معرفی و دانلود کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم

عکس جلد کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم

به عقیده‌ی آلن دوباتن ذهن انسان به سرزمینی کشف‌نشده می‌ماند که باید به آن سفر کرد و همه‌ی زوایایش را از نو شناخت. کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم ضمن ستایشِ این جست‌وجوگری، آن را یگانه راه دست‌یابی به امکانات ذهنی و توانایی‌های بالقوه می‌داند و با ارائه‌ی تمرین‌هایی سرگرم‌کننده، کودکان را برای کشف اسرار هستی و شناخت هویت واقعی‌شان آماده می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم

کتاب صوتی کتاب من (The Book of Me) به کودکان کمک می‌کند که خودشان را بهتر بشناسند، بیشتر به خود اتکا کنند و راه زندگی شاد و موفق را بیاموزند. این اثر با لحن گرم و جذابِ آلن دوباتن (Alain de Botton) به بچه‌ها کمک می‌کند تا از خلال تمرین‌های سرگرم‌کننده، خودانگاره‌ای غنی و منحصربه‌فرد خلق کنند. با نوشتن، طراحی و رنگ‌آمیزی، کودکان می‌توانند شروع به کشف اسرار هستی کنند و بفهمند که واقعاً چه کسی هستند و به چه کسی ممکن است بدل شوند.

آلن دوباتن پیش از هر چیز معنای خودکاوی را شرح می‌دهد. او جست‌وجوگر را فردی می‌داند که به دنیای ناشناخته‌ها سفر می‌کند؛ جاهایی که قبل‌تر کسی به آن قدم نگذاشته است. جست‌وجوگران به اطلاعات محدودی که در اختیار دارند قانع نیستند و در طلب تجربیات شخصی خود فارغ از تجربیات گذشتگان هستند. کتاب صوتی کتاب من به مخاطبان کمک خواهد کرد تا یک جست‌وجوگر باشند و سفری طولانی به سرزمین‌ها ناشناخته را برنامه‌ریزی کنند. اما قبل از شروع این اکتشاف، باید ملزوماتِ سفر فراهم شود. کاری که آلن دوباتن می‌کند فراهم آوردنِ این ملزومات و ابزارها برای یک سفر روان‌شناسانه به درون ذهن است. در واقع، کتاب صوتی کتاب من ترکیبی از فلسفه‌، روان‌شناسی و سرگرمی است تا کودک به شناختِ هرچه بیشترِ ذهن خود برسد و در موقع مناسب بتواند تصمیمات حیاتی زندگی‌اش را به بهترین شکل اتخاذ کند.

سپس آلن دوباتن این سوال را مطرح می‌کند که «خود» چیست؟ او «خود» را به‌ عنوان قسمتی از ذهن تعریف می‌کند. انسان به‌ وسیله‌ی «خود» می‌اندیشد و دنیای اطراف و احساسات مختلف را تجربه می‌کند. در واقع این «خود» است که هویت فرد را می‌سازد. حال که معنای این واژه تا حدی روشن شد، آلن دوباتن به سراغ جنبه‌های مختلف «خود» می‌رود که شامل باورها، افکار، احساسات، وجدان، خاطرات، استعداد، امیدها، ضعف‌ها، درک ما از درست و غلط و همچنین ترس‌ها و نگرانی‌ها می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم

کتاب کتاب من سپس به سراغ این پرسش می‌رود که چرا دنیا به افراد جست‌وجوگر نیاز دارد و چه نیازی هست که انسان جست‌وجوگری را در خود پرورش دهد؟ یک لحظه دنیا را بدون جست‌وجوگران تصور کنید. هیچ‌کس مایل نیست به مکان‌های ناشناخته سفر کند، هیچ‌کس نیازی نمی‌بیند در مورد موضوعاتی حرف بزند که تا پیش از این سخنی از آن به میان نیامده؛ اگر این‌طور بود بسیاری از علوم شکل نمی‌گرفتند و اطلاعات و دانش مردم در حد اندکی باقی می‌ماند. احتمالاً آدم‌ها فقط جایی را می‌شناختند که در آن به دنیا آمده بودند و هیچ تصوری از بقیه‌ی آدم‌های جهان نداشتند. آن‌وقت نقشه‌نگاران باید نقشه‌ی بقیه‌ی سرزمین‌ها را بر اساس حدس و گمان می‌کشیدند و اسمی ناشناخته را بر سرزمین‌های دور و نزدیک می‌گذاشتند. حال دوباره این سوال پیش می‌آید که چه نیاز مبرمی برای شناخت دیگر سرزمین‌ها و آدم‌ها و کشف علوم جدید وجود دارد؟

آلن دوباتن این‌گونه به این سوال پاسخ می‌دهد که فهم حقیقت دنیا و انسان در گروِ جست‌وجوگری است. گرچه جست‌وجوگران از قرن‌ها پیش شروع به کشف سرزمین‌های ناشناخته کرده‌اند، اما هنوز چیزهای بسیاری در دنیا برای کشف شدن وجود دارد و اولین و مهم‌ترینِ آن‌ها «جهان ذهن» است. انسان در همه حال نیاز به کشف حقیقت دارد؛ اما ابتدا باید بپذیرد که خودش را به‌طور کامل و دقیق نمی‌شناسد، آن‌گاه که پذیرفت، آماده‌ی سفری ذهن می‌شود که گاه با خستگی و ناامیدی همراه است. شاید سفر اکتشافی به درون خود، به اندازه‌ی یک عمر طول بکشد، اما ارزشش را دارد؛ چراکه فقط خود شخص است که می‌تواند ذهنش را بشناسد و شاید این اصلی‌ترین وظیفه‌ی هرکس در زندگی باشد. آلن دوباتن در این مسیر، به همگان و به‌ خصوص به کودکانی که در ابتدای این مسیرِ دشوار هستند، کمک می‌کند تا با آزمون‌ها و تمرین‌ها سفر سهل‌تری را تجربه کنند.

این کتاب صوتی را نشر صوتی جیحون با صدای سید کامبیز خلیلی چاوشی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

در مدرسه‌ی زندگی جمعی از مربیان و متخصصین کارآزموده‌ی حوزه‌های روان‌شناسی، فلسفه و دیگر علوم گرد هم آمده‌اند و با تألیف کتاب‌های خودیاری، مدارس و دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک را به چالش می‌کشند. آن‌ها درصددند تا فرهنگ و دانش را در خدمت زندگی روزمره‌ی مردم به کار گیرند.

مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) با ارائه‌ی توصیه‌های عملی و تمرینات کاربردی، مسیری را به‌ سوی زندگی بهتر نشان می‌دهد. این مدرسه در سال 2008 توسط آلن دوباتن راه‌اندازی شده و امروزه در شهرهای زیادی همچون لندن، پاریس، آمستردام، ملبورن، برلین و... به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کتاب‌های این مجموعه به دغدغه‌های روز مردم می‌پردازد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با رسیدن به خودشناسی، به برقراری ارتباط بهتر با دیگران دست یابند و در شغل خود نیز موفق عمل کنند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم

  • این کتاب برای کودکان خردسالی که می‌خواهند وارد سفری ماجراجویانه شوند و رویاهای خود را به انجام برسانند بسیار الهام‌بخش است. «کتاب من» به آن‌ها ایده می‌دهد که دنیای بزرگ‌سالی‌شان چگونه خواهد بود. (گودریدز)
  • یک کتاب راهنمای مؤثر با فضایی برای ثبت اطلاعات، احساسات، افکار و حقایق. (مجله‌ی آرمادیلو)

کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی به آن‌هایی که به دنبال ماجراجویی هستند، به خصوص کودکان و نوجوانانِ 9 تا 15ساله که ایده‌ها و رویاهای زیادی در سر می‌پرورانند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم می‌شنویم

کل طول عمر طول می‌کشد تا خودتان را بشناسید و تا آن موقع هم هرگز خودتان را کاملاً نخواهید شناخت. دلیلش این است که «خودِ» ما همیشه تغییر می‌کند، تقریباً همه‌ی چیزهای مربوط به ما، مغزمان، بدنمان، رفتارمان، دوستانی که داریم و چیزهای مورد علاقه و مورد انزجارمان تا پایان زندگیمان به تغییرشان ادامه خواهند داد. شما احتمالاً در طول مدتی که این کتاب را می‌شنیدید کمی تغییر کرده‌اید. معنی‌اش این نیست که باید خودشناسی را کنار بگذاریم. معنی‌اش صرفاً این است که ما باید به تلاش برای شناخت خودمان ادامه دهیم. شما را تشویق می‌کنیم تا وقت بگذارید و به‌صورت مرتب افکارتان را بررسی کنید. پنج دقیقه در هر هفته، برای مراقبه‌ی فلسفی شروع خوبی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
جست‌وجوی ذهن من
21 دقیقه
جست‌وجوی خلق‌های من
21 دقیقه
جست‌وجوی تخیل من
22 دقیقه
جست‌وجوی وجدان من
14 دقیقه
جست‌وجوی بدن من
15 دقیقه
جست‌وجوی روابط من
11 دقیقه
جست‌وجوی بیم‌ها و امیدهای من
4 دقیقه
نتیجه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم
نویسنده
مترجمامین پورحسن
راویسید کامبیز خلیلی چاوشی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم

برای دریافت کتاب صوتی کتاب من: سفر و گردش در خودم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.