معرفی و دانلود کتاب صوتی گارد راس قذافی

عکس جلد کتاب صوتی گارد راس قذافی
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گارد راس قذافی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گارد راس قذافی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گارد راس قذافی

برای رسیدن به رؤیاهای بلندبالای خود، حاضرید تا چه میزان هزینه‌ی مادی و معنوی و جانی بدهید؟ الکس اومی در کتاب صوتی گارد راس قذافی به این سؤال پاسخ می‌دهد و داستان باورنکردنی زندگی خود را بازگو می‌کند: یک بسکتبالیست حرفه‌ای که در جنگ داخلی لیبی و در حصار معمر قذافی به دام افتاده است.

درباره‌ی کتاب صوتی گارد راس قذافی

الکس اومی، نویسنده‌ی کتاب صوتی گارد راس قذافی (Qaddafi's Point Guard) در نوجوانی از نیجریه به آمریکا مهاجرت کرد. او رؤیای حضور در یک تیم بسکتبال حرفه‌ای را در سر می‌پروراند و در نهایت توانست با تیم النصر لیبی، یک باشگاه ورزشی دولتی که به‌طور خصوصی توسط خانواده‌ی معمر قذافی -دیکتاتور سرنگون‌شده‌ی لیبی- تأمین مالی می‌شد، قرارداد ببندد. غافل از این که امضای آن قرارداد، در حقیقت صدور ناخواسته‌ی جوازی بود برای شکنجه‌های مرگباری که در انتظار او بودند.

دوران حضور الکس اومی در تیم النصر با قیام مردم لیبی و جنگ داخلی همزمان شد. فعالیت‌های تیم النصر متوقف شد و اومی که بیش از دو هفته بدون غذا، تلفن، اینترنت و بی هیچ امیدی در آپارتمان خود در بنغازی زندانی بود، در این فکر بود که آیا زنده از لیبی خارج خواهد شد یا نه. با وجود وضعیت هولناک و خطرات موجود در شهر، او توانست به‌دشواری از بنغازی فرار کند و از کشور خارج شود. اومی که به‌صورت قاچاقی به اردوگاه پناهندگان در مصر رفته بود، در آنجا نیز تجربه‌های عجیبی را از سر گذراند و به این ترتیب، روایت تجربه‌ی زیسته‌ی هولناک خود را با یک پایان‌بندی عجیب در قالب سرگذشتنامه‌ای شنیدنی به رشته‌ی تحریر درآورد و حاصل کتابی است که اکنون پیش روی شماست. اما آن پایان عجیب و غیرمنتظره چه بود؟ فرجامی خوش یا سرگذشتی پرمخاطره و هولناک؟ شما چه فکر می‌کنید؟

کتاب صوتی گارد راس قذافی روایت امید و جنگیدن برای بقاست. بقایی که چیزی جز یک رؤیای بلندبالا و دوردست به آن معنا نمی‌دهد. الکس اومی در این کتاب داستان اشتیاق و علاقه‌ی دیوانه‌وار خود به بسکتبال، درگیری‌ها و تنش‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی، و در نهایت، پیروزی بر موانع و زنده ماندن در ناامیدکننده‌ترین شرایط را روایت می‌کند. و در مرکز تمامی این تجربه‌های چگال، حضور اوست که می‌درخشد و به مفاهیم انتزاعی همچون امید و سرسختی معنا می‌بخشد.

ترجمه‌ی سجاد بیات را از این اثر با صدای محمد علیزاده می‌شنوید. کتاب صوتی گارد راس قذافی با همکاری نشر صوتی آوانامه و انتشارات گلگشت تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی گارد راس قذافی برای چه کسانی مناسب است؟

ما با شرایطی که الکس اومی برای مدتی کوتاه آن را تجربه کرد بیگانه نیستیم. اگر در این روزها به دنبال داستانی درباره‌ی امید و دوام آوردن و جنگیدن برای بقا و رؤیاهایتان هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گارد راس قذافی

  • بخشی از این کتاب خاطرات ورزشی است و بخشی دیگر یک تریلر تاریخی. گارد رأس قذافی یک داستان منحصر به فرد و الهام‌بخش است که نشان می‌دهد تا کجا می‌توان به‌سوی شگفت‌انگیزترین و غیرممکن‌ترین مکان‌ها پیش رفت. (دیو فروم، نویسنده)

  • با چیزی حدود سه دهه فعالیت در حیطه‌ی بسکتبال، من همواره در جست‌وجوی داستان‌های منحصر به فرد هستم و بالاخره آن را در کتاب جذاب الکس اومی یافتم که به طرز ماهرانه‌ای ورزش و دنیای واقعی را در آن با هم ترکیب کرده بود. (جک مک کالوم، نویسنده پرفروش کتاب «تیم رویایی»)

  • کتاب گارد رأس قذافی شاید شگفت‌انگیزترین کتابی باشد که من تا به حال با موضوع بسکتبال خوانده‌ام. اما در واقع، این کتاب اصلاً درباره‌ی بسکتبال نیست، بلکه درباره‌ی یک مرد جوان خارق‌العاده است و ماجراهای سفرش که به یک بازی جهانی مربوط می‌شود. دنیایی خطرناک، عجیب، جذاب و پر از هیاهو. بیشتر ما درک چندانی از اوضاع خاورمیانه و یا قیام خشونت‌آمیز بهار عربی نداریم، اما الکس اومی کاری می‌کند که شما آن شرایط را تجربه کنید. آن‌وقت قلب شما هم با سرعت قلب الکس خواهد تپید، وقتی که تمام تلاشش این بود که از شرایط موجود جان سالم به در ببرد. (تلندر، نویسنده‌ی پرفروش کتاب «بهشت زمین بازی است»)

  • ارزش‌هایی که در بسکتبال می‌آموزیم بسیار فراتر از زمین است. من این را هر روز در تمرین به بازیکنان خود می‌گویم، و در داستان باورنکردنی الکس اومی، این مسئله به‌طور کامل قابل مشاهده است. عشق به بازی این مرد جوان را در سرتاسر جهان به دنبال رؤیاهای خود برد. او دست آخر به نوعی قدرت استقامت در یک موقعیت غیرممکن را در برابر شرایط ناممکن پیدا کرد و قهرمان شد. کتاب او درباره‌ی بسکتبال است اما بیشتر از آن، درباره‌ی پیروزی روح انسان است در شرایطی که زنده ماندن دشوارترین کار دنیاست. (باب هرلی، بسکتبالیست و نویسنده)

با الکس اومی بیشتر آشنا شویم

الکس اومی (Alex Owumi) در سال 1984 در لاگوس نیجریه متولد شد و در سن یازده سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. اولین رمان او با نام «کلاغ آتشین» در فهرست پرفروش‌ترین‌های آمازون و فهرست پنج کتاب برتر رمان‌های هیجان‌انگیز و تعلیقی قرار گرفت. او همچنین یک بسکتبالیست حرفه‌ای در اروپا است. در 25 سالگی به فرانسه نقل مکان کرد و در آنجا به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ انتخاب شد. الکس اومی در حال حاضر در انگلستان بازی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی گارد راس قذافی می‌شنویم

آقای احمد درست می‌گفت. اصلاً ناامید نشدم. ساختمان به‌اندازه‌ی کافی خوب بود. این را تا زمانی که قدم به داخلش نمی‌گذاشتید، متوجه نمی‌شدید. آسانسورها در نداشتند. برای سوار شدن باید یک سیم را می‌کشیدید تا مسیر برای ورود و خروجتان باز شود. تجربه‌ی جالبی بود. از بین طبقات می‌گذشتید و مردم را می‌دیدید که در راهروها رفت‌وآمد می‌کنند. بعضی‌هایشان با دیدن من برایم دست تکان می‌دادند. وقتی به طبقه‌ی هفتم رسیدیم که بالاترین طبقه‌ی ساختمان بود، ده‌ها همسایه‌ی جدید را ملاقات کردم که از آپارتمان‌هایشان خارج شده بودند تا مرا ببینند. همه فریاد می‌زدند و دست تکان می‌دادند. موقعیت عجیب و در عین حال جالبی بود. با وجود وضعیت قابل قبولی که داشتم، هنوز از آپارتمانم راضی نبودم. حضور این همه آدم در محیط‌های عمومی ساختمان و تمیزی راهروها، آسانسورها، پله‌ها و بقیه‌ی جاها باعث ناراحتی من بود. انتظار محل سکونت شیک‌تری را داشتم. همه‌ی این افکار، وقتی در سنگین ورودی آپارتمان را حرکت دادم دود شدند و به هوا رفتند. اول از همه این که خود در واقعاً شیک بود. به شکل باورنکردنی‌ای سنگین بود. من را یاد درهای ورودی محل‌های حفاظت‌شده‌ی بانک‌ها انداخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش اول: لاگوس
33 دقیقه
بخش دوم: بوستون
17 دقیقه
بخش سوم: جرج تاون
28 دقیقه
بخش چهارم: آنتیب
23 دقیقه
بخش پنجم: اسکوپیه - قسمت اول
26 دقیقه
بخش پنجم: اسکوپیه - قسمت دوم
37 دقیقه
بخش ششم: بنغازی قبل از حوادث
37 دقیقه
بخش هفتم: بنغازی بعد از حوادث - قسمت اول
32 دقیقه
بخش هفتم: بنغازی بعد از حوادث - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش هشتم: السلوم - قسمت اول
35 دقیقه
بخش هشتم: السلوم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش نهم: اسکندریه - قسمت اول
41 دقیقه
بخش نهم: اسکندریه - قسمت دوم
5 دقیقه
بخش دهم: خانه
3 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گارد راس قذافی
نویسنده
مترجمسجاد بیات
راویمحمد علیزاده
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گارد راس قذافی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گارد راس قذافی

برای دریافت کتاب صوتی گارد راس قذافی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.