معرفی و دانلود کتاب صوتی ژرفای زن بودن: زن در جست و جوی کمال

عکس جلد کتاب صوتی ژرفای زن بودن: زن در جست و جوی کمال
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژرفای زن بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژرفای زن بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ژرفای زن بودن: زن در جست و جوی کمال

زنان بخش مهمی از اجتماع را تشکیل می‌دهند و سلامتِ ذهن و روان آن‌ها با سلامت جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد. مورین مورداک، روانشناس برجسته، کتاب صوتی ژرفای زن بودن را منبعی غنی و الهام‌بخش قرار می‌دهد تا زنان با مراجعه به آن وجهِ زنانه‌ی خود را دوباره مهم بشمرند و این‌گونه از سردرگمی و پوچیِ برآمده از جهانِ مدرن با ساختار مردانه رهایی یابند.

درباره‌ی کتاب صوتی ژرفای زن بودن

کتاب صوتی ژرفای زن بودن (The Heroine's Journey) درباره‌ی مفهوم و معنای زنانگی و خواسته‌ی زنان از زندگی است. مورین مورداک (Maureen Murdock) پژوهشگر و روانشناس برجسته، بر اساس کهن‌الگوهای یونگی، به شخصیت‌شناسی زنان دست می‌زند. او این پرسش را مطرح می‌کند که چرا زنان با وجودِ رسیدن به موفقیت‌های اجتماعی باز هم احساس خلأ و ناامیدی می‌کنند؟ مورداک در این کتاب کوشیده است تا با استفاده از الگوی زندگی زنانی که در پیرامون خود یافته، برای یکی از پیچیده‌ترین وجوه انسان، یعنی وجه زنانه‌ی وی، چرخه‌ی سفر زندگی را ترسیم کند. آنچه نویسنده ارائه می‌دهد، تصویری از تجربیات مشترک زنانی است که خود نیز مانند آن‌ها منزل‌های مختلف سفر را گذرانده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ژرفای زن بودن

سفر قهرمان، جست‌وجوی زن معاصر را برای رسیدن به تمامیت وجودی خود، در جامعه‌ای توصیف می‌کند که بر اساس ارزش‌های مردانه پی‌ریزی شده است. مورین مورداک با تکیه بر اسطوره‌ها و افسانه‌های عامیانه، نمادها و الهه‌های باستانی، و رویاهای زنان معاصر، ارزش واقعی وجه زنانه را در فرهنگ غربی نشان می‌دهد. مورداک در تجربیات درمانی خود با زنانی رنج‌کشیده روبه‌رو می‌شود که با سرکوب بخشِ زنانه‌ی وجودشان به رقابتی نابرابر و اشتباه با مردان برخاسته‌اند. او کتاب صوتی ژرفای زن بودن را به این هدف نگاشته است تا زنان را به جایگاه درست خود بازگرداند و با آغوش باز پذیرای بخش زنانه‌ی‌شان شوند و به این ترتیب به تمامیت وجودی دست پیدا کنند.

برای ریشه‌یابی احساس رضایتِ زنان در زندگی، باید لایه‌های عمیق‌تری را واکاوی کرد. هر زن با هر سطحی از موفقیت اجتماعی، نیازمند بازگشت به زنانگی خود است و اساساً با قرار گرفتن دو وجه آنیما و آنیموس در کنار یکدیگر، به اوج کمال و شکوفایی می‌رسد. باورهای اشتباه و تحقیرآمیزی که دنیای مدرن نسبت به زنان و نحوه‌ی ارتباطات آن‌ها با یکدیگر و جهانِ پیرامونشان شکل داده، زنان را به این باور رسانده که باید فرهیخته‌تر از آن باشند که گرد هم آیند و از احساساتشان حرف بزنند، آن‌ها به‌تدریج کارِ بیرون از خانه را ارزشمندتر از تربیت فرزند یافته‌اند و از دانش شهودی و غریزی‌ که ویژگی ذاتی‌شان است، چشم پوشیده‌اند. مورین مورداک بدون آنکه بخواهد دستاوردهای زنان را در زمینه‌ی تحصیل و اشتغال انکار کند، پیرویِ تام و تمام از قرائت مردانه در زندگی را به چالش می‌کشد. آنچه در کتاب صوتی ژرفای زن بودن نقد می‌شود، نادیده گرفتن زنانگی در ازای کسب موفقیت در جهانی است که در آن مردان قواعد بازی را تعیین و زنان را به پیروی از آن قواعد وادار کرده‌اند.

مورین مورداک مخاطبان را به سفر به وادی زنانگی و طرح پرسش‌هایی حیاتی و گاه دردناک از خود، دعوت می‌کند. این کتاب توسط نشر صوتی رمانو تهیه و توزیع شده و مریم حجتی آن را به فارسی برگردانده است. نسخه‌ی متنی اثر پیش رو به ‌همت انتشارات آتیسا به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ژرفای زن بودن

  • درس‌های کتاب ژرفای زن بودن آنطور که مورین مورداک عنوان می‌کند، هرگز آسان به دست نمی‌آیند و به شجاعت زیادی برای رودررو شدن با چالش‌ها نیاز دارد. (Creation)
  • سفرِ شخصی مورداک نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردانی که خواستار شنیدن صدای زنانه هستند، تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. (Utne Reader)
  • کتاب صوتی ژرفای زن بودن برای هر زنی است که فعالانه در صحنه‌ی اجتماع حضور دارد و مشتاقانه در پیِ کشف وجه زنانه‌اش می‌گردد. (Patrice Wynne)
  • کتاب مورین مورداک منبعی ارزشمند در زمینه‌ی روانشناسی زنان است و رشد فردی و فرهنگی زنان را بررسی می‌کند. (Joan Halifax)

کتاب صوتی ژرفای زن بودن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام زنان و مردان تقدیم می‌شود تا با درکِ بهتر روان زنانه، به ساخت جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر کمک کنند.

در بخشی از کتاب صوتی ژرفای زن بودن: زن در جست و جوی کمال می‌شنویم

خواب می‌بینم که فرزندی دارم. او خیلی کوچک است. تقریباً چیزی شبیه به یک کرمِ بی‌رنگ و رو است. با لوسین در خیابان مین در حال قدم زدن هستیم که ناگهان به یاد بچه می‌افتم. با عجله به خانه می‌رویم و بچه را بیرون از ساختمان داخل کالسکه‌ای روی ایوان جلوی خانه پیدا می‌کنیم. او را از کالسکه بیرون می‌آورم. خیلی گرسنه است. تا می‌خواهم به او شیر بدهم، متوجه می‌شوم باید اول پوشکش را عوض کنم. به لوسین می‌گویم: «باید با حرف زدن با او ارتباط برقرار کنی.»

پوشکش را عوض می‌کنم. خیلی نحیف و قابل ترحم به نظر می‌رسد، حتی نمی‌تواند گریه کند. فقط ناله‌ی ریزی شبیهِ صدای گربه از خودش درمی‌آورد؛ پرتوقع و زورگو نیست، فقط غمگین است. نگران ادامه‌ی حیات او هستم، چون حتی یادم رفته بود که او وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
40 دقیقه
پیشگفتار نویسنده
52 دقیقه
یک: جدایی از زنانگی
56 دقیقه
دو: پیوند با مردانگی - دخترانِ پدر
46 دقیقه
سه: جاده‌ای پر از فراز و نشیب - رویارویی با اژدهایان و دیوها
31 دقیقه
چهار: توهمی از قله‌ی موفقیت - افسون ابرزن بودن
54 دقیقه
پنج: زنان قدرتمند توانایی نه گفتن دارند
75 دقیقه
شش: تولد دوباره و الهه شدن
63 دقیقه
هفت: عطش پیوند دوباره با زنانگی - کرم نوزاد
76 دقیقه
هشت: بهبود شکاف مادر یا دختر
41 دقیقه
نه: کشف مرد پراحساس درون
43 دقیقه
ده: ورای دوگانگی
8 دقیقه
کلام پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ژرفای زن بودن: زن در جست و جوی کمال
نویسنده
مترجممریم حجتی
راویآیلار محمدی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ژرفای زن بودن

رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب آموزنده ‌جذابی برای من بود …. برای بار دوم در حال گوش دادن هستم، مطالب جدید و‌ناگفته شده‌ای از این کتاب یاد گرفتم، در مورد کهن الگوها و افسانه‌ها و تطبیق آن‌ها با رفتارهای زنانه مطالب جالبی داشت، سپاس
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ژرفای زن بودن

برای دریافت کتاب صوتی ژرفای زن بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.