معرفی و دانلود کتاب صوتی کوتوله

عکس جلد کتاب صوتی کوتوله
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوتوله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوتوله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوتوله

کتاب صوتی کوتوله از پر لاگرکویست، رمانی‌ست تاریخی - فلسفی که وقایع آن در دربار یکی از پادشاهان قدیم ایتالیا می‌گذرد. نویسنده‌ی نوبل برده‌ی سوئدی در این اثر با خلق کاراکتری بدذات که با اسم عام کوتوله شناخته می‌شود و به زعم بسیاری از منتقدین، نماد خباثت بشری به شمار می‌رود، در سویه‌های تاریک روان آدمی کندوکاو نموده است.

درباره کتاب صوتی کوتوله:

رمان کوتوله (The Dwarf) در سال 1944 منتشر شد. پر لاگرکویست در این اثر به شرح زندگی کوتوله‌ای در دربار یکی از سلاطین قرون‌ وسطای ایتالیا پرداخته است. این کوتوله نه تنها راوی تمام ماجراها، بلکه همچنین، شخصیت مرکزی اثر است که همه‌ی وقایع حول شخصیت مرموزش شکل می‌گیرند و تحول می‌یابند.

کوتوله را می‌توان «تجسم خباثت» نامید؛ او از عشق گریزان است و بیزار. از اندوه همسایه شاد می‌شود و از شادی‌اش اندوهگین. او تشنه‌ی خون است و بانی نفرت. در بخشی از رمان، ذات زشت و کریه خویش را با این گفته‌ی تکان‌دهنده در معرض نمایش می‌گذارد که «در عطش خون، آتش گرفته و می‌سوزم». با این همه، شگفتا که سخنان این کوتوله‌ی خبیث و وراج گاهی عجیب بر دل می‌نشینند! چنانچه بعضاً به جسارت او در بیان برخی از مطالب که خود نیز همواره در دل داشته اما از گفتنشان ترسان بوده‌ایم، غبطه می‌خوریم. این امر علاوه بر هنر نویسنده، یا به عبارت دقیق‌تر، بیشتر از هنر نویسنده بیانگر این واقعیت است که احتمالاً همه‌ی ما کوتوله‌ای در درون خود داریم که به هر دلیل از چشم دیگری مخفی‌اش نموده‌ایم. کاری که نویسنده‌ی سوئدی در این رمان کرده، جز آشکارسازی این کوتوله‌ی خبیث و در عین حال طناز و سیاسِ درون ما نبوده است.

جز آنچه گفتیم، شایسته است که به جنبه‌های کمترْ روانشناختی - فلسفی و بیشترْ سیاسیِ رمان کوتوله نیز اشاره‌ای داشته باشیم: دقت به سال انتشار این رمان، نشان می‌دهد که بی‌تردید بسیاری از بخش‌های آن، خصوصاً آن قسمت‌هایی که در آنها مستقیماً به کندوکاو در باب قدرت سیاسی و سازوکارهای اِعمال این قدرت بر توده‌ی مردم پرداخته می‌شود، تحت تأثیر یکه‌تازی‌های اژدهای فاشیسم و صدالبته در انتقاد به آن نوشته شده‌اند؛ امری که بیش از هر چیز مؤید روحیات دغدغه‌مند نویسنده‌ی کتاب است.

حال با این توضیحات مختصر از شما دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی یکی از آثار کلاسیک ادبیات داستانی سوئد باشید؛ رمانی خاص که تاکنون باب طبع اغلب داستان‌خوان‌های حرفه‌ای در سراسر دنیا بوده است و بسا بعد از این نیز چنین خواهد بود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کوتوله:

- شوکه‌کنننده و تأمل‌برانگیز. (Kinna Reads)
- اثری خاص و ممتاز. (Scandinavian Books)
- هرگز نباید فرصت مطالعه‌ی این کتاب را از دست داد. (Dorothy Canfield)

کتاب صوتی کوتوله مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران رمان‌های فلسفی و علاقه‌مندان به آثاری با درونمایه‌های تاریخی دو گروهی‌اند که مخاطبین اصلی این اثر به شمار می‌روند.

با پر لاگرکویست بیشتر آشنا شویم:

پر لاگرکویست (Pär Lagerkvist) شاعر و نویسنده‌ی مطرحِ اهل سوئد بود. او به سال 1891 دیده به جهان گشود و در سال 1974 از دنیا رفت. توجه به وجوه شرورانه‌ی نهاد آدمی، کم‌وبیش در تمام آثار این داستان‌نویس مشهود است. لازم به ذکر است که او در سال 1951 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. از جمله آثار اوست: «جلاد، مهمان واقعیت، کوتوله، دلهره.»

در بخشی از کتاب صوتی کوتوله می‌شنویم:

پس از این ماجرا که آن همه رنجش به بار آورد، رفتار ملکه قدری عجیب و غریب گشت. صبح همان روزی که آزاد شدم، مرا به اتاق خوابش فرا خواند و وقتی که وارد شدم، ساکت و متفکر، با نگاهی جستجوگر براندازم کرد. انتظار سرزنش و حتی تنبیه بیشتری داشتم، اما وقتی بالاخره لب به سخن گشود، اعتراف کرد که مراسم عشای ربانی من، تأثیری عمیق بر وی نهاده است. در آن چیزی وحشتناک و تیره بوده که با کسی در درونش سخن گفته است. چگونه توانسته بودم اینگونه در اعماق وجودش نفوذ کنم و با آن سخن بگویم؟ چیزی نفهمیدم. در حالی که لبخند تمسخرآمیزی بر گوشه‌ی لبانم نشسته بود، گوشه‌ای ساکت ایستاده بودم و او در تخت خوابش دراز کشیده و بدون توجه به من، با نگاهی بی‌تفاوت، به نقطه‌ای نامعلوم خیره مانده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
قسمت یک
28 دقیقه
قسمت دو
23 دقیقه
قسمت سه
22 دقیقه
قسمت چهار
27 دقیقه
قسمت پنج
22 دقیقه
قسمت شش
28 دقیقه
قسمت هفت
21 دقیقه
قسمت هشت
21 دقیقه
قسمت نه
27 دقیقه
قسمت ده
33 دقیقه
قسمت یازده
22 دقیقه
قسمت دوازده
33 دقیقه
قسمت سیزده
21 دقیقه
قسمت چهارده
24 دقیقه
قسمت پانزده
32 دقیقه
قسمت شانزده
24 دقیقه
قسمت هفده
24 دقیقه
قسمت هجده
38 دقیقه
قسمت نوزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوتوله
نویسنده
مترجمحسین گلابیان
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوتوله

شهنام گرجی
۱۴۰۲/۷/۱۸
سلام رمانی عجیب و تفکر برانگیز. از این زاویه به دنیا نگاه کردن هم جالب است! هم برای نویسندگان و هم برای کسی که می‌خواهد یک داستان عجیب و مهیج بخواند پیشنهاد خوبی است. یک کوتوله که می‌تواند دنیایی را به هم بزند. از این به بعد کوتوله‌ها را جدی بگیریم
علی نعمتی
۱۴۰۱/۵/۳
بشدت کتاب خوبیه برای کسانی که تفکر رو ضمیمه‌ی مطالعشون کنن
پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوتوله

برای دریافت کتاب صوتی کوتوله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.