معرفی و دانلود کتاب صوتی چرک

عکس جلد کتاب صوتی چرک
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرک

کتاب صوتی چرک نوشته‌ی فلامک جنیدی، روایت زنی میانسال و پریشان حالی‌ست که به دلایلی از همسر خود جدا شده و حالا در آپارتمانی به تنهایی زندگی می‌کند. زنی که باید در هیاهوی شهر، معنای زندگی خود را پیدا کند و از پس مشکلاتش بربیاید.

درباره کتاب صوتی چرک:

اولین رمان فلامک جنیدی با نام چرک که در سال 1395 منتشر شد، روایت زن میانسال طبقه متوسطی است که پس از طلاقش به تنهایی در خانه‌ای زندگی می‌کند. روایتی تلخ، گزنده و سیاه از رابطه انسان‌های مدرن با همدیگر.

فلامک جنیدی با نوشتن رمانی که به اصول رئالیستی پایبند است، شهری با انسان‌هایی به ظاهر متمدن را به تصویر می‌کشد که باید روزمرگی‌‌ و زندگی تکراری را با تنی خسته و روانی پر اضطراب سپری کنند و شاهد واقعیت‌های تلخی باشند که در گوشه و کنار شهر اتفاق میفتند.

داستان از زبان سوم شخص روایت می‌شود و مهم‌ترین مولفه آن را می‌توان خودگویی‌ها و افکار پرتشویش شخصیت اصلی رمان برشمارد. زنی وسواسی که مدام با خود حرف می‌زند و حرف می‌زند و با تناقضات درونی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنین با اینکه او تمایلی به ارتباط با دیگران ندارد اما برای گذراندن زندگی و امرار معاش مجبور است که معلم زبان خصوصی شود. در این میان ورود آدم‌هایی از گذشته دور به زندگی حال این زن، شخصیت‌ها و خرده روایت‌هایی را به داستان وارد می‌کند که بر هیجان و تعلیق هر چه بیشتر رمان کمک می‌کند.

شما با شنیدن کتاب صوتی چرک، متوجه طعنه تلخ نویسنده به بیهودگی و ملال زیستن در دنیای مدرن می‌شوید؛ اینکه زن تنهایی هر روز در شهری شلوغ زندگی کند که در میان ماشین‌ها و تیرآهن‌ها و میله‌ها اسیر است و باید هر روز از پنجره اتاقش بدون هیچ اراده‌ای، روند ساخت یک ساختمان چند طبقه روبه‌روی خانه‌اش را تماشا کند و وقت خود را اینگونه بگذراند.

فلامک جنیدی را بیشتر بشناسیم:

فلامک جنیدی متولد 1351 در مشهد است و او را بیشتر به خاطر نقش‌ آفرینی‌هایش در فیلم و سریال‌های طنز تلویزیون و سینما می‌شناسند. جنیدی در رشته نمایش‌نامه نویسی فارغ التحصیل شده و اولین کار‌هایش را با سریال‌های مهران مدیری شروع کرد.

او اولین مجموعه داستانی خود را با نام «جایی به نام تاماساکو» در سال 90 در نشر چشمه منتشر کرد و توانست در همان سال کاندید جایزه گلشیری شود.

از مهم‌ترین کارهای سینمایی و تلویزیونی فلامک جنیدی می‌توان به سریال‌ قهوه تلخ، شب‌های برره، شوخی کردم، چارخونه، جایزه بزرگ و فیلم‌‌های ورود آقایان ممنوع و اینجا چراغی روشن است، اشاره کرد.

کتاب صوتی چرک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های ایرانی علاقه‌مند هستید و از شنیدن داستانی رئال لذت می‌برید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی چرک می‌شنویم:

حالا که باید خودش مشکل را حل می‌کرد، برای رفتن به خانه عجله‌ای نداشت. پسر بچه می‌توانست منتظر شود و زودتر رفتن به خانه کمکی نمی‌کرد. باید راه چاره‌ای به نظرش می‌رسید؛ تا آن وقت هر بهانه‌ای که باعث می‌شد دیرتر آن چشم‌ها را ببیند، غنیمت بود؛ حتی طاطا.

کاش کلید خانه را همراهش آورده بود. اگر آن جور که آرزو داشت طاطا مرده بود و یا اگر پرستار مثل دیشب جیم شده بود و رفته بود، نمی‌دانست چطور وارد خانه شود.

از پله‌های خانه‌ی شهین جون آهسته و از سر صبر پایین آمده بود. فکر کرده بود که برگردد و لااقل شماره گلاره را بگیرد اما برنگشته بود. آدم عاقل‌شان مازیار بود و گلاره هم انگار به سیم آخر زده بود. وقتی مازیار نمی‌توانست یا نمی‌خواست کمکی کند، از گلاره حتما نمی‌توان انتظاری داشت. گلاره به محض اینکه می‎‌فهمید که می‌تواند برای کسی کاری بکند، طاقچه بالا می‌گذاشت. اصلا! بگذار خانواده پسر بچه دلشان شور بزند، در به در دنبال گلاره بگردند و با مازیار و گلاره چک و چانه بزنند. هر چه باشد باید آن‌ها بیشتر خودشان را به آب و آتش بزنند؛ بگذار خودشان دنبال بچه‌شان بیایند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
19 دقیقه
فصل اول
30 دقیقه
فصل دوم
18 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم
18 دقیقه
فصل پنجم
18 دقیقه
فصل ششم
16 دقیقه
فصل هفتم
23 دقیقه
فصل هشتم
21 دقیقه
فصل نهم
13 دقیقه
فصل دهم
20 دقیقه
فصل یادزهم
29 دقیقه
فصل دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرک
نویسنده
راویالهام کردا
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرک

Debora
۱۳۹۹/۸/۱۸
به نظرم نویسنده هنوز باید کار کنه تا کارش پخته تر بشه. کار خیلی خام هست. انگار یه سری چرک نویسه که جمع بندیشکردی! اول کتاب خوب شروع شد یا میشه گفت آدم منتظره که به جای خوب برسه اما نمیرسه و خیلی تکرار مکررات پیش پا افتادست. در واقع آدم رو خیلی عصبی میکنه تا اینکه لذت ادبیات یا جملاتی بشی که حداقل ارزش وقت گذاشتنو داشته باشه. تلاش خانم فلامک ارزشمنده ولی برای چاپ مناسب نبوده. با ارزوی موفقیت خانم فلامک
Mahi Kala
۱۴۰۰/۹/۲۹
یک داستان افتضاح نه سر داشت نه ته اخرش هیچی نشد فقط صدای خانم کردا قابل تحملش کرده بودحتی یه ادم اگه اینقدر افسرده و وسواسی باشه بازم اینجوری نمیشه
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
دوستان اشاره کردند
نویسنده محترم، احتیاج به ممارست بیشتری دارند
کتاب بی سر وته است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرک

برای دریافت کتاب صوتی چرک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.