معرفی و دانلود کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

برنارد مالامد یکی از بهترین نویسندگان آمریکایی است که در نوشتن داستان‌های کوتاه تبحر خاصی دارد. در کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، پانزده داستان کوتاه از این نویسنده‌ی پرافتخار را می‌شنویم که هر یک به نوعی واقعیت تاریک زندگی را به نمایش می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

برنارد مالامد (Bernard Malamud) نویسنده‌ی کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر (the complete stories) یکی از معروف‌ترین نویسندگان یهودی آمریکاست که با داستان‌های کوتاهش شناخته می‌شود. او در بروکلین متولد شد؛ جایی که با رنج‌های زیادی که به او تحمیل کرد برای همیشه در خاطرش ماند و حتی پایش به قصه‌هایش نیز باز شد. پسربچه‌ی تنها و ساکتی که هیچ سرگرمی‌ای نداشت و تنها دلخوشی‌اش گوش دادن به صدای پیانوی همسایه در روزهای یکشنبه بود، بقالی کوچک و بی‌رونق پدر و البته خودکشی ناگهانی مادر که برای همیشه زخمی در خاطر او به جا گذاشت، همگی در داستان‌هایش نمود پیدا کردند. شاید بتوان چهره‌ی مبهم مادر مالامد را در شخصیت‌های مرموز و تاریک زنان قصه‌هایش به خوبی مشاهده کرد. بزرگ شدن در نیویورک نیز چنان برای برنارد مالامد الهام‌بخش بود که به محل اصلی رخدادهای بیشتر قصه‌هایش بدل شد. به‌طور کل می‌توان این‌طور گفت که اگرچه داستان‌های این نویسنده از تخیلش نشأت می‌گیرند، اما بخش اعظمی از آن‌ها به واقعیت و زندگی شخصی او نیز گره خورده‌اند.

می‌توان گفت که پانزده داستان این کتاب، همگی تمی تراژیک و غمگین دارند، اما لزوماً به شکلی غمگین تمام نمی‌شوند. در حقیقت شخصیت‌های اصلی این داستان‌ها، افرادی هستند که با غم و رنج زندگی پنجه در پنجه‌اند و در بسیاری از مواقع نیز امید و صبر و حوصله‌ی خود را برای ادامه دادن از دست می‌دهند ولی چاره‌ای جز ماندن و به جلو کشیدن تن خسته‌ی خود در مسیر زندگی نمی‌بینند. این امید و ناامیدی به‌هم‌تنیده که برخلاف بسیاری از داستان‌ها، بسیار به واقعیت شبیه است و رنگی از درام در خود ندارد، یکی از جذاب‌ترین مولفه‌های داستان‌های برنارد مالامد محسوب می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

در یکی از داستان‌های معروف این کتاب به نام «خمره‌ی جادویی» که برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا نیز شد، داستان تازه‌خاخام جوانی به نام «لئو» را می‌شنویم که در نقطه‌ای حساس در زندگی‌اش، به یک بحران روحی برمی‌خورد. همه‌چیز از یک مشکل ساده شروع می‌شود؛ لئوی جوان که در تمام زندگی‌اش مشغول درس و تحصیل بوده و وقت معاشرت با هیچ بانویی را نداشته، تصمیم می‌گیرد تا برای پیدا کردن همسر مناسبش به سراغ یک دلال ازدواج برود. آن‌طور که سالزمن، دلال ازدواج می‌گوید، دلالی ازدواج و معرفی کردن افراد به یکدیگر برای آشنایی در فرهنگ یهود کاری پسندیده و توصیه‌شده است. لئو در مورد این تصمیم احساسات دوگانه‌ای دارد؛ از طرفی نمی‌تواند چندان به حرف‌های سالزمن اعتماد کند و ندیده و نشناخته به یک قرار از پیش تعیین شده برود، از طرفی چون پدر و مادرش نیز به همین سبک سنتی و از طریق معرفی دیگران همدیگر را شناخته و ازدواج کرده بودند، این راه را روش مناسبی برای پیدا کردن همسر ایده‌آلش می‌دید. سالزمن با آب‌وتاب بسیار بانوان مختلفی را به لئو معرفی می‌کند، اما لئو که نسبت به این کار کمی دل‌چرکین است بر روی هر کدام یک ایرادی می‌گذارد و سر باز می‌زند. عاقبت از سر ناچاری سر قراری با زنی چند سال از خودش بزرگ‌تر حاضر می‌شود و او را زنی پخته و دنیادیده می‌بیند. این دختر اگرچه موفق نمی‌شود که ردی از خود در قلب لئو بر جای بگذارد، اما با پرسش‌هایش راجع به دین و خدا از یک طلبه‌ی یهودی جوری او را دچار بحران هویت می‌کند که به آشفتگی بیشترش دامن می‌زند...

جدال با مفهوم عشق و اطلاع از بی‌اطلاعی، مفاهیم اصلی داستان خمره‌ی جادویی هستند که در کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر آورده شده. لئو که مردی ساده و بی‌تجربه است، می‌تواند نمودی از هریک از ما باشد که بدون عمیق شدن در معنا و مفهوم زندگی برای آن تصمیم می‌گیریم. شاید سرنوشت لئو که در نهایت رستگاری را در آتش جهنم پیدا می‌کند نیز، نشان‌دهنده‌ی همین باشد که زندگی هیچ‌وقت از مسیری پیش‌بینی‌شده تبعیت نمی‌کند...

کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر با تلاش امیرمهدی حقیقت به فارسی ترجمه شده و شما این کتاب را با صدای داریوش فرهنگ می‌شنوید. نشر افق و نشر صوتی سماوا، مسئولیت انتشار این اثر را به عهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

  • برنارد مالامد یکی از برجسته‌ترین داستان‌نویسان آمریکایی قرن حاضر است. (نیویورک تایمز)
  • کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر مانند گوهری درخشان است که بازتاب نور از هر گوشه‌ی آن، جذابیتی متفاوت و منحصربه‌فرد را آشکار می‌کند. داستان‌های کتاب سؤالاتی زیادی را در ذهن خواننده به وجود می‌آورد. (نیوزدِی)
  • داستان‌نویسی را یافتم که از هر نویسنده‌ی دیگری، من‌جمله خودم، بهتر است. حتماً به کتابخانه سری بزنید و کتابی از برنارد مالامد بگیرید! (فلانری اوکانر)

کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران داستان‌های کوتاه و مدرن آمریکایی، از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر می‌شنویم

کسلر که در گذشته، کارشناس تعیین کیفیت تخم‌مرغ‌ بود، تنها و با پول بیمه‌ی تأمین اجتماعی زندگی می‌کرد. با اینکه شصت‌وپنج را رد کرده بود، هنوز می‌توانست با حقوق خوب برای عمده‌فروشی‌ها کار کند. چون با سابقه‌ای که داشت، می‌توانست با سرعت و دقت، تخم‌مرغ‌ها را درجه‌بندی کند، ولی ذاتاً دعوایی بود و همه او را مشکل‌آفرین می‌دیدند، برای همین عمده‌فروش‌ها با او کار نمی‌کردند. به این ترتیب‌، بعد از مدتی خانه‌نشین شد، خواسته‌های اندکی داشت و سال‌های پیری‌اش را با پول بیمه می‌گذراند. در آپارتمان کوچکی در بالاترین طبقه‌ی یک ملک استیجاری قدیمی ‌در ایست‌ساید زندگی می‌کرد که اجاره‌ی کمی بابتش می‌پرداخت. شاید چون تا درِ آپارتمانش پله‌های زیادی را باید بالا می‌رفتی، کسی به خودش زحمت نمی‌داد به او سر بزند. حالا هم مثل بیشتر عمرش خیلی تنها بود. زمانی خانواده‌ای داشت، ولی بعد از چند سال، عاجز از تحمل زن و بچه‌هاش که همیشه دست‌وپاگیرش بودند، آن‌ها را گذاشته و رفته بود. دیگر هم ندیده‌ بودشان، چون هیچ‌وقت نه او دنبال‌شان رفته بود، نه آن‌ها سراغی ازش گرفته بودند. حالا سی سال گذشته بود. نه می‌دانست کجا هستند و نه زیاد بهشان فکر می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
16 دقیقه
باران بهاری
27 دقیقه
بقالی
29 دقیقه
زندگی ادبی لبن گلدمن
31 دقیقه
اینجا دیگه عوض شده
56 دقیقه
خمره‌ی جادویی
26 دقیقه
عزادارها
25 دقیقه
کتاب‌خوانی در تابستان
25 دقیقه
دلت بسوزد
23 دقیقه
معذرت‌خواهی
24 دقیقه
مرگ من
27 دقیقه
آسانسور
39 دقیقه
کفش‌های خدمتکار
26 دقیقه
خنگ‌ها اول
36 دقیقه
یادداشت‌هایی از یک بانو در ضیافت شام
16 دقیقه
قبر گمشده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
راویداریوش فرهنگ
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۳/۲/۲۸
با سپاس.. صدای گوینده ‌و خوانش کتاب بسیار روان ‌متناسب بود، داستان‌ها متنوع و متفاوت بودند گاهی هیجان انگیز و بعضی شگفت …در مجموع خوب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب صوتی کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.