معرفی و دانلود کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!

عکس جلد کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!
قیمت:
160000 تومان - 16.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!

جک استراو در کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! خاطرات خود از دوران وزارت و سفرهای مکررش به ایران را با نگاهی سیاسی و اجتماعی وصف می‌کند؛ او علت بدبینی و بی‌اعتمادی تاریخی ایرانیان را به انگلستان با بررسی روابط 400 سالۀ این دو کشور در برهه‌های حساس و تعیین‌کننده جویا می‌شود.

درباره کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!

جک استراو (Jack Straw) با هدف تشریح روابط ایران و انگلستان در چند دهه اخیر و بررسی سوءظن و دشمنی دیرینه افکار عمومی ایرانیان نسبت به انگلستان این کتاب را در سال 2019 تألیف کرده است. او در بیان این نکته که بی‌اعتمادی و بدبینی ایرانیان به بریتانیا قدمتی چندصد ساله دارد، با لحنی طنزآمیز می‌گوید، ایرانیان تنها مردمانی هستند که هنوز انگلستان را ابرقدرت می‌دانند! در هر گوشه‌ی کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! (The English Job) نویسنده به این مسئله اشاره دارد که ایرانیان منشأ بسیاری از آشفتگی‌های تاریخی قرن 19 و 20 را دخالت‌ها و شرارت‌های انگلیس در منطقه قلمداد می‌کنند.

نایکدستی لحن نویسنده و رویکردهای متفاوتی که در طول متن اتخاذ می‌کند شما را به این مسئله که آیا نویسنده به تنهایی این اثر را تألیف کرده مشکوک می‌سازد. جک استراو نخستین مقام رسمی انگستان بود که پس از پیروزی انقلاب وارد ایران شد و بسیاری از مقامات غربی او را به دلیل رفت و آمدهای مکرر و روابط صلح‌جویانه‌اش با ایران، جک تهرانی می‌نامند.

منابع یک‌جانبه و محدود برای نگارش این اثر را شاید بتوان نقطه ضعف این کتاب برشمرد؛ خطاهای فاحشی درباره دوران وزارت مصدق یا اینکه نویسنده تصور می‌کرده است خان، نام خانوادگی رضاشاه بوده است! اساسا می‎‌توان گفت پرداختن به چندین برهه تاریخی در روابط ایران و انگلیس از طرفی باعث نادقیق بودن برخی اطلاعات شده و از سوی دیگر باعث ایجاد کتابی با یک نگاه موجز و کلی به روابط 400 سالۀ این دو کشور گشته است. فارغ از تمام کاستی‌ها و تناقضات برخی حوادث ذکر شده با واقعیت، این کتاب، اثری خوش‌خوان و جذاب است که با نگاهی نیمه تاریخی و نیمه شخصی، حوادث سیاسی کشورمان را از دید یک مقام ارشد دولتی انگلستان توصیف می‌کند.

خواندن کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! به چه کسانی توصیه می‌شود؟

تمامی علاقمندان کتاب‌های تاریخی و سیاسی را به خواندن این اثر جنجالی دعوت می‌کنیم.

با جک استراو بیشتر آشنا شویم:

سیاست‌مدار و وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا در سال‌های 2001 تا 2006، جک استراو، سال 1946، در شهر اسکس متولد شد. او با وجود اینکه از کودکی تحت تعلیم مادر و مادربزرگ یهودی‌اش بود خود را یک مسیحی می‌داند. استراو که از سال 1979 به عنوان نماینده بلکبرن در پارلمان انگلستان فعالیت داشت، بیش از یک دهه در حزب کارگر فعالیت کرد. او همچنین به عنوان یکی از یکی از رؤسای هیأت اروپایی در نشست مشترک وزیران خارجه اروپایی و هیئت ایرانی که در تهران برگزار شد حضور داشت.

در بخشی از کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! می‌خوانیم:

رأس شمالی کشور عمان به تنگۀ هرمز مشرف است و ایران در سمت دیگرش قرار دارد. جمعیت ایران هشتاد میلیون نفر و جمعیت عمان کمتر از پنج میلیون نفر است. سلطان قابوس، حاکم عمان، مدت‌هاست که روابط خوبی با ایران و سایر کشورهای حوزۀ خلیج‌فارس دارد. در اواسط 2011، یکی از فرستادگان سلطان قابوس، سالم الاسماعیلی با جان کری، رئیس کمیتۀ روابط خارجۀ آمریکا، تماس گرفت. بد نیست در اینجا مکثی کنیم و به نقش سنای آمریکا در روابط خارجه‌اش بپردازیم. نقش کمیتۀ مذکور در مقایسه با نقشی که کمیتۀ امور خارجۀ مجلس عوام بریتانیا روی سیاست‌هایش دارد، بسیار بیشتر است. در آمریکا، کمیتۀ روابط خارجۀ سنا، نقشی فعال در روابط خارجۀ این کشور دارد. هیچ معاهده‌ای حتی اگر به امضای رئیس‌جمهور هم برسد، عملی نخواهد شد مگر اینکه دوسوم اعضای سنا تأییدش کنند. نامزدهای سفارت در کشورهای مختلف و مقامات ارشد وزارت امور خارجۀ آمریکا باید به تأیید سنا برسند.

الاسماعیلی در جریان آزادسازی سه کوهنورد آمریکایی که سهواً وارد خاک ایران شده و به عنوان جاسوس دستگیر شده بودند، نقش فعالی داشت. او به عنوان میانجی وارد شد و برای کری توضیح داد که رهبر نظارت بر برنامۀ هسته‌ای ایران را رسماً به وزیر امور خارجه (صالحی) سپرده تا از کنترل مستقیم افراد دیگر داخل سیستم خارج شود.

اما مشکل اساسی بر سر راه هر نوع توافقی، بحث غنی‌سازی اورانیوم بود. ایرانی‌ها، همان‌طور که قبلاً دیدیم، همیشه می‌گفتند که غنی‌سازی، تحت مفاد پیمان منع گسترش، حق مسلم آن‌هاست. از نظر شخص من، این ادعا درست بود، اما ایران باید باقی پیمان منع گسترش را هم رعایت می‌کرد. هرچه باشد در همان زمان، سیزده عضو دیگر پیمان در حال غنی‌سازی اورانیوم بودند.

موضع صریح پنج عضو دیگر گروه 1+5، از‌جمله بریتانیا هم دقیقاً همین بود. ولی آمریکا با هر نوع غنی‌سازی‌ای توسط ایران مخالف بود، چون مقاماتش می‌ترسیدند هر نوع دسترسی ایران به چرخۀ سوخت هسته‌ای راه را برای ساخت تسلیحات هسته‌ای باز کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: انگلیس دشمن نیست
فصل 2: کار، کار انگلیسی‌هاست
فصل 3: از آتش به الله
فصل 4: شاه اسماعیل اول (هنریِ هشتمِ ایران)
فصل 5: انحصارطلبی بریتانیا جرقه‌های دموکراسی را در ایران می‌زند
فصل 6: چگونه نفت بر دموکراسی برتری یافت
فصل 7: از گروهبانی تا سلطنت با کمک بریتانیا
فصل 8: تسلط بریتانیا (و شوروی) بر ایران
فصل 9: آبادان، صحنۀ تحقیر بریتانیا
فصل 10: جاسوس‌ها و کودتاها
فصل 11: دوران خوشیِ شاه
فصل 12: بازگشت آیت‌الله خمینی
فصل 13: جنگ تحمیلی
فصل 14: دوران پساجنگ: آیات شیطانی و خشونت
فصل 15: آغاز جنبش اصلاح‌طلبی
فصل 16: حادثۀ یازده سپتامبر و سلاح‌های هسته‌ای
فصل 17: شکلات، جک، شکلات
فصل 18: هالۀ نور
فصل 19: فتنۀ 88
فصل 20: آن مرد توی گوشی
فصل 21: حکومت و امنیت ایران
نتیجه‌گیری: آیندۀ ایران
ضمیمه: متن نامۀ بسیج یزد
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات389
زبانفارسی
شابک978-622-6513-94-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
160000 ت - 16.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست!

برای دریافت کتاب کار، کار انگلیسی‌هاست! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.