معرفی و دانلود کتاب صوتی فکر نکن تنهایی

عکس جلد کتاب صوتی فکر نکن تنهایی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فکر نکن تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فکر نکن تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فکر نکن تنهایی

الیف شافاک، یکی از نویسندگان برجسته و البته جنجال‌برانگیز ترکیه، در کتاب صوتی فکر نکن تنهایی، مخاطب را به سفری شخصی و روشن‌گرانه به درونیاتش دعوت می‌کند و با ذهنی باز و بی‌محدودیت، در میان موضوعات مختلف به گشت‌وگذار می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی فکر نکن تنهایی

الیف شافاک (Elif Shafak) از نویسندگان مشهوری است که نه تنها در ترکیه، بلکه در سراسر دنیا شناخته‌شده است. کتاب‌های او تابه‌حال به 55 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و او توانسته بارها رکورد فروش کتاب را در کشورهای مختلف از آن خود کند. کتاب «ملت عشق» او که در ایران نیز از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، در ترکیه بیش از پانصد بار تجدید چاپ شده و از این نظر رکورد تازه‌ای برای خودش ثبت کرده. او در کتاب‌هایش بیشتر مضامینی چون تقابل فرهنگ غرب و شرق، نقش زنان در جامعه و حقوق بشر را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. الیف شافاک علاوه بر نویسندگی، در حوزه‌ی سیاست نیز فعالیت پررنگی دارد و حتی موضوعاتی چون جنگ ارمنستان و بحث کودک‌آزاری را مستقیماً در برخی از آثارش مورد انتقاد قرار داده که این کار، برایش به قیمت مهاجرت اجباری به انگلستان تمام شده. از این نظر، می‌توان جسارت او در بیان نظراتش را عاملی در نظر گرفت که ارزش مطالعه‌ی آثارش را بالا می‌برد.

گشت‌وگذار میان موضوعات مختلف، یکی دیگر از شاخصه‌های آثار شافاک است که در کتاب صوتی فکر نکن تنهایی (Sanma ki Yalnızsın) که به نوعی یک اثر اتوبیوگرافیک محسوب می‌شود، به اوج خود رسیده. کتاب فکر نکن تنهایی که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن در مقابل شماست، جستاری هنرمندانه در موضوعاتی همچون خوشبختی، تنهایی، حس پوچی، عشق و دوام ازدواج و... است. الیف شافاک تلاش کرده تا آنچه در رابطه با هر موضوع به ذهنش می‌رسد را، در قالبی داستانی، خیالی و البته تحلیلی به مخاطب ارائه دهد. در میان مطالب این کتاب شاید پیوستگی معناداری به چشم نخورد، اما نحوه‌ی بیان به شکلی تنظیم شده که گذر از یک بحث به بحث دیگر مرتبط و منطقی به نظر برسد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فکر نکن تنهایی

در یکی از روایات کتاب می‌شنویم که نویسنده در یک کتاب‌فروشی به زوجی سالخورده برمی‌خورد که با وجود نشستن غبار پیری بر چهره‌شان، هنوز مانند تازه‌عروس و دامادی جوان و عاشق به نظر می‌رسند. دیدن چنین صمیمیت زیبا و ماندگاری نویسنده را به این فکر می‌اندازد که به راستی راز یک ازدواج پایدار و طولانی چه چیزی می‌تواند باشد؟ و برای یافتن پاسخ، نظر اندیشمندان مختلفی چون نیچه، اسکار وایلد، آلبرت انیشتین و...را جویا می‌شود.

در کندوکاوی دیگر، الیف شافاک به سراغ ذات انسانی پرندگان (و شاید هم برعکس!) می‌رود و برای دسته‌بندی کردن آدم‌ها از صفات آن‌ها کمک می‌گیرد. از نظر او بعضی انسان‌ها مانند بلبل، عاشق آن هستند که مدام روبه‌روی آینه بایستند و از زیبایی‌های خود لذت ببرند، و یا به دنبال اثری باشند که روی دیگران می‌گذارند. بعضی دیگر طبیعتی همچون طوطی دارند، آن‌ها صرفاً هر چه که از دیگران بشنوند را تکرار می‌کنند و از خودشان حرف و صحبتی ندارند. دسته‌ای از انسان‌ها درست مثل اردک وحشی‌اند، در زندگی تمام هم‌وغمشان این است که لحظه‌ای از دسته جدا نیفتند و تنها نمانند. گروهی مثل لاشخور، تنها به دنبال این هستند که از لاشه‌ی دیگران تغذیه کنند. برای انسان‌های فلامینگو‌مآب، زندگی فقط در توجه به خانواده و گروهی محدود از اطرافیان خلاصه می‌شود. گروهی دیگر از انسان‌ها هم وجود دارند که درست مانند مرغ کوچکی که پرهای خودش را می‌کند، با خود و موجودیتشان مشکل دارند و دائم به خودشان آزار می‌رسانند.

کتاب صوتی فکر نکن تنهایی به همت صابر حسینی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی موج کتاب و انتشارات مروارید ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای اعظم حبیبی می‌شنوید.

کتاب صوتی فکر نکن تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به طرفداران کتاب‌های اتوبیوگرافیک و داستان‌های فلسفه‌محور پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی فکر نکن تنهایی می‌شنویم

من و مادرم در آشپزخانه بودیم. او یک طرف میز نشسته بود و من هم طرف دیگرش. جمعه‌شب بود. چشمانمان مه‌آلود بود. بیشترازآنکه به خاطر بی‌خوابی باشد، به خاطر گریه کردن بود. خانم شافاک خوابیده بود. همیشه زود می‌خوابید، از خواب بیدارش کردم و گفتم: «مادر زود باش بلند شو، توی ترکیه اتفاق‌های ترسناکی داره می‌افته.» در خانه‌ای در انگلیس، بدون اینکه چیزی از وقایع سر در بیاوریم، بدون آنکه دیده‌هایمان را باور کنیم، به صفحه‌ی کامپیوتر زل زده بودیم. مادرم که در دهه‌های 60، 70 و 80 شاهد وقایع بسیاری بود، حالا چهره‌اش پژمرده شده بود. آهی کشید، گفت: «همیشه همین‌طوری شروع می‌شه، تانک‌ها، سربازها،‌ سال 1980خیلی از دوست‌هامون تو جوونی رنج و بدبختی کشیدن، شکنجه شدن، مگه یادمون می‌ره؟» اگرچه شاهد چیزهایی که تعریف می‌کرد نبودم، اما همه‌ی حرف‌هایش را حس می‌کردم و قبول داشتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی ـ درباره‌ی نویسنده
15 دقیقه
تبعید داوطلبانه، غربت اجباری
23 دقیقه
برایت قلعه‌هایی از کلمات ساخته‌ام
15 دقیقه
پرنده‌هایی که پرهای خود را می‌کنند
15 دقیقه
آرزوی یک عید
17 دقیقه
مردانی که در زندگی‌شان با شبح همینگوی پرسه می‌زنند
16 دقیقه
برف ارغوانی
16 دقیقه
معشوقه چند چهره دارد؟
17 دقیقه
آیا تنبلی یک حق است؟
11 دقیقه
رنج‌های یک نسل، در حافظه‌ی نسل بعدی است
15 دقیقه
قدرت آدم‌های سرسخت
16 دقیقه
زشت اما جذاب
17 دقیقه
غروب یک روز بهاری
19 دقیقه
رقص خیال و حقیقت
19 دقیقه
زن‌ها و رمان‌ها
17 دقیقه
دوست
19 دقیقه
تاریخ‌های پنهان در نامه‌ها
17 دقیقه
آن‌ها و خانم‌هایشان
15 دقیقه
شب
17 دقیقه
به رابطه‌ی خواهرانه احتیاج داریم
17 دقیقه
با آرزوی روزهای بدون تهمت
15 دقیقه
پدرها و تحولات اجتماعی
17 دقیقه
این یک قصه است
16 دقیقه
مجازات اعدام
15 دقیقه
حرف‌های ممنوعه
17 دقیقه
پسرهای ناموفق پدرهای موفق
17 دقیقه
درس‌های ادبیات از ادبیات سرچشمه می‌گیرد
11 دقیقه
آیا کتابی هست که شایسته‌ی ممنوع شدن باشد
11 دقیقه
در مورد رویاها
21 دقیقه
عدم توانایی گفتمان
20 دقیقه
رویا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فکر نکن تنهایی
نویسنده
مترجمصابر حسینی
راویاعظم حبیبی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فکر نکن تنهایی

انسیه زمانی
۱۴۰۳/۱/۲۲
من از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم و توصیه می‌کنم خواندن این کتاب را به همه علاقه مندان به کتاب
شیدا لاهوتی
۱۴۰۳/۱/۲۶
خیلی خوب خوانده شده بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فکر نکن تنهایی

برای دریافت کتاب صوتی فکر نکن تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.