معرفی و دانلود کتاب صوتی کروکودیل غول آسا

عکس جلد کتاب صوتی کروکودیل غول آسا
قیمت:
۵۵۰۰۰ 38500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کروکودیل غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کروکودیل غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کروکودیل غول آسا

کتاب صوتی کروکودیل غول آسا نوشته‌ی رولد دال نویسنده مشهور انگلیسی، از چهار داستان هیجان‌انگیز و فانتزی به نام‌های زرافه و من و پلی، ازیو تروت و مین‌پین‌ها و کروکودیل غول آسا تشکیل شده که هر کدام قصه‌هایی عجیب و آموزنده برای کودکان دارد.

درباره کتاب صوتی کروکودیل غول آسا:

رولد دال به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در تمام دوران حیات خود داستان‌هایی پرهیجان، سرگرم کننده و آموزنده برای بچه‌ها نوشته و این بار نیز در کتاب صوتی کروکودیل غول آسا، روایتگر چهار داستان جذاب است.

اولین داستان کروکدیل غول آسا (The Enormous Crocodile) نام دارد که در سال 1978 نوشته شده است. قصه از آفریقا و رودخانه‌ای بزرگ و گل‌آلود آغاز می‌شود که یک کروکودیل عظیم وحشی و بدخلق در آن زندگی می‌کند و دوست دارد برای ناهارش کودکان را بخورد. اما وقتی نقشه خود را با دیگر حیوانات در میان می‌گذارد، همه آن‌ها با او مخالفت می‌کنند و قصد دارند نقشه‌های حیله‌گرانه‌‌اش را نقش بر آب کنند.

دومین داستان زرافه و من و پلی (The Giraffe and the Pelly and Me) نام دارد که در سال 1985 میلادی نوشته شده است. این قصه از نگاه پسر بچه‌ای به نام پلی روایت می‌شود که همیشه آرزو داشته یک مغازه شیرینی فروشی داشته باشد و برای خودش کار کند. اما یک روز به طرز عجیبی با یک شرکت شیشه پاک‌کنی آشنا می‌شود که در آن یک پلیکان، یک زرافه و یک میمون کار می‌کنند و از پلی می‌خواهند که با آن‌ها دوست و همکار شود. اما داستان زرافه و من و پلی از جایی اوج می‌گیرد که دوک همپشایر، پولدارترین مرد انگلستان، از آن‌ها می‌خواهد تا به قصرش بروند و شیشه‌های آنجا را تمیز کنند.

سومین داستان ازیو تروت (Esio Trot) نام دارد که در سال 1990 میلادی نوشته شده است و آخرین کتاب رولد دال به شمار می‌رود که در زمان حیاتش منتشر شد. این داستان برخلاف سایر آثار دال که معمولا بزرگسالان افرادی زورگو و کودکان قهرمان هستند، این بار قصه مردی به نام آقای هاپی روایت می‌شود که پیرمردی خجالتی‌ست و در آپارتمان خود به تنهایی زندگی می‌کند اما مدت‌هاست که از همسایه پایینی خود خانم سیلور خوشش آمده و می‌خواهد با او آشنا شود.

آقای هاپی آرزو دارد احساسات خود را بیان کند اما هرگز نتوانسته چنین جراتی را پیدا کند اما داستان ازیو تروت زمانی به اوج هیجان می‌رسد که خانم سیلور به آقای هاپ می‌گوید که لاک پشتش کوچک مانده و نمی‌داند برای رشد بیشتر آن چه کند. این اتفاق باعث جرقه‌های در ذهن این پیرمرد مهربان می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا آرزوی همسایه محبوب خود را برآورده کند.

چهارمین داستان مین‌پین‌ها (The Minpins) نام دارد که در سال 1991 میلادی نوشته شده است و فقط چندین ماه پس از مرگ رولد دال منتشر شد. این قصه درباره پسربچه‌ای به نام بیلی است که با مادر خود زندگی می‌کند اما پشت خانه‌ی آن‌ها جنگلی انبوه و مرموز وجود دارد که مادرش هیچ وقت اجازه رفتن به آنجا را به او نمی‌دهد. سرانجام بیلی وسوسه می‌شود و بدون اجازه به آنجا می‌رود اما با ورودش به جنگل سحرآمیز و قدم زدن در آنجا متوجه موجوداتی عجیب و ترسناک می‌شود.

بنابراین بیلی برای نجات خود از درختی بالا می‌رود اما در لابه‌لای شاخه‌ها چیزی را می‌بیند که هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرده است؛ شهری کوچک که در آن مردمانی بامزه و ریزه میزه به نام مین‌پین‌ها زندگی می‌کنند.

کتاب صوتی کروکودیل غول آسا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب داستان شگفت‌انگیز و دوست داشتنی برای تمامی کودکان دبستانی مناسب است.

رولد دال را بیشتر بشناسیم:

نویسنده محبوبی که همه کودکان عاشق نوشته‌هایش هستند و مجله Time او را یکی از پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران معاصر می‌داند، کسی جز رولد دال (Roald Dahl) نیست.

دال در سال 1916 در ولز از پدر و مادری نروژی به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در انگلستان گذارند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد. اولین داستان کوتاه رولد دال که ماجراهای او در جنگ را بازگو می‌کند در The Saturday Evening Post به چاپ رسید و به همین ترتیب این اتفاق، شروع مسیری درخشان و طولانی برای این نویسنده بود.

او به عنوان فردی شناخته می‌شود که با شناخت و احاطه کامل بر دنیای کودکان، برایشان داستان‌های مهیج و طنزگونه می‌نوشت. آثاری که همواره مملو از مفاهیمی همچون امید به زندگی، تلاش و شادی است؛ اما رولد دال هیچ گاه با زبانی مستقیم و نصیحت‌گونه، با کودکان مواجه نمی‌شد؛ بلکه دنیایی تخیلی و جذاب برای آن‌ها خلق می‌کرد تا اول از همه بچه‌ها با داستان‌هایش ارتباط برقرار کنند.

رولد دال در گفته‌های خود اشاره کرده بود که داستان‌هایش برگرفته از افسانه‌هایی است که مادرش برایش تعریف می‌کرد و تجارب کودکی خودش بوده و به همین ترتیب توانسته جهان فانتزی خود را خلق کند.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «جادوگرها» اشاره کرد. البته دال چندین مجموعه داستان، شعر کودک، فیلمنامه، داستان بزرگسال، نمایشنامه و آثار غیرداستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی از مشهورترین آثار این نویسنده به شمار می‌رود که از روی آن فیلمی جذاب و محبوب به کارگردانی تیم برتون ساخته شده است. به غیر از این، آثار دیگر رولد دال نیز مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

سرانجام رولد دال براثر یک بیماری نادر در سال 1990 میلادی درگذشت و پس از آن موزه و مرکز قصه‌های رولد دال در شهر گریت میسندن انگلستان تاسیس شد. این موسسه فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و کودکان 6 تا 12 ساله نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با قصه‌های دال به آنجا بروند.

در بخشی از کتاب صوتی کروکودیل غول آسا می‌شنویم:

مامان بیلی کوچولو همیشه به او می‌گفت دقیقا چه کارهایی را اجازه دارد انجام دهد و چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد. همه آن‌ کارهایی را که اجازه داشت انجام دهد، کسل کننده بودند اما آن کارهایی را که حق نداشت انجام دهد، هیجان انگیز بود.

یکی از آن کارهایی که به هیچ وجه نمی‌توانست انجام دهد و از همه کارهای دیگر که برایش جالب‌تر بود، این بود که حق نداشت تنها از در باغ پایش را بیرون بگذارد و از دنیای بیرون سردر بیاورد.

در این بعد از ظهر آفتابی تابستان، بیلی کوچولو زانوهایش را گذاشته بود روی صندلی جلوی پنجره اتاق و به دنیای شگفت انگیز بیرون پنجره خیره شده بود. مادرش تو آشپزخانه مشغول اتو کردن لباس‌ها بود و با اینکه در باز بود، نمی‌توانست بیلی را ببیند. هر از گاهی بیلی را صدا می‌زد و می‌گفت: بیلی کوچولو داری چیکار می‌کنی؟ بیلی کوچولو هم جواب می‌داد: خوبم مامان، کاری نمی‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
23 دقیقه
کروکودیل غول‌آسا
26 دقیقه
زرافه و من و پلی - بخش یک
25 دقیقه
زرافه و من و پلی - بخش دو
18 دقیقه
ازیو تروت - بخش یک
20 دقیقه
ازیو تروت - بخش دو
20 دقیقه
مین پین‌ها - بخش یک
19 دقیقه
مین پین‌ها - بخش دو
19 دقیقه
مین پین‌ها - بخش سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کروکودیل غول آسا
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ 38500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کروکودیل غول آسا

Pooya Yaghoobirad
۱۴۰۰/۲/۱۳
بسیار از خرید این کتاب برای پسرم پشیمان شدم، کلمات زشت و خشن زیادی در متن به کار رفته، تصور کنید می‌گوید خرخره ات را می‌کنم می‌اندازم جلوی سگ‌های شکاری ام! پر از کلمات زشت مثل احمق، کثیف و... قصه خوانی هم در عین حال ضعیف، بی احساس و کاملا کتابی بود در مجموع واقعا بد!
سپیده قنبری
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خیلی خوبه من تصمیم گرفتم که به بچه‌های فامیل کتاب هدیه بدم ولی از اونجایی که میدونم بزرگترهاشون وقت نمیذارن واسشون قصه بخونن میتونم اینارو هدیه بدم 🙏🏻♥️
Galileh Koochooloo
۱۴۰۰/۴/۶
این کتاب زیاد در سطح ماتیلدا و غول بزرگ مهربون نبود. نظر شما چیه؟
طهورا نظری
۱۴۰۱/۸/۷
خیلی خوب وقشنگ بود
قصه‌ی ازیو تروت از همه قشنگتر بود
Atbin Artin
۱۴۰۱/۶/۲
کتاب‌های رولد دال همشون خنده دار و باحال هستن
فاطمه اسدی
۱۴۰۰/۸/۷
خیلی جذاب و دوست داشتنیه
فاطمه افراز
۱۴۰۰/۲/۷
کلمات بد استفاده شده
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کروکودیل غول آسا

برای دریافت کتاب صوتی کروکودیل غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.