معرفی و دانلود کتاب صوتی گامبی وزیر

عکس جلد کتاب صوتی گامبی وزیر
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گامبی وزیر

ترکیبی از شطرنج، فمنیسم و اعتیاد را در کتاب صوتی گامبی وزیر خواهید شنید. والتر تویس در این اثر که سال‌ها پس از نگارش، دست‌مایه‌ی یکی از سریال‌های پرفروش نتفلیکس شد، به شرح زندگی یک شطرنج‌باز نابغه به نام بث هارمون می‌پردازد. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی گامبی وزیر

داستان از جایی آغاز می‌شود که بث هارمون هشت‌ساله به‌عنوان یک دختربچه‌ی یتیم، کنار بچه‌های هم‌سن‌وسال خودش در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. بث دختری ساکت، لج‌باز و بسیار معمولی است؛ تااینکه برای اولین‌بار صفحه و مهره‌های شطرنج را می‌بیند و مسیر زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند. والتر تویس (Walter Tevis) در کتاب صوتی گامبی وزیر (The Queen's Gambit) داستان دختری را روایت می‌کند که شطرنج در خون اوست و به زندگی او معنا می‌بخشد.

بث که شخصیت اصلی کتاب صوتی گامی وزیر است، همینکه شروع به بازی شطرنج می‌کند، خودش را آدم دیگری می‌یابد. ذهنش با سرعت و دقت بیشتری کار می‌کند و انگار در فضایی الهام‌گونه وارد می‌شود. در ادامه‌ی داستان، بث هارمون روزبه‌روز در شطرنج پیشرفت می‌کند و وارد رقابت‌های حرفه‌ای می‌شود، اما هم‌زمان با مهارت‌هایش در این بازی، اعتیاد هم در او بیشتر و بیشتر رخنه می‌کند. والتر تویس در این کتاب صوتی از اعماق روح و افکار دختری نابغه می‌گوید که درعین‌حال با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

با گوش سپردن به کتاب صوتی گامبی وزیر، درگیر ماجرایی جذاب و شنیدنی خواهیم شد؛ از روزهایی که بث در یتیم‌خانه پیرمردی را دید که اولین استاد شطرنج او شد و به بهانه‌های مختلف از کلاس خارج می‌شد تا یک‌بار دیگر با او بازی کند، تا روزهایی که خودش در مقام یکی از قهرمان‌های آمریکا در این رشته قرار گرفت. والتر تویس این داستان را به یک اثر هیجان‌انگیز و نفس‌گیر تبدیل کرده است.

کتاب صوتی گامبی وزیر را نشر صوتی رمانو با صدای فاطمه روشندل و براساس ترجمه‌ی نیلوفر شایانی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات آتیسا به چاپ رسانده است.

اقتباس نمایشی از کتاب گامبی وزیر

سال 2020 شبکه‌ی نتفلیکس تصمیم به پخش یک مینی‌سریال براساس رمان گامبی وزیر از والتر تویس گرفت. شخصیت اصلی این رمان و سریال گامبی وزیر (The Queen's Gambit) الیزابت هارمون نام دارد. او دختری یتیم است که در کودکی به علاقه و استعداد شگفت‌انگیز خود در شطرنج پی می‌برد و بعدها تبدیل به یک اعجوبه در این رشته می‌شود.

کارگردانان این سریال آمریکایی اسکات فرانک (Scott Frank) و آلن اسکات (Allan Scott) هستند. نقش اصلی این سریال را نیز آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy) بازی می‌کند که برای آن، موفق به دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب شده است. خود سریال نیز به‌عنوان بهترین مینی‌سریال، جایزه‌ی گلدن گلوب را از آن خود ساخت.‌

نکوداشت‌های کتاب گامبی وزیر

  • گامبی وزیر یک کتاب سرگرم‌کننده به معنای واقعی کلمه است. من این کتاب را هرچندوقت یک‌بار، محض لذت بردن می‌خوانم. (مایکل اونداتیه، نویسنده)

  • بث هارمون موجودی فراموش‌نشدنی و کتاب گامبی وزیر استادانه‌ترین و تأثیرگذارترین اثر والتر تویس است. (جاناتان لتم، نویسنده)

  • یک کتاب حیرت‌آور. کتاب گامبی وزیر، تلفیقی است نوین از دو اثر کلاسیک: «دفاع لوژین» ناباکوف و «شطرنج‌باز» اشتفان تسوایگ. (The Financial Times)

  • این کتاب از همه‌ی تریلرهایی که اخیراً با آن‌ها روبه‌رو شده‌ام، هیجان‌انگیزتر است و فراتر از آن، به زیبایی نوشته شده. (مارتین کروز اسمیت، نویسنده‌ی کتاب پارک گورکی)

کتاب صوتی گامبی وزیر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی گامبی وزیر به مخاطبان رمان‌های هیجان‌انگیز، اجتماعی و روان‌شناختی توصیه می‌شود. اگر از هواداران سریال گامبی وزیر بودید، لذت شنیدن کتاب صوتی آن را هم از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی گامبی وزیر می‌شنویم

بث از اینکه اطلاعاتی از شایبل دریافت می‌کرد، حس بهتری داشت. بنابراین تصمیم گرفت سرباز پیشنهادی را تکان ندهد و تنش موجود روی صفحه را حفظ کند. از این کارها خوشش می‌آمد و قدرت مهره‌ها را که در ستون‌ها و خط‌های مورب اعمال می‌شد، دوست داشت. وسط بازی که مهره‌ها پراکنده می‌شدند، نیروهایی که در سراسر صفحه ردوبدل می‌شد، او را به وجد می‌آورد. حالا اسب سمت شاه را بیرون کشید و نفوذ و انتشار قدرتش را حس کرد.

تنها بیست حرکت از بازی گذشته بود که بث هر دو رخ شایبل را زد و او بازی را واگذار کرد. بث روی تختش غلت زد و بالشتش را روی سرش گذاشت تا نور راهرو اذیتش نکند. فکر کرد چگونه با استفاده‌ی هم‌زمان از فیل و رخ، شاه را ناغافل کیش بدهد. اگر فیل را حرکت می‌داد، شاه کیش می‌شد و فیل رها بود که در حرکت بعد، هر کار بخواهد انجام دهد. حتی می‌توانست وزیر را بزند. مدتی در این حالت ماند و ذوق‌زده به چنین حمله‌ی قوی‌ای فکر کرد. بعد بالشت را از روی صورتش برداشت، غلتی زد و به پشت خوابید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه
33 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
30 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
35 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
40 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
42 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
40 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
32 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل ششم
18 دقیقه
فصل هفتم
36 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
31 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل نهم
18 دقیقه
فصل دهم
23 دقیقه
فصل یازدهم
44 دقیقه
فصل دوازدهم
26 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گامبی وزیر
نویسنده
مترجمنیلوفر شایانی
راویفاطمه روشندل
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گامبی وزیر

دیانا مظفری
۱۴۰۲/۵/۲۶
رمان قشنگیه، اما انگار یک نواخته، همش توش منتظر هیجانی اما هیجانترین بخش هارو یه جوری ساده و زودگذر نوشته شده که ادم به وجد نمیاره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گامبی وزیر

برای دریافت کتاب صوتی گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.