلبش جای داده که سخت می‌توان آن را با کلماتی چند توضیح داد.

او در هشتاد و پنجمین روز به دریا می‌زند تا شاید این‌بار با دست پر از دل موج‌ها برگردد. مرد سالمند در همین افکار کشش طناب ماهیگیری را احساس کرد. این نشانه‌ای عالی بود! پس از روزها سوختن بی‌حاصل مقابل آفتاب حالا او می‌توانست غرور سرمستانه را در رگ‌هایش حس کند. حالا سانتیاگو در خلوتش دوباره روزهای جوانی‌اش را می‌دید، ایامی که با قدرت و جسارت کیلومترها دورتر از ساحل با موج‌ها پنجه می‌انداخت و پیروز به خانه‌ی کوچکش برمی‌گشت.

این‌ها افکاری بودند در که لحظه‌ی کشیدن شدن طناب به سراغ ماهیگیر کتاب صوتی پیرمرد و دریا آمدند. او در این لحظه‌ی تنهایی چه سعادتمند بود! اما چه خیال باطل و امید بیهوده‌ای... . طعمه‌ی او را ماهی درشتی به دندان گرفته بود که به این راحتی‌ها تسلیم نمی‌شد. دقیقه‌ها پشت سرهم گذشتند اما مبارزه سانتیاگو و شکارش بی‌نتیجه بود. پیرمرد سرخورده از هشتاد و چهار روز بی‌نتیجه‌اش،‌ تصمیم می‌گیرد این‌بار مقابل دریا سرخم نکند. دقایق به ساعت تبدیل شدند، ساعت‌ها جای خود را به روز دادند و او همراه با ماهی لجوج از ساحل دورتر و دورتر می‌شد.

سانتیاگو حالا در نبرد مرگ و زندگی می‌جنگید. او در تنهایی طولانی‌اش با آسمان و امواج هربار قسمتی جدید از خودش را ملاقات می‌کرد. خاطرات گاه به بازوانش قدرت می‌بخشید و احساسات گاه بدن لاغر مرد را مانند شاخه‌ای نازک درهم می‌شکست، اما او طناب ماهیگیری‌اش را رها نکرد. ناامیدی، ترس، خوش‌بینی، ناتوانی و هزاران حس دیگر در این تنهایی خودخواسته به سراغ سانتیاگو آمدند. جدال با ماهی مانند سفری جسورانه، درون پیرمرد را می‌کاوید. حال او خود شکاری بود که در چنگال دریا ناشناخته‌ترین ابعاد وجودش را می‌شناخت. اما برنده نهایی این مبارزه کیست؟ آیا سانتیاگو از سفر طولانی‌اش جان به در می‌برد؟ ممکن است پیرمرد در نهایت زندگی‌اش را در دستان امواج رها کند؟

از شما دعوت می‌کنیم برای کشف سرنوشت سانتیاگو به کتاب صوتی پیرمرد و دریا گوش بسپارید. این شاهکار ادبی توسط انتشارات افق به چاپ رسیده و استودیو نوار نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب پیرمرد و دریا

  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Bancarella، در سال 1953
  • برنده جایزه پولیتزر در بخش ادبیات داستانی، در سال 1953
  • کمک به اعطای جایزه نوبل ادبیات به همینگوی، در سال 1954
  • فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی برای بخش داستانی، در سال 1953

نکوداشت‌های کتاب صوتی پیرمرد و دریا

  • یک اثر عالی. (ماریو بارگاس یوسا)

  • در این اثر، تکنسین چیره‌دست [همینگوی] یک بار دیگر در اوج است و کاری را که می‌تواند بهتر از هر کس دیگری انجام دهد، به بهترین شکل انجام می‌دهد. (مجله‌ی نیویورک تایمز)

  • داستان یک حقیقت اساسی بشری را بیان می‌کند: در دنیایی بی‌ثبات، از اولین نفس تا آخرین آرزوی ما، از طریق پیروزی‌ها و دام‌های بی‌اهمیت و عمیق، آنچه ما را در نهایت حفظ می‌کند، امید است.(روزنامه‌ی گاردین)

  • داستان در مورد این واقعیت است که زندگی درنهایت به پایان می‌رسد. حقیقتی که نادیده گرفتن آن سخت است؛ درحالی‌که ما روزهای خود را صرف نادیده گرفتن آن می‌کنیم. تنها چیزی که داری، همین لحظه است... همین لحظه. (آبراهام ورگزه)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب پیرمرد و دریا

در سال 1958، فیلمی به کارگردانی جان استرجس به همین نام ساخته شد که اقتباسی از کتاب ارنست همینگوی به‌شمار می‌آمد. فیلمنامه‌ از منظر پیرنگ، شخصیت، زمان و مکان به اصل داستان وفادار بوده است.

کتاب صوتی پیرمرد و دریا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به ادبیات داستانی، ادبیات امریکا و رمان‌های کلاسیک علاقمند هستند، از مخاطبان کتاب پیرمرد و دریا خواهند بود.

با ارنست همینگوی بیشتر آشنا شویم

ارنست همینگوی، در سال 1899 در ایالات متحده به دنیا آمد. او از مهم‌ترین نویسندگانی است که در آثار خود به مضامین مربوط به جنگ پرداخته. همینگوی علاوه بر نویسندگی، روزنامه‌نگار و خبرنگار نیز بود. کتاب‌های «وداع با اسلحه»، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند»، «داشتن و نداشتن» و «خورشید همچنان می‌درخشد»، از مهم‌ترین آثار او هستند. او برنده جایزه نوبل 1954 ادبیات است. ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) نهایتاً در سال 1961 به زندگی خود پایان داد.

در بخشی از کتاب صوتی پیرمرد و دریا می‌شنویم

به هنگام فرو رفتن خورشید پیرمرد براى آن‌که به خود قوت قلب دهد به یاد زمانى افتاد که در قهوه‌خانه‌اى در کازابلانکا با سیاهى از اهالى سینفوئه گوس مچ انداخته بود و سیاه در باراندازها از همه زورمندتر بود. آن دو، یک روز و یک شب تمام را با آرنج‌هاشان که روى میز روى خطى بود که با گچ کشیده شده بود و با ساعدشان که راست بالا گرفته بودند و با دست‌هاشان که محکم در هم افتاده بود، گذرانده بودند.هر یک مى‌کوشید به زور دست دیگرى را پایین برد و به میز برساند. روى‌شان شرط‌بندى فراوان شده بود و مردم در نور چراغ روغنى به اتاق مى‌آمدند و مى‌رفتند و پیرمرد به بازو و دست سیاه و صورت سیاه چشم دوخته بود.

بعد از هشت ساعت اول، هر چهار ساعت یک‌بار داورها عوض مى‌شدند که بتوانند بخوابند. خون از زیر ناخن‌هاى خودش و سیاه بیرون زده بود و هر دو توى چشم هم‌دیگر نگاه مى‌کردند و به دستان و ساعد یکدیگر نگاه مى‌کردند و شرط‌بندان به اتاق مى‌آمدند و مى‌رفتند و بر صندلى‌هاى بلند مى‌نشستند و پشت به دیوار مى‌دادند و تماشا مى‌کردند. دیوارها آبى براق بود و از جنس چوب بود و چراغ‌ها سایه‌ى آن دو را بر دیوارها مى‌افکند. سایه‌ى سیاه عظیم بود و وزش نسیم چراغ را تکان مى‌داد و سیاه بر دیوار تکان مى‌خورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول
22 دقیقه
بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم
29 دقیقه
بخش پنجم
31 دقیقه
بخش ششم
23 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیرمرد و دریا
نویسنده
مترجمنازی عظیما
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیرمرد و دریا

علی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
بادرود. بیخودنیست کتاب پیرمردودریایکی ازشاهکارهای ادبی جهان است. سالهادنبال این کتاب بودم تااینکه درکتابراه آن رایافتم. همینگوی دراین کتاب ازحداقل‌ها رمان مینویسد (یک پیرمردوقایقش). ازوسایل داخل قایق به خوبی برای تصویرسازی استفاده میکند. افکارماهیگیرپیررامیکاود. کمی هم هیجان چاشنی آن میکند. وسایل داخل قایق مثل یک سمساری نیست که پرازخرت وپرت باشد. آن کاردکه به وسیله تسمه‌ای بسته میشود. گوله‌های طناب، پاروها، چوبدستی، چنگک، ونیزه کل وسایلش است. این داستان فقط۲شخصیت دارد. این کتاب شایدبرای افرادی که تازه واردداستان ورمان خوانی شده اندکسل کننده باشدولی برای کسانی که به صورت فنی به آن نگاه میکنندوداستان نویسهابسیاروجدآوراست. من که خودبه تازگی رمانی راشروع کرده‌ام توصیفش رادرکتاب زیروبم داستان خوانده‌ام. عناصرداستان درآن به خوبی رعایت شده است. وامانقدی که میتوان براین کتاب داشت البته به نظربنده حقیر. جملات اولیه آن خوب وجذاب برای خواننده نیست. تقریباتااواخرداستان قصه کسل کننده‌ست. تعدادعاملیت هادرداستان بسیارکم است. گره‌هاکه درداستان نویسی بایدایجادشودوهرگره ازدل گره‌ای دیگرپدیدارمیشوددراینجاوجودندارد. یعنی گره‌هابسیارمحدودند. باتشکرازکتابراه.
niusha rahmatolahi
۱۴۰۲/۱۲/۱
خیلی داستان کسل کننده و خیلی طولانی داشت. سکانس‌های تکراری که خیلی طولانی و خسته کننده میشد و میشد که حذف بشن. در کل خیلی ارتباط نگرفتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

برای دریافت کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.