معرفی و دانلود کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

عکس جلد کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری، زندگی‌نامه‌ای خودنوشت از متیو پری، بازیگر فقیدِ سریال پرآوازه و محبوب فرندز است. پری در این اثر پرفروشِ نیویورک تایمز به زبانی آمیخته با طنز، رنج‌ها و دشواری‌های زندگیِ خود در دورانِ کودکی و همین‌طور جدال تمام‌نشدنی‌اش با اعتیاد و بیماری‌های مختلف را شرح می‌دهد و هم‌زمان، مخاطب خود را از ماجراهای پشتِ صحنه‌ی این سریال جذاب و بی‌نظیر آگاه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

متیو پری (Mathew Perry) در کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری (Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing) زبانی شیرین و طنزآمیز، اما صریح و برنده را به‌کار گرفته است تا از زندگی سراسر فرازونشیبِ خود و مبارزه‌اش با بیماری‌ها و اعتیادی که رهایش نمی‌کرد، سخن بگوید. جملات کتاب فرندز، به مثابه مکاشفاتی تلخ و دردناک است که مسیر سفر زندگی او را از گمشدگی تا یافتنِ حیاتی دوباره، در مقابل مخاطبِ خود ترسیم می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

فرندز را یکی از بهترین سریال‌های تاریخ کمدی در جهان می‌داند. این سریال، راویِ زندگی شش دوست است که تجربه‌های متفاوت و ماجراهای زیادی را پشت سر می‌گذارند و اما در تمامی این رویدادهای تلخ و شیرین، همواره کنار همدیگر و پشتیبان هم هستند. آن‌ها در شرایط دشوار، یکدیگر را راهنمایی کرده و به هم در شناخت درست از غلط یاری می‌رسانند. آنچه این سریال را تا به این اندازه محبوب همگان کرده است، نزدیک بودن روایتِ داستان به زندگیِ واقعی، موقعیت‌های کمیک، تأثیرگذار و منحصربه‌فرد و پیوندهای دوستی عمیقی است که میان شخصیت‌های این داستان وجود دارد.

شاید اگر بخش‌هایی از سریال فرندز را دیده باشید، نتوانید باور کنید که پشتِ لبخندها و بذله‌گویی‌های شخصیتِ دوست‌داشتنیِ چندلر بینگ، تا چه اندازه رنج و اندوه پنهان بوده است؛ کسی که بیش از 65 بار سم‌زدایی کرد و میان مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد سرگردان بود تا عاقبت خود را از دامِ آن رهانید. پری در کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری از روزهای دشوارِ زندگیِ خود، عشقِ ازدست‌رفته‌اش، اعتیاد، بیماری‌های گوناگونی که به آن‌ها مبتلا بود، همراهی محبت‌آمیز خانواده و دوستان و البته سریال فرندز می‌گوید. با شنیدنِ مقدمه‌ای که لیسا کودرو، دیگر بازیگر این سریال برای آن نوشته است، بیشتر پری را می‌شناسیم. کودرو او را شخصیتی باهوش، دوست‌داشتنی، منطقی و بسیار بامزه توصیف کرده و از اینکه هیچ‌گاه نتوانسته در رهایی او از رنج‌هایش کاری انجام دهد، ابراز تأسف کرده است؛ اما اکنون و با مطالعه‌ی کتابی که متیو پری از زندگی‌اش به نگارش درآورده، بیش از هر زمانِ دیگری می‌داند که کلید رهایی او در دست هیچ کسی جز خودش نبوده است. کودرو خواندن این کتاب را به هر فردی که درحال دست‌وپنجه نرم کردن با اعتیاد، بیماری و تنهایی است، توصیه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

نیازی نیست حتماً از خیلِ انبوه طرفداران سریال فرندز باشید تا به شنیدنِ این کتاب ترغیب شوید. کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری روایتِ جدال مداومِ ستاره‌ای‌ است که بیماری‌ها، اعتیاد و سختی‌های زندگی، او را تا یک قدمیِ انهدام بردند اما امید و مهربانیِ همراهانش و همین‌طور تلاش و پشتکار بی‌نظیری که به خرج داد، باعث شد تا از رنج‌ها گذر کرده و از موانع عبور کند و زندگی را بازیابد. متیو پری بازیگری باتجربه و با استعدادی بود و امید داشت داستانِ زندگی‌اش هادی راه افرادی باشد که همانند او درگیر مشکلات متعددی مانند بیماری‌ها و اعتیاد هستند. درگذشتِ غم‌انگیز او در سال 2023، هوادارانِ بی‌شمارش را با خاطراتی دلنشین و به‌یادماندنی از او تنها گذاشت.

کتاب Friends: زندگی و خاطرات متیو پری را مرجان حمیدی به زبان فارسی برگردانده و نشر مون آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش آرمان سلطان‌زاده و سحر بیرانوند می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریز برای بهترین زندگی‌نامه در سال 2022
  • کتاب برگزیده‌ی نشریه‌های تایمز و یو‌اس‌ای‌تودی
  • حضور در فهرست نهایی جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی بریتیش‌بوک در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

  • نوشتنِ کتاب فرندز شجاعت زیادی لازم داشت. متیو پری در اتوبیوگرافیِ خود، ما را با رنج اعتیاد و تنهایی‌هایش آشنا می‌کند. او تراژدی‌های زندگی‌اش را با زبانی آمیخته به طنز برای ما شرح می‌دهد و هم‌زمان به ما می‌گوید که چقدر انجام این کار برای او دشوار بوده است. متیو پری ما را به گذشته‌ی سخت و تلخ خود می‌برد؛ به همان تاریکی غلیظی که نورهای امید و آینده از میان حوادث آن مشهود است. (مارتا کافمن، یکی از خالقان سریال فرندز)
  • کتاب فرندز، اثری کمیک و صادقانه اما تلخ و صریح است. با اینکه با رویدادهای تلخی در این کتاب مواجه خواهید شد اما زبانِ روان، بی‌نظیر و درخشان آن، شما را به همراهی با خود دعوت می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • کتاب فرندز، متیو پریِ واقعی را به شما نشان می‌دهد. او در این کتاب اطلاعات جالب‌توجه و مفیدی را نه تنها درباره‌ی سریال فرندز که در خصوص زندگیِ شخصیِ خود با جهان به اشتراک گذاشته است. (مگان لینچ، ناشر کتاب فرندز)
  • کتاب فرندز، روایتِ زندگیِ متیو پری با زبان طنزآمیز و کنایه‌دارِ شخصیت چندلر است. (تلگراف)

کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در مواجهه با اعتیاد و مشکلاتِ زندگی خود احساس درماندگی کرده و گمان می‌کنید شنیدنِ سرنوشت افرادی که از اعماق سختی‌ها، به ساحل آرامش رسیده‌اند می‌تواند برای شما کارآمد باشد، کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری اطلاعات مفید و جالب‌توجهی را برای شما در بر خواهد داشت. طرفداران بی‌شمار سریال پرمخاطبِ فرندز نیز با شنیدنِ این کتاب صوتی به مطالبی جذاب درباره‌ی زندگی شخصیِ بازیگرانِ آن و همین‌طور حوادثِ پشت صحنه‌ی این سریال پی‌ خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری می‌شنویم

سم‌زدایی جهنم است. سم‌زدایی یعنی دراز کشیدن روی تخت، شمردن لحظه‌ها و دانستنِ اینکه تا خوب شدن راه خیلی زیادی را در پیش داری. در زمان سم‌زدایی احساس مرگ به من دست می‌دهد. حس می‌کنم این دوران هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. حس می‌کنم اعضای داخلی بدنم می‌خواهند بخزند بیرون. می‌لرزم و عرق می‌کنم. مثل همان نوزادی هستم که برای بهتر شدن اوضاع بهش قرص نداده‌اند. تصمیم گرفته بودم چهار ساعت نشئه باشم با اینکه می‌دانستم بعدش هفت روز توی جهنم خواهم بود. (قبلاً گفته بودم از این لحاظ دیوانه‌ام، نه؟) گاهی باید چند ماه من را نگه دارند تا این چرخه شکسته شود.

در حین سم‌زدایی، «خوب» خاطره‌ای دور است، یا کلمه‌ای است که فقط برای کارت‌های تبریک اختراع شده است. عین بچه‌ها التماس می‌کنم برای تسکین علایمم، بهم دارو بدهند. مرد گنده‌ای که همان موقع احتمالاً عکسش روی جلد مجله‌ی پیپل است و جذاب به نظر می‌رسد، برای تسکین حالش التماس می‌کند. حاضرم همه‌چیز مهمی مثل ماشین‌ها، خانه‌ها و تمام پولم را بدهم اما حال بدم برطرف شود. و سم‌زدایی که بالاخره تمام می‌شود، غرق در آرامش می‌شوی، به زمین و زمان قسم می‌خوری که دیگر کاری نمی‌کنی که توی این شرایط قرار بگیری. تا اینکه سه هفته بعد باز هم توی همین شرایطی. احمقانه است. من احمقم.

و مدت مدیدی مثل بچه‌ها دلم نمی‌خواست روی روان خودم کار کنم، آخر وقتی قرص می‌تواند مشکل را حل کند، خب، راحت‌تر است و من این‌طوری بزرگ شده بودم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
7 دقیقه
سرآغاز - نوشته‌ی لیزا کودرو
26 دقیقه
پیشگفتار
55 دقیقه
فصل اول: منظره
9 دقیقه
میان‌پرده‌ی اول: نیویورک
37 دقیقه
فصل دوم: یک نسل دیگر هم به فنا رفت
10 دقیقه
میان‌پرده‌ی دوم: متمَن
44 دقیقه
فصل سوم: چمدانی پر از عقده
14 دقیقه
میان‌پرده‌ی سوم: مُرده
43 دقیقه
فصل چهارم: انگار قبلاً توی همین شرایط بوده‌ام میان‌پرده‌ی چهارم: زوم
64 دقیقه
فصل پنجم: دیوار چهارم
40 دقیقه
میان‌پرده‌ی پنجم: سوراخ‌سنبه‌ها فصل ششم: بروس ویلیس
16 دقیقه
میان‌پرده‌ی ششم: طوفان‌ها فروکش می‌کنند
45 دقیقه
فصل هفتم: فواید فرندز میان‌پرده‌ی هفتم: جیب‌ها
32 دقیقه
فصل هشتم: ادیسه میان‌پرده‌ی هشتم: کمپ تروما
24 دقیقه
فصل نهم: شریک بی‌شریک، تا سه بشه همه‌چی خراب می‌شه! میان‌پرده‌ی نهم: خشونت در هالیوود
55 دقیقه
فصل دهم: آن حقیقتِ بزرگِ وحشتناک
24 دقیقه
میان‌پرده‌ی دهم: بخش مربوط به سیگار
23 دقیقه
فصل یازدهم: بتمن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری
نویسنده
مترجممرجان حمیدی
راویآرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند
ناشر چاپینشر مون
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

شعری اولیا
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
من یکی از طرفداران جدی سریال فرندز هستم. با این حال علاقه‌ای برای خواندن یا شنیدن کتاب سرگذشت متیو پری احساس نمی‌کردم. اما از افراد مختلف تعریف این کتاب را شنیدم. و وقتی دیدم آقای آرمان سلطان زاده این کتاب را روایت کرده‌اند متقاعد شدم که این کتاب را باید شنید!! و چه تجربه‌ی خوبی بود! اصلا شبیه به و یک بیوگرافی معمولی نبود. یک داستان پر هیجان بود. گاهی قلبت تند تند می‌زد، گاهی می‌خندی، گاهی امیدوار میشوی به زندگی گاهی … در مجموع بسیار آموزنده و همزمان سرگرم کننده بود. خیلی خوشحالم که این کتاب را شنیدم. ممنونم از تیم کتابراه.
negar soltani
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
محشر بود محشر، هزار برابر با این صداگذاری خفن از کتاب متنی بهتر بود قشنگ جوری صحبت می کرد انگار خود متیو پری پشت تلفن نشسته و داره برایت درد دل می کنه من هم که عاشق شنیدن حرف های بقیه ام واقعا لذت بردم و چه قدر جالبه زندگی آدم های معروف رو به این خوبی میشه شنید و ارتباط گرفت خیلی خوشحالم از شنیدن این کتاب.
مریم اسدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
با سپاس فراوان از کتابراه
بسیار عالی بسیار آموزنده، توصیه میکنم حتما کتاب را بخوانید یا بشنوید، اینجاست که به من ثابت شد اشخاصی که راحت دیگران را از خنده روده بر میکنند انسانهای افسرده‌ای هستند، البته نه همشون..
صدای راوی عالی بود
سحر شمسی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بی نظیر، کتاب زندگینامه متیو پری عزیز که در واقع شخصیت مورد علاقه من در سریال فرندز بود و وقتی می بینم این قدر در عذاب بوده ناراحت کننده است، یادش گرامی
Afshin Ramezani
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب نشون میده کسانی که یک دفعه به یه موفقیت بزرگ میرسند
خب شاید نتونه مدیریت کنه و به مشکل بخوره
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری

برای دریافت کتاب صوتی Friends: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.