معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

عکس جلد کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
قیمت:
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

دبی فورد در کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند، حقایقی را با شما در میان می‌گذارد که با شنیدن آن‌ها به نیروهای معنوی شگفت‌انگیز درون خود پی می‌برید. کتاب حاضر این نکته مهم را به شما می‌آموزد که هر یک از صفت‌های خوب و بد شما همچون دو طرف الاکلنگ هستند که باید میان آن‌ها تعادل ایجاد کنید.

درباره کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند:

آیا می‌دانستید وقتی کسی را قضاوت می‌کنید، درواقع نیروی درونی بسیار قوی در حال سرکوب شدن است؟ دبی فورد، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، عقیده دارد هر زمانی که متوجه شدید در حال قضاوت کردن کسی هستید، نگاهی به درون خود بیندازید تا ببینید احساسی سرکوب شده به شکل عقدهٔ روانی وجود نداشته باشد. این احساسات و نیروهای سرکوب شده به‌قدری قدرتمندند که می‌توانند باعث اتخاذ تصمیمات وحشتناکی در شما شوند.

کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند (Why Good People Do Bad Things) درمورد همین موضوع صحبت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بتوانید خود واقعی‌تان را بشناسید. نویسنده در این کتاب به شما می‌گوید هر صفتی که شما در دیگران می‌بینید، چه خوب و چه بد، در شما نیز وجود دارد. تنها کافی است موقعیتش فراهم شود تا احساسات نهفته سر باز کنند و به بیرون پرتاب شوند.

به عقیده دبی فورد زمانی که این صفات را در خود انکار کنید، انگار خود حقیقی‌تان را انکار می‌کنید و بخش مهمی از خودتان را نادیده می‌گیرید. باید این صفات را بپذیرید و از سرکوب کردن احساسات سرخورده درونی دست بردارید. شما باید هرچه زودتر به این جنگ درونی پایان داده و پرچم صلح را به احساسات منفی و صفات سرکوب شده خود نشان دهید و صلح و آرامش را به روح‌تان هدیه دهید.

کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند این پیام مهم را به شما می‌رساند که هرکسی ممکن است نیمه‌ای تاریک در درونش داشته باشد که از دیگران پنهان می‌کند. این بخش همیشه کشف نشده و ناشناس باقی می‌ماند. اما شما نباید تمایلات خود را هرچند بد و پلید باشند، پشت پردهٔ شرم و انکار پنهان کنید. در این صورت ممکن است خودتان هم این بخش را فراموش کنید؛ آن زمان است که کنترل زندگی‌تان را از دست می‌دهید.

تا زمانی که بخش عظیمی از خود را انکار کنید و آن را نادیده بگیرید، برخلاف چیزی که انتظارش را دارید، اصلاً نزد دیگران دوست‌داشتنی به نظر نمی‌رسید. بلکه توانایی‌های خود را به‌مرور از دست می‌دهید و هر لحظه امکان دارد نیروها و احساسات پنهان شده به بیرون پرتاب شوند. رهایی از این تضاد درونی تنها از طریق آشتی با خود حاصل می‌شود.

با شنیدن این کتاب صوتی به این نکته پی می‌برید که هر یک از صفت‌های خوب و بد شما مثل دو طرف الاکلنگ هستند که شما باید میان آن‌ها تعادل ایجاد کنید. هیچ‌گاه نباید تلاش کنید که یکی از این دو سر را سرکوب کنید و نیمهٔ دیگر را بالاتر ببرید. باید با تمامی تمایلات خود آشتی کنید و سعی کنید که از این توازن خارج نشوید.

دبی فورد در این کتاب صوتی با ارائه ابزارهایی برای پایان‌دادن به خودتخریبی، در نهایت به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکاف بین تاریکی و روشنایی را از بین برد. با درک این موضوع که چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند می‌توانید به سفری شگفت‌انگیز در درون‌تان بروید و مکانیزم‌های پنهانی را که به شما آسیب می‌زنند، شناسایی کرده و برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند:

- یک کتاب فوق‌العاده مفید. (پاول بابیاک)

- مبحثی حکیمانه درباره ماهیت دوگانه ذهن انسان. (ریچارد ماس)

- در این کتاب، دبی فورد بزرگ‌ترین تراژدی انسانی را به‌روشنی نشان می‌دهد: ازدست‌دادن خود اصیل توسط والدین ناکارآمد و شکاف حاصله که زندگی خود و دیگران را خراب می‌کند. این کتاب را از صمیم قلب به همه توصیه می‌کنم. (هارویل هندریکس - نویسنده آمریکایی)

- هرکسی که این کتاب را بخواند، راهی پیدا می‌کند که از طریق آن بار دیگر کامل شود. (دیپاک چوپرا - نویسنده و پزشک آمریکایی هندی‌الاصل)

- این شاهکار با شفافیت بی‌نظیر خود، مهم‌ترین و درخشان‌ترین کتاب دبی فورد است. (اَندرو هاروی - نویسنده، دانشمند دینی و معلم سنت‌های عرفانی بریتانیایی)

- دبی فورد روش شگفت‌انگیزی برای افشای نور بر روی تاریکی شخصی ما دارد. او قبلاً این کار را انجام داده و اکنون دوباره آن را انجام داده است. او یک کاوشگر بزرگ در اعماق ماست. (ماریان ویلیامسون - سیاست‌مدار آمریکایی)

- دبی فورد در این کتاب نقشه راه خارق‌العاده‌ای به درک درون خود و رسیدن به خوشبختی ارائه کرده است. من از ترکیب استادانه حکمت و عشق دبی متأثر شدم. این کتاب برجسته به بسیاری از افراد کمک خواهد کرد. (آلن کوهن - نویسنده)

کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید خودتان را بیشتر بشناسید و درک عمیق‌تری نسبت به ناخودآگاه خود داشته باشید، شنیدن این اثر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. همچنین افرادی که به کتاب‌های خودشناسی و خودسازی علاقه دارند، از شنیدن این کتاب صوتی کاربردی لذت خواهند برد.

دبی فورد را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، مربی و متخصص معتبر بین‌المللی آمریکایی در رشته روان‌شناسی از دانشگاه جان. اف. کندی فارغ‌التحصیل شد. او تابه امروز آثار متعددی در حوزه تحول فردی نوشته است و بیشتر آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار در زمینه روان‌شناسی و توسعه فردی به شمار می‌آیند و بیش از یک میلیون نسخه از آن‌ها فروخته و به 32 زبان ترجمه شده‌اند.

دبی فورد (Debbie Ford) در سال 2001 جایزه بهترین استاد سال را به‌خاطر تلاش‌های فراوانش در زمینه روان‌شناسی و عرفان از آن خود کرد. وی همچنین بنیان‌گذار بنیاد فورد است که در آن تکنیک‌های مؤثر و متفاوتی در زمینه مربیگری معرفی می‌کند. فورد موضوع «اثر سایه» را برای اولین‌بار مطرح کرد و آن را در کتاب‌ها و کارآگاه‌های خود آموزش می‌دهد.

از معروف‌ترین آثار این نویسنده برجسته می‌توان به «نیمه تاریک جویندگان نور»، «راز سایه»، «جدایی معنوی»، «سؤال‌های درست» و «بهترین سال زندگی شما» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند می‌شنویم:

ترس و شرم پدر و مادر خود دروغین ما هستند. ایگوی زخم‌خوردهٔ ما در تلاش برای فاصله‌گرفتن از رنج عمیقی که از حس ناتوانی و بی‌کفایتی می‌برد، نقابی برای مخفی کردن پرسونا یا شخصیتی که پس آن پنهان شده است، می‌سازد. این خودساختگی فقط یک رسالت دارد. پنهان کردن همهٔ بخش‌های ناخواسته و ناخوشایند وجود ما. اگر ما قلباً احساس خوبی دربارهٔ کسی که هستیم داشتیم، نیازی به ساختن یک خود غیرواقعی نمی‌دیدیم.

ما این شخصیت ساختگی را فقط برای پنهان کردن چیزی که دیگران و حتی خودمان بد، اشتباه یا غیرقابل‌قبول تصور می‌کنند می‌سازیم. ما این خودساختگی را به این امید خلق می‌کنیم که به نحوی با چهارچوب‌های خشک محیط اطرافمان هرچند هم احمقانه، وحشتناک و کسل‌کننده به نظر برسند، جور درآییم. در کودکی هرچه بیشتر خود را ابراز می‌کردیم و هرچه بیشتر رفتارهایی می‌کردیم که مورد انتقاد شدید یا تنبیه بی‌مورد قرار می‌گرفت، خود را بیشتر از ذات حقیقی‌مان جدا می‌کردیم.

با هر اتفاقی که مورد تأیید قرار نمی‌گرفت و هر ابراز وجودی که در ما خفه می‌شد که چرا گریه کردیم، جیغ کشیدیم، این‌همه سؤال پرسیدیم یا وقتی پدر و مادرمان کار داشتند سروصدا کردیم، بیشتر خود را از ذات اصیل و خود حقیقی‌مان جدا ساختیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
سخنی با خوانندگان / بخش اول: نبرد پایان‌ناپذیر / فصل اول: تاثیر توپ بادی
29 دقیقه
فصل دوم: شکاف
11 دقیقه
فصل سوم: الاکلنگ
42 دقیقه
فصل چهارم: خجالت بکش
40 دقیقه
فصل پنجم: هجوم ترس
33 دقیقه
فصل ششم: تباهی ایگو
27 دقیقه
فصل هفتم: رمزگشایی از خود دروغین
50 دقیقه
بخش دوم: پیمان آشتی / فصل هشتم: نقاب‌ها
52 دقیقه
دیگرآزار
51 دقیقه
فصل نهم: بیدار شدن از خواب انکار
39 دقیقه
فصل دهم: التیام شکاف
36 دقیقه
پادزهر عاطفی: فروتنی
46 دقیقه
فصل یازدهم: قدرت بخشش
31 دقیقه
فصل دوازدهم: بازگشت به عشق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
نویسنده
مترجمالهام شریف
راویحمیده کریمی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۲/۱۹
درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان. اثر خوب دیگر از نویسنده‌ای با قلمی توانا و اندیشه‌های فوق العاده جذاب و پر معنا. کتابی که بار معنوی بالایی داره و می‌تونه یه حس عمیق و فوق العاده‌ای به خواننده القا کنه اگر درک بشه مفاهیم این کتاب خوب. به نظرم کتاب به خوبی داره توضیح می‌ده چگونه به شناخت عمیقی از و خودمون دست پیدا کنیم از ۷ خطای فکری و رفتاری که می‌تونه ویرانگر باشه در زندگیمون دوری کنیم، تکبر، ترس، قضاوت‌های نا به جا، حسادت و... در قسمتی توضیح می‌ده که حس افسردگی و در اوج نا امیدی چگونه امید داشته باشیم که ‌واقعا استفاده کردم به شخصه. با خودمون مهربان تر باشیم و به خودمون و اطرافیان عشق بورزیم و بخشنده باشیم که خودش می‌تونه عمیق‌ترین زخمهامونو التیام ببخشه و از سیاهی به روشنایی برسیم در زندگیمان. ترجمه‌ی عالی و خوانش مناسب جذابیت شنیدن را دوچندان کرد برای بنده ‌. سپاس از خانوم فورد و تیم تهیه کننده و کتابراه
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۵/۱۳
اثر عالیه دیگری از دبی فورد. نویسنده معنوی با توانایی بالا‌. همه کتابهای دبی فورد را باید مطالعه کرد با جان و دل. چنان ادم جذب می‌کنه. صدای گوینده را من می‌پسندم. خیلی دلنشین و سرشار از آرامش و توانایی مناسب و برازنده برای بیان این کتاب. من این کتاب کامل را به همه پیشنهاد می‌کنم در صورتی که تمایل و به شناخت درونیشون اصلاح اون داشته باشند. و کتابهای دبی فورد باعث می‌شه که اعتماد به نفسمون با منطق بالا ببریم و اجازه دخالت کسایی که درصدد ضعیف کردن اسخاص دارند، بشناسیم.
Sara Saadat
۱۴۰۱/۱/۱۲
کتاب بسیار مفید است و نکات مهمی از شخصیت خودمان و دیگران میگه که باعث میشه درک کنیم چه کسانی هستیم و چرا برخی رفتار‌ها را میکنیم. بنظرم هر شخص که در زندگی چه کسی که در شناخت خود و دیگران مشکل دارد و چه خود را بی نیاز میپندارد مهم است که این کتاب را بخواند و عمل کند این کتاب‌ها کتاب خواندن و گذشتن نیستند این‌ها را باید عملی کرد تا نتیجه گرفت.
Elias Mohammadi
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
از دبی فورد هر انچه کتاب هست رو بخرید قلم فوق العاده تاثیر گذار داره حتما و حتما با خوندن کتاباش متوجه میشید یک نویسنده معمولی نیست کتاب خود با عظمتی بسازید با روح و روانتون بازی میکنه جوری که فک کنم اشکتون در بیاد
Debora
۱۴۰۱/۲/۲۹
کتابهای دبی فورد چون اغلب حالت موعظه گرانه داره رو دوست ندارم. اما این کتاب واقع بینانه تر بود. و کاربردی تقریبا. فقط فصل آخر تماما موعظه بود. بقیه‌اش را دوست داشتم. مثل شناختهایی که از شخصیتها میداد. البته اگر قابل استناد باشد!
Hamid Mahdian
۱۴۰۰/۷/۲۴
کتاب بی نظیری هست و‌ به شدت پیشنهاد میکنم... صدا و گویندگی خوبه و تدوین و هماهنگی و موزیک بین فصلها حس عالی میده و مطالب هم بسیار روشن یا آگاه کننده هست و تقریبا همه جنبه‌های شخصیتی رو بی پرده شرح داده.... مرسی
Zahra hashemi
۱۴۰۱/۷/۲۶
کتاب‌های دبی فورد به نظرم کتاب‌های نسبتا خوبی هست ولی من خیلی با صدای گوینده و موزیک پس زمینه ارتباط نگرفتم به نظرم میتونست کیفیت صدا هم بهتر از این چیزی که هست باشه، خلاصه ممنون از کتاب راه که فرصت نقد رو به ما میده.
محسن علیزاده
۱۴۰۱/۳/۲۱
خیلی عالی هست
برای کسانی که بی دلیل حالشون بده
نوسانات خلقی دارن و مدام در رنج و عذاب هستن
بعد از چندین سال گشتن به جواب خیلی سوالاتم رسیدم.
سمیه جنابی
۱۴۰۲/۲/۱
کتابی بی نظیر از خانم دبی فورد که دیدگاه جدیدی را در زندگی برایمان روشن میکند و باعث میشود دلیل رفتارهای بد خود را پیدا کنیم بسیار از خواندن این کتاب لذت بردم
مهتا بیاتی
۱۴۰۱/۳/۳۰
خانم دبی فورد نیاز به تعریف ندارن
و عالی هستن؛ درسته اولش نمیشه ١٠٠٪؜ عمل کرد
ولی حتی ١٠٪؜‌ام توقعمون ازبقیه کمتر بشه
خیلی کمتر میشه ناراحتی‌ها و دلخوریا!
یاسر کمالی
۱۴۰۰/۸/۴
کتابی عالی و پر محتوا
با گوینده‌ای بسیار مسلط و حرفه ای
تشکر از
دبی فورد
گوینده عزیز و گرامی
و کتابراه ❤❤
خلیلی
۱۴۰۳/۱/۴
واقعا چرا ادم‌های خوب کارای بد می‌کنند، اصلا همه کار بد داریم، خوب و بو نداریم! حتما گوش کنید نتایج خوبی دست گیرتون میشه
نازیلا پاک
۱۴۰۲/۷/۱۵
سلام خدمت شما دوستان واقعا کتاب خوبی بود وعلاوه بر موضوع و متن کتاب خواننده کتاب فوق العاده بود صدای رسا و آرامش خاص در وقت قرائت
مریم السادات طباطبایی راد
۱۴۰۱/۵/۱
خیلی کتاب خوب واموزنده ای، واقعا قبل خوندن کتاب میگفتم چرا ادمای خوب باید کارای بدکنن
ولی خیلی قشنگ توضیح وبامثال گفت....
امیر کاظمی
۱۴۰۱/۴/۶
کتابی که باعث شناخت دنیا‌ی آدم‌ها و اول خودم و بعد انسان‌های دیگر و حتی نزدیکان شده
و به درک بیشتر انسان‌ها و ارتباط موثر میشود.
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

برای دریافت کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.