معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

عکس جلد کتاب صوتی چگونه پروانه شدم
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه پروانه شدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه پروانه شدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

اروین یالوم نویسنده و روانکاو پرآوازه‌ی آمریکایی در کتاب صوتی چگونه پروانه شدم خود را روی صندلی مراجعانش می‌نشاند و از دریچه‌ی یک روانکاو، خاطرات و وقایع زندگی‌اش را واکاوی می‌کند. گاردین این اثر را به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال 2017 معرفی کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

اروین یالوم (Irvin D. Yalom) در طول چندین دهه فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه‌ی روانکاوی، درباره‌ی روان و زندگی میلیون‌ها نفر واکاوی و پژوهش کرده است. اما این بار و در کتاب صوتی چگونه پروانه شدم (Becoming myself: a psychiatrist’s memoir) یالوم به زندگی خودش می‌پردازد. او در این کتاب خاطرات عمیق کودکی تا بزرگسالی خود را از دید یک روان‌کاو کارکشته حلاجی می‌کند و نتایج این بررسی را با ما به اشتراک می‌گذارد. در حقیقت او در این اثر میان خودش به‌عنوانی فردی همچون بی‌شمار کسانی که در طول این سال‌ها به او مراجعه کرده‌اند، و یالومِ روانکاو انفصال ایجاد کرده است تا بتواند بدون غرض‌ورزی خاطرات و روان‌رنجوری‌های زندگی خود را تجزیه و تحلیل کند.

او داستان زندگی خود را با یک کابوس آغاز می‌کند: دوازده ساله است و با دوچرخه از کنار خانه‌ی یک دختر با صورتی پر از جوش و آکنه می‌گذرد. مثل هر روز به امید دوستی برای او دست تکان می‌دهد: «سلام سرخک!» اما پدر دختر در خواب به یالوم می‌فهماند که احوال‌پرسی روزانه‌اش برای او آزاردهنده است. چنان که یالوم اقرار می‌کند، این خواب برای او لحظه‌ی تولد «همدلی» بوده است. او با وجود گذشت سالیان بسیار، این کابوس را فراموش نکرده است و پس از سال‌ها پژوهش و مطالعه در حوزه‌ی روانکاوی، اکنون و در این کتاب صوتی دریافت و ادراک علمی و تخصصی خود را از آن بیان می‌کند.

در کتاب صوتی چگونه پروانه شدم شاهد سیر شکل‌گیری شخصیت اندیشه‌ی متفکری نامدار هستیم که کتاب‌هایش چراغ راه افراد بسیاری شده است. این کتاب یک زندگی‌نامه‌ی معمولی نیست؛ بلکه تأملات اروین یالوم، این اندیشمند مشهور را درمورد زندگی و پیشرفت با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد و آن‌ها را دعوت می‌کند تا درمورد ریشه‌های خود و معنای زندگی‌شان تأمل کنند.

این کتاب صوتی از انتشارات لیوسا، به همت نشر صوتی ماه‌آوا و با ترجمه‌ی مینا فتحی به صورت کتاب گویا منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

  • یکی از بهترین کتاب‌های سال 2017 به انتخاب گاردین
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ آثار روان‌شناسی و زندگی‌نامه در ایران
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی زیگموند فروید برای روان‌درمانگری زیر نظر شورای جهانی روان‌درمانگری، سال 2009
  • برنده‌ی جایزه‌ی مهم‌ترین مشارکت در دین و روانکاوی زیر نظر بنیاد روانکاوی آمریکا / شورای روانکاوی آمریکا، سال 2001

نکوداشت‌های کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

  • خردمندانه و گرم؛ این زندگی‌نامه یادآور زندگی‌ای است که به‌نیکی زیسته شده. (کمپوس سرکل)
  • یک خودزندگی‌نامه‌ی صادقانه، درگیرکننده و سودمند. مناسب تحسین‌گران یالوم و علاقه‌مندان به فلسفه‌ی روانشناسی و خاطرات. (لایبرری ژورنال)
  • اروین یالوم روان‌درمانگری است که مانند یک فیلسوف فکر می‌کند و مانند رمان‌نویسی کارکشته -که دست بر قضا این‌چنین از آب در‌آمده‌ است- می‌نویسد. (نیوبرگر گلدشتاین)
  • البته که از روانکاوان توقع چنین دریافت‌هایی وجود دارد، اما قاعده این‌گونه نیست که همه‌ی آن‌ها بتوانند حرفشان را چنین زیبا برسانند؛ این‌گونه که یالوم در اثر داستانی‌اش می‌تواند. (ابراهام ورگیس)
  • وقتی یالوم چیزی منتشر کند -هرچیزی- من خریداری می‌کنم و او هیچ‌گاه ناامیدم نمی‌کند. او داستان‌گویی بی‌نظیر، نویسنده‌ای زیبا، متفکری مشتاق و بخشنده و به‌درستی یکی از تأثیرگذارترین فعالان حوزه‌ی سلامت روان است. (نیکولا بارکر، گاردین)
  • چگونه پروانه شدم مکاشفه‌ای غنی از برخی از پس‌زمینه‌های محبوب نگارنده با نوعی گشودگی، بخشندگی و صداقتی کمیاب است؛ اما راهی که یالوم کاوش‌ها و پیشنهاداتش را درباره‌ی روش روانکاوی در هم می‌تند است که از همه جذاب‌ترش می‌کند. (ژورنال آمریکایی روانکاوی)

کتاب صوتی چگونه پروانه شدم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی را به همه‌ی کسانی که به آثار حوزه‌ی روانکاوی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

با اروین یالوم بیشتر آشنا شویم

در ذهن بسیاری از ایرانیان نام اروین یالوم با کتاب «وقتی نیچه گریست» گره خورده است. این روان‌پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی بیش از شش دهه است که در کرسی استادی دانشگاه استنفورد در حال تدریس است. او در سال 2002 موفق به دریافت جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا شد. اروین یالوم تا کنون آثار داستانی و غیرداستانی بسیاری را منتشر کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی همچون «روان‌درمانی اگزیستانسیال»، «درمان شوپنهاور»، «هنر درمان»، «خیره به خورشید نگریستن» و «دروغگویی روی مبل» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه پروانه شدم می‌شنویم

مراجعی داشتم به نام رز که مدتی بود بیشتر درباره‌ی دختر نوجوانش که تنها فرزند او نیز محسوب می‌شد، صحبت می‌کرد. رز دیگر به جایی رسیده بود که می‌خواست از دخترش دست بکشد و او را به حال خودش رها کند، چون برای دخترش تنها الکل، روابط جنسی و همنشینی با همسن‌وسال‌های بیکاره‌اش مهم بود.

رز به‌عنوان مادری نامسئول و همسری بی‌وفا، خود در گذشته خطاهای قابل توجهی مرتکب شده بود؛ از جمله بارها لگد زدن به کانون خانواده به دلیل علاقه‌اش به مردی دیگر و بازگشت مجدد به سوی خانواده زمانی که رابطه‌اش با آن مرد به بن‌بست رسیده بود. رز در گذشته از آن سیگاری‌های قهار بود به‌طوری که دچار مشکل تنفسی شده بود. بااین‌حال، در طی چند سال گذشته سعی کرده بود کاملاً تغییر جهت بدهد و رفتارهایش را جبران کند و برای تنها فرزندش مادر خوبی باشد. اما علی‌رغم تلاشش، دختر او حاضر به ایجاد تغییر در مسیری که در پیش گرفته بود، نمی‌شد. من قویاً به آن‌ها خانواده‌درمانی را توصیه کردم اما دختر حاضر به شرکت در جلسات نبود و رز دیگر سرخورده و مستأصل بود. سرفه‌های بی‌وقفه و مراجعات مکررش به متخصص ریه به او یادآوری می‌کرد که شاید دیگر فرصت زیادی نداشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
فصل اول تا دوم
34 دقیقه
فصل سوم تا پنجم
51 دقیقه
فصل ششم تا هشتم
59 دقیقه
فصل نهم تا یازدهم
22 دقیقه
فصل دوازدهم تا چهاردهم
50 دقیقه
فصل پانزدهم
27 دقیقه
فصل شانزدهم
53 دقیقه
فصل هفدهم
54 دقیقه
فصل هجدهم تا بیستم
65 دقیقه
فصل بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم
80 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم
75 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم تا بیست‌ونهم
65 دقیقه
فصل سی‌ام تا سی‌ودوم
73 دقیقه
فصل سی‌وسوم تا سی‌وپنجم
71 دقیقه
فصل سی‌وششم تا سی‌وهشتم
57 دقیقه
فصل سی‌ونهم تا پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه پروانه شدم
نویسنده
مترجممینا فتحی
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

SH
۱۴۰۱/۱۲/۸
زندگی هر فردی با رویدادهای سخت و آسان همراه است، در این بین افرادی هستند که شخصیت و اتفاقات و چالش‌های زندگیشان می‌تواند برای دیگر افراد جالب و خواندنی باشد. افراد معروفی که انتخاب‌های درستی داشتند و به شخصی تبدیل شدند که همگان از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنند، و یا انسان‌هایی که با اشتباهات و نادرست، انتخاب‌های وقایع تلخی را در طول تاریخ از خود به جا گذاشتند. که خواندن سرگذشت این افراد هم می‌تواند برای خواننده‌ها عبرت آموز و جالب باشد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
یالوم معتقد است که اگر کسی خوب زندگی کند و زندگی غنی داشته باشد، راحت‌تر به استقبال مرگ می‌رود و درباره‌ی خودش می‌گوید توانسته به این باور برسد که تقریباً زندگیش را کامل زندگی کرده و همین موضوع به او در این سن حس آرامش می‌دهد.
مهسامحمدی
۱۴۰۲/۷/۲۵
همه کتابهای دکتر یالوم جزو اون دسته کتاب‌های روانشناسی هست به بیان ساده و داستانی به خودیاری کمک می‌کند. به شخصه همیشه از خواندن کتابهاشون لذت میبرم و می‌آموزم. کتاب چگونه پروانه شدم (چگونه اروین یالوم شدم) هم مانند همه کتاب هایش با بیان ساده و داستانی به گونه‌ای زندگی نامه دکتر یالوم از زبان خودش هست. حتی به نقاط ضعف روحی خودش هم می‌پردازد و تحلیل میکند. همچنین به معرفی کتاب‌های مشهورش می‌پردازد. اگر به خواندن کتاب‌های روانشناسی و زندگی نامه علاقمندید، شنیدن یا خواندن این کتاب رو توصیه میکنم. ممنون از کتابراه جان
زینب قابل
۱۴۰۲/۶/۱۶
من با کتاب وقتی نیچه گریست اروین یالوم شروع کردم و این دومین کتابی بود که از ایشان خواندم. این کتاب خلاصه کل زندگی کاری و ادبی و.... اروین یالوم است که خوبه ولی اصلا به پای وقتی نیچه گریست نمیرسه. اما برای کسایی که دنبال چگونگی رشد فردی هستند اندکی راه گشاست.
سارا نامور
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
این کتاب فقط یه بیوگرافی ه، به همراه تاریخچه روانکاوی در آمریکا در مقاطع‌ی. واسه من که یه خواننده عمومی‌ام، اصلا کاربرد‌ی نیست و عدم جذابیت رو هم اضافه کنید. تنها دلیل ادامه گوش کردن من تا انتها: فقط به دلیل هزینه‌ای که داده بودم
مهدی بیگلری
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتابهای یالوم همیشه خوب هستند ولی احساس می‌کنم خیلی از آن‌ها شبیه به هم هستند و باهم تفاوت ندارند.
مثلا این کتاب و کتاب مامان و معنای زندگی از نظر من با هم تفاوتی نداشتند و هر دو یک حرف را به گونه‌های مختلف تکرار می‌کنند
خانم براتی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
یالوم یک روانشناس معروف و مطرح در زمینه روانشناسی اگزیستانسیالیسم است. کتاب خود زندگینامه است و علاوه بر زندگی شخصی‌ یالوم در طول کتاب مقداری هم تاریخ روانشناسی و روش های گروه درمانی مطرح می‌شوند
کاربر ST
۱۴۰۲/۳/۱۰
بسیار کتاب بی محتوا و بیخودی بود، لحن گوینده هم اصلا مناسب نبود، بسیار تند صحبت می‌کردن و تمام شخصیت‌ها رو با یک لخن می‌گفتن، خیلی ارزش خواندن و گوش کردن نداره
رویا حق شناس
۱۴۰۲/۸/۸
قشنگ بود اما نسبت به کتاب‌های دیگه یالوم برای من گیرایی نداشت
Mohamad Riahi
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خیلی طولانی بود و یکم لحن گوینده برای من خسته کننده
بهار اردشیری
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
بسیار کتاب آموزنده و پرباری بود. من خواندن این کتاب به همه توصیه میکنم
مونا مه پیکران
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
خیلی خوب بود عالی عالی حتما گوش بدید😍
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه پروانه شدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.