معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم: گفتگو با نوجوانان در سال‌های حاد نوجوانی

عکس جلد کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم: گفتگو با نوجوانان در سال‌های حاد نوجوانی
قیمت:
۷۳,۳۲۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم: گفتگو با نوجوانان در سال‌های حاد نوجوانی

بحران‌های نوجوانی و چالش‌های این دوره، همواره از موضوعات مورد بحث کتاب‌های روانشناختی بوده اما این‌بار قرار است جولی ا. راس، در کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم این مسئله را از منظر دیگری بررسی کند. با شنیدن کتاب حاضر، تحولات روانی و جسمانی فرزند یا فرزندان خود را بهتر درک کرده و در تربیت و پرورش آن‌ها می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم؟

به‌عنوان بزرگسالانی که سال‌هاست نوجوانی را پشت سر گذاشته‌ایم یا حتی پدر و مادرانی که در حال حاضر، فرزند نوجوانی در خانه داریم، حتماً با مشکلات فیزیکی و روحی این دوران کاملاً آشناییم و چه بسا عبور از آن برای خودمان هم بسیار دشوار بوده است. دختران و پسران خردسال، با ورود به سال‌های نوجوانی به‌تدریج با نقش‌های اجتماعی، تغییرات فیزیکی، مشکلات و مسائل روحی مواجه می‌شوند که رویارویی با آن‌ها اگر با آگاهی همراه نباشد، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زندگی آینده‌ی ایشان بزند. اینجاست که باید از خودمان بپرسیم، به‌عنوان پدر و مادر چنین کودکان و نوجوانانی، چه وظایفی در قبال آن‌ها داریم و چطور می‌توانیم گذار از این مرحله را برایشان آسان‌تر کنیم؟ جولی ا. راس (Julie A. Ross) در کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم (How to Hug a Porcupine)، پاسخی کارآمد و کاربردی برای این پرسش در اختیارتان قرار می‌دهد.

ممکن است با خواندن سطرهای بالا به این نتیجه برسیم که مسائل دوران نوجوانی تنها فرزندان را به چالش می‌کشد، بدون اینکه خانواده و والدین دچار آسیب و مشکل شوند. خب، چنین برداشتی کاملاً اشتباه است. پدر و مادری را فرض کنید که می‌بینند دیگر مثل سابق نمی‌توانند با فرزند نوجوانشان ارتباط برقرار کرده و حتی یک مکالمه‌ی بدون جروبحث داشته باشند. یا اینکه روش‌های تربیتی سال‌های کودکی را دیگر نمی‌توانند برای پرورش فرزند نوجوانشان به کار بگیرند و گویی که یک فرزند جدید پیدا کرده‌اند با خصوصیات رفتاری و شخصیتی متفاوت! اینجاست که مشکلات فرزند نوجوان از مرزهای درونی فراتر رفته و خانواده را نیز درگیر خود می‌کند. برای مقابله با چنین معضلاتی، جولی ا. راس راهکارهای سودمندی را در کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم به شما ارائه خواهد داد.

تنها کافی‌ست به عنوان کتاب دقت کنیم تا دریابیم قرار نیست با یک اثر آموزشیِ مملو از دستورالعمل‌های خشک و غیرمنعطف روبه‌رو شویم. نویسنده که سال‌ها در حوزه‌ی آموزش به والدین درمورد تربیت فرزندانشان فعالیت داشته، از کوچکترین مسائل والدین نوجوانان باخبر است و به جای پیشنهاد دادن راهکارهای غیرعملی یا جملات شعاری، نسخه‌ای ساده برای حل مشکلاتتان عرضه می‌کند. شنیدن این کتاب گویا فرصتی به شما می‌دهد تا تغییرات هورمونی دوره‌ی نوجوانی یا دوران راهنمایی فرزندتان را بشناسید و با تنش‌هایی که او در نتیجه‌ی سازوکار درونی بدنش تجربه می‌کند، آشنا شوید. همچنین نقش هم‌کلاسی‌ها و دوستانش را در زندگی او درک کرده و به مقابله با اثرات منفی آن‌ها برمی‌خیزید. تفاوت رفتارهای استقلال‌طلبانه و یا لجبازی‌های بی‌مورد را دریافته و می‌آموزید که در مواجهه با هر کدام چه رفتاری داشته باشید. از اعتیادهای این دوره، به‌خصوص گرایش فراوان به تکنولوژی و رایانه آگاه شده و نحوه‌ی صحیح کنترل آن را می‌آموزید.

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است با آغاز دوره‌ی نوجوانی، خانه را به میدان جنگ بدل کند، رقابت بین فرزندان است. کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم به والدین یاد می‌دهد در عین احترام به تفاوت‌های فرزندان، حد و مرز میان آن‌ها را مشخص کرده و مانع آسیب زدن فرزند نوجوان به دیگران و یا برعکس، صدمه زدن سایر فرزندان به فرزند نوجوان شوند.

از دیگر دستاورهای شنیدن این کتاب، آموختن روش مناسب برای حمایت از نوجوانان است؛ فرزندی که مدام قصد دارد تا از کنترل و تسلط والدین خارج شود و هر حمایت کوچکی را از جانب شما نوعی تهدید می‌داند. برای مراقبت از چنین فرزندی راهکارهای ویژه‌ای وجود دارد که نویسنده به شما آموزش خواهد دارد.

در بخش پایانی کتاب، جول ا. راس به شما می‌آموزد که پس از حل بحران‌های نوجوانی، رابطه‌ای نزدیک و صمیمانه را با فرزندتان تجربه کنید. اکنون او یک انسان متفاوت است که از کودکی‌اش فاصله‌ی زیادی گرفته و برای اینکه اعتماد و محبت او را جلب کنید، باید رفتارهایی را به کار ببرید که شاید در سال‌های کودکی‌اش نسبت به او انجام نمی‌دادید.

برای شناخت فرزندان نوجوانتان و همین‌طور آموختن مهارت‌هایی اساسی در مواجهه با آن‌ها، این کتاب گویا یک راهنمای بی‌نظیر خواهد بود.

انتشارات لیوسا، چاپ اثر حاضر را با برگردان مهین میلانی به انجام رسانده و نشر صوتی ماه آوا آن را با خوانش نسرین رضایی منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم؟

  • کلمه‌ای که جولی ا. راس برای اشاره به نوجوانان به کار گرفته (جوجه تیغی) بامزه، خنده‌دار و در عین حال، اثرگذار است. سبک نگارش نویسنده در کتاب چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم، ساده و روان بوده و این کتاب را به اثری مؤثر و مفید بدل کرده. (آمازون)

کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرزند نوجوانی دارید که سال‌های بلوغ را پشت سر می‌گذارد و قصد دارید تا با آگاهی کامل، تغییرات و بحران‌های این دوره از زندگی فرزنداتان را بشناسید، شنیدن کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

با جولی ا. راس بیشتر آشنا شویم

جولی ا. راس نویسنده‌ی آثار روانشناختی با تمرکز بر دوران کودکی و نوجوانی، همچنین مدیر اجرایی مؤسسه‌ای‌ست با نام «افق‌های والدین» که آموزش‌های لازم را برای تربیت کودکان و نوجوانان در اختیار پدر و مادرانشان قرار می‌دهد. اثر حاضر نخستین کتاب ترجمه‌شده‌ی این نویسنده است.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم می‌شنویم

کیفیت همکارى در مدرسه‌ى راهنمایى امکان برآورده شدن نیازهاى فردى و ویژه‌ى همه‌ى افراد را فراهم مى‌کند. چنین همکارى، سرکشى و سرپیچى نوجوان را کاهش مى‌دهد؛ نیازهاى بالندگى او را در صدر گفتگوها قرار مى‌دهد و همزمان به والدین امکان مى‌دهد اقتدار خود را حفظ کرده و نقش تصمیم‌گیرنده را بازى کنند.

همکارى به‌معناى اتخاذ فلسفه‌ى بُرد بُرد است. یعنى به‌جاى دیدن مشکلاتى که براى نوجوانانمان براى مبارزه‌ى برنده شدن به‌وجود مى‌آید، باید به‌گونه‌اى عمل کنیم که طرفین رضایت‌خاطر داشته باشند. یعنى هیچ‌یک به آنچه که دقیقاً مى‌خواهند دست نیابند بلکه هر دو طرف به آنچه نیاز دارند برسند.

درمورد پروانى و اوما، پروانى پى برد که چه‌بسا دخترش از اینکه مجبور است به‌محض ورود به کلاس «به مادرش تلفن کند» ناراحت شود، زیرا ممکن است موجب آبروریزى او در برابر دوستانش شود. پس پروانى مى‌تواند به اوما پیامک بفرستد و او هم با پیامک پاسخ دهد. چنین راه‌حلى دست اوما را باز مى‌گذارد بدون اینکه ناچار باشد با مادرش در برابر دوستانش صحبت کند، رسیدنش را به او اطلاع دهد.

درنهایت، همکارى گفت‌وگویى است که در خلال آن مى‌توانیم بگوییم هر فردى چه نیازهایى دارد، یا با نوجوانمان بررسى کنیم که نیازهایشان چه چیزهایى است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
معرفی و مقدمه
55 دقیقه
بخش اول
38 دقیقه
بخش دوم
43 دقیقه
بخش سوم
38 دقیقه
بخش چهارم
45 دقیقه
بخش پنجم
44 دقیقه
بخش ششم
51 دقیقه
بخش هفتم
33 دقیقه
بخش هشتم
45 دقیقه
بخش نهم
18 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم: گفتگو با نوجوانان در سال‌های حاد نوجوانی
نویسنده
مترجممهین میلانی
راوینسرین رضایی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم

مریم سیوشی
۱۴۰۲/۶/۱
کتاب خوبی بود ولی هر پدر و مادری نحوه ارتباط متفاوتی با فرزند خود دارد و خیلی نمیشه استناد کرد به این نوع آموزش.
فرشته عمران
۱۴۰۲/۲/۲
کتاب فوق العاده‌ای هست برای والدینی که نوجوان دارند بخصوص کتاب صوتی که واسه کسانی که وقت مطالعه ندارند
Hamid Mohebi
۱۴۰۲/۴/۱۲
کتاب خوبی است توصیه میکنم خانواده‌هایی که نوجوان دارند حتما این کتاب را گوش دهند
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.