معرفی و دانلود کتاب گامبی وزیر

عکس جلد کتاب گامبی وزیر
قیمت:
۷۵۰۰۰ 37500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گامبی وزیر

کتاب گامبی وزیر نوشته‌ی والتر تویس درباره‌ی دختر یتیمی است که تبدیل به قهرمان شطرنج می‌شود اما در مسیر موفقیت خود با مشکلات و موانع بسیاری روبرو می‌شود. این نابغه که با اعتیاد نیز دست و پنجه نرم می‌کند تنها به شطرنج می‌اندیشد و برای بهترین بودن در آن، هر کاری انجام می‌دهد! بر اساس این رمان جذاب و پرتعلیق سریالی هم ساخته شده که به شهرت آن و خالقش کمک بسیاری کرده است.

درباره‌ی کتاب گامبی وزیر:

داستان این کتاب خواندنی و هیجان‌انگیز در دهه‌ی 1960 شروع می‌شود؛ زمانی که دختری هشت ساله به نام بت هارمون به یک پرورشگاه می‌رود تا در آن‌جا بماند؛ چرا که مادرش در اثر تصادف با اتومبیل کشته شده است. بت که کودک ساکت و آرامی‌ست توجه شجاع‌ترین و قدبلندترین دختر پرورشگاه جولین را به خود جلب می‌کند و با هم دوست می‌شوند.

نقطه‌ی عطف رمان گامبی وزیر (The Queen's Gambit) زمانی‌ست که بت به زیرزمین می‌رود تا تخته‌پاک‌کن‌ها را به هم بکوبد و تمیزشان کند و آنجا آقای شایبل سرایدار پرورشگاه را می‌بیند که شطرنج بازی می‌کند. بت که همیشه بی‌تفاوت است برای اولین بار نسبت به چیزی کنجکاو می‌شود و یک روز بالاخره پا پیش می‌گذارد و از او خواهش می‌کند که به او شطرنج بیاموزد. هر چه زمان می‌گذرد بت در پرورشگاه بیشتر شیفته‌ی شطرنج می‌شود و مشکل اصلی او نیز در همین ایام نمود پیدا می‌کند؛ این دختر جوان به داروی آرامش بخشی که به کودکان می‌دهند اعتیاد پیدا می‌کند! هر چند بعدها تجویز چنین دارویی برای کودکان ممنوع می‌شود، اما این اعتیاد با بت می‌ماند.

شیفتگی او نسبت به شطرنج به مرور تبدیل به یک وسواس بزرگ می‌شود و حتی در کلاس نیز تلاش می‌کند کتاب‌های مروبوط به تکنیک‌های آن را بخواند. والتر تویس (Walter Tevis) در این رمان جذاب و پرتعلیق زندگی دختری را به تصویر می‌کشد که در زندگی فقط یک چیز را می‌خواهد و یک هدف دارد و آن هم بهترین بودن در شطرنج است. نباید از یاد برد که برای هر موفقیتی باید بهایی پرداخت و برای بت قهرمان شطرنج بودن به قیمت سلامت روح و روان او تمام می‌شود. والتر تویس شما را با این شخصیت همراه می‌کند، هر چه در این رمان جلوتر می‌روید بیشتر شاهد فروپاشی روانی وی خواهید بود!

نکوداشت‌های کتاب گامبی وزیر:

- متقاعد کننده، علاقه‌ای وافر و باشکوه. (Los Angeles Times)

- تویس ما را در یک درام نفس گیر لحظه‌ای به دام می‌اندازد و باعث می‌شود درگیری شدید شخصیت‌های او را احساس کنیم. (Houston Chronicle)

- قبل از باز کردن گامبی وزیر توصیه می‌شود انگشتان خود را با چسب بپوشانید. در غیر این صورت، تعلیق می‌تواند جویدن ناخن را تا آرنج پیش ببرد. (Houston Chronicle)

کتاب گامبی وزیر مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال داستانی جذاب و پر تعلیق هستید این کتاب بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. رمان گامبی وزیر قدم به قدم شما را تا قهرمانی شخصیت اصلی داستان همراهی می‌کند و در این میان برای‌تان از اعتیاد، سختی‌های موفقیت، مشکلات زنان و... می‌گوید.

با والتر تویس بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی آمریکایی در سال 1928 در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و در کودکی به همراه خانواده‌اش برای ادامه‌ی زندگی به کنتاکی مهاجرت کرد. والتر در کنتاکی با بازی بیلیارد آشنا شد و به داستان‌های تخیلی علاقه‌ پیدا کرد. او زمانی که تنها 17 سال داشت به نیروی دریایی پیوست و پس از آن در دانشگاه کنتاکی به ادامه‌ی تحصیل روی آورد و توانست مدرک کارشناسی‌ ارشد ادبیات انگلیسی را دریافت کند و به عنوان معلم در دبیرستان مشغول به کار شد. او در همین ایام به نوشتن داستان‌های کوتاه نیز روی آورد.

کتاب بیلیاردباز نخستین رمان والتر محسوب می‌شود که در سال 1959 انتشار یافت و اقتباس بسیار مشهوری با بازی پل نیومن دارد. از میان آثار این نویسنده‌ی مشهور آمریکایی می‌توان به مواردی مانند مرغ مینا، مردی که به زمین سقوط کرد، ماجرای رنگ پول و... اشاره کرد.

سرانجام والتر در سال 1984به دلیل سرطان از دنیا رفت اما آثار وی همچنان به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه می‌شوند و نام او بر سر زبان‌هاست.

در بخشی از کتاب گامبی وزیر می‌خوانیم:

خانم دیردورف گفت: «می‌بینم که دو ماه دیگه سیزده سالت می‌شه، الیزابت.»

«بله خانم.» بت روی صندلی پشت‌صافی روبه‌روی میز خانم دیردورف نشسته بود. فرگوسن او را از سالن مطالعه آورده بود. ساعت یازده صبح بود و بیش از سه سال می‌شد که بت به این دفتر نیامده بود.

خانمی که روی مبل نشسته بود با خوش‌رویی گفت: «دوازده‌سالگی واقعاً سن فوق‌العاده‌ایه!»

ژاکت آبی‌رنگی روی لباس ابریشمی‌اش پوشیده بود. اگر آن‌همه رژ نمی‌زد و موقع حرف زدن آن‌همه دهانش را مضطربانه تکان نمی‌داد، زنی نسبتاً زیبا می‌شد. کنار دستش مردی هم نشسته بود که کت‌وشلوار دوتکۀ خاکستری‌رنگی همراه با جلیقه به تن داشت.

خانم دیردورف حرفش را ادامه داد: «الیزابت توی همۀ درس‌هاش قویه. توی روخوانی و ریاضی هم شاگرد اول کلاسه.»

خانم گفت: «آفرین! چه خوب! من اصلاً ذهنم واسۀ ریاضی کار نمی‌کرد.» سپس رو به بت کرد و با لبخندی از ته دل گفت: «من خانم ویتلی هستم.» این حرف را با لحنی زد که انگار داشت اطلاعاتی محرمانه را می‌گفت.

مرد گلویش را صاف کرد و چیزی نگفت. انگار حوصله نداشت آنجا باشد.

بت پس از حرف خانم سرش را به نشانۀ تصدیق تکان داد، اما چیزی به ذهنش نرسید که بگوید. چرا او را به اینجا آورده بودند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گامبی وزیر
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات342
زبانفارسی
شابک978-622-7585-44-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ 37500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گامبی وزیر

MEHRDAD .N
۱۴۰۰/۵/۲
اگر از قبل شطرنج کار کرده باشی جذابیتش ده برابر میشه برات چون بهتر میتونی جو داستان رو تجسم کنی؛ غرور و درون گرا بودن بث هم خیلی حس خوبی به خواننده میده نمیدونم چرا😐در کل پیشنهاد میکنم بعد از خوندن کتاب سریالش رو هم که کم کم داره توسط نتفلیکس ساخته میشه رو دنبال کنید❤
امیرحسین قره خانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
آخ آخ مگه میشد این گوشیو بزاری کنار...
حتی منی که قبلا سریالشو هم دیده بودم و وقایع رو میدونستم سر هر مسابقه استرس میگرفتم
چه شطرنج بلد باشی چه نباشی اینو باید بخونی کسانی که فکر میکنن چون شطرنج بلد نیستن یا خوششون نمیاد نباید بخونن دراشتباهن
از آخرشم که نگم چه تو سریالش چه کتاب به زمین و زمان به خاطر تموم شدنش ناسزا میگین:)))
مینی سریالشم شاهکاره ازش غافل نشین
Niki
۱۴۰۱/۵/۱۵
یه کتاب عالیه، که با خوندنش هم سرگرم میشید و هم ممکنه به شطرنج علاقه پیدا کنید!
ولی به دلیل اینکه در طول کتاب زیاد از فن‌های شطرنج و مراحل بازی کردن شطرنج نام برده شده ممکنه برای بعصی از افراد حوصله سربر باشه، که به سلیقه افراد مربوطه.
در کل بهتون توصیه میکنم که بخونیدش!
Fateme Edrissi
۱۴۰۰/۵/۲۶
ترجمه روان و خوبی داشت
بنده سریالش را ندیده بودم و تاحالا شطرنج بازی نکردم
اما داستان جذاب و خاصی
حتما بخوانید
نگار میرنظامی
۱۴۰۲/۲/۱۹
دلم میخواست شطرنج رو بهتر بلد بودم تا تمام توصیفات دقیق بازیهای کتاب رو بهتر درک میکردم ولی با این حال خیلی لذت بردم و یکسره از اول تا آخر خوندم.
FJ
۱۴۰۱/۶/۲
بهترین در یک نگاه. وقتی بخونید متوجه میشید که از هر نوع رمان پیش پا افتاده که می‌خواندید باید سراغ چه کتابی برید! محشر بود
سید ایمان عابدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
عالی بود جزییات بیشتری نسبت به سریال داشت اما اگر سریال را ببینید عمق خیلی بیشتری از داستان برایتان آشکار میشود.
farah yadegari
۱۴۰۰/۵/۲۴
بی نظیر. کتابش عالی ک بی نقص بود. و مینی سریالش ۲ برابر عالی
حسین جوادنیا
۱۴۰۰/۵/۲۰
به نظر من که خیلی الکی این کتاب و گنده کردن و فقط اونهایی که عاشق شطرنج هستند از این کتاب خودشون میاد وگرنه هیچ چیز جذابی تو زندگی این دختر وجود نداره تازه خیلی راحت و بی زحمت نفر اول شطرنج میشه که غیره ممکنه و من هیچ اتفاق متفاوت یا جذابی تو داستان ندیدم
Shiva Shahbazi
۱۴۰۲/۹/۲
خیلی دوست داشتم. عالی بود. من کلا به این تیپ موضوعات خیلی علاقه دارم ممکنه غیر واقعی بوده باشه ولی حس خفنی داره
Helena H.H
۱۴۰۱/۳/۶
چی میتونم بگم جز اینکه خیلی فوق العاده ست؟
بالا و پایین زیاد داره و کاملا جذبش میشی.
Emad Karachian
۱۴۰۰/۵/۲
عالی
به شطرنج علاقه مند شدم
Hayedeh H
۱۴۰۰/۴/۲۵
عالی بود. از مطالعه این کتاب خیلی لذت بردم
H.M
۱۴۰۲/۱/۱۲
از یه جایی به بعد جذابیتش رو برام از دست داد
برای درک بهترش باید شطرنج بدونی
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۲/۷
خیلی آموزنده بود برای کسانی که به بازی شطرنج علاقه دارند جذاب تر است
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب گامبی وزیر

برای دریافت کتاب گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.